Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen spekulerer i om at han er alvorlig kreftsyk.

 

Da blir han i tilfelle sjette i rekken av statsledere (som ofte opponerer mot USA) som har blitt kreftsyke seneste tiden. De andre navnene er Hugo Chavez, og Brasil president og Argentinas president bl.a.

Lenke til kommentar

 

Noen her som tror vladimir putin er død?

 

Nei dessverre, det er nok bare ønsketenkninger som har løpt løpsk.

 

 

Ville det fått noen praktisk betydning om han virkelig er død?

 

Kunne det f.eks. medført at Ukraina startet en militær offensiv for å gjenerobre Krim-halvøya?

 

Eller er "dagens Russland" såpass sementert i sin nåværende innen- og utenriks politikk, at èn manns eventuelle bortgang ikke spiller avgjørende rolle? :hmm:

Lenke til kommentar

 

Det ville fått null praktisk betydning over natta, men den langvarige brutaliseringen vil forhåpentligvis snu.

 

Med mindre det dukker opp en type Gorbatsjov fra kulissene som ny leder, og enda en omgang Glasnost.

 

Dette ville nok bli bejublet i vesten, men spørsmålet er om det egentlig vil gavne nasjonen Russland som sådan :hmm:

 

Var jo temmelig vill-vest tilstander forrige gang, hvor mange karret til seg av statlig eiendom og det ble "frislepp" på det meste en periode.

Lenke til kommentar

 

http://www.nrk.no/norge/opptoyer-pa-trandum-1.12261682

http://www.dagbladet.no/2015/03/15/nyheter/herverk/trandum/utlending/38231091/

 

Rundt 50 personer gjorde herverk på Trandum utlendingsinternat. Jeg har et ønske om at UD og Stortinget tvangssender disse udugelige menneskene ut.

Hmm, så nå fengsler man folk som ikke har gjort en flues fortred.

 

Høres ut som land vi ikke liker å sammenligne oss med.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

http://www.nrk.no/norge/opptoyer-pa-trandum-1.12261682

http://www.dagbladet.no/2015/03/15/nyheter/herverk/trandum/utlending/38231091/

 

Rundt 50 personer gjorde herverk på Trandum utlendingsinternat. Jeg har et ønske om at UD og Stortinget tvangssender disse udugelige menneskene ut.

 

Vel, det ser ut som de klager på helt basic og selvfølgelige behover, så det burde ikke være noe problem for oss å etterkomme, spesielt når vi stenger dem inne og så oppbevarer dem i påvente av passende mulighet for tilbakesendelse. Jeg ville foreslå at de også ser litt på hvordan leieren er drevet, fordi det skurrer litt hos meg at dette ikke ble forutsett og dermed avverget av ledelse og personalet ved institusjonen

Lenke til kommentar

For øyeblikket stiger det med 10 millioner i sekundet. Det er sånn finansmarkedene fungerer. Stadige svingninger. Det er den langsiktige økningen som er viktig.

 

Det virker som den nettsiden henter inn oppdaterte kurser med noen minutters mellomrom og interpolerer stigende eller synkende telling mellom hver oppdatering. Dvs. tellingen henger noe etter i tid og er ikke nøyaktig, men mye morsommere å se på enn et statisk tall som man må vente i flere minutter på for å se hvordan det endrer seg.

 

Personlig ønsker jeg meg en løpende graf som visuell effekt.

Lenke til kommentar

For øyeblikket stiger det med 10 millioner i sekundet. Det er sånn finansmarkedene fungerer. Stadige svingninger. Det er den langsiktige økningen som er viktig.

 

Det virker som den nettsiden henter inn oppdaterte kurser med noen minutters mellomrom og interpolerer stigende eller synkende telling mellom hver oppdatering. Dvs. tellingen henger noe etter i tid og er ikke nøyaktig, men mye morsommere å se på enn et statisk tall som man må vente i flere minutter på for å se hvordan det endrer seg.

 

Personlig ønsker jeg meg en løpende graf som visuell effekt.

Da har det snudd, rant ut 1,5 milliard mens jeg så på en kort stund.

Antagelig kan du kode den grafen relativt enkelt, sette opp overvåkning/innhenting av nummeret(hvis det er formatert som tekst/tall) og ha en autogenerert graf som løper?

eks sier google http://www.live-graph.org/

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

Den katolske kirke fant katolske navn i telefonkatalogen, søkte opp personnummeret deres i Folkeregisteret og meldte dem inn. Det innrømmer biskop Bernt Eidsvig overfor Dagbladet. Handlingen skal ha foregått over flere år.

Eidsvig ble i 2012 gjort oppmerksom på at kirken registrerte intetanende personer som medlemmer, men praksisen skal likevel ha fortsatt.

1: Hva er et katolsk navn?

2: Hvorfor har den katolske kirke tilgang til folkeregisteret?

Lenke til kommentar

Oljefondet nådde 5 billioner for bare 2 år siden, og nå er det på 7 billioner. Hele verden kommer til å ville kopiere den norske modellen om relativt få år.

 

Rett og slett verdens beste land å være født i. Det går ikke en dag uten at jeg kjenner på følelsen av å ha vunnet livets jackpot. Og har jeg fortjent det? Ikke faen ...

 

Det viktigste i livet er flaks. Arbeidsvilje og ferdigheter er ubetydelige egenskaper.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Oljefondet nådde 5 billioner for bare 2 år siden, og nå er det på 7 billioner. Hele verden kommer til å ville kopiere den norske modellen om relativt få år.

 

Rett og slett verdens beste land å være født i. Det går ikke en dag uten at jeg kjenner på følelsen av å ha vunnet livets jackpot. Og har jeg fortjent det? Ikke faen ...

 

Det viktigste i livet er flaks. Arbeidsvilje og ferdigheter er ubetydelige egenskaper.

 

Hvordan skal de kopiere det? Andre oljenasjoner er også rike, det er ikke noen Norsk modell. En annen sak er at olje er på nitittevei. Litt opp neste år, så vil det slake mer og mer ut og bli lite verdt. som energikilde.

 

Og kjenner vanlig meningmann så mye på den jackpoten? Livet er vel stort sett likt her som de fleste steder. Folk må selv jobbe for pengene, ingen får noe av jackpoten. Folket kunne godt fått en liten bonus hver seg kanskje.

Siste er nyheten om et gigantisk etterslepp på infastruktur, med en prislapp 1/3 av oljefondet. Men man kan jo nesten ikke bruke av det sier dem.

Lenke til kommentar

Vi tjener allerede mer på investeringer gjort med oljefondet, enn vi tjener på olje.

 

Australia, for eksempel, ser på mulihetene til å sette opp et pensjonsfond lignende vårt eget. Det går veldig bra for dem om dagen, grunnet jernmalm-eksport til Kina, men deres jernmalm, slik som vår olje, vil ta slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...