Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Pehr Silver : "Dere stockholmere har ingen humor"

Samme kan man vel si om Oslo-folk også , he he

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Refererer til tråden Svensk naiv familie får som fortjent, pedofil asylsøker "slipper" straff.

Flere av de vanlige kjernekarene er i full utfoldelse der, så klart. Gjerningsmannen er fra Eritrea, og i Eritrea er det to store religioner: kristendom og islam. Om det er 50-50, eller om 2/3 er kristne og 1/3 muslimer, avhenger litt av hvilke kilder man bruker. Artikkelen sier ingenting om hvilken religion gjerningsmannen tilhører.

Så, kan vi snart slutte å late som om det er islamkritikk? Samme folka maser garantert om hvor kjipe alle "PK" er, så hvorfor tør de ikke si hva de virkelig mener?

Endret av Sheasy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det går fint ann å være Islamkritiker og Innvandringskritiker på en og samme tid. Jeg misliker Islam, men er ikke noen gedigen fan av kristen innvandring fra underutviklede land i Afrika heller. Det er du som tar frem Islam her. Såvidt meg bekjent ble ikke Islam nevnt med ett ord i tråden heller, så her er det nok fremmedfrykten din som skinner gjennom din intolerante venstremann.

Under advarsel om å hive vann på mølla kan jeg gjerne si klart og tydlig at jeg ser en trend hvorav mørkhudede innvandrere fra den tredje verden begår vesentlig mer kriminalitet, er overrepresentert hos NAV, er i all hovedsak muslimer og er en stor fare for samfunnet. Dette er for meg irrelevant i henhold til lovverket. Jeg ønsker ikke ett separat lovverk for mørkhudete, selv om du skulle nok likt jeg ønsket dette. Det hadde vært lettere å le av og kritisere. 

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent ble ikke Islam nevnt med ett ord i tråden heller

At det ikke er deg bekjent kan nok komme av at du åpenbart ikke har lest tråden. Et av kjennetegnene på folk som deg er at dere ikke er spesielt interesserte i å innhente fakta eller forstå hva dere uttaler dere om. Det finnes gode grunner for å kritisere både islam og den liberale innvandrings- og asylpolitikken vi har hatt i store deler av Europa, og flere av de siste årenes hendelser og statistiske funn er åpenbart gode argumenter for at dagens politikk på dette området er for naiv. Dessverre er det på grunn av rasistiske drittsekker som deg mye vanskeligere å bli tatt seriøst når man fremmer slike synspunkter enn det burde ha vært.

Endret av Husam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok du som ikke har lest tråden. Ett kjennetegn på slike som deg er at dere ikke er spesielt interresert i å innhente fakta eller forstå hva dere snakker om. Det finnes bare gode grunner for å kritisere Islam, muslimer og andre autoritære. Du har ikke noe annet å tilføye enn at noen er rasist dersom disse ikke er enige med deg. Gjør deg selv en tjeneste og se deg rundt. Se på nyheten, se hva som blir skrevet. Gjør litt research. Det vil du ikke gjøre. Fordi du er en løgner som er mer interresert i å signalisere godhet enn å faktisk være ett godt menneske.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok du som ikke har lest tråden. Ett kjennetegn på slike som deg er at dere ikke er spesielt interresert i å innhente fakta eller forstå hva dere snakker om.

Jeg vet jeg ikke burde bli overrasket, men jeg fatter ikke at du gidder å krangle om en sak der det er så lett å verifisere at du tar feil. Det er jo bare å klikke på linken. Islam er nevnt mange ganger på den første siden. For øvrig, selv om du ikke er spesielt interessert i fakta, burde du kanskje være interessert i effekten idiotien til sånne som deg har på debatten om disse temaene. Jeg vet ikke om du har fått med deg alle Kari Jaquessons ville utsagn i feminismens navn de siste årene, men nøyaktig det samme hodebryet hun skaper for moderate og fornuftige feminister, skaper du for moderate og fornuftige islamkritikere og tilhengere av en strengere asyl- og innvandringspolitikk.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Thitorkin bommer som vanlig på poenget, det er en imponerende egenskap å være så konsekvent. Det er irrelevant hvor mange ganger islam blir nevnt i tråden. Flere av sjarmtrollene i tråden er veldig glade i å kritisere asylanter og visse folkegrupper med veldig kraftig skyts, men sier samtidig at de umulig kan være rasister, fordi "islam ikke er en rase". Her ser vi at det bare er tull, fordi de oppfører seg nøyaktig likt her, uten god grunn til å anta at han er muslim, og fordi de ikke bruker samme retorikk om Dave Chapelle, selv om han er muslim. Det handler ikke om islam for disse, de bare later som. Fordi de er "PK" (den ultimate ironi) og feige. Husam har helt rett, de ødelegger for legitim islam- og innvandringskritikk.

Thitorkin, derimot, er ikke en av disse. Han mener negre er dumme parasitter.

Endret av Sheasy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Over til noe langt hyggeligere... eller, kanskje ikke. Kan være dags å se litt på ansettelsesforhold og arbeidsgiveres totale makt over slavene sine over there. I den forbindelse tas Bernie Sanders imot med trampeklapp:

Kyllingpakkere nektes toalettbesøk, må bruke bleier! (Nei det er ikke 1 april idag, har sjekket)

Må si dette lukter veldig likt som svartmalingskampanjen som pågikk mot Lidl her i Norge da de forsøkte å etablere seg for en del år tilbake. Var vel noen helt vanvittige påstander om at folk som hadde menstruasjon måtte gå med en spesiell hatt eller noe slikt. Hørte forresten også nå at alle som jobber i Accenture nå må gå med hånden farget i svart dersom de noensinne har ronket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Over til noe langt hyggeligere... eller, kanskje ikke. Kan være dags å se litt på ansettelsesforhold og arbeidsgiveres totale makt over slavene sine over there. I den forbindelse tas Bernie Sanders imot med trampeklapp:

Kyllingpakkere nektes toalettbesøk, må bruke bleier! (Nei det er ikke 1 april idag, har sjekket)

Hvis disse anklagelser er sanne, er det allerede ulovlig og selskapene må betale prisen, Sanders eller ikke n
Lenke til kommentar

Om noen år har vi samme dritten her, om nyliberalististene i regjeringen klarer å få tredd TTIP ned over hodet på Norge.

Lenke til kommentar

Om noen år har vi samme dritten her, om nyliberalististene i regjeringen klarer å få tredd TTIP ned over hodet på Norge.

Forekommer meg som der er en noe pussig forutsettning i den observasjonen, nemlig at der er liberalister (nye eller gamle er ett fett) i regjeringen.

Hvem skulle disse være tro?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det?

Det er vel mer en kombinasjon av varselrop om det som er i ferd med å skje, kombinert med oppgitthet over poltikernes inkompetanse/integritetsmangel. Jeg håper selvsagt at det ikke vil skje, men da må vi holde oss langt unna TTIP og alle avtaler som vil følge i kjølvannet av den – blir den ikke vedtatt, vil de forsøke og rebrande avtalen og slik holder de på ustanselig.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den blå-blå regjeringen er mest opptatt av å gi skattelette til de rikeste og påstår at dette "skaper nye jobber". At dette ikke fungerer i virkeligheten later ikke til å påvirke deres iver etter å sette ned skattene år for år. Men som dere ser i artikkelen, så er de gode på å ese ut embedsverket, noe de har kritisert venstresida for i alle år, alt skulle bli så mye mer effektivt, bare de kom til makta. Kan virke som tallenes tale sier noe helt annet. Jeg spør meg ikke lenger om hva som er galt med regjeringa, jeg spør hva som er rett?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Husker du støttet TTIP for en tid tilbake i Bernie Sanders-tråden og i den forbindelse så lurte jeg på om du så Urix spesial om TTIP igår? Og isåfall, har du nå endret ditt standpunkt her?

En av oss husker feil, kan du sitere? Jeg tipper du tenker på TPP. Jeg har ikke sett Urix.

Edit: Jeg så gjennom alle 64 sidene, jeg har aldri nevnt TTIP.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...