Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor horekunder egentlig bør skytes

 

Kan en journalist, under redaksjonell sensur, foreslå henretting som straffemetode for angivelig 200.000 nordmenn på denne måten? Er ikke det litt i drøyeste laget, selv for relativt ytringsfire Norge?

6325497[/snapback]

 

 

Selvfølgelig skal han få lov til det. Men uansett, vist du leser artikkelen ser du at han ganske tidlig sier at dødsstraff selvfølgelig aldri er rett, altså var overskriften bare en måte å fange lesere på. For øvrig er jeg enig i mye av det han sier.

Lenke til kommentar
Hvorfor horekunder egentlig bør skytes

 

Kan en journalist, under redaksjonell sensur, hinte om henretting som straffemetode for angivelig 200.000 nordmenn på denne måten? Er ikke det litt i drøyeste laget, selv for relativt ytringsfire Norge?

6325497[/snapback]

Her slås det tilbake:

Forbud løser ikke problemet

 

Negative reaksjoner på vinklingen hennes er vel bare et tegn på at folk tenker selv, tåler å høre den slags meninger og at yttringsfriheten fungerer. Eller?

Lenke til kommentar

Ja, jeg så det, men synes det var en litt drøy overskrift.

 

Hadde man f.eks byttet ut horekunder med f.eks ett eller flere kjente navn så lurer jeg på om det hadde blitt særlig godt mottatt, selv om det avslås i artikkelen.

 

Redigert: Meget bra innlegg du linket fra "Tore Johnsen - 24 år gammel frihetselsker".

Lenke til kommentar

Merkelig av en (påstått?) RV-tilhenger å ha slike meninger. Hun er forhåpentligvis for et system som vil gjøre det en del mindre attraktivt å være prostituert. Hvorfor gå for bivirkningene når man heller kan ta årsakene?

 

Forøvrig: I mine øyne er det mer sannsynlig at Norge blir en fungerende kommuniststat enn at verdens eldste yrke blir uten arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Ja, jeg så det, men synes det var en litt drøy overskrift.

 

Hadde man f.eks byttet ut horekunder med f.eks ett eller flere kjente navn så lurer jeg på om det hadde blitt særlig godt mottatt, selv om det avslås i artikkelen.

 

Redigert: Meget bra innlegg du linket fra "Tore Johnsen - 24 år gammel frihetselsker".

6325613[/snapback]

Begge artiklene var elendige. Fulle av logiske brister og tøv.

 

Det vil si, begge forfatterne har noen poeng, men klarer å drukne disse ved alt det tøvet om hvem som bør prøve hva for å uttale seg.

 

Storvik mener man må prøve noe for å kunne si det er greit, at alle er tvunget til det. bl.a av økonomiske grunner eller at man må like at sine familiemedlemmer gjør det. Stort sett alle som arbeider er 'tvunget' til det av økonomiske grunner. Bare unntaksvis har noen så god råd at de jobber bare for moro skyld. Og det at jeg ikke liker en ting, la oss jobbe i kassa på Rimi, og ikke vil at min mor skal jobbe der, betyr ikke at jeg har noen rett til å forby Rimi å ansette personale. Det er jo latterlig.

 

Storvik har egentlig noen poeng, men hun begraver det i idioti.

 

Johnsen har også noen poeng, men så begynner han med samme tøvet som Storvik. At Storvik mener man bør prøve konsekvensen av den løsningen man er for oversetter Johnsen til at man også skal prøve det man er imot. Total brist i logikken her. Også roter han i sin iver over å tillate bl.a narkotika så lenge man ikke skader noen. Det han helt overser er at man tillater en adferd som medfører økt risiko for at andre mennesker skal bli skadet. Skal man følge den logikken, så burde man tillate at folk kjører så fort de selv vil, og kun straffer dem dersom kjøringa fører til ulykker. Gjerne kjøre påvirket av piller og rusmidler og straffer folk kun dersom de rammer andre. Poenget mitt er når en type adferd vil medføre at folk vil rammes, da må man veie disse konsekvensene opp mot den inngrep mot den personlige frihet et forbud vil medføre. og da kommer man av og til frem til at det er riktig med forbud, og andre ganger er det feil med et forbud. Det er ikke noen forenklet liberalistisk fasit her.

Lenke til kommentar

JBlack: Jeg oppfattet det Johnsen skrev om at man burde ikke uttale seg man hadde prøvd det (narkotika) selv som ren ironi for å vise hvor ulogisk Storvik var når hun skrev at man burde prøve det (prostitusjon) før man får lov til å uttale seg. Altså ingen logisk brist om det stemmer at det var sarkastisk nedriving av Storviks tullete argument. Ellers er jeg enig i at det var teit å dra inn narkotikapolitikken akkurat som om det var helt parallelle saker som burde behandles på nøyaktig samme måte.

