Husam Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Da var det på høy tid miljøvernforbundet skaffer seg en ny leder om de vil bli tatt det spor seriøst.. http://mobil.ba.no/hevder-flystriper-er-hemmelig-kjemikaliesproyting/s/5-8-68864?ns_campaign=editorial.article&%3Bns_mchannel=editorial.facebook&%3Bns_source=editorial.facebook&%3Bns_linkname=editorial.share.article&%3Bns_fee=0 Miljøvernforbundet vil aldri bli tatt seriøst. Den grønne siden i politikken sliter dessverre med mange konspirasjonsteoretikere og mye fjas, og Miljøvernforbundet er en manifestasjon av alle disse. Også i MDG må man trøble med en del politikere som er livredde for kunstige plantemidler, ufarlig stråling, chemtrails, tilsetningsstoffer i mat/drikke osv. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Da var det på høy tid miljøvernforbundet skaffer seg en ny leder om de vil bli tatt det spor seriøst.. http://mobil.ba.no/hevder-flystriper-er-hemmelig-kjemikaliesproyting/s/5-8-68864?ns_campaign=editorial.article&%3Bns_mchannel=editorial.facebook&%3Bns_source=editorial.facebook&%3Bns_linkname=editorial.share.article&%3Bns_fee=0 Miljøvernforbundet vil aldri bli tatt seriøst. Den grønne siden i politikken sliter dessverre med mange konspirasjonsteoretikere og mye fjas, og Miljøvernforbundet er en manifestasjon av alle disse. Også i MDG må man trøble med en del politikere som er livredde for kunstige plantemidler, ufarlig stråling, chemtrails, tilsetningsstoffer i mat/drikke osv. Sant. En av nettets mest "klin gærne" personligheter her i Norge, Tore Krudtaa, satt faktisk som lokallagsleder/tillitsvalgt i MDG i Sandefjord inntil media fikk snusen i saken. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Da var det på høy tid miljøvernforbundet skaffer seg en ny leder om de vil bli tatt det spor seriøst.. http://mobil.ba.no/hevder-flystriper-er-hemmelig-kjemikaliesproyting/s/5-8-68864?ns_campaign=editorial.article&%3Bns_mchannel=editorial.facebook&%3Bns_source=editorial.facebook&%3Bns_linkname=editorial.share.article&%3Bns_fee=0 Kurt Oddekalv har alltid vært helt vill, seriøsiteten er mistet for lenge siden. AtW Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Husker du støttet TTIP for en tid tilbake i Bernie Sanders-tråden og i den forbindelse så lurte jeg på om du så Urix spesial om TTIP igår? Og isåfall, har du nå endret ditt standpunkt her? En av oss husker feil, kan du sitere? Jeg tipper du tenker på TPP. Jeg har ikke sett Urix. Edit: Jeg så gjennom alle 64 sidene, jeg har aldri nevnt TTIP. Ok, da var det en annen tråd. Husker jo vi hadde diskusjonen, dette var mens Clinton enda var for avtalen at du mente den skapte arbeidsplasser stikk i strid med hva de fleste på venstresiden og Sanders trodde/tror. Derfor lurte jeg på nå som avtalen hadde blitt litt bedre belyst om du hadde skiftet standpunkt her. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) Nei, det er riktig tråd, men du blander som sagt TTIP med TPP. Det er forskjellige ting. Jeg har heller aldri sagt at avtalen (TPP) vil skape arbeidsplasser. Endret 21. mai 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Nei, det er riktig tråd, men du blander som sagt TTIP med TPP. Det er forskjellige ting. Jeg har heller aldri sagt at avtalen (TPP) vil skape arbeidsplasser. Ok, så TTIP er du motstander av men støtter altså TPP som den står seg idag? Ja mulig jeg blandet sammen dette, sjelden noen er for den ene og ikke den andre av disse to handelsavtaler. Og går TTIP igjennom, så forsvinner vel også TPP inn under denne avtalen om jeg har forstått det riktig. Edit fant det nå, var TPP som var tema her ja: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1684458&p=22960819 Endret 23. mai 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Nei, det har jeg heller aldri sagt. TTIP er en handelsavtale mellom EU og USA. TPP er en handelsavtale mellom Australia, Brunei, Canada, Chile, Japan, Malaysia, Mexico, New Zealand, Peru, Singapore, USA og Vietnam. TTIP kan selvsagt ikke "forsvinne inn under" TPP, fordi det er forskjellige parter. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Nei, det har jeg heller aldri sagt. TTIP er en handelsavtale mellom EU og USA. TPP er en handelsavtale mellom Australia, Brunei, Canada, Chile, Japan, Malaysia, Mexico, New Zealand, Peru, Singapore, USA og Vietnam. TTIP kan selvsagt ikke "forsvinne inn under" TPP, fordi det er forskjellige parter. Hva er det du aldri har sagt, at du støtter TPP? Det kom vel ganske klart fram i diskusjonen jeg linket til at du var positiv til den. Du mente jo at avtalen skaper arbeidsplasser i Amerika når det som skjer og som Sanders prøver å fortelle, er jo at de derimot flagges ut til lavlønns land og at Amerika har mistet ti tusenvis av jobber på grunn av denne avtalen. TTIP forsvinner ikke innunder noe nei, men etter det jeg har hørt så vil den om stemt igjennom også omfatte det som ligger i TPP avtalen idag slik at det kun blir en stor avtale. Men mulig dette er helt feil og at de vil fortsette hver for seg parallelt. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg har ikke sagt at jeg er for TPP, jeg har ikke sagt at jeg er mot TTIP, og jeg har ikke sagt at TPP skaper arbeidsplasser i Amerika. Selvsagt vil det ikke bli én stor avtale. TPP er en avtale mellom 12 land, EU forhandler bare med ett av disse 12 angående TTIP. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg har ikke sagt at jeg er for TPP, jeg har ikke sagt at jeg er mot TTIP, og jeg har ikke sagt at TPP skaper arbeidsplasser i Amerika. Selvsagt vil det ikke bli én stor avtale. TPP er en avtale mellom 12 land, EU forhandler bare med ett av disse 12 angående TTIP. Vet du hva som ofte er enda mer verdifullt enn å alltid "det har jeg ikke sagt"? Det er å skrive hva du faktisk da mener ettersom det sjelden blir helt klart for noen... Men det kan virke som at det viktigste kanskje ikke er hva som ble sagt, men at man for gudsskyld ikke later til å ha tatt feil på noen måte noengang vedr noe.... hehe. Deg om det isåfall, det er nemlig akkurat slikt man lærer av. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Du har ikke spurt om hva jeg mener, du har fortalt meg hva jeg mener. Jeg har ikke nevnt arbeidsplasser med et ord, likevel påstår du at jeg mener TPP vil gi flere arbeidsplasser i Amerika. Det frister ikke veldig å starte en diskusjon med et slikt utgangspunkt, og det har jeg heller ikke tenkt til å gjøre. Derfor er det ikke noe poeng for meg å annonsere hva jeg måtte mene om TPP eller TTIP. For ordens skyld, her er hva jeg sa: Dokumentet jeg linket til i Sanders-tråden inneholder mye tull. That's it. Intet mer, intet mindre. Alt annet er fra din fantasi. Endret 23. mai 2016 av Sheasy 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Du har ikke spurt om hva jeg mener, du har fortalt meg hva jeg mener. Jeg har ikke nevnt arbeidsplasser med et ord, likevel påstår du at jeg mener TPP vil gi flere arbeidsplasser i Amerika. Det frister ikke veldig å starte en diskusjon med et slikt utgangspunkt, og det har jeg heller ikke tenkt til å gjøre. Derfor er det ikke noe poeng for meg å annonsere hva jeg måtte mene om TPP eller TTIP. For ordens skyld, her er hva jeg sa: Dokumentet jeg linket til i Sanders-tråden inneholder mye tull. That's it. Intet mer, intet mindre. Alt annet er fra din fantasi. Greit, jeg tolket det du skrev "Han skjermer ikke amerikanske arbeidere, han skader de." var i forbindelse med handelsavtalen og trodde dermed at du argumenterte for den. Oppklart. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) FINANSKONTROLL: Siv Jensen klemmer til med den ene løgnen etter den andre og framstår som upåvirket av at hun blir arrestert på alt sammen. Når Siv Jensen hånflirer litt og setter fram haka, så skal vi vel liksom bare godta at all kritikk av prosjektet avvises. Siv Jensen lever enten i en parallell virkelighet med oss andre, eller så er hun en stor løgner (og skuespiller). Mistenker mer og mer det første. – Frekt å si at dette ikke handler om å avstå suverenitet! (FILMKLIPP) Jeg kjenner noen som pleide å si: La dem nå få en sjanse til å styre da. I verste fall, hvor mye ugagn kan de egentlig klare å gjøre på fire år? Svaret kan vise seg å bli: Nokså mye. Endret 26. mai 2016 av Aiven 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 FINANSKONTROLL: Siv Jensen klemmer til med den ene løgnen etter den andre