Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

 

Mohammed Mursi og brødreskapet fikk aldri en reel sjanse til å regjere Egypt. Allerede når han ble valgt, ble det åpenbart tatt skritt bak i kulissene for å omgjøre hele resultatet, noe både USA og Israel ønsket i tillegg til den gamle makt-eliten.

ja men han styrte i et år? er ikke det nok til at han i alle fall gjør noe? jeg mener hvorfor ignorerte ham meldingen fra hærkjefen visste han ikke konsekvensene? eller hva? er han dårlig i politikk?

fra wiki :  er en egyptisk ingeniør og politiker, som fra 30. juni 2012 til 3. juli 2013 varEgypts president

hentet fra:https://no.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Mursi

 

er meget nysjerrig i å høre svare på mitt spørsål, få håpe at det er noen politikk-eksperter i formuet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Mohammed Mursi og brødreskapet fikk aldri en reel sjanse til å regjere Egypt. Allerede når han ble valgt, ble det åpenbart tatt skritt bak i kulissene for å omgjøre hele resultatet, noe både USA og Israel ønsket i tillegg til den gamle makt-eliten.

ja men han styrte i et år? er ikke det nok til at han i alle fall gjør noe? jeg mener hvorfor ignorerte ham meldingen fra hærkjefen visste han ikke konsekvensene? eller hva? er han dårlig i politikk?

fra wiki :  er en egyptisk ingeniør og politiker, som fra 30. juni 2012 til 3. juli 2013 varEgypts president

hentet fra:https://no.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Mursi

 

er meget nysjerrig i å høre svare på mitt spørsål, få håpe at det er noen politikk-eksperter i formuet...

 

 

Å bukke under for politisk maktspill betyr ikke å være dårlig i politikk. I dette tilfellet betydde det nok bare at hans organisasjon hadde mektige motstandere som han ikke klarte å stå imot. Utsagnet ditt blir omtrent som å si «Hvorfor tapte Kuwait mot Irak, er de dårlige til å sloss eller?» Poenget er at styrkeforholdet ofte har mer å si enn individuelle personlige ferdigheter.

Lenke til kommentar

Uansett, de som faktisk er i nød nekter ikke å motta nødhjelp. Man begynner å lure på hvem i all verden disse folkene er?

Det er en kort video på et annet språk, det er umulig å vite hva som faktisk skjer der. Forumet flyter over med slike videoer, det er fullstendig verdiløst.

 

Ta et eksempel fra den store tråden om flyktninger: det postes en video av flyktninger på et tog. Tittelen på videoen er at det er IS-krigere i Tyskland, og at de roper om å drepe barn. De høres skumle ut. Han poster senere en "oversettelse":

 

Oh Allah make their children orphans

Oh Allah make their wives life hard

Oh Allah make their children orphans

Oh Allah grant victory to Islam and Muslims everywhere

Oh Allah help our weakened brothers in Palestine Allah Akbar

Their is no god but Allah

The Zionists are the enemy of Allah

There is no god but Allah

The martyrs are beloved by Allah

Problemet: Det er ren løgn.

 

Din video er ikke like ille, fordi du ikke lyver om hva som skjer. Men, den er like lite nyttig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mohammed Mursi og brødreskapet fikk aldri en reel sjanse til å regjere Egypt. Allerede når han ble valgt, ble det åpenbart tatt skritt bak i kulissene for å omgjøre hele resultatet, noe både USA og Israel ønsket i tillegg til den gamle makt-eliten.

 

ja men han styrte i et år? er ikke det nok til at han i alle fall gjør noe? jeg mener hvorfor ignorerte ham meldingen fra hærkjefen visste han ikke konsekvensene? eller hva? er han dårlig i politikk?

fra wiki :  er en egyptisk ingeniør og politiker, som fra 30. juni 2012 til 3. juli 2013 varEgypts president

hentet fra:https://no.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Mursi

 

 

Mursi måtte rett og slett stå rakrygget mot dette kravet. Generalen hadde overhodet ingen legal status til å stille ultimatum, helt i strid med konstitusjonen/Grunnloven.  Hadde Mursi gitt etter, ville han selv også brutt Grunnloven og mistet all personlig troverdighet og respekt. Haukene i systemet visste selvsagt godt at hva resultatet ville bli, og forberedte i forveien et "tradisjonelt" militærkupp, og snipp snapp snute, der endte Egypt's kortvarige demokrati.

 

Ikke nok med det, men nå er jo flere hundre ordinære brorskap medlemmer dømt til døden (først drøye 500, så 700 i neste "rettssak". Visst USA og EU sitter stille og lar det fullbyrdes, er et historisk overgrep et faktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en kort video på et annet språk, det er umulig å vite hva som faktisk skjer der. Forumet flyter over med slike videoer, det er fullstendig verdiløst.

Videoen viser bla.a politiet som står for å dele ut kasser med nødhjelp/mat fra Røde kors. De blir buet bort av folk som står med viftende pekefinger og blant annet sier "Not halal". De applauderer når de som forsøkte å hjelpe dem snur. Ikke veldig vanskelig å få med seg.
Lenke til kommentar

Vi ser ikke hva som har skjedd, og vi ser ikke hva som skjer etterpå. Hvis maten ikke er halal så kan de ikke spise den, i alle fall ikke hvis de ikke sulter. Hvem har sagt at de sulter? Kanskje de alt har snakket med Røde Kors, og avtalt et eller annet, men at politiet i videoen ikke har fått det med seg? Kanskje maten er halal, og de tar i mot maten 5 minutter senere etter å ha blitt forklart det? Kanskje maten ikke er halal, men at de senere tar i mot likevel?

 

Jeg vet ikke. Vi vet ingenting, og det er hele poenget. Jeg kan linke en annen video hvor flyktninger rett og slett kaster bort maten de får. Hvis jeg gjør det får vi ikke med oss konteksten, nemlig at maten var gått ut på dato, og at de derfor trodde den var farlig.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Vi ser ikke hva som har skjedd, og vi ser ikke hva som skjer etterpå. Hvis maten ikke er halal så kan de ikke spise den, i alle fall ikke hvis de ikke sulter. Hvem har sagt at de sulter? Kanskje de alt har snakket med Røde Kors, og avtalt et eller annet, men at politiet i videoen ikke har fått det med seg? Kanskje maten er halal, og de tar i mot maten 5 minutter senere etter å ha blitt forklart det? Kanskje maten ikke er halal, men at de senere tar i mot likevel?

 

Jeg vet ikke. Vi vet ingenting, og det er hele poenget. Jeg kan linke en annen video hvor flyktninger rett og slett kaster bort maten de får. Hvis jeg gjør det får vi ikke med oss konteksten, nemlig at maten var gått ut på dato, og at de derfor trodde den var farlig.

Poenget er at om man er i nød avviser man ikke nødhjelp slik vi ser her. Kanskje hele området ble blåst i lufta 1 sek. etter videoen? Kanskje Jesus kom gående? Det er ikke poenget. Om man kaster bort mat som har gått ut på dato beskriver dette det samme: dette er ikke mennesker i nød.
Lenke til kommentar

De flyktningene som var på et mye media-omtalt tog og på perrongen et sted i Ungarn, nektet også å ta imot mat og drikke som ble forsøkt utdelt. De trodde rett og slett av maten/drikke kunne være tilsatt bedøvende middel, slik at politi dermed skulle få sjanse til å føre dem mot deres vilje til en av disse inngjerdede piggtråd leirene.

 

Så nei, det har ikke noe med "korset" i Røde kors logoen etc.. Denslags og lignende vinklinger er bare patetiske forsøk på å stille disse folkene i dårlig lys. Noe som virker å være hobby for en del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De flyktningene som var på et mye media-omtalt tog og på perrongen et sted i Ungarn, nektet også å ta imot mat og drikke som ble forsøkt utdelt. De trodde rett og slett av maten/drikke kunne være tilsatt bedøvende middel, slik at politi dermed skulle få sjanse til å føre dem mot deres vilje til en av disse inngjerdede piggtråd leirene.

Dette er jo en såpass vill forklaring at den egner seg bedre i egne konspirasjonsforum(!?)
Lenke til kommentar

Poenget er at om man er i nød avviser man ikke nødhjelp slik vi ser her. Kanskje hele området ble blåst i lufta 1 sek. etter videoen? Kanskje Jesus kom gående? Det er ikke poenget. Om man kaster bort mat som har gått ut på dato beskriver dette det samme: dette er ikke mennesker i nød.

Nød kan bety flere ting, og det samme kan nødhjelp, enig? Hvis jeg holder på å blø ihjel er jeg i nød. Mat er nødhjelp. Det betyr ikke at jeg ikke er i nød om jeg blødende ikke er sulten. Hvem har sagt at disse personene hadde akutt behov for mat?

 

Angående dato så er jo hele poenget at de trodde det var farlig. Hadde du spist livsfarlig mat om du var sulten? Nei, det er ikke det utgått på dato betyr, men det hjelper lite hvis du ikke vet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De flyktningene som var på et mye media-omtalt tog og på perrongen et sted i Ungarn, nektet også å ta imot mat og drikke som ble forsøkt utdelt. De trodde rett og slett av maten/drikke kunne være tilsatt bedøvende middel, slik at politi dermed skulle få sjanse til å føre dem mot deres vilje til en av disse inngjerdede piggtråd leirene.

Dette er jo en såpass vill forklaring at den egner seg bedre i egne konspirasjonsforum(!?)

 

 

Men for dem var det virkelighet, selv om du synes det er irrasjonelt. Politiet stod rundt som en hissig ulveflokk, og alle har jo fått med seg hvor negative ungarske myndigheter har vært hele veien. Kanskje det begynner med en SMS ,melding og dermed går ryktet, -"ikke spis eller drikk noe".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nød kan bety flere ting, og det samme kan nødhjelp, enig?

Det kan det. Og dette må da være første gang verden har sett at folk faktisk har kommet i nød ved at de blir forsøkt hjulpet!

Angående dato så er jo hele poenget at de trodde det var farlig. Hadde du spist livsfarlig mat om du var sulten? Nei, det er ikke det utgått på dato betyr, men det hjelper lite hvis du ikke vet det.

Hadde jeg vært sulten hadde da for svingene "best før" datoen på mat vært det aller siste jeg hadde brydd meg om(!!?!) Aner du i det hele tatt hva folk kan få seg til å spise når de blir sultne?
Lenke til kommentar

Men du vet jo hva "best før" betyr? Hadde du spist råttent kjøtt? Hadde du spist ubehandlede egg i land der salmonella er en reell trussel? Husk at det ikke var snakk om folk som sultet her, det var ingen umiddelbar fare for liv.

Var det råttent kjøtt? Var det rå egg? Ser/lukter ikke disse menneskene forskjell på råttent og spisbart kjøtt? Når går vann ut på dato? :no: Hvor mange "Michelin Stjerner" måtte maten ha før disse individene ble fornøyde?
Lenke til kommentar

 

Diskuterer vi fortsatt om en meningsløs film tatt ut av kontekst?

Alltid.

 

Selvfølgelig er den "meningsløs og tatt ut av kontekst" når den inneholder ting man ikke vil se eller forholde seg til. Best å børste det under teppet med alle andre ubehageligheter. Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Hadde jeg vært sulten hadde da for svingene "best før" datoen på mat vært det aller siste jeg hadde brydd meg om(!!?!) Aner du i det hele tatt hva folk kan få seg til å spise når de blir sultne?

 

 

Gjør du? Mange går i ukesvis uten mat, og folk flest tåler en måned uten mat, med bare litt matt klarer man seg lenge.

 

AtW

Lenke til kommentar

I alle dager? Spørsmålet mitt er: ville du spist mat du trodde var farlig om du var sulten? Ikke dødssulten, men sulten.

 

Det spiller ingen rolle om maten faktisk var farlig eller ikke.

Jeg hadde hvertfall ikke kastet den tilbake uten videre om jeg hadde påstått å være i nød og ville ha nødhjelp. Om jeg ikke var interessert i nødhjelp eller ikke var i nød kunne jeg sikkert finne på å takke nei på en måte som ikke innebar å pælme maten tilbake til de som forsøkte å hjelpe, på grunnlag av konspirasjonsteorier. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...