Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

VG ville nok tatt Brustad og Solheim de, om dette hadde vært for noen år siden da de hadde sin "ta rotta på Jagland"-kampanje. Men i år har de "ta rotta på Hagen"-kampanje, og VGs redaksjon er ikke intelligente nok til å ha mer enn en tanke i skallen av gangen. (Det har de, ifølge min kone, til felles med mannfolk flest... ;) )

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/07/470901.html

 

Når noen sitter uten arbeidsoppgaver og får mellom 500.000-800.000 i lønn og det påstås at de får psykiske plager av å mangle arbeidsoppgaver, vel da er det virkelig snakk om folk som lever av jobben.

 

Jeg har lite sympati overfor de som står uten arbeidsoppgaver når de får regelrett fallskjermer enkelte bedriftsledere bare kan drømme om. Alvorlig talt, her sitter man på over en halv million i året for ikke å gjøre noe og hevder man får psykiske problemer av det?

 

Kanskje de bør ta seg en tur og hilse på de arbeidsledige og forklare for dem hvor tøft de har det. :roll:

Lenke til kommentar

Syntes det er et sunnhetstegn at disse politimestrene misliker å være uten meningsfylt jobb. Det er antagelig mennesker som er vant til å bidra til samfunnet som plutselig mistet denne muligheten.

 

Selv om det er andre som også er arbeidsledige på langt dårligere vilkår, betyr ikke det at politimestrene ikke fortjener sympati. Penger er som kjent ikke alt.

Lenke til kommentar
Syntes det er et sunnhetstegn at disse politimestrene misliker å være uten meningsfylt jobb. Det er antagelig mennesker som er vant til å bidra til samfunnet som plutselig mistet denne muligheten.

6448999[/snapback]

Det er positivt at man ønsker å bidra. Det er negativt at de ikke klarer å gjøre noe fornuftig lenger, når ingen forteller dem hva de skal gjøre.

 

Selv om det er andre som også er arbeidsledige på langt dårligere vilkår, betyr ikke det at politimestrene ikke fortjener sympati. Penger er som kjent ikke alt.

6449597[/snapback]

Hva skal de ha sympati for? De er i en særstilling, der andre ville vært tvunget til å stille skolerett hos Aetat, så får de utbetalt høye lønninger til godt over pensjonsalder, i tillegg til at de har fått det mest verdifulle av alt: fritid å bruke på interesser.

 

De kan for eksempel engasjere seg i frivillige organisasjoner og bruke tiden sin på å hjelpe andre.

 

Men det er typisk i et oversosialistisk samfunn at man mister evnen til å ta eget initiativ når staten plutselig ikke lenger gjeter en gjennom livet.

Lenke til kommentar
Syntes det er et sunnhetstegn at disse politimestrene misliker å være uten meningsfylt jobb. Det er antagelig mennesker som er vant til å bidra til samfunnet som plutselig mistet denne muligheten.

 

Selv om det er andre som også er arbeidsledige på langt dårligere vilkår, betyr ikke det at politimestrene ikke fortjener sympati. Penger er som kjent ikke alt.

6449597[/snapback]

 

Det er flott at de ønsker å ha noe menigsfylt, men å påstå at de får psykiske problemer? Alvorlig talt, det er ikke så vanskelig å finne noe meningsfylt å gjøre, spesielt ikke når man slipper å tenke på økonomien.

 

Om de tidligere politimesterne får psykiske problemer av det der, vel da gremmes jeg over tanken på hva alle arbeidsledige gjennomgår. De må vel bli innlagt hele gjengen.

 

At de i det hele tatt får slik lønn er kritkkverdig. Det hadde holdt med sluttpakker, slik som forsvaret ga.

 

Man roper ut om at bedriftsledere får millioner i fallskjerm, her gir det offentlige egentlig det samme til 15 tidligere politimestre på noen titalls millioner tilsammen.

Lenke til kommentar
Det virket på meg som de fortsatt hadde en tilknytning til politiet, de fikk bare ingenting å ta seg til. Nærmest som en jobb der du får betalt for å se i veggen. Mulig jeg har lest artikkelen feil.

6449652[/snapback]

 

Artikkelen bærer preg av krisemaksimering av en landsforeningsrepresentant. Ikke noe nytt der i gården.

 

Jeg tviler på at alle som listes opp der sier seg enig i at de sitter på ræven uten å gjøre noe og har psykiske problemer. Den godeste advokaten får sikkert en sur telefon eller to fra tidligere politimestre ;)

Lenke til kommentar
Jeg har lite sympati overfor de som står uten arbeidsoppgaver når de får regelrett fallskjermer enkelte bedriftsledere bare kan drømme om. Alvorlig talt, her sitter man på over en halv million i året for ikke å gjøre noe og hevder man får psykiske problemer av det?

 

Kanskje de bør ta seg en tur og hilse på de arbeidsledige og forklare for dem hvor tøft de har det.  :roll:

6449559[/snapback]

 

Satt litt på spissen er de menneskene her også arbeidsledige, men de har likevel en jobb som betaler dem. Og selv om en slik sak kan virke noe tøysete er det likevel ikke fult så tøysete som det kanskje virker, nettopp fordi flere studier har vist at skapergleden ofte er en god del større en gleden av penger, og kun det. En ser tegn til dette i vernede bedrifter, der personer med et lite handikap priser seg lykkelige over at de har fått til noe som for en annen kun hadde tatt et par minutter, maks. Noe også Richard Sennett påviser i sin svært spennende bok om den moderne kapitalismen, "The Culture of the New Capitalism".

 

Det er på mange måter aller viktigsk for folk å føle seg nyttig, slik at ens arbeid faktisk hjelper andre, om aldri så liten del.

 

Fredrik. ;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Jeg har lite sympati overfor de som står uten arbeidsoppgaver når de får regelrett fallskjermer enkelte bedriftsledere bare kan drømme om. Alvorlig talt, her sitter man på over en halv million i året for ikke å gjøre noe og hevder man får psykiske problemer av det?

 

Kanskje de bør ta seg en tur og hilse på de arbeidsledige og forklare for dem hvor tøft de har det.  :roll:

6449559[/snapback]

 

Satt litt på spissen er de menneskene her også arbeidsledige, men de har likevel en jobb som betaler dem. Og selv om en slik sak kan virke noe tøysete er det likevel ikke fult så tøysete som det kanskje virker, nettopp fordi flere studier har vist at skapergleden ofte er en god del større en gleden av penger, og kun det. En ser tegn til dette i vernede bedrifter, der personer med et lite handikap priser seg lykkelige over at de har fått til noe som for en annen kun hadde tatt et par minutter, maks. Noe også Richard Sennett påviser i sin svært spennende bok om den moderne kapitalismen, "The Culture of the New Capitalism".

 

Det er på mange måter aller viktigsk for folk å føle seg nyttig, slik at ens arbeid faktisk hjelper andre, om aldri så liten del.

 

Fredrik. ;)

6450058[/snapback]

 

Som tidligere nevnt er det lite som hindrer vedkommende det her er snakk om å få seg til å føle seg nyttig. De har pengene og de har tiden til det.

 

Jeg tror den aktulle politiadvokaten krisemaksimerer til de grader. Om de tidligere politimesterne er så hjelpeløse at de ikke makter å finne noe meningsfylt på egenhånd når de atpåtil er sikret en fet lønn, vel da skjønner jeg ikke hvorfor man skal gi dem sympati.

 

Det eneste som her forhindrer dem fra å føle seg nyttig er dem selv.

Lenke til kommentar
Det eneste som her forhindrer dem fra å føle seg nyttig er dem selv.

6450108[/snapback]

 

And the point? Så klart en kan få psykiske problemer av selvskapte behov, faktisk er det svært lite som ikke er. Fedme som er blant de store synderne når det gjelder psykiske problemer, i er ifølge de aller fleste teoriene noe selvskapt.

 

Fredrik.:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Det eneste som her forhindrer dem fra å føle seg nyttig er dem selv.

6450108[/snapback]

 

Og du mener det ikke er et reelt problem?

6450122[/snapback]

 

Har jeg sagt det? Nei.

 

Men her har man deres representant som går ut i avisen og krever at det offentlige skal skape stimuli for noe de strengt talt fint burde maktet selv.

 

(Når det er sagt er jeg helt enig i at de heller burde fått sluttpakker fremfor den måten det her blir ordnet. Bare det offentlige lønner folk for en jobb de har mistet. Det skjedde i politiet, det skjedde i Posten. Idioti kalles det).

Lenke til kommentar
Det eneste som her forhindrer dem fra å føle seg nyttig er dem selv.

6450108[/snapback]

 

And the point? Så klart en kan få psykiske problemer av selvskapte behov, faktisk er det svært lite som ikke er. Fedme som er blant de store synderne når det gjelder psykiske problemer, i er ifølge de aller fleste teoriene noe selvskapt.

 

Fredrik.:)

6450135[/snapback]

 

 

Men det forsvarer ikke at noen skal gå ut og kreve at det offentlige skal slanke seg for dem. Overvektige som ikke gidder ta seg bryet med å prøve å slanke seg har jeg null sympati med.

 

En overvektig som forsøker, men feiler, kan jeg ha sympati for.

 

Hvis noen sitter og får 800.000 uten å få noen arbeidsoppgaver og så bare sitter der uten å løfte en finger og så klager over psykiske problemer fordi ingen forteller han hva han skal gjøre og han ikke makter å finne på noe selv. Vel da fortjener han ingen sympati.

Lenke til kommentar
Det skulle ikke være så vanskelig å se med mindre man har skylapper på. Det er en stråmann at høyresiden hater trygdede. I den grad trygdesystemet kritiseres, er det i den forstand at systemet skaper tapere. Det er ikke de trygdedes skyld (med mindre de stemmer sosialistisk :innocent:). Det er også en stråmann at høyresiden tenker utelukkende på penger. Mitt inntrykk er tvert imot at det er venstresiden som er mest opptatt av penger, blant annet i trygdedebatten, men det er en helt annen diskusjon.

 

Altså 'folk' som i endel på høyresiden, ikke alle på høyresiden. Selv om jeg tar selvkritikk for at det kan leses slik. Rent ellers mener jeg det jeg skriver, og det er langt fra noen stråmenn. Jeg vil nesten tro du lyver hvis du påstår du ikke kjenner noen som er slik.

 

S,

Lenke til kommentar
Jaja ! Det går den veien høna sparker... ;)

Finansministeren havner nok en gang på bunnkarakter, sammen med tre partifeller. Akkurat som i april. Den eneste trøsten får være at det ikke er mulig å få færre poeng enn én.

http://www.nettavisen.no/innenriks/politik...ticle679544.ece

6454189[/snapback]

 

Stoltenberg, Bekkemellem, Halvorsen, Djupedal, Strøm-Erichsen fortjener alle en terning høyere, Hansen en mindre. Ellers er jeg stort sett enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...