Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

...

Jeg tror nok det er mer vedkommendes personlighet, enn hans ideologi, som slår igjennom. Eller for å si det slik, tror jeg neppe hans former hadde endret seg om han hadde vært sosialdemokrat.

 

Men de som selv har en mer eller mindre sosialdemokratisk vil neppe merke seg spesielt de sosialdemokratene som argumenterer på samme måte som, eller værre enn, "ekstremistene" (der er mange fler av disse enn av "ekstremistene"), tross alt, de har lite å være uenige med dem om. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, vanskelig å vurdere for meg ettersom jeg aldri har kommet over noen trotskister såvidt jeg vet, men jeg har såvidt vært borti Åm, og sitter desverre heller ikke med noe positivt inntrykk av hvordan vedkommende argumenterer.

 

Vegard Martinsen, exformann(?) i DLF og dermed like ideologisk ekstremist, syns jeg argumenterer på en særdeles redelig og ryddig måte. Mao, jeg kan ikke se at der er noen nødvendig sammenheng med ideologien og oppførsel i debatt.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Hvorfor kommer jeg ikke meg inn på frp sin side? Jeg bruker google chrome, og når jeg søker på nettleseren frp.no så får jeg opp en annen side, windows server? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

 

Hvorfor kommer jeg ikke meg inn på frp sin side? Jeg bruker google chrome, og når jeg søker på nettleseren frp.no så får jeg opp en annen side, windows server?

Hva skal du på FrP sin side å gjøre, da?

 

Skulle bare lese på siden deres :)

Lenke til kommentar

Det er stadig diskusjon oppe om barna med høy IQ.

 

Mener å ha hørt at gjennomsnitt i IQ ligger rundt 100 og at resten ligger fordelt jevnt i begge retninger.

 

Altså at det finnes like mange barn med lav IQ som de "begavede barna" hvorfor snakker vi ikke om de med så lav IQ at skolen er vanskelig å gjennomføre/faller ut av skolen.

Lenke til kommentar

Det er stadig diskusjon oppe om barna med høy IQ.

 

Mener å ha hørt at gjennomsnitt i IQ ligger rundt 100 og at resten ligger fordelt jevnt i begge retninger.

 

Altså at det finnes like mange barn med lav IQ som de "begavede barna" 

Dette sier seg egentlig selv, da hele IQ-skalaen baserer seg på at 100 SKAL være snittet. Ergo skal det justeres konstant for variasjoner, slik at 100 alltid angir snittet i befolkningen. Det betyr med andre ord at man ikke nødvendigvis er usedvanlig dum fordi om man har 96 i IQ. For at du skal kunne ha 104, må en annen ha 96.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Klart en ikke er dum fordi man har 96 i IQ, men en er heller ikke et "begavet" barn fordi en har 104 i IQ.

 

Barn som de referer til i media ligger jo veldig høyt oppe på denne skalaen, det jeg etterspør er den samme oppmerksomheten på de som da ligger langt under dette gjennomsnittet.

 

For å si det enkelt, hvis de som er langt over gjennomsnittet smarte skal få mer ressurser for sin skolegang enn gjennomsnittet burde vi samtidig gi mer ressurser for de som er langt under gjennomsnittet for sin skolegang.

Lenke til kommentar

Trodde de begavede fikk den gjennomsnittelige mengden, med mindre de ble depressivt skolelei? Gjennomsnitter er ikke mer enn gjennomsnitet.

Tror dog jeg spør: Hvem er det som får mindre ressurser i skoleverket enn andre?

De som trenger spesielle undervisning enten begavede eller funksjonhemmede. I USA brukes funksjonhemmede 50% av skolebudsjettet selv om antall studenter som er funksjonhemmede er mindre enn 10%. Staten krever også at topp 5% (begavede) får spesielle undervisning. De fleste skoler promoterer dem til høyere klassetrinn slik at de ikke kjeder seg så mye.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.teknofil.no/artikler/saudi-arabiske-kvinner-far-kjore-motorsykkel/189716

 

 

 

Kvinner i Saudi-Arabia er svært undertrykte, og får ikke engang lov til å kjøre bil eller motorsykkel selv.

 

litt nyansering for balansens skyld

 

https://www.youtube.com/watch?v=azXRFuyKDFA

 

https://www.youtube.com/watch?v=BzsPL76gu7A

 

ok, fint å få kjøre bil og mc sjøl (spesielt når man har vendt seg til det virker det uunnværlig), men akkurat fundamentalt for tilværelsen er det jo ikke?

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ok, fint å få kjøre bil og mc sjøl (spesielt når man har vendt seg til det virker det uunnværlig), men akkurat fundamentalt for tilværelsen er det jo ikke?

 

Det kommer jo an på hvilke verdier man har. Uten å vite omtrent noe som helst om Saudi-Arabia, bortsett fra at de er et steinrikt diktatur, så vil jeg fullstendig ukvalifisert og skamløst tippe at kulturen ikke er blitt fullt så materialistisk som Norge ennå, da religionen sitter mere i.

Lenke til kommentar

Klart, religion og materialisme er jo gjensidig utelukkende.

Alle religioner jeg vet om forkynner frasielse av det verdslige, så ja. Den tida man bruker på det verdslige, bruker man ikke på religion og vice versa.

 

Edit: Dolly Parton har jo en artig sang, der hun ber om Mercedes Benz. Dette er det selvsagt endel som gjør (well played Dolly Parton), men det er ikke kosher i hverken jødedom, islam, kristendom, buddhisme eller hinduisme, såvidt jeg kjenner til. Det bygger rett og slett på en misforståelse av det religiøse budskapet.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...