Aiven Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 (endret) Bare så du vet det - de ALLER fleste man oppfatter som hvit er også 100% europeisk. Nei, det er feil. Tok du egentlig den DNA testen? Det jeg ville gjort er å stanse den organiserte invasjonen og sende tilbake alle som ikke har godt nok grunnlag for opphold. Den eneste reelle organiserte invasjonen er vel fra ekstremistsider av hodet ditt. jeg sa ikke noe om hudfarge, jeg sa rase. (beklager hvis du ikke liker ordet) Menneskeraser finnes ikke biologisk sett. Beklager at jeg ikke godtar et høyreekstremistisk rammeverk for diskusjonen, uten grunnlag i vitenskap fra dette århundret. Gjennomsnitts IQen i afrika ligger på 70 (som er stort sett genetisk), så det ville ha enormt mye å si. Sett bort ifra den europeiske identiteten (som vi verdsetter), forsvinner. Jaja, alle kan dikte opp tall og påstander som dette. Kom tilbake når du har noe kilder å vise til? Det er en minoritet som faktisk flykter fra krig, men igjen du ser ikke Saudi Arabia, til tross for å være et rikt og MUSLIMSK land, ta imot NOEN. Igjen så baserer du deg på myter og eventyr, ikke fakta. Tallet 0 handler om hvordan FN teller flyktninger, ikke noe annet. Saudi-Arabia har tatt imot 2,5 millioner flyktninger. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å kaste bort tid på sladder og eventyr Endret 13. januar 2018 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å kaste bort tid på sladder og eventyr For å få "thumbs up" når slike som jeg lærer noe nytt? 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 (endret) 1. Som i dag, vi slipper inn et begrenset antall (6000 på det meste?). Flyktninger blir relativt godt inkludert i Norge og de fleste er svært takknemlige. Dersom fler hadde bidratt aktivt (og frivillig) med integrering, ville vi hatt enda færre voldtekter og enda bedre integrering. I et drømmescenario hadde vi hatt 5 nordmenn per flyktning som var aktive frivillige, det er ikke mer enn 30.000 personer, et nokså lite tall ut av 5 millioner. Ja, det tar tid å jobbe som frivillig, tid som kan brukes til å klage over flyktninger for eksempel, noe sikkert 300.000 gjør. Jeg tror at 3.000.000 nordmenn aldri har snakket med en flyktning. Er Støre ansvarlig for at ikke flere nordmenn bidrar til å integrere flyktninger i vårt samfunn, noe som ville tatt vekk brorparten av voldtektene?Er det mitt ansvar å integrere mennesker jeg kanskje ikke ønsker hit, eller burde de som av en eller annen grunn ønsker dem hit integrere de som allerede er her før de inviterer flere? Vet ikke hvor mange som er for fri innvandring her i landet, men jeg tipper det er mer enn 30000? Hvis det i det i hele tatt er mulig å integrere store mengder mennesker fra en helt annen kultur da? Hva som er ditt ansvar er opp til deg. Kanskje du gjør mye annet fint for andre? Hvis ikke, er det uansett opp til deg. Det ble tatt initiativ til konsekvensetikk her i tråden og det er derfor jeg skrev det jeg skrev. Etikken er klar, men ingen kan tvinge deg til noe, så lenge du følger norsk lov. Samtidig er det slik at det vi gjør har konsekvenser, lik det eller ei. Det er fullt mulig å være mot innvandring, eller mot økt innvandring, men samtidig bidra til integrering, til beste for alle i Norge. Endret 13. januar 2018 av Aiven Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Etikken er klar, men ingen kan tvinge deg til noe, så lenge du følger norsk lov. Er ikke norsk lov nettopp hvordan man tvinges til å følge politikernes vilje istedenfor sin egen? Lenke til kommentar
Zork Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Etikken er klar, men ingen kan tvinge deg til noe, så lenge du følger norsk lov. Er ikke norsk lov nettopp hvordan man tvinges til å følge politikernes vilje istedenfor sin egen? Ingen tvinges til noe. Man står fritt til å flytte om man mener man får det bedre noe annet sted. Det er noe en skulle tro en med ditt brukernavn skulle skjønne rimelig godt? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Selvsagt, følg politikernes vilje eller forlat riket. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Selvsagt, følg politikernes vilje eller forlat riket. Virkelig? Goodwins Law? I denne debatten..? Politikerenes vilje i Norge er folkets vilje. Vi har altså valg med jevne mellomrom her i landet. Om flertallet var interessert i at samfunnet skulle være slik du ønsker, så hadde vi hatt et slik samfunn. Det er vi altså, heldigvis, ikke. Så har du altså valget mellom å godta å leve slik flertallet ønsker eller flytte - basert på ditt brukernavn har du valgt det siste. Det er i så fall naturligvis en ærlig sak - men noe merkelig hvorfor du likefullt føler behov for å bruke såpass mye tid på dette forumet for å klage over at andre velger annerledes enn du selv har? Endret 14. januar 2018 av Zork 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Politikerenes vilje i Norge er folkets vilje."Folket" er en imaginær enhet som ikke innhar noen som helst