Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minstelønn i Syria er omtrent $200 (per måned), hvis jeg husker rett. $2 500 for en båttur er en pris jeg har hørt, så ja, la oss si en årslønn. Hvis man tjener minstelønn. Så faktorerer man inn at de har solgt alt de eier. Bolig, bil, møbler etc. Så nei, det trenger ikke si så mye om hvilken lønnsklasse de fleste er i.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Rune, er det et forsøk på å være morsom eller lurer du oppriktig på det?

Det er seriøst ment.  Flyktningene er velinformerte og vet hva som stilles av krav, derfor drar de heller videre til Sverige enn å bli i Danmark f.eks.

 

En stor mengde arbeidsløse unge menn som blir til et lukket etnisk miljø er ikke en god oppskrift på integrering...

Lenke til kommentar

Flyktninger er folk som har flyktet og det er tilfeldigvis overtall av menn. Så enkelt er det.

 

 

Flyktninger er ikke folk som har vært gjennom en søknadsprosess og blitt silt ut og fått godkjent søknad om asyl. En prosess som potensielt kan tvangskjønnslikestille søkermassen. Jeg sier potensielt fordi det er ingen magisk naturlov som tilsier at akkurat like mange kvinner som menn trenger asyl uavhengig av kjønnsfordelingen til de som søker. Hvorfor det er flere menn som søker henger både sammen med hvem som klarer å skrape sammen penger til flukten og hvor mange som fysisk klarer ferden.

Lenke til kommentar

Vil ikke det korrekte være "De sosiopolitiske forholdene gjør at det er menn som er lønnstagere, derav kan flere betale for å båtes over"?

Tilfeldig tror jeg ikke at det er.

 

Minstelønn i Syria er omtrent $200 (per måned), hvis jeg husker rett. $2 500 for en båttur er en pris jeg har hørt, så ja, la oss si en årslønn. Hvis man tjener minstelønn. Så faktorerer man inn at de har solgt alt de eier. Bolig, bil, møbler etc. Så nei, det trenger ikke si så mye om hvilken lønnsklasse de fleste er i.

Hvem har de solgt det til? Og hvordan har denne personen eller gruppen råd til å kjøpe dette? Og hvorfor blir den personen?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke personene, så det kan jeg ikke svare på. Jeg kan si at det er folk i Syria enda, og det er folk med penger i Syria enda. Det er flere grunnen til å bli. Jeg "kjenner" en som er i Damaskus. Han er der enda fordi han har investert masse penger i utdannelsen sin, og vil ikke reise før den er ferdig. Om ett år reiser han, hvis han overlever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke personene, så det kan jeg ikke svare på. Jeg kan si at det er folk i Syria enda, og det er folk med penger i Syria enda. Det er flere grunnen til å bli. Jeg "kjenner" en som er i Damaskus. Han er der enda fordi han har investert masse penger i utdannelsen sin, og vil ikke reise før den er ferdig. Om ett år reiser han, hvis han overlever.

 

Nå er vel Syria omtrent på størrelse med Sør-Norge og sikkerhetssituasjonen varierer nokså mye fra område til område.

Lenke til kommentar

En kan jo lure hvorfor hjelpeorganisasjoner tviholder på religiøse symboler når det åpenbart kan komme i konflikt med de hjelpetrengendes religion. Samme med misjonering og frelsesarmeen, røde halvmåne, kirkens nødhjelp, blå kors etc.

 

Frelsesarmeen er jo et navn vi har blitt så vant til at vi ser oss blind på det. Men smak litt på ordet. En hær av religiøse krigere "frelsere"..

 

Hensikten med å blande religion og hjelpearbeid er selvsagt å hjernevaske de som er svakest mulig. Samme årsak som at det religiøse overtallet ønsker mest mulig religionsopplæring i skolen og at en størst mulig andel av det skal være dette overtallets religion. Barnehager har ikke en gang noe lovfestet maksgrense for hjernevask så det er en av de primære stedene prester ønsker å tilby aktiviteter.

 

På høy tid å få religion ut av nødhjelp. (og skoler og barnehager, men selv om det er litt utenfor temaet her)

Lenke til kommentar

På høy tid å få religion ut av nødhjelp. (og skoler og barnehager, men selv om det er litt utenfor temaet her)

På høy tid å få religion ut av samfunnet! Her har man folk som påståelig er i "nød" som avviser mat nettopp fordi *maten ikke* er religiøst tilberedt! Endret av Vice
Lenke til kommentar

En kan jo lure hvorfor hjelpeorganisasjoner tviholder på religiøse symboler når det åpenbart kan komme i konflikt med de hjelpetrengendes religion. Samme med misjonering og frelsesarmeen, røde halvmåne, kirkens nødhjelp, blå kors etc.

 

Frelsesarmeen er jo et navn vi har blitt så vant til at vi ser oss blind på det. Men smak litt på ordet. En hær av religiøse krigere "frelsere"..

 

Hensikten med å blande religion og hjelpearbeid er selvsagt å hjernevaske de som er svakest mulig. Samme årsak som at det religiøse overtallet ønsker mest mulig religionsopplæring i skolen og at en størst mulig andel av det skal være dette overtallets religion. Barnehager har ikke en gang noe lovfestet maksgrense for hjernevask så det er en av de primære stedene prester ønsker å tilby aktiviteter.

 

På høy tid å få religion ut av nødhjelp. (og skoler og barnehager, men selv om det er litt utenfor temaet her)

 

Mener du virkelig at alle religiøse som holder på med hjelpearbeid, gjør det bare for å «hjernevaske de svake»? Du skuffer stadig om dagen må jeg si. Er du i ferd med å bli en vaskeekte ateistisk misantrop?

Lenke til kommentar

Mener du virkelig at alle religiøse som holder på med hjelpearbeid, gjør det bare for å «hjernevaske de svake»? Du skuffer stadig om dagen må jeg si. Er du i ferd med å bli en vaskeekte ateistisk misantrop?

Nei, ikke bare, men de sniker det inn i hjelpearbeidet som jeg mener burde være religionsnøytralt (både akseptere alle med den religion de har og ikke virke frastøtende/fornærmende for noen som mottar hjelp uansett religion). Det religiøse elementet de blander inn er et forstyrrende element.

Lenke til kommentar

Mmm, nå sies det ikke noe om hva boksene fra Røde Kort inneholdt - neppe bare kjøtt  - det ser de for lette ut til. 

 

Hjernevaskingen er nok mest mental bagasje fra flyktningenes side der de protesterte mot det røde korset som minnet dem på korsfarertiden (700 år siden).  Snakk om å være hjernevasket av sin egen religion.  En annen mulighet er at noen av flyktningene er kamuflerte IS-soldater som absolutt er fanatiske når det gjelder dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...