Snikpellik Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 WTF! Hvem er Fredrik Solvang? Dumskryt. Definisjon: Å lyve på seg uvitenhet om noe(n) for å markere sosial posisjon. 6 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Dumskryt. Definisjon: Å lyve på seg uvitenhet om noe(n) for å markere sosial posisjon. Interessant konsept ... men det er mange år siden jeg har tittet på NRK Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Dumskryt. Definisjon: Å lyve på seg uvitenhet om noe(n) for å markere sosial posisjon. Har aldri hørt om han jeg heller. Typisk norsk å tro at alle nordmenn ser på NRK. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Jeg tenker at dumskryt også kan være når folk for eksempel skryter av at de ikke leser bøker, ikke mestrer matte, IT og økonomi, i det hele tatt, ting som strengt tatt ikke er så mye å skryte av (men heller ikke nødvendigvis noe å skjems over). Når Jagland påstår at han aldri har hørt om Aune Sand er det for å opphøye seg selv, men det kan også gå andre veien. Nå ser ingen på det samme lenger, så det er mye større sannsynlighet for at slike utsagn faktisk er sanne. Her om dagen leste jeg om en Petter Katastrofe, som visstnok er en kjent og kjær artist som har vært i rampelyset i mer enn ti år. Han hadde jeg, kors på hjertet, banna bein, aldri hørt om eller av før jeg leste artikkelen. Navnet Fredrik Solvang var også ukjent for meg inntil ganske nylig, selv om han er et kjent fjes. Men når noen på nittitallet påsto at de ikke hadde hørt om The Julekalender - piss meg i øret. 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Påstår ikke at det er rart å ikke vite hvem han er. Men han er svært synlig i den norske samfunnsdebatten i noen år, både i NRKs plattformer, på sosiale medier som Twitter og i andre medier som omtaler han. Hvis man bare følger bittelitt mer med på hva som skjer i det politiske Norge enn snittet skal det godt gjøres å unngå. Så det er vel å forvente at de fleste på politikk-delen av diskusjon.no husker navnet og ansiktet Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) "Ånei, ikke igjen". Pussig parti. Frp-representant Mazyar Keshvari ble i helgen arrestert, siktet for grove trusler med våpen. Han erkjenner ikke straffskyld. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8w4jPW/stortingsrepresentant-mazyar-keshvari-paagrepet-for-vaapentrusler https://www.aftenposten.no/norge/i/QleEjR/Stortingsrepresentant-Keshvari-Frp-pagrepet-og-siktet-for-grove-trusler https://www.dagbladet.no/nyheter/mazyar-keshvari-pagrepet---siktet-for-grove-trusler-med-vapen/70729242 https://www.nrk.no/norge/stortingspolitiker-pagrepet-for-grove-trusler-1.14414293 https://www.tv2.no/nyheter/10391251/ Endret 4. februar 2019 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) "Ånei, ikke igjen". Pussig parti. Tja. Det er hvertfall en som alt har tabbet seg ut fra før, ikke en ny. Og så er det jo en innvandrer av den sorten venstresida helst ønsker vekommen. Da er det vel neppe å regne som en typisk Frp'er, for de er vel bare hvite nordmenn? Der må vel venstresida få et slags dilemma, om de vil karakterisere dette som "typisk Frp". Endret 4. februar 2019 av Delvis Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Keshvari kommer til å bli oversvømmet av sympati og toneangivende folk fokuserer på at han trenger hjelp. Han får også et samlet pressekorps til disposisjon for å fortelle "sin versjon". Dette er også det samme pressekorpset som har gjort både en korrupt politimann og rasistisk idiot som trodde han kunne gjøre Afrika om til sitt eget Westworld stureine og uskyldig i manges øyne. Mye av Keshvari "sin versjon" kommer til å være at det er et samlet komplott fra venstresiden, og et justismord. FRP-politikere og Høyre kommer til å hjelpe han til dette, sammen med ukritisk syn fra norsk media. 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Der må vel venstresida få et slags dilemma, om de vil karakterisere dette som "typisk Frp". Det eneste som er typisk Frp med dette er at det er en uvanlig, merkelig og negativ sak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Keshvari kommer til å bli oversvømmet av sympati og toneangivende folk fokuserer på at han trenger hjelp. Han får også et samlet pressekorps til disposisjon for å fortelle "sin versjon". Dette er også det samme pressekorpset som har gjort både en korrupt politimann og rasistisk idiot som trodde han kunne gjøre Afrika om til sitt eget Westworld stureine og uskyldig i manges øyne. Mye av Keshvari "sin versjon" kommer til å være at det er et samlet komplott fra venstresiden, og et justismord. FRP-politikere og Høyre kommer til å hjelpe han til dette, sammen med ukritisk syn fra norsk media. Tull. De fleste synes nok han er en idiot som må pakke sekken og finne på noe annet. Men mannen er helt klart i ubalanse psykisk og må følges opp av relevante hjelpeetater. Det ene utelukker ikke det andre! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Keshvari har vel med dette brent alle broer. Litt avhengig av hva truslene og våpenbruken er for noe, er det nesten uansett vanskelig å se for seg at han atter en gang kan møte opp på Stortinget "som om ingen ting har skjedd" Trist skjebne og trist for familien. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Tull. De fleste synes nok han er en idiot som må pakke sekken og finne på noe annet. Men mannen er helt klart i ubalanse psykisk og må følges opp av relevante hjelpeetater. Det ene utelukker ikke det andre! Nei, dette er IKKE tull. 2014: Vanlige folk truer ikke med å skyte folk, fordi de har en tøff periode. 2019: Vanlige folk står ikke med våpen i hånda og sikter på folk de truer med å drepe, fordi de har en tøff periode. Folk som dette er en fare for samfunnet. Endret 4. februar 2019 av Maury Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Han er nok inne i en "mørk periode", ja. Om en stund får vi et intervju der han "snakker ut". Endret 4. februar 2019 av Isbilen Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Påstår ikke at det er rart å ikke vite hvem han er. Men han er svært synlig i den norske samfunnsdebatten i noen år, både i NRKs plattformer, på sosiale medier som Twitter og i andre medier som omtaler han. Hvis man bare følger bittelitt mer med på hva som skjer i det politiske Norge enn snittet skal det godt gjøres å unngå. Så det er vel å forvente at de fleste på politikk-delen av diskusjon.no husker navnet og ansiktet Nei, det er han ikke. Går jeg inn på hans wikipedia artikkel så står det at han er programleder for Dagsnytt Atten og Debatten og tidligere politisk journalist i Dagsrevyen. Om du ikke ser på norsk TV, noe oss utenlandsnordmenn ikke gjør, så er det vanskelig å vite hvem han er. Jeg husker ansiktet hans, men det er utelukkende fordi jeg så han på TV når jeg var i Norge. Men det var ingenting spesielt med han, så jeg husket ikke navnet hans. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Jo, det er han. Men om du bor i utlandet og ikke bruker norske medier - selvsagt ikke!? Han leder ofte debatter med alle partilederne, så han er som sagt velkjent nok om man følger litt med på politikk her til lands. Han skrev denne ganske gode kommentaren i dag forøvrig: https://www.medier24.no/artikler/kom-tilbake-folkeskikk/457112 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Nei, dette er IKKE tull. 2014: Vanlige folk truer ikke med å skyte folk, fordi de har en tøff periode. 2019: Vanlige folk står ikke med våpen i hånda og sikter på folk de truer med å drepe, fordi de har en tøff periode. Folk som dette er en fare for samfunnet. Hva er vanlige folk? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Keshvari har vel med dette brent alle broer. Litt avhengig av hva truslene og våpenbruken er for noe, er det nesten uansett vanskelig å se for seg at han atter en gang kan møte opp på Stortinget "som om ingen ting har skjedd" Trist skjebne og trist for familien. Si ikke det, Frp har tradisjon for å gjeninnsette dømte forbrytere. At de får noen stemmer i det hele tatt sier nokså mye om de andre partiene. Endret 4. februar 2019 av Aiven Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Våpenbruk også? Det er jo ganske seriøst. Trusler og skattesnusk var jo på en måte mindre alvorlig enn det et par andre sittende stortingsrepresentanter er etterforsket for det siste året. Skal man ha regler så får man lage dem konsistente på hvilke typer kriminalitet det gjelder ihvertfall. Partiledere bør ikke få ubegrenset mulighet til å kvitte seg med stortingsrepresentanter heller. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Jo, det er han. Men om du bor i utlandet og ikke bruker norske medier - selvsagt ikke!? Han leder ofte debatter med alle partilederne, så han er som sagt velkjent nok om man følger litt med på politikk her til lands. Han skrev denne ganske gode kommentaren i dag forøvrig: https://www.medier24.no/artikler/kom-tilbake-folkeskikk/457112 Du sa indirekte at Skatteflyktning lyver om å ikke kjenne Fredrik Solvang. Det er kjent at Skatteflyktning ikke bor i Norge og ser derfor ikke på norske partilederdebatter. Det er derfor med dine egne ord, selvsagt at han ikke er synlig for Skatteflyktning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå