Skatteflyktning Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 OK, kan du være litt tydeligere på hva du bestrider? Sånn jeg ser det er det to påstander: -mer nedbør -mer tørke Hvilke av disse to bestrider du? At begge har skjedd samtidig på samme sted slik som det beskrives i artikkelen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 At begge har skjedd samtidig på samme sted slik som det beskrives i artikkelen. Hva mener du med samtidig? På samme dag? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Hva mener du med samtidig? På samme dag? Visstnok i 2018 ... og de snakker visst om klima og ikke været, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Visstnok i 2018 ... og de snakker visst om klima og ikke været, eller? Så at man har tørke og flom i samme år på samme sted er ikke noe som kan tilskrives klimaendringer? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Så at man har tørke og flom i samme år på samme sted er ikke noe som kan tilskrives klimaendringer?Bare legge frem bevisene det, dog kanskje først sjekke om de hadde både tørke og flom? Dog la ikke virkeligheten ødelegge for din fantasi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Bare legge frem bevisene det, dog kanskje først sjekke om de hadde både tørke og flom? Dog la ikke virkeligheten ødelegge for din fantasi. Nå snur du bevisbyrden opp ned. Du har påstått at artikkelen sier samme stedet hadde både tørke og flom i 2018. Etterspør du kilder på denne påstanden? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) Nå snur du bevisbyrden opp ned. Du har påstått at artikkelen sier samme stedet hadde både tørke og flom i 2018. Etterspør du kilder på denne påstanden?Nja, nå sa jeg konkret ikke akkurat samme sted, men Kongsvinger og nabokommunen. Kilde finner du i artikkelen, bortsett fra at de utelater å nevne at dette er nabokommuner ... vil du ha kilde på det? Her: Endret 13. januar 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Nja, nå sa jeg konkret ikke akkurat samme sted, men Kongsvinger og nabokommunen. Kilde finner du i artikkelen, bortsett fra at de utelater å nevne at dette er nabokommuner ... vil du ha kilde på det? Her: Så hva er det egentlig du reagerer på? Dette blir en lang sirkel.. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) Så hva er det egentlig du reagerer på? Dette blir en lang sirkel.. At det har vært tørke i Kongsvinger og svært vått i SørOdal. Kanskje du kan legge frem bevis? (Området er særdeles flatt for de som aldri har vært der). Endret 13. januar 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 At det har vært tørke i Kongsvinger og svært vått i SørOdal. Kanskje du kan legge frem bevis? (Området er særdeles flatt for de som aldri har vært der). https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwL6lB/flom-stenger-e16-ber-folk-holde-seg-unna-elvebreddene https://www.nrk.no/ho/_hele_-norge-vil-mate-dyrene-til-bondene-1.14127399 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 https://www.glomdalen.no/torke/sommer/var/arets-torkesommer-kan-bli-verre-enn-i-1947/s/5-19-498743 https://www.glomdalen.no/nve/flom/glomma/nve-folger-flom-utviklingen-med-argusoyne/s/5-19-463128 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) Dette ser da ut til å være reneste værmeldingene ... hva har korttidsvariasjoner i været med klima å gjøre? Var ikke klima endringer over lengre tid ... år eller tiår? Eller er det alt avhengig av hva man ønsker å prøve å underbygge? Dog her en gladmelding fra samme NRK fra ti år tilbake: Har du sett at vannet i innsjøer og elver har blitt mye mørkere de siste årene? Det er fordi det har blitt renere. Mye renere. https://www.nrk.no/livsstil/brunere-vann-er-bra-1.4159121 Pussig, i den andre artikkelen var det pga av klimaendringene, rent konkret fordi det har blitt våtere i år, men hvordan kan det at det har blitt våtere i år gjort at vannet ble brunere for ti år siden? Kanskje de ikke gadd å google litt på mulige årsaker ....? Endret 13. januar 2019 av Skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) Bård Tufte Johansen bør bli boligminister. https://www.dn.no/innlegg/okonomi/fodselstall/befolkningsvekst/bard-tufte-johansen-bor-bli-boligminister/2-1-518594 Ikke akkurat overraskende hvis det viser seg at husprisene har vært delvis skyldig i de lave fødselstallene. Når jeg vokste opp bodde det familier med en lavinntekslønn, som hadde både bil og hus. Nå må man være to stk. med mye egenkapital og høye lønninger for å kunne bo der. Jeg er i startenv av 30årene og ser problemet i min omgangskrets. Lang utdanning og et tregt jobbmarked i kombinasjon med hinsides boligpriser er ikke noe som gjør at familieliv settes høyt på agendaen. Endret 15. januar 2019 av Wisd0m 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Enig. Bernie Sanders har sagt mye smart om "trickle down economics" og jo mer man skjønner av det jo mer ser man at det samme fenomenet har funnet sted her i landet. For 35-50 år siden var ikke uvanlig å kjøpe hus og bil før man ble 30, på én inntekt. Gifte hadde ofte en hjemmeværende husmor og en far som forsørget familien på sin enslige lønn. I dag er det nærmest utenkelig. Dvs. man får jo enebolig under en million om man søker på finn, men da kan du bare glemme å finne en lønnsom jobb innen rimelig avstand fra huset. Det er altså ikke en reell mulighet. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Siden vi er i såpeboksen, tillater jeg meg å ta et sidesteg. Er det noen med flere år på baken som kan opplyse meg om følgende: er det et nytt fenomen i Norge at komikere gis makt og innflytelse, og at de blir sett på som relevante stemmer i en seriøs politisk debatt? Jeg har i flere år sett på profilerte komikere i USA at de til dels klarer å sette dagsorden (Stewart, John Oliver, Colbert osv.). Og flere taler for at de skal få høye lederposisjoner. Jf. nå artikkelen om Bård Tufte. Jeg ønsker ikke en lignende utvikling i Norge, men om det har skjedd før så ville jeg blitt beroliget. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Bård Tufte Johansen bør bli boligminister. ... og hvem skal vi velge til suppeminister? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) Jeg kommer ikke på noen tilfeller i farta, men er helt enig i at det vekker uro om kjendiser får begynne i politikken fordi de er populære ansikter fra media og ikke fordi de er spesielt dyktige politikere.. Jeg ser med skrekk på tilfeller som Ronald Reagen (skuespiller), Donald Trump (tv-klovn/konkursrytter) og til dels Arnold Swarchenegger (skuespiller). Ellers så har vi jo noen som har gått andre veien, fra politikk til skuespill og komikk med vaklende hell. Endret 15. januar 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Ser ikke problemet. De som kommenterer politikk har sjelden eller aldri formell kompetanse uansett (etter min mening er også den reelle fraværende). Noen av de jeg ser mest på på YouTube er Jimmy Dore, Joe Rogan og Lee Camp. Camp og Dore er kunnskapsrike, Rogan er ikke, men han er underholdende og har interessante gjester. Men ja, norske komikere er stort sett idioter, at noen av Tufte Johansens skyggeskrivere har funnet en interessant sak gjør ikke ham kompetent til noe som helst. 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 da bør du kanskje skifte over fra Joe Rogan til CNN eller noe sånt. der er det en del med formell kompetanse. David Gergen f.eks. Lars Nehru Sand, Carlos Watson, David Ignatius, Candy Crowley. ved å høre på folk som de du refererer til, så er faren der at man bare lytter til det man ønsker å høre. såkalt bare rettferdiggjøring av allerede eksisterende tanker i ditt hode. 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 ... og hvem skal vi velge til suppeminister?Der foreslår jeg Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå