Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

De som skriker i dette tilfellet er FrPs motstandere, som ser sitt snitt til å fortelle hvor langt det er mellom liv og lære hos FrP. Dette slår begge veier. Det er som sagt fristende å henge ut SV'ere som går i middag på slottet samtidig som de vil avskaffe monarkiet. (VG gjør vel det også, når det passer seg.)

 

Men jeg evner å se forskjell på prinsipielle holdninger og "real life". Vi har et kongehus, og de SV'ere som velger å forholde seg til er ikke løgnere fordi om de ønsker at vi ikke hadde det, og jobber for å innføre republikk.

 

Og at FrP ønsker å ta vekk statsstøtten til teatere, betyr ikke at de ikke vil ha dem. Og så lenge de er subsidiert, så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal benytte seg av det.

 

Og får de så mye penger at de kan feste dem vekk, får man heller vurdere satsene. Man kan jo spørre seg hvordan de andre stortingsgruppene bruker dem.

 

Men om FrP faktisk lyver om saken, er et større problem. Om de gjør det da. Men det har vi en egen tråd for.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Motsetningen mellom hva man preker, og hvordan man lever, blir for meg en løgn.

6359991[/snapback]

Da blir alle mennesker løgnere i større og mindre grad.

 

Men et alvorligere problem er at det ville bli umulig å være idealist på prinsipielt grunnlag. Alle som ville forandre verden ville måtte melde seg ut av den for å være troverdige.

 

Om du var sosialist og mostander av monopolkapitalismen kunne du ikke tatt en jobb hvor du måtte bruke Windows. Miljøvernere kunne ikke kjøre bil, uansett hvor mange unger de hadde å kjøre til barnehagen og hvor langt de hadde til jobben.

 

Som motstander av statskirken, kunne jeg ikke gått i min mors og fars begravelser, eller min nevøs konfirmasjon.

 

Og melder du deg ut av verden, kan du heller ikke påvirke den. Som erklært motstander av VG kunne jeg ikke deltatt i diskusjonene her hvis jeg ikke leste linkene folk poster. Derfor gjør jeg unntak fra min boikott av dem for å gjøre det. Når RV stiller til valg, er det ikke en aksept av dagens samfunnssystem, og betyr ikke at de ikke kan ha som mål og erstatte det med et arbeiderstyre.

 

Den "ideelle fordring" til samsva mellom liv og lære ville føre til at vil alle stemte på sentrumspartier, fordi læren av praktiske og realistiske årsaker ville måttet tilpasse seg livet for de aller fleste av oss, istedet for omvendt. Man kan ikke være RV'er, eller en gang SV'er, i dagen samfunn, uten å gå på akkord med noen av sine prinsipper. For ikke å snakke om libertarianere, som har valget mellom å kompromisse og gå i fengsel for skattenekt...

 

Derfor aksepterer jeg at folk drømmer om og snakker om en livsstil de strengt tatt ikke etterlever selv. Hvis KrF prediker avhold i alkoholpolitikken, er det ikke viktig for meg om de drikker selv. Det viktige er om argumentene er rasjonelle.

 

Når jeg var ung var jeg opptatt av hykleriet, men med årene har jeg brutt så mange av mine egne prinsipper og idealer at jeg ikke synes jeg kan forlange av andre at de skal være noe bedre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Motsetningen mellom hva man preker, og hvordan man lever, blir for meg en løgn.

6359991[/snapback]

Da blir alle mennesker løgnere i større og mindre grad.

 

Men et alvorligere problem er at det ville bli umulig å være idealist på prinsipielt grunnlag. Alle som ville forandre verden ville måtte melde seg ut av den for å være troverdige.

 

Når jeg var ung var jeg opptatt av hykleriet, men med årene har jeg brutt så mange av mine egne prinsipper og idealer at jeg ikke synes jeg kan forlange av andre at de skal være noe bedre.

 

Geir :)

6360319[/snapback]

 

Ingen er perfekte, og takk for det.

Men jeg mener man skal skille mellom vanlige folk, og de som er ledere.

En leder, eller en som ber om min tillit for å bli det må være til å stole på. Hvis ikke viser denne lederen liten respekt for meg. Jeg har erfart at ærlighet er den viktigste egenskap en leder har. Ledere som har hatt et prinnsippløst forhold til den egenskapen har ikke oppnådd varige gode resultater, hverken for seg selv eller for de som har blitt forledet.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Lønnen er kanskje bra, men det er en drittjobb. Kunne aldri tenkt meg den jobben. verken flygeleder eller heismontør.

 

Penger er ikke alt... Ett liv som går til å jakte på peng er ett fattig liv. Velg heller en jobb du tror du ikke er drittlei av om 30-40år.

 

Si ifra hvis dere finner en slik jobb...

Lenke til kommentar

http://www.foxnews.com/story/0,2933,200499,00.html

 

 

WASHINGTON — The United States has found 500 chemical weapons in Iraq since 2003, and more weapons of mass destruction are likely to be uncovered, two Republican lawmakers said Wednesday.

 

....

 

The weapons are thought to be manufactured before 1991 so they would not be proof of an ongoing WMD program in the 1990s. But they do show that Saddam Hussein was lying when he said all weapons had been destroyed, and it shows that years of on-again, off-again weapons inspections did not uncover these munitions.

 

...

 

"This does not reflect a capacity that was built up after 1991," the official said, adding the munitions "are not the WMDs this country and the rest of the world believed Iraq had, and not the WMDs for which this country went to war."

 

Vel? Hva sier man til dette?

Lenke til kommentar

"This does not reflect a capacity that was built up after 1991," the official said, adding the munitions "are not the WMDs this country and the rest of the world believed Iraq had, and not the WMDs for which this country went to war."

 

 

At man finner en bortgjemt fjert eller to burde ikke overraske noen. Det kan dog brukes til å skyggelegge at en ikke fant det en kom for å finne.

Lenke til kommentar
Ok, jeg har grønn pass og er norsk statsborger. Hva er forskjellen mellom mitt og de røde passene?

6357865[/snapback]

Står det "Pass" eller "Reisebevis" på forsiden? Sistnevnte deles hovedsakelig ut til flyktninger, førstnevnte til norske statsborgere.

 

Hva du har er jeg usikker på. Om det er et gammelt dokument er det ikke noe mer hokus pokus enn at du får rødt om du søker om et nytt pass.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
"This does not reflect a capacity that was built up after 1991," the official said, adding the munitions "are not the WMDs this country and the rest of the world believed Iraq had, and not the WMDs for which this country went to war."

 

 

At man finner en bortgjemt fjert eller to burde ikke overraske noen. Det kan dog brukes til å skyggelegge at en ikke fant det en kom for å finne.

6362406[/snapback]

 

Tyder også på at hverken Bush eller Saddam hadde/har kotroll.

Lenke til kommentar
"This does not reflect a capacity that was built up after 1991," the official said, adding the munitions "are not the WMDs this country and the rest of the world believed Iraq had, and not the WMDs for which this country went to war."

 

 

At man finner en bortgjemt fjert eller to burde ikke overraske noen. Det kan dog brukes til å skyggelegge at en ikke fant det en kom for å finne.

6362406[/snapback]

 

Tyder også på at hverken Bush eller Saddam hadde/har kotroll.

6362445[/snapback]

 

Tror kontroll er fremmedord, i hvert fall for Bush. Tror nok andre der borte trekker mer i trådene enn presidenten.

Lenke til kommentar

Litt off topic,men alikevel.

Dette lyder kjent, først er du en av dem men blir du utstøtt så blir du det jaggu sikkelig :hmm:

 

Hagen gjør meg til gjeldsslave

 

- Rent personlig synes jeg Frp burde være rause nok til å dekke sine egne saksomkostninger. For dommen fra lagmannsretten slo faktisk fast at det ikke var ført sannhetsbevis for Carls angrep mot meg, sier Simonsen.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120803

Lenke til kommentar
Provokasjonen min var myntet på de som "skriker" om at meningsmotstandere må jo forholde seg til hva partiprogrammene sier.

Hva ellers skal man forholde seg til? Når jeg stemmer på Frp så er det på grunnag av politikken som beskrevet i partiprogrammet. At det er hendig av folk som ikke har kunnskap om Frps politikk å drive med personangrep o.l. er vi etter hvert vant til, men da må du tåle å høre at du må lese partiprogrammet når du sprer feilinformasjon om partiets politikk.

Lenke til kommentar

Det er riktig som Dotten sier.

 

Jeg leser forøvrig på SVs nettsider:

 

SVs næringspolitikk skal bidra til full sysselsetting og verdiskaping innenfor en bærekraftig ramme. Dette innebærer økt innsats for utvikling og bruk av ny kunnskap og teknologi, for å skape et framtidsrettet, mer bærekraftig og konkurransedyktig næringsliv i hele landet.

 

Kan vi nå nekte Pricks å påstå at SVs politikk ikke vil gjøre landets næringsliv mer konkurransedyktig? Debatten blir fort meningsløs med en slik tankegang.

Lenke til kommentar
"This does not reflect a capacity that was built up after 1991," the official said, adding the munitions "are not the WMDs this country and the rest of the world believed Iraq had, and not the WMDs for which this country went to war."

 

 

At man finner en bortgjemt fjert eller to burde ikke overraske noen. Det kan dog brukes til å skyggelegge at en ikke fant det en kom for å finne.

6362406[/snapback]

 

En eller to, ja, men 500?

Lenke til kommentar
Provokasjonen min var myntet på de som "skriker" om at meningsmotstandere må jo forholde seg til hva partiprogrammene sier.

Hva ellers skal man forholde seg til? Når jeg stemmer på Frp så er det på grunnag av politikken som beskrevet i partiprogrammet. At det er hendig av folk som ikke har kunnskap om Frps politikk å drive med personangrep o.l. er vi etter hvert vant til, men da må du tåle å høre at du må lese partiprogrammet når du sprer feilinformasjon om partiets politikk.

6363586[/snapback]

 

Vel nå beskylder du jo "alle" som er uenige med deg for ikke å ha lest programmet og driver med personanngrep, jeg har vært medlem i FRP og kan programmet alikevel beskylder du meg for dette, min samboer fikk jo også så ørene flagret fra deg selv om hun sitter i lokalstyret i FRP

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...