Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det er ikke kommunistpolitikk, men miljøfanatisme. MdG sine forslag går utelukkende på å kvele forbruk både innenlands og utenlands med blant annet avgifter. Merk at avgiftshelvete ikke er noen kjerne i kommunismen. Det primære for kommunistene er å avskaffe privat næringsliv og styre alt fra statlig hold. Såkalt planøkonomi, motstykket til fri markedsliberalisme. Det er ikke det MdG foreslår her selv om høyt avgiftsnivå har likhetstrekk med kommunismen.

 

PS. MdG sine forslag kommer aldri i verden til å gå igjennom. De står nokså (helt?) alene på hovedsakene i forslagene sine. Ja, de kommer til å hevde at de blir sabotert og konspirert mot når de får dundrende nederlag i sine saker på rekke og rad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ikke at jeg har så mye innsikt i saken, men en dame blir skutt av politiet da hun vifter med en kniv mot en guttunge og ikke slipper kniven på oppfordring av politiet.

I ettertid blir politiet kritisert av nærmiljøet fordi de mener det var feil å skyte og det kunne ha blitt løst med prat.

 

Det er lett å si i ettertid hva en skulle/burde/måtte ha gjort, mem i kampens hete har en bare sekunder på å reagere.

 

Hadde politiet ikke skutt og gutten hadde blitt stukket/drept så hadde politiet blitt kritisert for at de ikke skjøt.

Så hva mener dere? Får politiet for mye ufortjent kritikk?

 

Er det generelt for mye forhastet kritikk i samfunnet? Folk blir kritisert for hva det de sa kunne tolkes som og ikke hva de prøvde å si. Er folk for dårlige til å se saken fra 2 sider og hopper for raskt til sin egen konklusjon?

 

Er det for mye bias (confirmation bias) i samfunnet?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som kan opplyse meg om hva som er så ille med drevland saken? Hun må jo ha gjort noe mer enn kun å ha tatt i mot gaver?

Hun har vel gitt gjenytelser?

Jo , men for meg virker det ikke som hun gjorde noe for egen vinning

 

 

Selve gavene (cruise, luksushotell, og flyturer) har jo en høy verdi i kroner. Men, kan godt hende hun bare er en naiv idealist som ikke visste bedre og kun gjorde det "for byens beste" (Bergen) Dog taler det imot henne at hun har løyet og vridd seg unna, skylt på "hukommelsetap" etc.

 

Og hva med havnesjefen som var med på en av turene? Det er jo også tvilsomt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen som kan opplyse meg om hva som er så ille med drevland saken? Hun må jo ha gjort noe mer enn kun å ha tatt i mot gaver?

Hun har vel gitt gjenytelser?

Jo , men for meg virker det ikke som hun gjorde noe for egen vinning

 

 

Selve gavene (cruise, luksushotell, og flyturer) har jo en høy verdi i kroner. Men, kan godt hende hun bare er en naiv idealist som ikke visste bedre og kun gjorde det "for byens beste" (Bergen) Dog taler det imot henne at hun har løyet og vridd seg unna, skylt på "hukommelsetap" etc.

 

Og hva med havnesjefen som var med på en av turene? Det er jo også tvilsomt.

 

 Ja, det lukter litt svidd.

Lenke til kommentar

Han har et sammensurium av dialekter og de er mikset sammen på en uheldig måte.

 

Grunndialekten stammer nok fra oppveksten i Bodø, men er vel "forfinet" både under studiet i Oslo og senere Tromsø, der han jobbet i mange år. Så er det vel amerikanisert litt også. Jojo-tonen stammer nok fra Bodø, men høres veldig rart ut med et forfinet vokabular. Hadde han snakket typisk ufint nordnorsk om sjø og fiske så hadde det nok hørt mer naturlig ut. Ja, også ble han født i Sulitjelma i Salten så det er godt mulig han har hentet noe av den dialekten fra foreldrene. Personlig foretrekker jeg Bodø-dialekt fremfor Salten-dialekt.

Lenke til kommentar

Har svært lite til overs for svindelen som "Den Norske Kirke" begår/har begått men min siste hilsen før jeg melder meg ut ble å gjøre mitt for å tynne ut hatet, faenskapet og ekstremismen som mange kristne står for. Gratulerer med godt kirkevalg! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kommunevalget-2015/stein-erik-hagen-om-kirkevalget-et-folkeopproer/a/23529934/

 

Hva vil skje nå egentlig? Blir prestene pålagt å vie likekjønnede par i kirken, eller får de individuell reservasjonsrett?  :hmm:

Lenke til kommentar

Hva vil skje nå egentlig? Blir prestene pålagt å vie likekjønnede par i kirken, eller får de individuell reservasjonsrett?  :hmm:

Kirken blir vel pålagt å vigsle likekjønn, men dette må gjennom avstemming i "Kirkerådet", som nå har flertall. Aner ikke når eller hvor frekvent slike møter finner sted. Sikkert en årlig greie. Har ikke hørt snakk om noen mulighet på individuelt nivå for å kunne nekte å utføre jobben man som prest er satt til å forvalte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...