Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

 

Jeg kan selvfølgelig forstå at Obama også sikter til Trump med talen. La meg også understreke at jeg ikke støtter Trumps meninger. Poenget mitt er norsk medias utelukkende vinkling mot Trump.

Synes du virkelig det er rart? Vi har i realiteten to kandidater; Clinton og Trump.

 

Clinton er en vanlig politiker, hun er en helt standard kandidat. Alle kandidater innen samme parti har forskjellige meninger og prioriteringer, men Clinton er ganske nær både konsensus i Det demokratiske partiet, og den sittende presidenten, Obama, sin politikk. I tillegg er Demokratene vesentlig nærmere norsk konsensus enn hva Republikanerne er, noe som gjør hun enda mer normal. Normal er kjedelig, og kjedelig gir ikke klikk.

 

Trump er Republikaner, noe som straks gjør han mer "spennende" i Norge. I tillegg er han ikke Republikaner heller, egentlig, noe som gjør han spesiell. Han bruker rasistisk retorikk, han er (var!) en birther, en bølle, en som forsvarer seksuell trakassering, en som skryter av Putin, en som vil stenge alle muslimer ute fra USA, en som vil drepe familien til terrorister (selv om de er uskyldige), og en som ikke skjønner hvorfor USA ikke bruker atomvåpen.

 

Han er spennende, kontroversiell og farlig. Clinton er mer av de siste åtte årene. Hvorfor i alle dager skulle de dekkes likt i Norge?

 

Har du satt deg inn i saken eller lest det jeg har skrevet? Det virker ikke slik fordi du snakker om noe helt annet. Jeg kan prøve igjen:

Obamas tale var addressert til FN. Den handlet ikke om amerikansk politikk eller amerikansk valgkamp (i utgangspunktet). Da mener jeg det er søkt av norske medier å vinkle et utdrag av talen hans mot Trump.

 

Og ja, jeg kan understreke atter en gang; jeg støtter medienes kritikk av Trump der de faktisk har rot i noe han har sagt eller gjort. Jeg liker heller ikke fyren. Men det er ikke et tegn på et sunt demokrati om mediene skal styre hvordan kandidatene blir fremstilt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Clinton er ikke kontroversiell?! Hun havnet nesten i fengsel for flere grove anklager men slapp unna (enn så lenge).

Hennes politikk er ikke kontroversiell. Det er det som påvirker Norge, ikke hva hun gjorde med sin egen email server.

 

Siden du så vidt jeg har skjønt er amerikansk, hva tenker du eller den gjengse amerikaner om det faktum at dere de siste 20 år har hatt to regjerende familier i et land med vel 300 millioner mennesker? Blir oligarki noen gang nevnt i denne sammenheng? Eller tenker man at det bare er en utrolig tilfeldighet som har gjort at disse personene har vært de best egnede til jobben?

Lenke til kommentar

 

Clinton er ikke kontroversiell?! Hun havnet nesten i fengsel for flere grove anklager men slapp unna (enn så lenge).

Hennes politikk er ikke kontroversiell. Det er det som påvirker Norge, ikke hva hun gjorde med sin egen email server.

Det er en del av politikken hennes jo. Alt hun gjorde og sa under Obamas administrasjon blir sett på som hennes politikk. Hennes politikk er basert på løgner, egoisme, uforsiktighet og blir sett på som svært tvilsom.

 

Bare se på oppmøtene når hun driver valgkamp. Nesten ingen gidder å møte opp. Samtidig holder Trump taler i sportsarenaer forran tusenvis av tilhengere. Ofte med folk stående igjen utenfor fordi det ikke er plass til flere.

 

Svært få liker Hillary. Men mange vil stemme på henne fordi de liker Trump enda mindre.

Lenke til kommentar

 

 

Clinton er ikke kontroversiell?! Hun havnet nesten i fengsel for flere grove anklager men slapp unna (enn så lenge).

Hennes politikk er ikke kontroversiell. Det er det som påvirker Norge, ikke hva hun gjorde med sin egen email server.
Det er en del av politikken hennes jo. Alt hun gjorde og sa under Obamas administrasjon blir sett på som hennes politikk. Hennes politikk er basert på løgner, egoisme, uforsiktighet og blir sett på som svært tvilsom.

 

Bare se på oppmøtene når hun driver valgkamp. Nesten ingen gidder å møte opp. Samtidig holder Trump taler i sportsarenaer forran tusenvis av tilhengere. Ofte med folk stående igjen utenfor fordi det ikke er plass til flere.

 

Svært få liker Hillary. Men mange vil stemme på henne fordi de liker Trump enda mindre.

Obama/Clinton politikk ligger innenfor normale democrat/republican politikk og er ukontroversielt i forhold til Trump. Trumps politikk om NATO og atomvåpen og isolerings politikk burde skape større interesse i Norge enn om hun lyver om email servere. Verdens ledere frykter Trump mye mer enn Clinton. Da blir det naturlig at europeisk media setter mer fokus på Trump enn Clinton. Deres egeninteresse krever det.
Lenke til kommentar

 

 

Clinton er ikke kontroversiell?! Hun havnet nesten i fengsel for flere grove anklager men slapp unna (enn så lenge).

Hennes politikk er ikke kontroversiell. Det er det som påvirker Norge, ikke hva hun gjorde med sin egen email server.
Det er en del av politikken hennes jo. Alt hun gjorde og sa under Obamas administrasjon blir sett på som hennes politikk. Hennes politikk er basert på løgner, egoisme, uforsiktighet og blir sett på som svært tvilsom.

 

Bare se på oppmøtene når hun driver valgkamp. Nesten ingen gidder å møte opp. Samtidig holder Trump taler i sportsarenaer forran tusenvis av tilhengere. Ofte med folk stående igjen utenfor fordi det ikke er plass til flere.

 

Svært få liker Hillary. Men mange vil stemme på henne fordi de liker Trump enda mindre.

Obama/Clinton politikk ligger innenfor normale democrat/republican politikk og er ukontroversielt i forhold til Trump. Trumps politikk om NATO og atomvåpen og isolerings politikk burde skape større interesse i Norge enn om hun lyver om email servere. Verdens ledere frykter Trump mye mer enn Clinton. Da blir det naturlig at europeisk media setter mer fokus på Trump enn Clinton. Deres egeninteresse krever det.
Lenke til kommentar

Har du satt deg inn i saken eller lest det jeg har skrevet? Det virker ikke slik fordi du snakker om noe helt annet. Jeg kan prøve igjen:

Obamas tale var addressert til FN. Den handlet ikke om amerikansk politikk eller amerikansk valgkamp (i utgangspunktet). Da mener jeg det er søkt av norske medier å vinkle et utdrag av talen hans mot Trump.

 

Og ja, jeg kan understreke atter en gang; jeg støtter medienes kritikk av Trump der de faktisk har rot i noe han har sagt eller gjort. Jeg liker heller ikke fyren. Men det er ikke et tegn på et sunt demokrati om mediene skal styre hvordan kandidatene blir fremstilt.

Det er jo kun et par innlegg siden du sa deg enig i at Obama siktet til Trump.

Lenke til kommentar

 

 

Clinton er ikke kontroversiell?! Hun havnet nesten i fengsel for flere grove anklager men slapp unna (enn så lenge).

Hennes politikk er ikke kontroversiell. Det er det som påvirker Norge, ikke hva hun gjorde med sin egen email server.

 

Siden du så vidt jeg har skjønt er amerikansk, hva tenker du eller den gjengse amerikaner om det faktum at dere de siste 20 år har hatt to regjerende familier i et land med vel 300 millioner mennesker? Blir oligarki noen gang nevnt i denne sammenheng? Eller tenker man at det bare er en utrolig tilfeldighet som har gjort at disse personene har vært de best egnede til jobben?

 

Jeg tenker på faktumet at unge, mørkhudete, innvandrebarn fra middel klassen kan slå en rik kvinnelig senator som har bodd i det hvite hus og bli president.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Har du satt deg inn i saken eller lest det jeg har skrevet? Det virker ikke slik fordi du snakker om noe helt annet. Jeg kan prøve igjen:

Obamas tale var addressert til FN. Den handlet ikke om amerikansk politikk eller amerikansk valgkamp (i utgangspunktet). Da mener jeg det er søkt av norske medier å vinkle et utdrag av talen hans mot Trump.

 

Og ja, jeg kan understreke atter en gang; jeg støtter medienes kritikk av Trump der de faktisk har rot i noe han har sagt eller gjort. Jeg liker heller ikke fyren. Men det er ikke et tegn på et sunt demokrati om mediene skal styre hvordan kandidatene blir fremstilt.

Det er jo kun et par innlegg siden du sa deg enig i at Obama siktet til Trump.

Også.

Lenke til kommentar

Sitter å leser om Charlotte, NC. Og helt ærlig, nå må folk slutte å gjemme seg bak ord som Black Lives Matter og påstå de demonstrerer eller protesterer. Det de driver med er rett og slett opptøyer.

Black Lives Matter skriker de, når de plyndrer lokal forretninger, forsøker å sette fyr på en fotograf og angriper tilfeldige.

 

Det er jo tilstander som man i utgangspunktet leser om i helt andre verdensdeler.

Lenke til kommentar

Sitter å leser om Charlotte, NC. Og helt ærlig, nå må folk slutte å gjemme seg bak ord som Black Lives Matter og påstå de demonstrerer eller protesterer. Det de driver med er rett og slett opptøyer.

Black Lives Matter skriker de, når de plyndrer lokal forretninger, forsøker å sette fyr på en fotograf og angriper tilfeldige.

 

Det er jo tilstander som man i utgangspunktet leser om i helt andre verdensdeler.

Frykt og frustrasjon og noe folk som mener det er morsomt å sette fyr. Det skjer av og til når de feirer Halloween
Lenke til kommentar

Trump har tatt igjen Clinton på mange meningsmålinger i det siste og med tanke på hvor svak Hillary er både fysisk og psykisk (parkinsons?) så vil det være en walk in the park for the Donald å vinne. Om ikke noe spesielt skjer.

 

Really? Alle andre hadde kommet opp og tørket for lengst da du bestemte deg for å mageplaske ut i samme gamle driten? Jøssenavn

Lenke til kommentar

Du tror vel virkelig ikke at hun bare har lungebetennelse? Mer sannsynlig en er alvorlig neurologisk kronisk sykdom som f.eks. alzheimers, parkinsons, ALS eller MS.

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Waqu7_8gGuY

 

Uansett så er hun ikke sterk nok til å føre landet. Jeg tror til og med de kommende debattene mot Trump kommer til å bli vanskelig for henne å gjennomføre - uten å se ut som hun holder på å svime av.

Lenke til kommentar

Sitter å leser om Charlotte, NC. Og helt ærlig, nå må folk slutte å gjemme seg bak ord som Black Lives Matter og påstå de demonstrerer eller protesterer. Det de driver med er rett og slett opptøyer.

Black Lives Matter skriker de, når de plyndrer lokal forretninger, forsøker å sette fyr på en fotograf og angriper tilfeldige.

 

Det er jo tilstander som man i utgangspunktet leser om i helt andre verdensdeler.

Det er som å lese hva folk sa om borgerrettsbevegelsen på 60-tallet.

Lenke til kommentar

Du tror vel virkelig ikke at hun bare har lungebetennelse? Mer sannsynlig en er alvorlig neurologisk kronisk sykdom som f.eks. alzheimers, parkinsons, ALS eller MS.

 

<video>

 

Uansett så er hun ikke sterk nok til å føre landet. Jeg tror til og med de kommende debattene mot Trump kommer til å bli vanskelig for henne å gjennomføre - uten å se ut som hun holder på å svime av.

 

Vi trenger ikke å bekymre oss for Hillary, man kan bare ikke fortvile over en friskmeldt dames forkjølelse samtidig som man står og ser en mann med sannsynlig store psykopatiske trekk som eksperter på feltet har definert som potensielt farlig, og da uten å fortrekke en mine.

 

Biasen blir mindre iøyenfallende om du smører den i litt tynnere lag.

Lenke til kommentar

Amerikanerne vil ha en sterk og selvsikker leder som Trump, ikke en unnvikende og syk dame. For ikke å glemme at hun er forhatt både på venstre og høyresiden i amerikansk politikk, utenom eliten, de elsker henne. Bare se på Bush Sr, han skal jo stemme på henne.

 

Ja og at Bush som nær sagt var definisjonen på det republikanske partiet faktisk ser seg nødt til å melde seg ut og stemme demokratisk, sier ikke bare litt om kandidaten de har valgt seg. 

 

Skulle tro at når Bush klarer å se dette, at alle vi her i Norge også skulle klare det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...