Lenke til kommentar
JBlack: Jeg oppfattet det Johnsen skrev om at man burde ikke uttale seg man hadde prøvd det (narkotika) selv som ren ironi for å vise hvor ulogisk Storvik var når hun skrev at man burde prøve det (prostitusjon) før man får lov til å uttale seg. Altså ingen logisk brist om det stemmer at det var sarkastisk nedriving av Storviks tullete argument. Ellers er jeg enig i at det var teit å dra inn narkotikapolitikken akkurat som om det var helt parallelle saker som burde behandles på nøyaktig samme måte.

6329666[/snapback]

Problemet med Johnsen sin begrunnelse er at han for å kunne være sarkastisk setter "prøve hva man er for" = "prøve hva man er mot". Og siden det er ulogisk, så bommer han med sin sarkasme. Sarkasmen rammer dermed ikke Storvik i det hele tatt.

Lenke til kommentar

For øvrig burde du smake på "åpner for granskning", som er i tråd med artikkelen. Ikke at en utelukker det, ikke at en bekrefter det, men at en ser på det som en mulighet.

6319509[/snapback]

 

Hvorfor smake på det? Var latterlig journalistarbeid. Dagen derpå måtte også intervjuobjektet gå ut i avisen og påpeke at VG sin artikkel var misvisende og hun måtte påpeke en del ting. Så ikke bare revisoren, men også Anne Merete Bellamy blir her rammet av amatører i VG. Å vri slik på uttalelser i en av landets største aviser er ufint.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120096

 

"Vil granske Jaglands limo-bruk.

Frp slår tilbake.

Fremskrittspartiet slår tilbake mot Thorbjørn Jaglands kritikk, og vil nå granske om stortingspresidentens bruk av limousiner er skattepliktig.

...

Frp mistenker at Jagland og andre stortingstopper kan ha brutt Stortingets regler for bruk av biltjenesten.

...

Thorbjørn Jagland nekter innsyn i bilbruken og viser til sikkerhetshensyn."

 

 

Hehehe.. farsen fortsetter. :roll:

Lenke til kommentar

Farse er ordet. Men de kan skylde seg selv på alle sider av bordet.

 

For meg må gjerne stortingspresidenten kjøre Rolls Royce med privatsjåfør når han skal til Rema for å handle melk og kaviartuber. Og stortingsrepresentantene må gjerne ta med kone og/eller kjærester/elskere/elskerinner på tur. Men så lenge de gjør det for mine skattepenger vil jeg ha kvittering på hva pengene er brukt til, så jeg kan vurdere om de fortjener min stemme neste gang.

 

Det er mange andre ting som bekymrer meg mer enn dette.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120183

 

"Smuglerspriten på vei tilbake

(VG Nett) 18 personer mistet livet etter Metanol-skandalen 2002. Nå fraktes det igjen store mengde smuglersprit over norske grenser."

 

Folk drikker uansett - og med prisene på polet er det mange som tar sjansen på smuglersprit og hjemmekok.

 

Lavere priser på polet (eller avskaffelse av polet) = større sjanse for at folk ikke drikker metanol e.l.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120096

 

"Vil granske Jaglands limo-bruk.

Frp slår tilbake.

Fremskrittspartiet slår tilbake mot Thorbjørn Jaglands kritikk, og vil nå granske om stortingspresidentens bruk av limousiner er skattepliktig.

6336808[/snapback]

Nå er det en vesensforskjell at nr. 2 etter Kongen ikke tar t-bane til og fra jobb (og her er det sikkerhetsmessige bestemmelser som politikerne knapt har mulighet til å bestemme, husker J.Stoltenberg fortalte om en gang han syklet til jobb med et par politimenn på sykkel rundt og en kortesje foran og bak), og FrPs feriefond, sjalusireiser med ektefeller osv.

 

For øvrig er jeg enig i at dette er farseaktig, men minner om sutring fra Geir Mos side.

Lenke til kommentar
Nå er det en vesensforskjell at nr. 2 etter Kongen ikke tar t-bane til og fra jobb (og her er det sikkerhetsmessige bestemmelser som politikerne knapt har mulighet til å bestemme, husker J.Stoltenberg fortalte om en gang han syklet til jobb med et par politimenn på sykkel rundt og en kortesje foran og bak), og FrPs feriefond, sjalusireiser med ektefeller osv.

6340338[/snapback]

Jeg er prinsipielt enig, men bet meg merke i parantesen: Jeg gruer meg til den dagen Stortinget ikke har mulighet til å styre sikkertspolitiet. (Jeg vet det ikke var det du mente.) Kanskje burde nr. 2 etter kongen gjøre som den forrige kongen gjorde og sette seg på t-banen nettopp for å vise at her i landet verdsetter vi vår frihet...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...