Aiven Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) Dette intervjuet likte jeg. https://www.youtube.com/watch?v=bmovaPIsHa0 Kan med fordel følges opp med denne: Endret 23. januar 2018 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Ah, jeg beklager. Du har helt rett. Din kilde var noe sensationsjournalistisk søppel, enda verre enn demmes kilde igjen, som var cracked. Du er så desperat etter å tro på dette vaset, at din kritiske sans rett og slett ikke sparker inn. Mens når jeg leser slikt, så tenker jeg: "Dette sliter jeg med å ta for god fisk.". Og da er det altså mulig å trykke på linken til kilden som squaker selv la inn. Og under punkt 3 der, får du bakhistorien.. "I only know of two times somebody wanted to be tested for being another ethnicity because they didn't like that ethnicity. Both times, [they were] white people not wanting to believe they had black ancestors." The first of these made an offhand remark that, "'I'm hoping it will show people I'm not black.' And not as a joke. He was serious." The second customer was even less subtle: "He caught himself from saying the N-bomb. He said, 'I want to know if any of my family are ni- black.'" I følge din egen, eller rettere sagt din egen kildes kilde. Så har dette skjedd hele 2 ganger!! Og de av oss som synes rasisme er litt, sånn, ugreit.. Vi sliter ikke like mye med å se humoren i å fortelle en rasist at han har mindre enn 1% afrikanske gener.. Det har vært et utbredt fenomen, basert på rapporter. At 2 folk ringte inn og klagde beviser bare nettopp det: at 2 folk ringte inn å klagde. Det blir jo omtrent like morsomt som hvis et kristent bakeri skulle bake kake til et homsepar, også skriver de AIDS på kaka. Da hadde det blitt rabalder da. Det går jo på det samme: å presse en uønsket politisk vikling på et produkt/tjeneste en kunde har betalt for. Jeg er enig med deg at dette ikke er greit, også rasister bør få tjenesten de betaler for. Men jeg syntes det var nokså vittig og kreativt også. Og når det avdekker at denne typen folk ser konspirasjoner og "infiltrasjon av radikale elementer i genfirmaer", der vi andre ser relativt uskyldig politisk tenåringshumor, så kan kanskje denne typen handlinger ha en funksjon allikevel: Å avdekke mindre begavede elementer i samfunnsdebatten. Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Jeg er enig med deg at dette ikke er greit, også rasister bør få tjenesten de betaler for. Men jeg syntes det var nokså vittig og kreativt også. Og når det avdekker at denne typen folk ser konspirasjoner og "infiltrasjon av radikale elementer i genfirmaer", der vi andre ser relativt uskyldig politisk tenåringshumor, så kan kanskje denne typen handlinger ha en funksjon allikevel: Å avdekke mindre begavede elementer i samfunnsdebatten. Hvem er rasister? Folk som tar DNA tester? Eller bare hvite folk som tar DNA tester? Fordi de gjorde det på tilfeldige hvite folk. Hvis et kristent bakeri skrev AIDS på kaka til et homsepar, er det da en konspirasjonteori om homofobisk infiltrasjon av bakerier? Det er bare en observasjon av hva de gjør. Kanskje du ikke er en så begavet samfunnsdebattant. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Hvem er rasister? Folk som tar DNA tester? Eller bare hvite folk som tar DNA tester? Fordi de gjorde det på tilfeldige hvite folk. Hvis et kristent bakeri skrev AIDS på kaka til et homsepar, er det da en konspirasjonteori om homofobisk infiltrasjon av bakerier? Det er bare en observasjon av hva de gjør. Kanskje du ikke er en så begavet samfunnsdebattant. Du er generelt sett alt for opptatt av utseende til folk, du som er voksen og alt vet da at det er det indre som teller? Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Hvem er rasister? Folk som tar DNA tester? Eller bare hvite folk som tar DNA tester? Fordi de gjorde det på tilfeldige hvite folk. Hvis et kristent bakeri skrev AIDS på kaka til et homsepar, er det da en konspirasjonteori om homofobisk infiltrasjon av bakerier? Det er bare en observasjon av hva de gjør. Kanskje du ikke er en så begavet samfunnsdebattant. Du er generelt sett alt for opptatt av utseende til folk, du som er voksen og alt vet da at det er det indre som teller? Er jeg? Når sa jeg det? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Du er generelt sett alt for opptatt av utseende til folk, du som er voksen og alt vet da at det er det indre som teller? Er jeg? Når sa jeg det? Bare fortsett business as usual du så skal vi se at vi fort får noen eksempler å jobbe med. Jeg kan si ifra når det skjer jeg så kan vi prate om det. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) Jeg er enig med deg at dette ikke er greit, også rasister bør få tjenesten de betaler for. Men jeg syntes det var nokså vittig og kreativt også. Og når det avdekker at denne typen folk ser konspirasjoner og "infiltrasjon av radikale elementer i genfirmaer", der vi andre ser relativt uskyldig politisk tenåringshumor, så kan kanskje denne typen handlinger ha en funksjon allikevel: Å avdekke mindre begavede elementer i samfunnsdebatten.Hvem er rasister? Folk som tar DNA tester? Eller bare hvite folk som tar DNA tester? Fordi de gjorde det på tilfeldige hvite folk. Eh, nei, det gjorde de ikke, for om vi sjekker den opprinnelige kilden – et intervju – så er det snakk om kun to personer som begge ga eksplisitt rasistiske utsagn i forbindelse med handelen. They Will Screw With Racists "I only know of two times somebody wanted to be tested for being another ethnicity because they didn't like that ethnicity. Both times, [they were] white people not wanting to believe they had black ancestors." The first of these made an offhand remark that, "'I'm hoping it will show people I'm not black.' And not as a joke. He was serious." The second customer was even less subtle: "He caught himself from saying the N-bomb. He said, 'I want to know if any of my family are ni- black.'" Morgan and his colleagues were caught between a rock and a really-want-to-mess-with-racists place. It would've been fun to throw a "10 percent West African" in there, but then they might have a pissed-off, dangerous person at their office, waving a gun. "Since we couldn't do anything to the results (and we wanted to), what we did was add '< 1 percent' to each African category of ethnicity. That way we weren't lying, and they would both be wondering how much under a percentage point was. We always try to round to the nearest number because we sometimes hear about percentage points, but for them, we leave it open to whether it's a one or a zero." It's a compromise that's elegant in its passive-aggressive simplicity. And it got a result. "The near-N-bomber wrote to us asking what that meant, and we wrote back that it meant it was under 1 percent. And we were not saying zero. Unless they got another test, that was going to bother them. Maybe they weren't 100 percent Caucasian. I mean, they were, according to the results, but this way it leaves it open, and they'll always be wondering." Endret 23. januar 2018 av Aiven 1 Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Eh, nei, det gjorde de ikke, for om vi sjekker den opprinnelige kilden – et intervju – så er det snakk om kun to personer som begge ga eksplisitt rasistiske utsagn i forbindelse med handelen. Det beviser ingen ting annet enn at 2 folk ringte inn å klagde - ETTER at de hadde fått testen tilbake, derfor kunne du på forhånd ikke vite noe om hvem de var. Det faktum at et sett med trillinger fikk forskjellige DNA resultater fra 23andme og ancestry.com viser at de gjør det med tilfeldige. Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Du er generelt sett alt for opptatt av utseende til folk, du som er voksen og alt vet da at det er det indre som teller? Er jeg? Når sa jeg det? Bare fortsett business as usual du så skal vi se at vi fort får noen eksempler å jobbe med. Jeg kan si ifra når det skjer jeg så kan vi prate om det. Så du har gått gjennom postene mine men du kunne ikke finne noe. Så synd. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Du er generelt sett alt for opptatt av utseende til folk, du som er voksen og alt vet da at det er det indre som teller? Er jeg? Når sa jeg det? Bare fortsett business as usual du så skal vi se at vi fort får noen eksempler å jobbe med. Jeg kan si ifra når det skjer jeg så kan vi prate om det. Så du har gått gjennom postene mine men du kunne ikke finne noe. Så synd. Man skulle nesten tro du var uærlig med oss, siden oversikten over alle de mørkebrune fullt ut rasebevisste propagandatrådene du har startet her på forumet synger en helt annen sang som gjør nesa di lang. Eller si meg, står du nahoj bare innslagsvis for det du virkelig mener? Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Man skulle nesten tro du var uærlig med oss, siden oversikten over alle de mørkebrune fullt ut rasebevisste propagandatrådene du har startet her på forumet synger en helt annen sang som gjør nesa di lang. Eller si meg, står du nahoj bare innslagsvis for det du virkelig mener? Propaganda er en metode å fremme et budskap på som bruker følelser fremfor fakta og bevis. Jeg lurer på hvilken tråd du snakker om. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Propaganda er en metode å fremme et budskap på som bruker følelser fremfor fakta og bevis. Jeg lurer på hvilken tråd du snakker om. 1 målrettet arbeid for å påvirke holdninger og adferd i et samfunn; ensidig agitasjon drive politisk propaganda 2 usanne påstander presentert som nøytral informasjon for å fremme en sak fiendens propaganda om slaget også i sammensetninger som løgnpropaganda, nazipropaganda, skremselspropaganda, vulgærpropaganda 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Eh, nei, det gjorde de ikke, for om vi sjekker den opprinnelige kilden – et intervju – så er det snakk om kun to personer som begge ga eksplisitt rasistiske utsagn i forbindelse med handelen. Det beviser ingen ting annet enn at 2 folk ringte inn å klagde - ETTER at de hadde fått testen tilbake, derfor kunne du på forhånd ikke vite noe om hvem de var. Det faktum at et sett med trillinger fikk forskjellige DNA resultater fra 23andme og ancestry.com viser at de gjør det med tilfeldige. Vær så snill å les da! Det er tross alt din egen kilde! Den ansatte som ble intervjuet sa at han kjente kun til 2 tilfeller der kunder hadde i forbindelse med bestillingen av testen fortalt at formålet var å utelukke etnisk tilhørighet fra etnisiteten de ikke liker. Derfor fikk de "spesial behandlingen" som ikke endret resultatet overhodet. Men som ble levert i et format som ikke eksplisitt utelukket denne etnisiteten. Samtidig som den overhodet heller ikke hevdet at de har den.. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Det faktum at et sett med trillinger fikk forskjellige DNA resultater fra 23andme og ancestry.com viser at de gjør det med tilfeldige. Om du hadde lest originalkilden her, så hadde du neppe konkludert på samme måte, fordi da hadde du visst at avvikene 1) ikke dreier seg om afrikansk dna 2) er unntaksvis og 3) lett kan forklares med kjente feilkilder. Kan det hende at du har en tendens til å trekke konklusjoner litt fort i forhold til inntatt kunnskapsmengde nahoj? Endret 24. januar 2018 av Aiven 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Mye korrupsjon der nede, om de bare fikk en leder som bryr seg om landet og ikke seg selv. Så kunne de vært et moderne velfungerende land. Jaja jeg lever i troen om at godt seirer til slutt Det hadde ikke vært særlig vanskelig heller. Dyktige bønder må få tilbake gårdene sine så landbruket kommer opp igjen. I tillegg har Zimbabwe både gull og diamanter til å eksportere og så må inntektene fordeles blant befolkningen istedenfor at regimet tar alt. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Pentagon bekrefter Russlands nye supervåpen: Putins hemmelige våpen Et av Russlands mest avanserte og fryktinngytende våpen kan være avslørt av amerikansk etterretning. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/01/23/195365808/putins-hemmelige-vapen Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Propaganda er en metode å fremme et budskap på som bruker følelser fremfor fakta og bevis. Jeg lurer på hvilken tråd du snakker om. 1 målrettet arbeid for å påvirke holdninger og adferd i et samfunn; ensidig agitasjon drive politisk propaganda 2 usanne påstander presentert som nøytral informasjon for å fremme en sak fiendens propaganda om slaget også i sammensetninger som løgnpropaganda, nazipropaganda, skremselspropaganda, vulgærpropaganda Så du mener at omtrent alle tråder i dette forumet er propaganda? Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Pentagon bekrefter Russlands nye supervåpen: Putins hemmelige våpen Et av Russlands mest avanserte og fryktinngytende våpen kan være avslørt av amerikansk etterretning. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/01/23/195365808/putins-hemmelige-vapen Oh snap! Shit just got real. Det der er en enorm teknologisk nyvinning og er et imponerende stykke ingeniør-arbeid. Endret 24. januar 2018 av Sandy Koufax Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 For ikke å snakke om antagelsene om at bemannede fly vil bli erstattet fullstendig av droner. Om noen år kan kanskje det samme skje med ubåter. Blir interessangt se hvor lagt utviklingen går og hvor dette vil ende... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Propaganda er en metode å fremme et budskap på som bruker følelser fremfor fakta og bevis. Jeg lurer på hvilken tråd du snakker om.1 målrettet arbeid for å påvirke holdninger og adferd i et samfunn; ensidig agitasjondrive politisk propaganda 2 usanne påstander presentert som nøytral informasjon for å fremme en sak fiendens propaganda om slaget også i sammensetninger som løgnpropaganda, nazipropaganda, skremselspropaganda, vulgærpropaganda Så du mener at omtrent alle tråder i dette forumet er propaganda?Jeg mener at din definisjon er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå