DirekteDemokrati Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Mye korrupsjon der nede, om de bare fikk en leder som bryr seg om landet og ikke seg selv. Så kunne de vært et moderne velfungerende land. Jaja jeg lever i troen om at godt seirer til slutt Hvordan vet du at Mugabe ikke bryr seg om Zimbabwe? Har du hørt ordtaket "veien til helvete er brolagt med gode intensjoner"? Om du er president i et fattig land og virkelig bryr deg gjør som Jose Mujica fra Uruguay. http://astoundable.com/worlds-poorest-president/ Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Om du er president i et fattig land og virkelig bryr deg gjør som Jose Mujica fra Uruguay. http://astoundable.com/worlds-poorest-president/ Man kan bry seg om et land og fortsatt leve i luksus. Mente du "hva om de fikk en leder som ikke bryr seg om luksus"? La oss si Mugabe levde som José Mujica. Fortell oss hvordan det ville hindret at Zimbabwe fikk hyperinflasjon. Du kan ikke si "ingen korrupsjon", fordi presidenten er ikke den eneste du kan bestikke. Endret 29. desember 2017 av Camlon Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Om du er president i et fattig land og virkelig bryr deg gjør som Jose Mujica fra Uruguay. http://astoundable.com/worlds-poorest-president/ Man kan bry seg om et land og fortsatt leve i luksus. Mente du "hva om de fikk en leder som ikke bryr seg om luksus"? La oss si Mugabe levde som José Mujica. Fortell oss hvordan det ville hindret at Zimbabwe fikk hyperinflasjon. Du kan ikke si "ingen korrupsjon", fordi presidenten er ikke den eneste du kan bestikke. Nei men antageligvis vil han bruke resurser på og stoppe korrupsjon, siden han ikke vil ha mest mulig penger selv. Og ikke liker tanken på at andre gjør det eller. Her har du data på og at korrupsjon i Uruguay stupte etter han tok over. "Gjør som jeg gjør" er tydeligvis bedre enn "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" Det er det minst korrupte landet i latin amerika og Nr 21 på verdens basis. https://tradingeconomics.com/uruguay/corruption-rank 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Nei men antageligvis vil han bruke resurser på og stoppe korrupsjon, siden han ikke vil ha mest mulig penger selv. Og ikke liker tanken på at andre gjør det eller. Du innrømmet nå at hvis Mugabe ikke levde i luksus, så ville Zimbabwe fortsatt hatt hyperinflasjon. Da er det null sjangs for at Zimbabwe blir et moderne og velfungerende land. Problemet i Zimbabwe var aldri at Mugabe levde i luksus. Problemet var at han brydde seg mer om ideologien sin, enn at Zimbabwe har en god økonomi. F.eks. det var nok ikke en særlig god ide å konfiskere land eller å innføre priskontroller for å stoppe inflasjonen som myndighetene har skapt. Her har du data på og at korrupsjon i Uruguay stupte etter han tok over. "Gjør som jeg gjør" er tydeligvis bedre enn "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" Det er det minst korrupte landet i latin amerika og Nr 21 på verdens basis. https://tradingecono...corruption-rank Du motbeviser deg selv. I 2010 fikk Uruguay plass 25 og i 2015 fikk de plass 21. Det er nesten ingen reduksjon. Den største reduksjonen var under Jorge Batlle som er både høyrevridd og rik, se under. Det verden virkelig trenger er flere pragmatiske ledere og færre ideologer som Mugabe. Endret 29. desember 2017 av Camlon Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Nei men antageligvis vil han bruke resurser på og stoppe korrupsjon, siden han ikke vil ha mest mulig penger selv. Og ikke liker tanken på at andre gjør det eller. Du innrømmet nå at hvis Mugabe ikke levde i luksus, så ville Zimbabwe fortsatt hatt hyperinflasjon. Da er det null sjangs for at Zimbabwe blir et moderne og velfungerende land. Problemet i Zimbabwe var aldri at Mugabe levde i luksus. Problemet var at han brydde seg mer om ideologien sin, enn at Zimbabwe har en god økonomi. F.eks. det var nok ikke en særlig god ide å konfiskere land eller å innføre priskontroller for å stoppe inflasjonen som myndighetene har skapt. Her har du data på og at korrupsjon i Uruguay stupte etter han tok over. "Gjør som jeg gjør" er tydeligvis bedre enn "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" Det er det minst korrupte landet i latin amerika og Nr 21 på verdens basis. https://tradingecono...corruption-rank Du motbeviser deg selv. I 2010 fikk Uruguay plass 25 og i 2015 fikk de plass 21. Det er nesten ingen reduksjon. Den største reduksjonen var under Jorge Batlle som er både høyrevridd og rik, se under. Det verden virkelig trenger er flere pragmatiske ledere og færre ideologer som Mugabe. Jeg blingsa litt på graphen ja, en ok forbedring da. Fornøyd? Og nei jeg tok ikke høyde for ideologi og annet surr. Var litt festivt ment ettersom jeg liker folk som ikke er materialistiske, spesielt i politikk. Var ikke ment som et beinhardt diskusjons tema. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Heftig. Temaet Mye korrupsjon der nede, om de bare fikk en leder som bryr seg om landet og ikke seg selv. Så kunne de vært et moderne velfungerende land. Jaja jeg lever i troen om at godt seirer til slutt Hvordan vet du at Mugabe ikke bryr seg om Zimbabwe? Har du hørt ordtaket "veien til helvete er brolagt med gode intensjoner"? Om du er president i et fattig land og virkelig bryr deg gjør som Jose Mujica fra Uruguay. http://astoundable.com/worlds-poorest-president/ Heftig. Det er lett å spørre: Hva er poenget med dette, hva godt gjør det? Men om vi ser på verdens politikere i dag, som så ofte skjøtter sin egen og sine egnes kake, enten vi snakker Russland, USA, India, Brasil, eller Norge (Kina, England, Italia, Frankrike, Tyskland, etc. etc. etc.). Ja, da sier det vel egentlig seg selv. Et eksempel til etterfølgelse. Alle som sier noe annet, snakker av ideologi og dårlig samvittighet. Endret 29. desember 2017 av Aiven Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 RIP Jahn Otto Johansen. 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Gratulerer til Jonas Gahr Støre med å tatt seg tiden til å gi unge, norske jenter det samme rettsvernet som jenter har i andre land. Det bør være en menneskerett (og arbeidsrett) å ha lov til å arbeide og forsørge sin familie uten å være offer for seksuell trakassering. Norske jenter bør stå i mot den behandlingen de blir utsatt for til daglig på arbeidsplassen og hver eneste helg i boliger rundt omkring. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Er det bare meg eller var han litt mistenkelig uberørt på tv i går han broren til hun som er savnet i Brumunddal? Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Gratulerer til Jonas Gahr Støre med å tatt seg tiden til å gi unge, norske jenter det samme rettsvernet som jenter har i andre land. Det bør være en menneskerett (og arbeidsrett) å ha lov til å arbeide og forsørge sin familie uten å være offer for seksuell trakassering. Norske jenter bør stå i mot den behandlingen de blir utsatt for til daglig på arbeidsplassen og hver eneste helg i boliger rundt omkring. Gratulerer til Jonas Gahr Støre med å daglig kjempe for å importere traumatiserte og mentalt ustabile menn vokst opp rasistiske, voldelige og mannssjåvinistiske samfunn. Gratulerer så mye Jonas! Du har gjort norske jenters hverdag såå mye tryggere. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Gratulerer til Jonas Gahr Støre med å daglig kjempe for å importere traumatiserte og mentalt ustabile menn vokst opp rasistiske, voldelige og mannssjåvinistiske samfunn. Gratulerer så mye Jonas! Du har gjort norske jenters hverdag såå mye tryggere. Hvor har du dette fra? Ap er vel ikke utpreget innvandringsvennlige? Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Gratulerer til Jonas Gahr Støre med å daglig kjempe for å importere traumatiserte og mentalt ustabile menn vokst opp rasistiske, voldelige og mannssjåvinistiske samfunn. Gratulerer så mye Jonas! Du har gjort norske jenters hverdag såå mye tryggere. Hvor har du dette fra? Ap er vel ikke utpreget innvandringsvennlige? Foreløpig ikke like utpreget som sv eller rødt. Det er ingen hemmelighet at arbeiderpartiet vinner på og derfor naturligvis ønsker en mer liberal innvandringspolitikk. Nær seks av ti innvandrere med bakgrunn fra Afrika, Asia og Latin-Amerika stemmer på partiet. I Oslo er det knapt noen annen sosial gruppe som i samme omfang som ikke-vestlige innvandrere stemmer Arbeiderpartiet. Under migrantkrisen uttalte Støre at AP bør sørge for at Stortinget presser regjeringen til å ta imot flere flyktninger fra Syria. Deretter inviterte han 10 000 stk. «Norge bør åpne for å ta i mot til sammen 10.000 syriske flyktninger – 5000 i år og 5000 neste år, sa Ap-lederen til kraftig applaus fra landsmøtesalen i Folkets hus i Oslo 2015» Resultatet ble at fra august til november i 2015 ble det registrert mer enn 24 000 asylsøknader inn til Norge. Situasjonen var krevende, og det var bred politisk enighet om at endringer var nødvendig. Da stortingsflertallet i november 2015 samlet seg om 18 tiltak for å stramme inn asyl og innvandringspolitikken, var det en viktig kursendring. Torsdag 8. juni 2016 var ap-kappen vendt. Det førte til at Stortinget stemte ned flere forslag om innstramminger i særfordeler for flyktninger. Ap sa dermed nei til å følge opp flyktningforliket som de selv, sammen med Høyre, Fremskrittspartiet, Venstre, Kristelig Folkeparti og Senterpartiet inngikk i november 2015. De viser med dette at de er av den oppfatning at migranter er berettiget bedre trygderettigheter enn andre. (Det finnes mange mange flere saker hvor vi ser at arbeiderpartiet bevisst vingler og eller taler med flere tunger. På den måten saboteres en strammere flyktningpolitikk til fordel for en mer liberal tilnærming (Google vet alt) Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg googlet «syrisk voldtekt» der kom det opp flere tilfeller av pedofile syriske migranter som gruppevoldtar norske barn. Disse ble forresten frikjent fordi de er fra Syria. Ser også at en syrisk asylsøker overfallsvoldtok en 20-år gammel kvinne i Bergen. Gidder ikke bla videre men finner helt sikkert mer. Er du enig i at disse voldtektene antakelig ikke ville funnet sted om Jonas Gahr Støre ikke inviterte voldtektsforbryterne inn i landet? Om vi strekker den enda lenger: Kan vi konkludere med at Jonas Gahr Støre har indirekte skyld i disse voldtektene? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg googlet «syrisk voldtekt» der kom det opp flere tilfeller av pedofile syriske migranter som gruppevoldtar norske barn. Disse ble forresten frikjent fordi de er fra Syria. Ser også at en syrisk asylsøker overfallsvoldtok en 20-år gammel kvinne i Bergen. Gidder ikke bla videre men finner helt sikkert mer. Er du enig i at disse voldtektene antakelig ikke ville funnet sted om Jonas Gahr Støre ikke inviterte voldtektsforbryterne inn i landet? Om vi strekker den enda lenger: Kan vi konkludere med at Jonas Gahr Støre har indirekte skyld i disse voldtektene? Snakk om og strekke seg etter strå.. 1 Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Nja dro den litt langt kanskje men faktum er at dette kunne vært unngått om de ikke ble invitert og sluppet inn i landet. Kanskje vi bare skal åpne Europas dører helt opp og flytte alle som vil, fra Afrika og Midtøsten hit, slik at det blir fred der. Så kan heller vi europeere flykte til et folketomt kontinent når rinkeby tendensene blir for heftige. Jeg blir så oppgitt over folk som ikke forstår at det er MENNESKENE som utgjør samfunnet. Om vi importerer store grupper mennesker fra destruktive samfunn til Europa vil det i praksis si at vi importerer destruktivitet. Veldig gjennomtenkt og lurt må jeg si! (Disse postene er ikke til deg, eller noen andre, har bare en liten utblåsning / «rant».) beklager umodenheten. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Nja dro den litt langt kanskje men faktum er at dette kunne vært unngått om de ikke ble invitert og sluppet inn i landet. Kanskje vi bare skal åpne Europas dører helt opp og flytte alle som vil, fra Afrika og Midtøsten hit, slik at det blir fred der. Så kan heller vi europeere flykte til et folketomt kontinent når rinkeby tendensene blir for heftige. Jeg blir så oppgitt over folk som ikke forstår at det er MENNESKENE som utgjør samfunnet. Om vi importerer store grupper mennesker fra destruktive samfunn til Europa vil det i praksis si at vi importerer destruktivitet. Veldig gjennomtenkt og lurt må jeg si! (Disse postene er ikke til deg, eller noen andre, har bare en liten utblåsning / «rant».) beklager umodenheten. Det er vel ingen seriøse partier som ønsker å "åpne dørene helt opp". Når man foretar denne typen konsekvensetiske analyser, en aktivitet som er umulig å treffe 100%, så må man også vurdere alternativene. Vi har mennesker som flykter fra krig og som lider. La oss se for oss noen potensielle scenarier. 1. Som i dag, vi slipper inn et begrenset antall (6000 på det meste?). Flyktninger blir relativt godt inkludert i Norge og de fleste er svært takknemlige. Dersom fler hadde bidratt aktivt (og frivillig) med integrering, ville vi hatt enda færre voldtekter og enda bedre integrering. I et drømmescenario hadde vi hatt 5 nordmenn per flyktning som var aktive frivillige, det er ikke mer enn 30.000 personer, et nokså lite tall ut av 5 millioner. Ja, det tar tid å jobbe som frivillig, tid som kan brukes til å klage over flyktninger for eksempel, noe sikkert 300.000 gjør. Jeg tror at 3.000.000 nordmenn aldri har snakket med en flyktning. Er Støre ansvarlig for at ikke flere nordmenn bidrar til å integrere flyktninger i vårt samfunn, noe som ville tatt vekk brorparten av voldtektene? 2. Vi tar ikke imot flyktninger og andre land velger å gjøre som Norge. Dette gir enda mer press på leirer som allerede i dag er overfylte og ulevelige. Det er et helvete å bo i disse leirene. Det gir 10 ganger så mange voldtekter som scenario 1, med andre flyktninger som ofre. Er Støre ansvarlig for disse menneskenes lidelse, siden han bestemte at vi ikke skulle hjelpe dem? Det er lett å peke på andre, men er du sikker på hvordan du selv ville oppført deg om du hadde gått igjennom det flyktningene har gått igjennom? Endret 9. januar 2018 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Trump og Erna: Har et ambivalent forhold til det, men tror nok diplomatisk sett at Erna gjør en god figur. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Trump og Erna: Har et ambivalent forhold til det, men tror nok diplomatisk sett at Erna gjør en god figur. Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 1. Som i dag, vi slipper inn et begrenset antall (6000 på det meste?). Flyktninger blir relativt godt inkludert i Norge og de fleste er svært takknemlige. Dersom fler hadde bidratt aktivt (og frivillig) med integrering, ville vi hatt enda færre voldtekter og enda bedre integrering. I et drømmescenario hadde vi hatt 5 nordmenn per flyktning som var aktive frivillige, det er ikke mer enn 30.000 personer, et nokså lite tall ut av 5 millioner. Ja, det tar tid å jobbe som frivillig, tid som kan brukes til å klage over flyktninger for eksempel, noe sikkert 300.000 gjør. Jeg tror at 3.000.000 nordmenn aldri har snakket med en flyktning. Er Støre ansvarlig for at ikke flere nordmenn bidrar til å integrere flyktninger i vårt samfunn, noe som ville tatt vekk brorparten av voldtektene? Er det mitt ansvar å integrere mennesker jeg kanskje ikke ønsker hit, eller burde de som av en eller annen grunn ønsker dem hit integrere de som allerede er her før de inviterer flere? Vet ikke hvor mange som er for fri innvandring her i landet, men jeg tipper det er mer enn 30000? Hvis det i det i hele tatt er mulig å integrere store mengder mennesker fra en helt annen kultur da? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Det jeg ville gjort er å stanse den organiserte invasjonen og sende tilbake alle som ikke har godt nok grunnlag for opphold. ... inkludert innvandringsvennlige nordmenn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå