Vice Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Milde moses. Venter bare på at de nå skal begynne å lansere konspirasjonsteorier egentlig.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Bør vi plage homofile i Russlands ånd for å vise at vi ikke er så skeptiske? http://www.bt.no/nyheter/innenriks/LO-topper-starter-opprop-for-Russland-3400106.html LO as, enda en grunn til at jeg aldri kommer til å være medlem av noe sånt. 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Støtter LO,toppene 100% i denne saken. Vi er alliert gjennom NATO, det kommer vi ikke bort ifra. Det endrer ikke at man kan og bør forholde seg like kritiske til to parter som har vært i klinsj i flere hundre år. Å svelge all propaganda fra den ene parten med sluk og snøre, slik jeg ser en del av, er naivt og ignorant. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Å svelge all propaganda fra den ene parten med sluk og snøre, slik jeg ser en del av, er naivt og ignorant. Der er jeg enig, vi bør heller se på hvordan propaganda Russland stiller med når det kommer til homofili feks. "Hvis din støtte til Russland, spre hatsk propaganda mot homofile i dag!". Eller "Irriterer du deg også over at folk vil ha menneskerettigheter, støtt Russland". Det kan jo være en parole nesten 1 mai Det er klart det er to sider av saken, men å skulle ha ett opprop for Russland er jo rimelig fjernt. Noen gamle AKP-MLere som ikke har tatt seg sommerferie? Endret 17. juli 2015 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Bank en homo! Støtt LO og Russland idag! Endret 17. juli 2015 av Vice 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Faktum er at hele dette homo-rabalderet er iscenesatt mot Russland som en politisk strategi fra Vestens side. "Metoden" ble f.eks. brukt av Israel mot "Ship to Gaza" bevegelsen. De sendte en infiltratør som "frivillig" til havna i Tyrkia, og etter en stund lagde vedkommende planlagt baluba og bråk til verdenspressen fordi "han som homofil ble diskriminert av de andre deltagerne". Alt var oppspinn og falskneri, men hensikten var altså å diskreditere arrangørene. Denslags vet selvsagt russerne om og er derfor på vakt mot disse tendensene. Det er samme skuespillet som med Pussy Riot (og Femen i Ukraina, som herjet rundt inntil det nye regimet i Kiev var innsatt) Det er masse homoer i Russland, flere verdenberømte balletdansere bl.a. som har fått medaljer av staten osv. De har nattklubber og nettforum etc. Det som skjer nå derimot er rene "homo" provokasjoner i gatebildet for å trigge frem reaksjoner, alt iscenesatt av aktivister med pengestøtte fra utenlandske kilder. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Jeg er fullstendig enig i at homofiles rettigheter er et «kulturelt våpen» fra vesten, men at vold mot LGBT er iscenesatt propaganda fra Russland tror jeg ikke så mye på. Vestens tendens til å nå for tiden sette LGBT-rettigheter frem som det ypperste i kulturell utvikling fører snarere til mer homofobi i ikke-vestlige land. F.eks gjennom å reprodusere ideen om at homofili er importert fra vesten, som jo er et gjennomgripende syn i Russland (og så å si alle andre ikke-vestlige land) og som i tillegg gir grobunn til å forene homofobi og nasjonalisme, noe som også skjer i ikke-vestlige land. Nå er det jo også paradoksalt nok slik at homofobi er importert fra vesten, i hvert fall når det gjelder de gamle kolonistatene, og religiøs fundamentalisme utnytter dette til å forsterke anti-LGBT-holdninger. Det er OT siden det er kolonistater men interessant likevel. Endret 19. juli 2015 av Kakofoni 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Faktum er at hele dette homo-rabalderet er iscenesatt mot Russland som en politisk strategi fra Vestens side. Vice fikk rett! Der kom konspirasjonsteoriene på bordet. Jeg er mildt sagt forundret over at venstresiden i Norge tydeligvis forsvarer Russland til en viss grad. Russland blir mer og mer nasjonalistisk og imperialistisk, og er rett og slett et farlig sted for både homofile og politiske "opprørere". Endret 17. juli 2015 av Husam 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Det er en ren fornøyelse å forsvare Russland mot tåpelig propaganda. Er også like fornøyelig å forsvare Putin mot latterlige forsøk på demonisering. For fakta er at man idag i vestlig media kan slenge ut ene påstanden etter den andre, helt uten kritiske motspørsmål eller om det finnes bevis. Alt blir tatt for å være "sannhet", f.eks. at Putin har stjålet flere tusen milliarder kroner som han har gjemt vekk. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Du burde se den episoden av Debatten på NRK de sendte etter annekteringen av Krim. Der kom det mange "kritiske motspørsmål" mot dekningen av Putins imperialisme, og dine meningsfeller ble avkledd som rene konspirasjonsteoretikere. Hvis du tror grunnen til at Putin blir demonisert av vesten og nesten utelukkende finner venner i Kina og Nord-Korea er "tåpelig propaganda", har du fulgt skremmende dårlig med. Endret 17. juli 2015 av Husam 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 At de tok tilbake Krim-halvøya er det beste som har skjedd. I motsetning til gutteklubben rundt Nato/EU som lever av å produsere løgner, handler Russland utifra ærlighet. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Det forherligende synet du har på denne ekstremt bøllete staten er nesten skremmende. Jeg håper virkelig ikke din holdning er representativ for den norske venstresiden, selv om denne pinlige LO-aksjonen kan tyde på det motsatte. 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Bilder man ikke så i norsk media om Krim ifjor. Folket og veteranene fra WW2 var takknemlig for endelig å bli gjenforent med Russland. Hva Børge Brende kakler om, bryr jeg meg ikke en døyt om. https://www.youtube.com/watch?v=W4vBXjwHU4s https://www.youtube.com/watch?v=rTV6FMAQ380 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Bilder man ikke så i norsk media om Krim ifjor. Folket og veteranene fra WW2 var takknemlig for endelig å bli gjenforent med Russland. Hva Børge Brende kakler om, bryr jeg meg ikke en døyt om. Sukk. Selvsagt. Det finnes betydelige russiske minoriteter i flere tidligere sovjetstater som i mange tilfeller blir behandlet veldig dårlig. Det forsvarer på ingen måte Russlands oppførsel. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Ikke kom å snakk om oppførsel. Blir du ikke skamfull av å representere Nato og USA? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 (endret) Å svelge all propaganda fra den ene parten med sluk og snøre, slik jeg ser en del av, er naivt og ignorant. Der er jeg enig, vi bør heller se på hvordan propaganda Russland stiller med når det kommer til homofili feks. "Hvis din støtte til Russland, spre hatsk propaganda mot homofile i dag!". Eller "Irriterer du deg også over at folk vil ha menneskerettigheter, støtt Russland". Det kan jo være en parole nesten 1 mai Det er klart det er to sider av saken, men å skulle ha ett opprop for Russland er jo rimelig fjernt. Noen gamle AKP-MLere som ikke har tatt seg sommerferie? Eh, vi snakket ikke om homofili, men om politisk maktspill i en historisk kontekst. Men gratulerer med dagens mest usaklige innlegg, du må være stolt av deg selv. Endret 18. juli 2015 av Aiven Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Syns at det blir dratt opp konspirasjoner fra vesten mot Russland var hakke bedre, men takk uansett. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Fint å se at Russerne får frihet til omfavne sin rike kultur arv noe som kom bort under USSR da alle gamle kultur arv symboler og tradisjoner ble forbudt ettersom den nye slaven.. jeg mener mennesket skulle skapes. Russerne har mye å være stolte av, fint å se Putin tar Russland i rett retning. Når Kina angriper USA så vil Russland bli vår alliert, så dette fiendskapet er bare midlertidig. Samme gjelder Iran, de unge Perserne vil alliere seg med Vesten og leve vestlige liv uansett hvor mye de gamle geezerne hyler Death to America Endret 30. juli 2015 av Gunman1986 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Når Kina angriper USA så vil Russland bli vår alliert, så dette fiendskapet er bare midlertidig. Samme gjelder Iran, de unge Perserne vil alliere seg med Vesten og leve vestlige liv uansett hvor mye de gamle geezerne hyler Death to America ? navlelo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå