Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Gratulerer til Heidi Nordby Lunde (44) med å ha blitt valgt til ny leder for Oslo Høyre.

For de som ikke er kjent med Lunde, så er hun den samme personen som kom med utsagnet: Hvis jeg ønsker å dra på "nachspiel" med tre vilt fremmede menn i Amsterdam, så er det min rett!

I disse #metoo-tider, så vil hun være et annerledes og friskt innslag i debatten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vår "nærmeste allierte" står på barrikadene for sine korporasjoner, også mot internasjonal retts- og patentpraksis. Det står respekt av AP-regjeringens valg om å stå imot. Men det er sikkert noen knollhoder her inne som støtter dette også, alt AP gjør er feil, etc. etc.

Sa nei til USA og legemiddelindustrien

Hittil ukjente WikiLeaks-dokumenter viser hvordan USAs ambassade i Oslo forsøkte å presse den norske regjeringen til å slå ned på rimeligere kopimedisiner med trusler om svartelisting av Norge. Daværende nærings- og handelsminister Dag Terje Andersen forteller for første gang om møtet der han satte foten ned overfor amerikanerne.

Endret av Aiven
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg velger å trekke nisselua ennå lengre ned, holde for ørene og synge "na-na-na Trumph is great again"..

not :roll:

Dette er bare nok et eksempel som viser at USA ikke er allierte, men fiender vi bør vokte oss for. Antagelig har alt for mange saker glippet gjennom fingrene opp gjennom årene. Det er for eksempel fortsatt en gåte for meg hvordan Norge gikk for F35. Mon tro hvilke virkemidler som ble brukt bak lukkede dører. Jeg venter spent på lekkasjer..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er for eksempel fortsatt en gåte for meg hvordan Norge gikk for F35. Mon tro hvilke virkemidler som ble brukt bak lukkede dører. Jeg venter spent på lekkasjer..

Auda, her lever konspirasjonteoriene i beste velgående ja. Om det for deg er en gåte hvorfor F35 ble valgt, så kan du ikke skylde på annet enn din egen manglende kunnskap. Finnes en bra tråd her på forumet som er dedikert til F35 og som har vært gjennom masse av konsparanoiavrøvlet som har vært rundt F35, samt prosessen som har vært rundt valget av F35. Du kan jo begynne der om du har noen interesse å vite mer om saken.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1649328

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Al Strada : "Jeg ødela tusenvis av Presleys piller"

Det var i allefall noen som brydde seg i Presleys innerste sirkel........

Lenke til kommentar

Jeg velger å trekke nisselua ennå lengre ned, holde for ørene og synge "na-na-na Trumph is great again"..

not :roll:

Dette er bare nok et eksempel som viser at USA ikke er allierte, men fiender vi bør vokte oss for. Antagelig har alt for mange saker glippet gjennom fingrene opp gjennom årene. Det er for eksempel fortsatt en gåte for meg hvordan Norge gikk for F35. Mon tro hvilke virkemidler som ble brukt bak lukkede dører. Jeg venter spent på lekkasjer..

Å få vite prosessen bak F35 hadde vært sinnsykt spennende, håper det kommer ut. Det er grunn til å regne med at amerikanske interesser har gått foran norske i prosessen, pga. politisk press fra det amerikanske utenriksdepartementet.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gratulerer til Heidi Nordby Lunde (44) med å ha blitt valgt til ny leder for Oslo Høyre.

For de som ikke er kjent med Lunde, så er hun den samme personen som kom med utsagnet: Hvis jeg ønsker å dra på "nachspiel" med tre vilt fremmede menn i Amsterdam, så er det min rett!

I disse #metoo-tider, så vil hun være et annerledes og friskt innslag i debatten.

Og har b.a brukt narkotika på tv. I det hele tatt alt for mye bitch til å ha lederverv i et seriøst parti. Det er en skam

Lenke til kommentar

Norske Deeyah Khan møter amerikanske nynazister i denne dokumentaren. Hun virker like trivelig som hun er vakker, noe som får flere av dem til å tenke seg om rundt sin ideologi. Verdt å se, om ikke annet så for å gi også høyreekstremister et menneskelig ansikt.

https://tv.nrk.no/program/KOID75004717/deeyah-khan-i-moete-med-fienden

Takk, bra dokumentar! Og fantastisk innsats av Khan som var på nippet til å egenhendig sjarmere hele nazibevegelsen i kne  :love:

• Liker 1
Lenke til kommentar

ACER:

- Trygve Slagsvold Vedum skriver utdypende og godt om ACER saken og hvorfor det er liten grunn til å stole på løfter om at dette ikke har noen praktisk innvirkning på Norge.

"Før Norge undertegnet EØS-avtalen, ble det gitt en rekke løfter om hva EØS-avtalen ikke kunne påvirke: Norske arbeidslivsregler ville ikke bli overkjørt av EUs regler. Viktige distriktspolitiske tiltak som differensiert arbeidsgiveravgift skulle vi fortsatt kunne styre selv. Det samme gjaldt konsesjonslov og hjemfallsretten til norsk vannkraft og norsk alkohollovgivning.

Av LOs 15 krav for å kunne støtte EØS-avtalen kan i beste fall kun to til tre av dem i etterkant sies å være innfridd."

- Facebook er i full fyr over ACER saken - og med god grunn. Er dette dråpen som kan få folket til å reise seg mot snikinnføringen av EU? Anbefaler alle å melde seg inn i Facebook-gruppa, som har over 50.000 medlemmer nå. Hvor stor % av Norges befolkning kan vi få med?  Skriv også under oppropet mot ACER (15.000 underskrifter nå).

- Jurist i Nei-til EU Morten Harper kommenterer enkelte politikeres retorikk: "EØS-avtalens regler om fri varehandel vil gjelde akkurat som i dag selv om Stortinget sier nei til EUs energibyrå. Påstander om at dette vil true «tusenvis av arbeidsplasser» er ren og skjær skremselspropaganda".

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

ACER:

- Trygve Slagsvold Vedum skriver utdypende og godt om ACER saken og hvorfor det er liten grunn til å stole på løfter om at dette ikke har noen praktisk innvirkning på Norge.

"Før Norge undertegnet EØS-avtalen, ble det gitt en rekke løfter om hva EØS-avtalen ikke kunne påvirke: Norske arbeidslivsregler ville ikke bli overkjørt av EUs regler. Viktige distriktspolitiske tiltak som differensiert arbeidsgiveravgift skulle vi fortsatt kunne styre selv. Det samme gjaldt konsesjonslov og hjemfallsretten til norsk vannkraft og norsk alkohollovgivning.

Av LOs 15 krav for å kunne støtte EØS-avtalen kan i beste fall kun to til tre av dem i etterkant sies å være innfridd."

- Facebook er i full fyr over ACER saken - og med god grunn. Er dette dråpen som kan få folket til å reise seg mot snikinnføringen av EU? Anbefaler alle å melde seg inn i Facebook-gruppa, som har over 50.000 medlemmer nå. Hvor stor % av Norges befolkning kan vi få med? Skriv også under oppropet mot ACER (15.000 underskrifter nå).

- Jurist i Nei-til EU Morten Harper kommenterer enkelte politikeres retorikk: "EØS-avtalens regler om fri varehandel vil gjelde akkurat som i dag selv om Stortinget sier nei til EUs energibyrå. Påstander om at dette vil true «tusenvis av arbeidsplasser» er ren og skjær skremselspropaganda".

Forferdelig at så mange politikere støtter dette. Eier de ikke skam eller nasjonal stolthet? Gi bort suverenitet på den måten.

Forkastelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tror ikke man nødvendigvis skal lytte til bondepartiet i disse typer saker, de blir jo nær sagt inhabile når vi nærmer oss norskegrensa  ;)

Dette må gjøres i felleskap og det må fornyelse til, det trengs nok mer moderne tanker rundt det hele hvor klima aspektet får fokus. MDG mener:

"Målet med tilslutning til 3. energimarkedspakke er bedre samlet norsk energi-, klima- og miljøpolitikk. MDG har lenge vært sterk kritisk til dårlig samordning av norsk energi-, klima- og miljøpolitikk.

Tredje energimarkedspakke er ikke annerledes enn de andre direktivene og prosjektene Norge er del av gjennom EØS. Unntaket kan være ACER. Det er en koordineringsenhet for EU/EØS-landenes energimyndigheter (i Norge NVE og Statnett), som kan fatte fellesbeslutninger oveordnet nasjonale myndigheter. I praksis vil ACER fatte beslutninger innen rammen av den felles strategien som ligger i 3. energi- markedspakke. 

Regjeringen utreder nå forholdet mellom ACERs myndighet og Grunnloven. MDG vil kreve avstemning etter Grunnloven dersom ACER viser seg å bety suverenitets- avståelse i fht Grunnloven.

Forvaltning av norsk natur og norske ressurser skal entydig forbli et norsk ansvar som ikke skal svekkes gjennom samarbeidet under den 3. energimarkedspakken."

https://mdg.no/nyheter/3-energimarkedspakke-og-acer/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...