selvstendig vilje .... på linje med å snakke om menneskehetens vilje. Så har du altså valget mellom å godta å leve slik flertallet ønsker eller flytte...... eller å bli utsatt for vold av "folket" Endret 14. januar 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Zork Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Politikerenes vilje i Norge er folkets vilje."Folket" er en imaginær enhet som ikke innhar noen som helst selvstendig vilje .... på linje med å snakke om menneskehetens vilje. Så har du altså valget mellom å godta å leve slik flertallet ønsker eller flytte...... eller å bli utsatt for vold av "folket" Dette er bare vås. Og det blir bare mer tydelig vås med tanke på at Norge er et av verdens beste land å leve i. Du kan sutre så mye du vil, men faktum er at Norge er et av verdens tryggeste og rikeste land med den høyeste levestandarden som finnes. Vi har det ufattelig godt her i landet og det er provoserende tåpelig å skulle late som om vi ikke har det. Det er fullstendig absurd å skulle late som om det er noe vold, tvang eller diktatur involvert her. En kan gjerne diskutere samfunnsforhold og det finnes naturligvis mye som kan og bør forbedres, men en viss edruelighet og realisme bør man ha. Endret 14. januar 2018 av Zork 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Dette er bare vås. Det er dere nasjonalisters "Love it or leave it"-argumentasjon som er bare vås Og det blir bare mer tydelig vås med tanke på at Norge er et av verdens beste land å leve i.Kanskje for deg, men ikke for over 99% av verdens befolkning. Du kan sutre så mye du vil, men faktum er at Norge er et av verdens tryggeste og rikeste land med den høyeste levestandarden som finnes. Vi har det ufattelig godt her i landet og det er provoserende tåpelig å skulle late som om vi ikke har det. Det er fullstendig absurd å skulle late som om det er noe vold, tvang eller diktatur involvert her. En kan gjerne diskutere samfunnsforhold og det finnes naturligvis mye som kan og bør forbedres, men en viss edruelighet og realisme bør man ha.Bortsett fra deg? Endret 14. januar 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Hva som er ditt ansvar er opp til deg. Kanskje du gjør mye annet fint for andre? Hvis ikke, er det uansett opp til deg. Det ble tatt initiativ til konsekvensetikk her i tråden og det er derfor jeg skrev det jeg skrev. Etikken er klar, men ingen kan tvinge deg til noe, så lenge du følger norsk lov. Samtidig er det slik at det vi gjør har konsekvenser, lik det eller ei. Det er fullt mulig å være mot innvandring, eller mot økt innvandring, men samtidig bidra til integrering, til beste for alle i Norge. Det er jo også mulig å servere velkomstdrinker på naboens høylytte fest dersom den holder deg våken om natten. Det er jo til det beste for hele nabolaget at stemningen er på topp. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Dette er bare vås. Det er dere nasjonalisters "Love it or leave it"-argumentasjon som er bare vås Jeg har altså aldri uttalt noe i nærheten av 'love it or leave it'. Jeg er også så langt fra nasjonalist som det sannsynligvis er mulig å komme. Alt jeg har sagt er at det ikke er noe diktatur eller tvang her i landet - er man uenig i noe her, så har man mange alternativer - man kan forsøke å forandre det, eller man kan fritt flytte til andre steder hvor man mener ting fungerer bedre. Det er overhodet ingen 'love it or leave it'-argumentasjon over det. Du er, naturligvis, mer enn velkommen til å forsøke å endre ting (innenfor lovens rammer) til slik du vil ha det. Det blir bare noe patetisk når du skriker og bærer deg over urettferdighet og tvang når vi faktisk har det slik majoriteten ønsker å ha det. Ikke nødvendigvis i alle små detajler, men vi lever altså ikke i en perfekt verden og vi er noen tusen år unna å kunne oppfylle det uansett. Elsk det eller hat det - bli eller dra. Bare ikke lat som om det er et grusomt urettferdig regime som tvinges på landets beboere. For det vet du j***** godt at det ikke er. Endret 14. januar 2018 av Zork 2 Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Hypotetisk spm: Din 18 år gamle blonde datter har kjørt seg fast på fjellet. I kolonnen hun kjørte med befinner det seg bl.a to busser hvor hun har blitt tilbudt ly for natten. Den ene bussen er fylt opp med unge muslimske menn nylig ankommet fra Midtøsten og Afrika. Buss nr 2 er full av unge norske kristne menn. Datteren din spør deg om råd; Hvilken buss er det beste alternativet for natten? Begrunn svaret. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Hypotetisk spm: Din 18 år gamle blonde datter har kjørt seg fast på fjellet. I kolonnen hun kjørte med befinner det seg bl.a to busser hvor hun har blitt tilbudt ly for natten. Den ene bussen er fylt opp med unge muslimske menn nylig ankommet fra Midtøsten og Afrika. Buss nr 2 er full av unge norske kristne menn. Datteren din spør deg om råd; Hvilken buss er det beste alternativet for natten? Begrunn svaret. Om hun er 18 år har hun sikker gjort seg opp men mening om hvilken buss som virker triveligst, så da kan hun sove der? Var det et poeng her? Endret 14. januar 2018 av Aiven Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Nei, det er feil. Tok du egentlig den DNA testen? Jo, det stemmer. Artikkelen du linket til viser ikke til noe statistikk om det, bare en clickbait-tittel. DNA test-firma 23andme har blitt avslørt for å legge til afikansk DNA til hvite profiler for å "kødde med rasister". https://squawker.org/culture-wars/dna-testing-companies-like-23andme-admit-adding-fake-african-ancestry-to-white-profiles-in-order-to-screw-with-racists/ Den eneste reelle organiserte invasjonen er vel fra ekstremistsider av hodet ditt. Bare forbli i benektelse. Menneskeraser finnes ikke biologisk sett. Beklager at jeg ikke godtar et høyreekstremistisk rammeverk for diskusjonen, uten grunnlag i vitenskap fra dette århundret. Jo, det gjør de. Rase er det samme som underart. Menneskeraser er like virkelig som hunderaser. Det vet alle som ikke lever i en fantasiverden. Den pseudovitenskapen du tror på er at det ikke finnes rase fordi det ikke finnes unike gener for raser, men det betyr ikke at det ikke finnes rase; det samme kan man si om hunderaser. Jaja, alle kan dikte opp tall og påstander som dette. Kom tilbake når du har noe kilder å vise til? https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country https://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Transracial_Adoption_Study Igjen så baserer du deg på myter og eventyr, ikke fakta. Tallet 0 handler om hvordan FN teller flyktninger, ikke noe annet. Saudi-Arabia har tatt imot 2,5 millioner flyktninger. Tvilsomt. Det ser jeg ingen bevis for. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Poenget er ikke å rasjonere toalettpapir for turister, men å hindre tyveri av dopapir. 60 cm er vesentlig bedre enn 0 cm. Spiser man mye sunt med fiber trenger man knapt ett tørk i beste fall. Spiser man drittmat kan det hende en dorull er for lite. I USA går det vel snart ut turistvarsel om å ta med seg en maxipakke toalettpapir om man skal reise til Kina. Man får vel 2 wipes av 60 cm papir, og 2 ekstra om du kan brette inn papiret etter et tørk, så 2 ordentlige tørk og 2 "halvtørk". Burde være levelig selv om det fleste nok bruker med enn det for en behagelig stund etter en brun toalettdonasjon. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Alkoholsalg til kl 21 også på Lørdag. Det var litt overraskende. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) [...]Spiser man mye sunt med fiber trenger man knapt ett tørk i beste fall. [...] Tja... for min del går det gjerne «en halv rull) når jeg har sunn og fiberrik kost, mens om jeg eter kun drittmat og går på fylla så spyles det hele ut som tynn diaré og et halvt tørk er nok Endret 14. januar 2018 av M98kF1 Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hypotetisk spm: Din 18 år gamle blonde datter har kjørt seg fast på fjellet. I kolonnen hun kjørte med befinner det seg bl.a to busser hvor hun har blitt tilbudt ly for natten. Den ene bussen er fylt opp med unge muslimske menn nylig ankommet fra Midtøsten og Afrika. Buss nr 2 er full av unge norske kristne menn. Datteren din spør deg om råd; Hvilken buss er det beste alternativet for natten? Begrunn svaret. Om hun er 18 år har hun sikker gjort seg opp men mening om hvilken buss som virker triveligst, så da kan hun sove der? Var det et poeng her? Nå vet jeg ikke hvilken politisk side du identifiserer deg med, men jeg registrerer at du unngikk spørsmålet. Jeg mistenker nemlig at det er svært ubehagelig for venstresiden å gi et ærlig svar her. Prøver igjen.. -Datteren har sin mening og hun ønsker allikevell en second opinion og råd fra sin far. Hvilke råd vil du gi henne? Begrunn svaret. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 (endret) Hypotetisk spm: Din 18 år gamle blonde datter har kjørt seg fast på fjellet. I kolonnen hun kjørte med befinner det seg bl.a to busser hvor hun har blitt tilbudt ly for natten. Den ene bussen er fylt opp med unge muslimske menn nylig ankommet fra Midtøsten og Afrika. Buss nr 2 er full av unge norske kristne menn. Datteren din spør deg om råd; Hvilken buss er det beste alternativet for natten? Begrunn svaret. Om hun er 18 år har hun sikker gjort seg opp men mening om hvilken buss som virker triveligst, så da kan hun sove der? Var det et poeng her?Nå vet jeg ikke hvilken politisk side du identifiserer deg med, men jeg registrerer at du unngikk spørsmålet. Jeg mistenker nemlig at det er svært ubehagelig for venstresiden å gi et ærlig svar her. Prøver igjen.. -Datteren har sin mening og hun ønsker allikevell en second opinion og råd fra sin far. Hvilke råd vil du gi henne? Begrunn svaret. Faren for å bli misbrukt er jo overhengende stor på begge bussene vil nå jeg si. Hvertfall om de er religiøse nok. ^^, Endret 15. januar 2018 av boundishh 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå