Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja for all del, det vil gjøre det mye lettere å overvåke de som kunne finne på å protestere mot regimet.

Ja for dersom det fæle og onde regimet med alle sine lover og regler virkelig var ute etter å finne identiteten til disse så blir de selvsagt stoppet av noen plastmasker...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

MER bruk av tvang mot befolkningen av Staten medfører alltid MINDRE frihet.

La meg gjette: For et lovløst samfunn ville vært midt i blinken! :thumbup:
De som ikke lenger har noen forståelse for hva frihet betyr, så kan det muligens fremstå slik.

 

 

Ja for all del, det vil gjøre det mye lettere å overvåke de som kunne finne på å protestere mot regimet.

Ja for dersom det fæle og onde regimet med alle sine lover og regler virkelig var ute etter å finne identiteten til disse så blir de selvsagt stoppet av noen plastmasker...
Det stemmer stort sett, ettersom regimet ikke har tilstrekkelig ressurser til å fjerne alle maskene med voldsbruk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer stort sett, ettersom regimet ikke har tilstrekkelig ressurser til å fjerne alle maskene med voldsbruk.

Poenget er at dersom et slikt regime faktisk var ute etter "å ta" de som kritiserte dem hadde det neppe vært lov med slike demonstrasjoner uansett, plastmaske eller ei. Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

 

Det stemmer stort sett, ettersom regimet ikke har tilstrekkelig ressurser til å fjerne alle maskene med voldsbruk.

Poenget er at dersom et slikt regime faktisk var ute etter "å ta" de som kritiserte dem hadde det neppe vært lov med slike demonstrasjoner uansett, plastmaske eller ei.

Nå er det vel forbudt med demonstrasjoner i Norge, medmindre disse har blitt godkjent på forhånd av regimet?

Lenke til kommentar

Nå er det vel forbudt med demonstrasjoner i Norge, medmindre disse har blitt godkjent på forhånd av regimet?

Om det er offentlige demonstrasjoner er politiet ansvarlig for folks sikkerhet og følgelig må man få tillatelse fra politiet. Maskering i offentlig demonstrasjon har vel forøvrig vært forbudt ganske lenge, men håndheves sjeldent eller aldri av det onde og frihetsberøvende regimet her i Norge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville det ikke være mere smidig å eventuelt innføre et generelt forbud mot maskering i barneskolen? Det virker jo meningsløst om man får gå med finlandshette, men ikke med niqab.

 

Er det ikke nettopp et generelt forbud mot maskering de faktisk foreslår?

 

Gå til bunnen av side 28: http://www.tankesmienagenda.no/wp-content/uploads/Perspektivnotat-Ti-bud-for-bedre-integrering-1.pdf

Lenke til kommentar

 

 

Fremmedfrykt blir altså OK om det promoteres av APs tenkesmie istedenfor amatørene i FrP?

 

Igjen, dette forslaget var ikke bygget på fremmedfrykt men mer ett verktøy i kampen mot radikalisering og en positiv faktor for videre integrering. Ikke minst så sparer man hundrevis av barn for en totalitær religiøs skjebne, det er heldigvis ikke lenger greit at hjernevaskede foreldre dytter løgnene videre over på ungene som skal vokse opp i Norge og som kommer til å bli slitt mellom to kulturelle stoler.

FrPs forslag er heller ikke bygget på fremmedfrykt, om man skal tro politikerne derifra, akkurat som med APs forslag

 

Dette er vinn-vinn, det politiske håndverket som har blitt lagt til grunn er såpass solid at det er ingen grunn til å felle tåre4r i liberalismens navn over dette. Dette vil føre til mer frihet for enkeltindividet, ikke mindre.

Mer bruk av tvang mot individer, i dette tilfellet ved å forby en viss bekledning, medfører aldri MER frihet.

 

MER bruk av tvang mot befolkningen av Staten medfører alltid MINDRE frihet.

 

 

Si meg, snakker du nå om frihet og Islamske doktriner i samme åndedrag? Mener du dette plagget fremmer frihet og at barna burde fortsatt bli tvunget inn i søppelsekken om foreldrene skulle finne det for godt?

 

Det er nesten så jeg tror at en lokal mullah har logget segg på liberalistens brukerkonto her ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Si meg, snakker du nå om frihet og Islamske doktriner i samme åndedrag? Mener du dette plagget fremmer frihet og at barna burde fortsatt bli tvunget inn i søppelsekken om foreldrene skulle finne det for godt?

 

Det er nesten så jeg tror at en lokal mullah har logget segg på liberalistens brukerkonto her ;)

Nei, for jeg finner det like forkastelig å tvinge barna inn i "søppelsekken" som å tvinge barna ut av søppelsekken.

 

Jeg finner nemlig bruk av tvang forkastelig, uansett hvem som står for tvangsbruken.

Lenke til kommentar

 

Si meg, snakker du nå om frihet og Islamske doktriner i samme åndedrag? Mener du dette plagget fremmer frihet og at barna burde fortsatt bli tvunget inn i søppelsekken om foreldrene skulle finne det for godt?

 

Det er nesten så jeg tror at en lokal mullah har logget segg på liberalistens brukerkonto her ;)

Nei, for jeg finner det like forkastelig å tvinge barna inn i "søppelsekken" som å tvinge barna ut av søppelsekken.

 

Jeg finner nemlig bruk av tvang forkastelig, uansett hvem som står for tvangsbruken.

 

 

Ja, og med dette så fjerner vi altså tvangen hundrevis av barn nå står ovenfor i hjemmet. Dette plagget fører til alt ifra mobbing som igjen i seg selv er en faktor mot mulig radikalisering. Vi må jo ha noen rammer her for disse religiøse, de eier jo ingen skam noe som kom jo tydelig fram med denne pinsevenn mafian som hevdet hardnakket at Norge var ett totalitært regime med statlige overgrep fordi vi ikke tillot de å slå barna sine.. Så dypt ned i logikkbristen må vi altså med disse menneskene.

 

Og dette blir det samme, det er ett overgrep som finner sted og som vi som samfunn har en plikt å skjerme de rammede for akkurat som med alle andre overgrep. Barnet hadde aldri i verden valgt dette selv uten streng veiledning ifra hjernevaskede foreldre og press ifra imamen.

 

At disse parter overstyres tror jeg ikke du trenger å tolke som at vi er på vei mot ett totalitært Norge, det er nok heller det stikk motsatte. Du er så godt vant til tanken om at staten vår er en ond overgriper så når det dukker opp tilfeller som dette så ser du ikke skogen for bare trær. Godt du har oss her til å belyse situasjonen ifra litt flere sider for deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Si meg, snakker du nå om frihet og Islamske doktriner i samme åndedrag? Mener du dette plagget fremmer frihet og at barna burde fortsatt bli tvunget inn i søppelsekken om foreldrene skulle finne det for godt?

 

Det er nesten så jeg tror at en lokal mullah har logget segg på liberalistens brukerkonto her ;)

Nei, for jeg finner det like forkastelig å tvinge barna inn i "søppelsekken" som å tvinge barna ut av søppelsekken.

 

Jeg finner nemlig bruk av tvang forkastelig, uansett hvem som står for tvangsbruken.

 

 

Ja, og med dette så fjerner vi altså tvangen hundrevis av barn nå står ovenfor i hjemmet. Dette plagget fører til alt ifra mobbing som igjen i seg selv er en faktor mot mulig radikalisering. Vi må jo ha noen rammer her for disse religiøse, de eier jo ingen skam noe som kom jo tydelig fram med denne pinsevenn mafian som hevdet hardnakket at Norge var ett totalitært regime med statlige overgrep fordi vi ikke tillot de å slå barna sine.. Så dypt ned i logikkbristen må vi altså med disse menneskene.

 

Og dette blir det samme, det er ett overgrep som finner sted og som vi som samfunn har en plikt å skjerme de rammede for akkurat som med alle andre overgrep. Barnet hadde aldri i verden valgt dette selv uten streng veiledning ifra hjernevaskede foreldre og press ifra imamen.

 

At disse parter overstyres tror jeg ikke du trenger å tolke som at vi er på vei mot ett totalitært Norge, det er nok heller det stikk motsatte. Du er så godt vant til tanken om at staten vår er en ond overgriper så når det dukker opp tilfeller som dette så ser du ikke skogen for bare trær. Godt du har oss her til å belyse situasjonen ifra litt flere sider for deg ;)

 

 

Før du retter pekefingre mot religiøse, burde du kanskje ta en titt på ditt eget gudskompleks? :p Ikke tro at du representerer noen andre enn deg selv, vær så snill. Å male fanden på veggen det kan du tydeligvis, håper du også jobber aktivt for å integrere flyktninger. Du vet, det er ikke sikkert at integreringen blir så bra av folk som bare skal bestemme hvordan ting skal være (basert på VG?), men ikke gidder å være medmenneske samtidig.

Lenke til kommentar

Er det ikke nettopp et generelt forbud mot maskering de faktisk foreslår?

 

Gå til bunnen av side 28: http://www.tankesmienagenda.no/wp-content/uploads/Perspektivnotat-Ti-bud-for-bedre-integrering-1.pdf

 

Jo, det ser ut som Agenda foreslår det iallefall :

 

For å unngå konflikter rundt identifikasjon og måten dette skal gjøres på, mener vi at ansiktsdekking skal være forbudt på skolen. Som hovedregel skal det heller ikke være anledning til å bruke niqab som offentlig ansatt eller i kontakt med offentlige institusjoner som krever identifikasjon.

 

Hadde ikke lest notatet før jeg postet i går/natt, men fra avisartiklene jeg så (VG kanskje?) virket det som en eventuell lovendring ville fokusere på niqab. 

 

Jeg synes bare ikke det er bedre at muslimske jenter blir tvunget til å gå med finlandshette fordi niqab er forbudt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...