Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Eventuelt at du fortsatt later som om du ikke har forstått kritikken, til tross for å ha blitt servert den gjentatte ganger og med liten teskje. Men det er helt OK, da får du bare fortsette å poste ubrukelige propagandatabeller du finner i ekkokamre på Reddit eller hvor enn du snubler over dette.

 

Din simplistiske kritikk er like lett å forstå som den er vanskelig å ta til følge da den bommer totalt på mål. Å se deg få den til å passe på formen, har vært litt som å se en kid forsøke å dunke en firkantet kloss i et rundt hull. Det er litt tragisk å se noen forsøke å sette hale på grisen og i stedet punktere sine egne argumenter tilsynelatende uten å merke det selv. Jeg hadde håpet at det skulle komme noe ut av det, så jeg er unektelig litt skuffet. Det eneste ekkokammeret her er det du forsøker å skape med fantasiløse angrep mot ting som ikke er pk nok for deg. Om det er denne aktiviteten du søker å fortsette med også i framtida, vil det nok framstå mer overbevisende både for deg selv og andre om du forsøker å rotfeste dine argumenter i noe annet enn ditt eget hode.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

https://www.nrk.no/norge/obama-fordommer-bygging-av-murer-1.13142825

 

– I dag vil en nasjon som er omringet av murer, kun fengsle seg selv, sa Obama, tilsynelatende som et stikk til den republikanske presidentkandidaten Donald Trump.

 

Jeg blir stadig mer irritert over medienes konstante ensidige kritikk av Trump. Hvorfor skal dette gjelde Trump spesielt? Han vil jo ikke mure inne hele USA. Jeg tenker mer på Nord-Korea når jeg hører dette.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/norge/obama-fordommer-bygging-av-murer-1.13142825

 

– I dag vil en nasjon som er omringet av murer, kun fengsle seg selv, sa Obama, tilsynelatende som et stikk til den republikanske presidentkandidaten Donald Trump.

 

Jeg blir stadig mer irritert over medienes konstante ensidige kritikk av Trump. Hvorfor skal dette gjelde Trump spesielt? Han vil jo ikke mure inne hele USA. Jeg tenker mer på Nord-Korea når jeg hører dette.

 

Trump er en premieidiot og farlig for verden, er det rart han får kritikk?

 

AtW

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/norge/obama-fordommer-bygging-av-murer-1.13142825

 

– I dag vil en nasjon som er omringet av murer, kun fengsle seg selv, sa Obama, tilsynelatende som et stikk til den republikanske presidentkandidaten Donald Trump.

 

Jeg blir stadig mer irritert over medienes konstante ensidige kritikk av Trump. Hvorfor skal dette gjelde Trump spesielt? Han vil jo ikke mure inne hele USA. Jeg tenker mer på Nord-Korea når jeg hører dette.

 

De er vel livredde for Trumps isolasjonisme.  En grunn kan være: Om ikke USA kontrollerer verden militært, så vil vel dollaren rase (siden andre land antakelig vil velge andre valutaer å handle med om de kan velge) og da risikerer de vel økonomisk kollaps der borte. Om hypotesen stemmer, så har USA bundet seg til masten på sitt militærimperie. De eksporterer altfor lite varer til at dollar egentlig burde være en sterk valuta. Det at både Gaddafi og Hussein arbeidet med å gå vekk fra å handle olje i dollar, før de ble fjernet med militærmakt av USA styrker denne teorien. Om teorien ikke er spot on, så vil jeg si at omrisset av noe stort og stygt er nokså tydelig, ikke lett å vite hva som foregår i maktens korridorer.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

https://www.nrk.no/norge/obama-fordommer-bygging-av-murer-1.13142825

 

– I dag vil en nasjon som er omringet av murer, kun fengsle seg selv, sa Obama, tilsynelatende som et stikk til den republikanske presidentkandidaten Donald Trump.

 

Jeg blir stadig mer irritert over medienes konstante ensidige kritikk av Trump. Hvorfor skal dette gjelde Trump spesielt? Han vil jo ikke mure inne hele USA. Jeg tenker mer på Nord-Korea når jeg hører dette.

Trump er en premieidiot og farlig for verden, er det rart han får kritikk?

 

AtW

Et toskete svar som ikke hører hjemme i denne tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

https://www.nrk.no/norge/obama-fordommer-bygging-av-murer-1.13142825

 

– I dag vil en nasjon som er omringet av murer, kun fengsle seg selv, sa Obama, tilsynelatende som et stikk til den republikanske presidentkandidaten Donald Trump.

 

Jeg blir stadig mer irritert over medienes konstante ensidige kritikk av Trump. Hvorfor skal dette gjelde Trump spesielt? Han vil jo ikke mure inne hele USA. Jeg tenker mer på Nord-Korea når jeg hører dette.

De er vel livredde for Trumps isolasjonisme. En grunn kan være: Om ikke USA kontrollerer verden militært, så vil vel dollaren rase (siden andre land antakelig vil velge andre valutaer å handle med om de kan velge) og da risikerer de vel økonomisk kollaps der borte. Om hypotesen stemmer, så har USA bundet seg til masten på sitt militærimperie. De eksporterer altfor lite varer til at dollar egentlig burde være en sterk valuta. Det at både Gaddafi og Hussein arbeidet med å gå vekk fra å handle olje i dollar, før de ble fjernet med militærmakt av USA styrker denne teorien.

Jeg forstår ikke hva du svarer på her. Er norske medier ute etter å bevare styrken til USA som militærmakt?

Lenke til kommentar

 

 

https://www.nrk.no/norge/obama-fordommer-bygging-av-murer-1.13142825

 

– I dag vil en nasjon som er omringet av murer, kun fengsle seg selv, sa Obama, tilsynelatende som et stikk til den republikanske presidentkandidaten Donald Trump.

 

Jeg blir stadig mer irritert over medienes konstante ensidige kritikk av Trump. Hvorfor skal dette gjelde Trump spesielt? Han vil jo ikke mure inne hele USA. Jeg tenker mer på Nord-Korea når jeg hører dette.

De er vel livredde for Trumps isolasjonisme. En grunn kan være: Om ikke USA kontrollerer verden militært, så vil vel dollaren rase (siden andre land antakelig vil velge andre valutaer å handle med om de kan velge) og da risikerer de vel økonomisk kollaps der borte. Om hypotesen stemmer, så har USA bundet seg til masten på sitt militærimperie. De eksporterer altfor lite varer til at dollar egentlig burde være en sterk valuta. Det at både Gaddafi og Hussein arbeidet med å gå vekk fra å handle olje i dollar, før de ble fjernet med militærmakt av USA styrker denne teorien.

Jeg forstår ikke hva du svarer på her. Er norske medier ute etter å bevare styrken til USA som militærmakt?

 

 

Norske artikler om amerikansk innenrikspolitikk er vel stort sett oppgulpet amerikansk stoff.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/norge/obama-fordommer-bygging-av-murer-1.13142825

 

– I dag vil en nasjon som er omringet av murer, kun fengsle seg selv, sa Obama, tilsynelatende som et stikk til den republikanske presidentkandidaten Donald Trump.

 

Jeg blir stadig mer irritert over medienes konstante ensidige kritikk av Trump. Hvorfor skal dette gjelde Trump spesielt? Han vil jo ikke mure inne hele USA. Jeg tenker mer på Nord-Korea når jeg hører dette.

Det var Obama som sa det, ikke media. Jeg skjønner ikke hva du kritiserer her, er det at media rapporterer hva presidenten i USA sier?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

https://www.nrk.no/norge/obama-fordommer-bygging-av-murer-1.13142825

 

– I dag vil en nasjon som er omringet av murer, kun fengsle seg selv, sa Obama, tilsynelatende som et stikk til den republikanske presidentkandidaten Donald Trump.

 

Jeg blir stadig mer irritert over medienes konstante ensidige kritikk av Trump. Hvorfor skal dette gjelde Trump spesielt? Han vil jo ikke mure inne hele USA. Jeg tenker mer på Nord-Korea når jeg hører dette.

Det var Obama som sa det, ikke media. Jeg skjønner ikke hva du kritiserer her, er det at media rapporterer hva presidenten i USA sier?

Leser du ikke? Obama nevnte ikke Trump.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Forstår ikke problemstillingen din. :shrug:

Problemet er at ja, Trump har snakket om å bygge en mur til Mexico. Om man tolker dette som en konkret mur eller som retorisk pisspreik skjuler ikke de fakta at dette er ikke å mure inne hele USA. Derimot om man ser på totalitære samfunn som Nord-Korea (fullstendig), Kina (Great Firewall) Russland og andre stormakter som undertrykker frie tanker og handlinger er dette idag et mye større problem enn Trump (IDAG!) Hvorfor skal mediene alltid vinkle det negative mot Trump? Obamas tale var addressert til FN og således hele verden. Hadde det vært en tale på et republikansk møte hadde konteksten vært noe helt annet og man kunne gjort sammenligningen med Trump.

Lenke til kommentar

 

Forstår ikke problemstillingen din. :shrug:

Problemet er at ja, Trump har snakket om å bygge en mur til Mexico. Om man tolker dette som en konkret mur eller som retorisk pisspreik skjuler ikke de fakta at dette er ikke å mure inne hele USA. Derimot om man ser på totalitære samfunn som Nord-Korea (fullstendig), Kina (Great Firewall) Russland og andre stormakter som undertrykker frie tanker og handlinger er dette idag et mye større problem enn Trump (IDAG!) Hvorfor skal mediene alltid vinkle det negative mot Trump? Obamas tale var addressert til FN og således hele verden. Hadde det vært en tale på et republikansk møte hadde konteksten vært noe helt annet og man kunne gjort sammenligningen med Trump.
Trumps "America first" politikk er i hovedsak isolering politikk(anti innvandring /antiglobalisering) og muren bare symbolisere det

 

Hvis du tror Obamas tar hadde ingenting å gjøre med Trumps politikk (og Brexit,Duterte, antiglobalisering/antiinnvandring krefter rundt Europa) da forstår du ikke talen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Forstår ikke problemstillingen din. :shrug:

Problemet er at ja, Trump har snakket om å bygge en mur til Mexico. Om man tolker dette som en konkret mur eller som retorisk pisspreik skjuler ikke de fakta at dette er ikke å mure inne hele USA. Derimot om man ser på totalitære samfunn som Nord-Korea (fullstendig), Kina (Great Firewall) Russland og andre stormakter som undertrykker frie tanker og handlinger er dette idag et mye større problem enn Trump (IDAG!) Hvorfor skal mediene alltid vinkle det negative mot Trump? Obamas tale var addressert til FN og således hele verden. Hadde det vært en tale på et republikansk møte hadde konteksten vært noe helt annet og man kunne gjort sammenligningen med Trump.
Trumps "America first" politikk er i hovedsak isolering politikk(anti innvandring /antiglobalisering) og muren bare symbolisere det

 

Hvis du tror Obamas tar hadde ingenting å gjøre med Trumps politikk (og Brexit,Duterte, antiglobalisering/antiinnvandring krefter rundt Europa) da forstår du ikke talen.

 

Jeg kan selvfølgelig forstå at Obama også sikter til Trump med talen. La meg også understreke at jeg ikke støtter Trumps meninger. Poenget mitt er norsk medias utelukkende vinkling mot Trump.

Lenke til kommentar

Jeg kan selvfølgelig forstå at Obama også sikter til Trump med talen. La meg også understreke at jeg ikke støtter Trumps meninger. Poenget mitt er norsk medias utelukkende vinkling mot Trump.

Synes du virkelig det er rart? Vi har i realiteten to kandidater; Clinton og Trump.

 

Clinton er en vanlig politiker, hun er en helt standard kandidat. Alle kandidater innen samme parti har forskjellige meninger og prioriteringer, men Clinton er ganske nær både konsensus i Det demokratiske partiet, og den sittende presidenten, Obama, sin politikk. I tillegg er Demokratene vesentlig nærmere norsk konsensus enn hva Republikanerne er, noe som gjør hun enda mer normal. Normal er kjedelig, og kjedelig gir ikke klikk.

 

Trump er Republikaner, noe som straks gjør han mer "spennende" i Norge. I tillegg er han ikke Republikaner heller, egentlig, noe som gjør han spesiell. Han bruker rasistisk retorikk, han er (var!) en birther, en bølle, en som forsvarer seksuell trakassering, en som skryter av Putin, en som vil stenge alle muslimer ute fra USA, en som vil drepe familien til terrorister (selv om de er uskyldige), og en som ikke skjønner hvorfor USA ikke bruker atomvåpen.

 

Han er spennende, kontroversiell og farlig. Clinton er mer av de siste åtte årene. Hvorfor i alle dager skulle de dekkes likt i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

https://www.nrk.no/norge/obama-fordommer-bygging-av-murer-1.13142825

 

– I dag vil en nasjon som er omringet av murer, kun fengsle seg selv, sa Obama, tilsynelatende som et stikk til den republikanske presidentkandidaten Donald Trump.

 

Jeg blir stadig mer irritert over medienes konstante ensidige kritikk av Trump. Hvorfor skal dette gjelde Trump spesielt? Han vil jo ikke mure inne hele USA. Jeg tenker mer på Nord-Korea når jeg hører dette.

 

De er vel livredde for Trumps isolasjonisme.  En grunn kan være: Om ikke USA kontrollerer verden militært, så vil vel dollaren rase (siden andre land antakelig vil velge andre valutaer å handle med om de kan velge) og da risikerer de vel økonomisk kollaps der borte. Om hypotesen stemmer, så har USA bundet seg til masten på sitt militærimperie. De eksporterer altfor lite varer til at dollar egentlig burde være en sterk valuta. Det at både Gaddafi og Hussein arbeidet med å gå vekk fra å handle olje i dollar, før de ble fjernet med militærmakt av USA styrker denne teorien. Om teorien ikke er spot on, så vil jeg si at omrisset av noe stort og stygt er nokså tydelig, ikke lett å vite hva som foregår i maktens korridorer.

 

 

Eller at Obama som vanlig tenker noen meter lenger enn sine korttenkte fremmedfryktige politiske motstandere og bare poengterer the obvious.

 

Mener du det var Amerika og Obama som stod bak den arabiske våren med ønske om den dominoeffekt vi så i retning av at Islamske prestestyrer tok makta?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...