Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjør de ikke? Dette var nytt for meg. Men kanskje det var andre grunner til at Vidar Kleppe, Jan Simonsen og co. ble hevet ut?

 

De var vel faktisk nettopp et resultat at de ikke tar nok avstand fra ekstreme holdninger var de ikke? At de må hive de ut i etterkant av skandaler er vel litt sent?

 

Kan ikke akkurat set at f.eks. SV er så flink til å ta avstand fra endel av deres "ekstremister". Eller AP for den saks skyld. For ikke å nevne KRF.

Det er vel få, om ingen, partier som har mer av "hvermansen" som sine velgere enn det FRP har. Ekstremister av mange slag finner man i alle partier. Mitt inntrykk er at FRP har langt mindre å bekymre seg i det feltet enn det enkelte av de andre partiene har. :)

 

Den var ny. Kan gi eksempler på ekstremister i AP, SV og Krf da?

Er det eks-AKP're og slikt du tenker på da?

 

S,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er veldig frekt å insinuere at jeg ønsker å forkaste et demokratiet fordi jeg legger frem et åpent spørsmål om Frp er skikket til å sitte i regjering når de tiltrekker seg så mye ekstremister, og ikke gjør nok for å ta avstand fra dem.

For det første er det absolutt INGEN sammenheng til å begynne med, og for det andre så er jo spørsmålet så banalt at jeg skulle ønske du tøyset.

6250789[/snapback]

Kanskje var det frekt ja. ;)

 

Men du spurte ikke om de var skikket, du spurte om det var riktig:

 

Synes du det er riktig at et parti som tydeligvis tiltrekker ender ekstremister og rasister skal få styre landet?

 

Personlig synes jeg ikke de er skikket, ellers ville jeg antagelig stemt på dem. Derimot synes jeg absolutt det er riktig, hvis det er det folket vil. Så får vi andre heller åkke oss over hvor dumme folk er...

 

Det er en del av demokratiets sjansespill, vi får de politikerne og styresett vi fortjener. Hadde RV fått makten i landet hadde jeg vurdert å emigrere, men jeg hadde ikke stilt spørsmål ved om det var riktig.

 

Men det er IMHO en litt hypotetisk problemstilling. Jeg tror nemling at i et velutviklet demokrati og velferdssamfunn så blir ekstremistene marginalisert, rett og slett fordi folk ikke ønsker å gamble for mye med godene. Etter noen år med borgerlig styre sier folk "nå er det nok" og stemmer sosialistisk. Og så etter noen år med det sier folk "nå har det gått langt nok", og snur igjen. Men aldri for langt, med for store svingninger blir folk sjøsyke og hopper av.

 

Det kunne man tro skulle gavne sentrum mer enn det gjør, men det er en litt annen diskusjon. Sentrum er i skvis fordi de store er så moderate.

 

Men tilbake til resonnementet. Det følger av "sjøsyken" at partier som kommer i posisjon må roe seg ned hvis de vil være med videre, noe SV har fått erfare. Og det samme er jeg overbevist om at gjelder FrP. Akkurat som venstrefløyen i SV surmuler om dagen over at ikke sosialismen er nær i kongreriket, vil nok rasistene i FrP fort finne ut at Siv ikke ble statsminister for å innføre apartheid her i landet...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Kanskje var det frekt ja. ;)

 

Men du spurte ikke om de var skikket, du spurte om det var riktig:

 

Synes du det er riktig at et parti som tydeligvis tiltrekker ender ekstremister og rasister skal få styre landet?

 

Jeg mente naturligvis ikke i lovlig forstand. Er riktignok svært skeptisk til partiet, men jeg har aldri vært på tanken at de burde vært forbudt. Har heller aldri ment å drive hets av partiet(selv om enkelte av Frpistene på forumet sikkert påstår det). Er tvert i mot glad vi har partier i Norge som kan fremme alternativ politisk tenkning, men det betyr ikke at jeg trenger å være enig med dem i alt likevel. Synes kanskje personlig det er veldig synd de har en så voldsom stor oppslutning, men jeg tror ikke jeg ville vært foruten partiet.

 

Personlig synes jeg ikke de er skikket, ellers ville jeg antagelig stemt på dem. Derimot synes jeg absolutt det er riktig, hvis det er det folket vil. Så får vi andre heller åkke oss over hvor dumme folk er... Det er en del av demokratiets sjansespill, vi får de politikerne og styresett vi fortjener. Hadde RV fått makten i landet hadde jeg vurdert å emigrere, men jeg hadde ikke stilt spørsmål ved om det var riktig.

 

Demokratiet er den beste styreformen vi har. Selv om den ikke er perfekt. Den er lett å gjøre korrupsjon på gjennom populistiske saker og flinke demagoger.

Men jeg kunne aldri foreslått oligarki eller noe slikt. Å gitt ordet kun til en slags kvalifisert intellektuell overklasse er en kvalmende idé. Da ser jeg heller Frp regjere ut min levetid, for å være ærlig. Politikk handler først og fremst om den lille mannen i gata.

Å si noe annet er fascime.

 

Men tilbake til resonnementet. Det følger av "sjøsyken" at partier som kommer i posisjon må roe seg ned hvis de vil være med videre, noe SV har fått erfare. Og det samme er jeg overbevist om at gjelder FrP. Akkurat som venstrefløyen i SV surmuler om dagen over at ikke sosialismen er nær i kongreriket, vil nok rasistene i FrP fort finne ut at Siv ikke ble statsminister for å innføre apartheid her i landet...

 

Enig i at Frp blir nødt til å tone ned ekstreme meninger den dagen de kommer i regjering, men det er nok flere enn rasistene som blir skuffet når de justerer seg. På samme måte som med SV, forsåvidt. Frp har lovd så mye at det er helt umulig av dem å ikke bryte løfter. Derfor tror jeg det er å hoppe på Titanic for Høyre hvis de hopper inn i lag med de i regjering.

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar
Ap kan være på vei mot sexkjøp-forbud

 

:scared:

 

(Og med den smileyen dro jeg til eksamen.)

6250883[/snapback]

Lykke til på eksamen :)

 

Jeg hører politikerene og politiet i Oslo ønsker seg et forbud mot sexkjøp etter modell fra Sverige, men jeg tror ikke nødvendigvis det er en bra ting å følge i hælene på Sverige hele tiden. I denne saken tror jeg det er bedre å lovliggjøre salg av sex og heller ta bakmenn og horer for økonomisk kriminalitet hvis de ikke fører opp alle inntekter på selvangivelsen og skatter av det etter vanlige regler.

Lenke til kommentar
Frp har lovd så mye at det er helt umulig av dem å ikke bryte løfter. Derfor tror jeg det er å hoppe på Titanic for Høyre hvis de hopper inn i lag med de i regjering.

6251338[/snapback]

Solbergs dilemma i dagens situasjon er om hun vil være styrmann på Titanic eller kaptein på Bastøyferja. Det er fascinerende hvor mange politikere som ønsker det første, selv om de har sett filmen og vet hvordan det går til slutt... ;)

 

Takk for diskusjonen!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Etter å ha vært i Oslo i en uke har jeg, såfremt jeg har talt riktig, blitt tilbudt kjøp av sex 23 ganger. Det er trist for landets hovedstad, er helt ekstremt hvordan de florerer rundt.

 

Gjøre ett eller annet for å få de vekk fra gatene (opprett bordell for alt jeg bryr meg), det er rett og slett en trist affære å bevege seg rundt i byen på kveldstid.

Lenke til kommentar
Etter å ha vært i Oslo i en uke har jeg, såfremt jeg har talt riktig, blitt tilbudt kjøp av sex 23 ganger. Det er trist for landets hovedstad, er helt ekstremt hvordan de florerer rundt.

 

Gjøre ett eller annet for å få de vekk fra gatene (opprett bordell for alt jeg bryr meg), det er rett og slett en trist affære å bevege seg rundt i byen på kveldstid.

6251515[/snapback]

 

Gå i uniform, så slipper du det der :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er mulig jeg har litt makaber humor, men jeg måtte bare le litt for meg selv når jeg så dette forsøket på å bevise guds eksistens:

 

- Gud beskytter meg - dersom han finnes, skrek mannen ifølge de sjokkerte gjestene i dyrehagen. <...> da han firte seg ned i løveburet i Ukrainas hovedstad Kiev. Øyeblikket senere var han bitt i hjel.

VG: Her blir mannen bitt ihjel

6251617[/snapback]

 

Vel... kanskje jeg har litt makaber humor også, for jeg lo høyt og godt når jeg leste den saken der. :D

Lenke til kommentar
Etter å ha vært i Oslo i en uke har jeg, såfremt jeg har talt riktig, blitt tilbudt kjøp av sex 23 ganger. Det er trist for landets hovedstad, er helt ekstremt hvordan de florerer rundt.

 

Gjøre ett eller annet for å få de vekk fra gatene (opprett bordell for alt jeg bryr meg), det er rett og slett en trist affære å bevege seg rundt i byen på kveldstid.

6251515[/snapback]

Til Oslos forsvar så har du (antakeligvis) "bodd" i horestrøket (du er vel på fregatt så vidt jeg vet). Nede i kvadraturen er det ganske ille, spesielt nattestid. Området rundt festningen, og spesielt Kongens gate og under vinkelbroen, er intet unntak.

 

Det som gjør det spesielt ille den siste tiden er at en kan begynne å ane dem helt oppe ved Karl Johans gate også.

Lenke til kommentar

Til Oslos forsvar så har du (antakeligvis) "bodd" i horestrøket (du er vel på fregatt så vidt jeg vet). Nede i kvadraturen er det ganske ille, spesielt nattestid. Området rundt festningen, og spesielt Kongens gate og under vinkelbroen, er intet unntak.

 

Det som gjør det spesielt ille den siste tiden er at en kan begynne å ane dem helt oppe ved Karl Johans gate også.

6254331[/snapback]

 

Har hørt mange si at det er flust av horer på karl johan også (av folk jeg kjenner som har vært der på kveldstid), så det er nok blitt ganske så ille i Oslo.

Lenke til kommentar
De fantes i Karl Johan også. Til og med utenfor Oslo Plaza(hvor jeg bodde) var det.

 

2ern: Orker ikke gå i uniform når jeg ikke er i tjeneste, spesielt ikke når jeg går ut på by'n ;)

6259474[/snapback]

 

 

Lever vi i to vidt forskjellige verdener? :dontgetit:

 

Jeg mener; ja, det er greit, horeandelen har økt betraktelig i forhold til det den har vært en gang. Men det er på langt nært så ekstremt som det virker som om enkelte her har et inntrykk av, dette mener da i hvert fall jeg. Det er en god stund siden jeg faktisk ble tilbudt kjøp av slike varer, om jeg skal kalle det det, og det tar en god stund mer mellom hvert tilbud her i Oslo enn i andre storbyer à la Berlin.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke huske å ha sett så mange prostituerte lans Karl Johan på kveldstid. Men på den annen side er jeg kanskje vant til at det langs denne gaten raver fulle småjenter rundt, kledd som horer.

6254980[/snapback]

Jeg har et inntrykk av at de prostituerte ofte gjemmer seg så vidt innenfor dørstokkene i skippergata, karl johan osv. Jeg har ikke blitt tilbudt noen handel enda, og heller ikke tror jeg at jeg blir det på en stund. Det som heller skjer, er at man ser litt mer av en kvinnes kropp enn det man vil (man risikerer å se 'rett hjem').

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...