Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det en vesensforskjell at nr. 2 etter Kongen ikke tar t-bane til og fra jobb (og her er det sikkerhetsmessige bestemmelser som politikerne knapt har mulighet til å bestemme, husker J.Stoltenberg fortalte om en gang han syklet til jobb med et par politimenn på sykkel rundt og en kortesje foran og bak), og FrPs feriefond, sjalusireiser med ektefeller osv.

Nå er det Jagland det er snakk om, og ikke Stoltenberg. Skjønt de 30 millionene Stoltenberg-regjeringen brukte på en liten strandflekk der en riking tjente 20 millioner over takst eller noe slikt, går nok Frps eventuelle pengebruk en lang gang...

 

Hvis vi først skal nevne Stoltenberg, liksom :)

Lenke til kommentar
VG vet allerede hva de skal skrive, nå trenger de bare bilder til det  :whistle:

 

Som om det er noe nytt at norsk ungdom fester og har sex.

6340288[/snapback]

Dagens forside i VG tror jeg var brukt i fjor også. Vi for sikkert se den til neste år også. Star Tour burde muligens spyttet i litt for at VG skal opprettholde denne sommertradisjonen.

 

Ellers leste jeg gjennom listen over "sjokkerende ting" som forgikk i syden (ikke på VGs nettside dog). Egentlig nokså uskyldige ting sett i forhold til hva historier jeg har hørt selv.

Lenke til kommentar
Jeg er prinsipielt enig, men bet meg merke i parantesen: Jeg gruer meg til den dagen Stortinget ikke har mulighet til å styre sikkertspolitiet. (Jeg vet det ikke var det du mente.)  Kanskje burde nr. 2 etter kongen gjøre som den forrige kongen gjorde å sette seg på t-banen nettopp for å vise at her i landet verdsetter vi vår frihet...

6340454[/snapback]

Nå er Norge relativt fritt, møtte selv (noe bedugget) landets justisminister vandre alene (vel, kona var der) rundt valgnatten som stoppet opp for en liten prat, men sikkerhetsbestemmelser burde ikke landets toppolitikere tulle for mye med. Ikke fordi de ikke kan, ville man kunne en sikkert gjort det, men fordi en på det nivå og i den posisjon en er i ikke ikke har "rett" til å skalte med livet sitt som en hvilken som helst hvermannsen. Det går litt på ansvaret en bærer på.

 

Sammenlign det med at Haakon og Harald (de med blått blod) aldri kommer til å fly sammen.

Lenke til kommentar

Joda, jeg ser poenget. Og det ville være kjedelig om både konge og tronarving strøk med på en gang. Men det ville ikke akkurat bli noen konstitusjonell krise om t-banen sporet av med Jagland ombord. Vi har nok av stedfortredere. Stortingspresidenten (og Kongen for den saks skyld) er symbolpersoner, det er ikke som en Bush eller Putin.

 

Men som jeg sa i en annen post, for meg må han gjerne kjøre Rolls Royce (det fikk vel være en skuddsikker en) om han bare er villig til å redegjøre for bruken.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
«Norge må legge mer press på arabiske ledere»

 

Tittelen burde heller vært: «Den vestlige verden må legge mer press på arabiske ledere» I kampen mot terrorisme er dette et billigere og mer effektivt middel enn kuler og granater.

6342024[/snapback]

Interessant artikkel, men burde handlet litt mer om hvordan og hvorfor legge press på arabiske ledere. Jeg følte at det temaet kokte litt bort.

Lenke til kommentar

http://n24.no/boers-og-finans/article1361662.ece

 

"Vraket SAS

 

I slutten av mai ble det kjent at Posten dumper SAS som leverandør av flyfrakt. Grunnen var at SAS i to kvartal hadde bidratt til at Posten ikke oppfylte konsesjonskravene myndighetene stiller om at 85 prosent av A-posten skal leveres i løpet av ett døgn.

 

Posten så seg lei av sykmeldte piloter, streikende kabinpersonale og fly som ikke gikk når de skulle.

 

Kontrakten er verdt 200 millioner kroner i året."

 

Jaja SAS. Som man reder, ligger man, sies det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Morsomme FRP. De vil ikke støtte "finkultur", men har åpnet for litt sponsing via skattepengene våre de blir tilført til Stortingsgruppen. Betyr det at det likevel kan gis støtte hvis man har en FRP`er med som følge ved besøk på teateret?

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg synes Stoltenberg er litt morsommere da, som bulker en annen bil og stikker av fra regningen.

 

:)

6358960[/snapback]

 

Vell ...nå står det ihvertfall ikke i partiprogrammet til AP, at Jensemann ikke skulle stikke av etter bulken ;) FRP skriver i sitt eget at slik "finkultur" som de bruker som teambyggings-verktøy ikke skal sponses med skattepenger, så da blir det vel en liten forskjell. Uansett klovner er de alle sammen. :w00t:

Lenke til kommentar

Bemerkelsesverdig at FRP, som ofte varierer med oppslutning, ikke ser ut til å ta skade av den siste tids hardkjør mot partiet. Meningsmålingene viser liten/ingen tilbakegang, mens et parti som SV nå på en måling er mindre enn Venstre.

 

Kanskje det gir mer utslag på neste måling.

 

På vår egen uhøytidelige måling er det ihvertfall en tilbakegang, både for FRP og AP.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=584975&hl=

Lenke til kommentar

Politikerne er "morsomme" fordi de er mennesker som alle oss andre, med de samme laster og lyter. Uansett parti.

 

At våre folkevalgte er menn og kvinner "av folket" synes jeg er en god ting. Så får vi heller sørge for å ha rutinene på plass til å passe på at alt det dumme de ellers gjør ikke går ut over jobben de er satt til å gjøre for oss.

 

At Stoltenberg bulker bilen og stikker av bekymrer meg bare fordi det er mulig at han gjør det samme som statsminister. På samme måten som Clintons berømte utroskap bare var et problem (for meg) fordi han løy om det. Vi må kunne tro på våre statslederes integritet.

 

At FrP'ere går i teateret bekymrer meg like lite som at SV'ere går i slottsmiddager. Uten sammenligning forøvrig, betales jo sistnevnte også av våre skattepenger.

 

Det bekymrer meg langt mer at Stoltenberg går i møter med LO, eller Høyre med NHO, for den saks skyld. I motsetning til de foran nevnte adspredelser pavirker disse møtene nemlig politikken som føres. Skjønt kanskje et teaterbesøk eller to kan gjøre FrP mer kulturvennlige, og anledningen til å kle seg i galla SV litt mer rojalistiske. ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

At FrP'ere går i teateret bekymrer meg like lite som at SV'ere går i slottsmiddager. Uten sammenligning forøvrig, betales jo sistnevnte også av våre skattepenger.

 

 

6359504[/snapback]

 

Det interesserer også meg ca. midt på ryggen hvor politikere velger å spise, drikke eller adsprede seg på annen måte. Det som er viktig er hvordan de skjøtter jobben sin.

 

Provokasjonen min var myntet på de som "skriker" om at meningsmotstandere må jo forholde seg til hva partiprogrammene sier. Når adferden til skribentene står i en slik grad av motsetning blir det for meg en løgn, og folk som lyver stoler jeg ikke på. Uansett hvilken partitilhørighet de har.

 

Også er det jo et godt eksempel på hvilke liberale holdninger som FRP har i bruken av skattepenger. Andre partier har etter egne utsagn bevilget seg: julebord, bløtkakefest osv. Noen av disse har visst bladd opp fra egen lomme. Det mener jeg å kjenne meg igjen fra arbeidslivet hvor sosiale sammenkomster som regel har vært et spleiselag. Teambygging behøver ikke å koste mer enn litt fritid.

 

mrmus ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...