og framstår som upåvirket av at hun blir arrestert på alt sammen. Når Siv Jensen hånflirer litt og setter fram haka, så skal vi vel liksom bare godta at all kritikk av prosjektet avvises. Siv Jensen lever enten i en parallell virkelighet med oss andre, eller så er hun en stor løgner (og skuespiller). Mistenker mer og mer det første. – Frekt å si at dette ikke handler om å avstå suverenitet! (FILMKLIPP) Jeg kjenner noen som pleide å si: La dem nå få en sjanse til å styre da. I verste fall, hvor mye ugagn kan de egentlig klare å gjøre på fire år? Svaret kan vise seg å bli: Nokså mye. Hvorfor skal regjeringen gi fra seg mer makt til EU ettersom Norge ved 2 folkeavstemninger har stemt nei til medlemskap? Syns det blir for dumt å melde Norge inn i finanstilsynet uten folkeavstemning. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 FINANSKONTROLL: Siv Jensen klemmer til med den ene løgnen etter den andre og framstår som upåvirket av at hun blir arrestert på alt sammen. Når Siv Jensen hånflirer litt og setter fram haka, så skal vi vel liksom bare godta at all kritikk av prosjektet avvises. Siv Jensen lever enten i en parallell virkelighet med oss andre, eller så er hun en stor løgner (og skuespiller). Mistenker mer og mer det første. – Frekt å si at dette ikke handler om å avstå suverenitet! (FILMKLIPP) Jeg kjenner noen som pleide å si: La dem nå få en sjanse til å styre da. I verste fall, hvor mye ugagn kan de egentlig klare å gjøre på fire år? Svaret kan vise seg å bli: Nokså mye. Hvorfor skal regjeringen gi fra seg mer makt til EU ettersom Norge ved 2 folkeavstemninger har stemt nei til medlemskap? Syns det blir for dumt å melde Norge inn i finanstilsynet uten folkeavstemning. Det gjør ikke saken noe bedre at opplegget antakelig er imot grunnloven, siden det ikke er lovlig å legge Norge inn under kontroll av organisasjoner vi ikke er medlemmer av. Og det stoler jeg mer på en jusprofessor en på Siv Jensen om... 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) FORSTADSPROBLEMATIKK: Norsk journalist besøkte svenske «problemområder» uten problemer!Ble NRK et offer for tidsåndens situasjonshunger, når de blåste opp affæren da de uheldigvis ble jaget? Forstedene i Sverige spør hvorfor noen få bøller skal få sette dagsorden i mediene. Endret 2. juni 2016 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Nei, jeg synes ikke det. Det har vært flere kameracrew som har blitt voldsutsatte og jaget på samme måte, og når det skjer bør det selvsagt rapporteres. Bøller og kriminelle setter med god grunn dagsorden i nyhetsmediene, fordi de er vårt største samfunnsproblem. Jeg synes for øvrig Filter-artikkelen er ganske god, men selv om den forsøker å vise en lystigere side av disse velkjente problemområdene, virker det fortsatt som om det i det store og hele står ganske dystert til. 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 "– Planla 15 terrorangrep under fotball-EM" Hiv dem ut. Nå får det være nok. Steng grensene, regjeringen må gå! "Fransk ultranasjonalist arrestert med våpenarsenal." Wops! https://www.nrk.no/urix/mistenkt-for-a-ha-planlagt-15-terrorangrep-under-fotball-em-1.12984429 4 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 "– Planla 15 terrorangrep under fotball-EM" Hiv dem ut. Nå får det være nok. Steng grensene, regjeringen må gå! "Fransk ultranasjonalist arrestert med våpenarsenal." Wops! https://www.nrk.no/urix/mistenkt-for-a-ha-planlagt-15-terrorangrep-under-fotball-em-1.12984429 Nøyaktig samme reaksjonsmønster som etter Breivik dette ja... Om vi bare kutter hode av alle islamistene først, også får vi heller se nærmere på hvem det var som stod for ugjerningen etterpå... 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Hva i alle dager er greia med at denne flyseteavgiften skal koste ruter og arbeidsplasser?! Hvilken flypassasjer har ikke råd til å betale 88kr ekstra? Det er jo ikke engang en halv øl på Gardermoen eller en medium busstur..! Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg personen eller familien som dropper kanariferien sin med dette lommerusket som årsak, enlighten me please..! Endret 6. juni 2016 av toth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå