Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Poenget til FrP var vel at de skulle gå med på å øke bensinavgiften mot at andre avgifter ble nedjustert tilsvarende. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om FrP justerte drivstoffprisen ned eller opp.

Det har trolig kjørt seg fast på bensinavgiften, når de utvilsom kunne ha kommet til en ordning med Venstre der de økte bensinavgiften mot å redusere importavgiftene på biler for å gå i null, eller til og med litt ned i avgiftsnivået på biler.

 

Tross alt Venstre kunne trolig ha kjøpt den ettersom importavgiften medvirker til at gjennomsnittsalderen på biler i Norge er mye høyere enn den ville ha vært uten. Så en reduksjon der ville medført en fornyelse av bilparken, og nyere biler forurenser som kjent mindre enn gamle.

 

Win-win.

 

Dog, med inkompetanse på høyeste nivå (alle sider) blir det loose-loose isteden.

 

PS. ikke send inn løsningen til disse idiotene. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele drivstoffpolitikken fremstår som helt ubegripelig og idiotisk. Hvorror kan ikke bare idiotene starte med å sette opp avgiften på diesel slik at både diesel og bensin blir liggende på samme nivå? Dette må jo være en "no-brainer" for de aller fleste?? Der må det jo være massive inntekter å hente, samtidig som det blir den mest rettferdige løsningen for alle?

 

Planen var vel å øke avgiftene på diesel mer enn økningen på bensin slik at de to prisene nærmer seg hverandre.

 

Uansett blir det ikke økte inntekter for staten om de gjør som de sier og setter ned avgifter på mer miljøvennlig aktivitet i tilsvarende størrelsesorden.

Lenke til kommentar

Planen var vel å øke avgiftene på diesel mer enn økningen på bensin slik at de to prisene nærmer seg hverandre.

 

Uansett blir det ikke økte inntekter for staten om de gjør som de sier og setter ned avgifter på mer miljøvennlig aktivitet i tilsvarende størrelsesorden.

Ja, og planen er helt ubegripelig i utgangspunktet.
Lenke til kommentar

Når det gjelder biodrivstoff i diesel så er det mange av oss som har betalt for "ombygging" allerede.  Moderne dieselmotorer tåler dette drivstoffet dårlig. Dette har jeg fra noen mekanikere som er blant landets mest kompetente på diesel. Dyser og injektorpumpe er mer sannsynlig å ryke tidlig. Meget kostbare reparasjoner.

Lenke til kommentar

Vel, dette viser vel at avstanden mellom de forskjellige typer sosialister ikke er spesielt stor, i dette tilfellet er det vel kun spørsmål om de ønsker en internasjonal sosialisme eller en nasjonal sosialisme.

 

Dvs om deres solidaritet med andre som har det vanskelig stopper ved grensen ... eller ikke. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg håper dette er riktig sted, men finnes det noe sted på internett som spør deg om hva du føler om det og det, for også å gi deg tilbakemelding om hvilket parti du støtter, eller støtter det de står for. Selfølgelig må det kunne brukes med VPN. Jeg finner ikke noen enkle holdninger/måter å identifisere meg med noe parti.

 

Dette er angående norsk politikk. Var det ikke i fjor en politisk kalkulator som viste deg hva du burde stemme etter hvilken ting du så deg enig i?

 

Jeg skulle ha googlet før jeg skrev dette, jeg fant jeg fant!

 

http://www.dagbladet.no/2015/08/12/nyheter/valg15/innenriks/valgomat/politikk/40562450/

https://www.ung.no/Valg/1258_Vanskelig_%C3%A5_velge_parti.html

http://www.aftenposten.no/norge/politikk/Hvilket-parti-er-du-enig-med-Test-deg-selv-i-Aftenpostens-valgomat-30503b.html

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Venstrenasjonalisme høres muligens OK ut, inntil man innser at med venstre menes det sosialisme, og at vedkommende altså snakker om sosialnasjonalisme, eller om man stokker de to kortene nasjonalsosialismen.

 

Syntes ikke venstrenasjonalisme høres ok ut men heller en gedigen motsigelse som virker til å spire ut av ett ønske om å kunne legitimere tradisjonelle mørkeblå verdier og politiske standpunkt og samtidig hevde en tradisjonell venstre-solidarisk holdning i bunn. Absurd og usmakelig. Så good riddance av den lettere forvirrede spaltist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Venstrenasjonalisme høres muligens OK ut, inntil man innser at med venstre menes det sosialisme, og at vedkommende altså snakker om sosialnasjonalisme, eller om man stokker de to kortene nasjonalsosialismen.

 

Syntes ikke venstrenasjonalisme høres ok ut men heller en gedigen motsigelse som virker til å spire ut av ett ønske om å kunne legitimere tradisjonelle mørkeblå verdier og politiske standpunkt og samtidig hevde en tradisjonell venstre-solidarisk holdning i bunn. Absurd og usmakelig. Så good riddance av den lettere forvirrede spaltist.

 

 

Nåja. Jeg synes ikke akkurat de siste årenes store politiske hendelser har avkreftet hesteskoteorien. Tvert imot virker deler av ytre venstre og ytre høyre å være nærmere hverandre enn noen gang tidligere i den perioden jeg har fulgt med på politikk.  

Lenke til kommentar

Nåja. Jeg synes ikke akkurat de siste årenes store politiske hendelser har avkreftet hesteskoteorien. Tvert imot virker deler av ytre venstre og ytre høyre å være nærmere hverandre enn noen gang tidligere i den perioden jeg har fulgt med på politikk.  

Det er fordi både ytterste venstre og ytterste høyre (samt alt imellom) er sosialister i bunn, om enn med noen små forskjeller.

 

Det som skiller kommunister fra fascister er stort sett at den ene er internasjonal, og den andre er nasjonalistisk, samt spørsmålet om hvordan de vil ta kontroll over alle produsksjonsmidlene (ekspropiering eller regulasjon).

Lenke til kommentar
                            Mennesket.

                             Naturens største feilsteg.

Fra mennesket kunne gå oppreist og lage ild til nå.

Vi/oss mennesker er grådige ,korrupte,og for mange av på denne planet.

Sakte men sikkert ødelegger vi denne blå planeten ,med maskiner  og fabrikker som spyr ut forurensing til den grad att elver i Sibir er røde ved Pasvikdalen i Russland.

Vi ,mennesket snakker hele tiden om miljø katastrofer men samtidig "glemmer"dette.

Vi er en avskyelig rase som ødelegger alt vi kommer over ,eller utnytter det vi kan.

Siden starten på den industrielle alder 1890-1900 har vi ikke gjort en eneste god ting for naturen,vi hogger ned regnskogen og forurenser drikkevannet som påvirker de fattigste folk som i Afrika og mange andre land man kan tenke seg.

Vi vet dette men MONEY TALKS AND BULLSHIT WALKS !

Bruk og kast er den nye ordenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...