Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jeg ser stappfullt av innlegg overalt som kaller "en spade for en spade", eller det som verre er. Kjenner meg overhodet ikke igjen i denne offerrollen som en kneblet minioritet som enkelte maler for folk med den type meninger. Eller det den klassiske sammenblandingen av ytringsfrihet, og det å kunne si hva man vil uten at noen yter motstand?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser stappfullt av innlegg overalt som kaller "en spade for en spade", eller det som verre er. Kjenner meg overhodet ikke igjen i denne offerrollen som en kneblet minioritet som enkelte maler for folk med den type meninger.

Ikke på et anonymt forum selvsagt - jeg snakker om politikere, offentlige personer og stormedia.

Les kommentarene og tilsvarene under enhver islamkritisk kronikk i avisene.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det verste er dog disse mørkemenn og kvinner som tyter ut fra diverse steder og indirekte forsvarer islamister med politisk korrekthet og feigheten sin. At en slik mørkemann er leder for et av landets største partier, AP er veldig bekymringsverdig. Mye mer bekymringsverdig enn at en og annen FRP'er blir kalt for "islamofob" for å ha kalt "en spade for en spade".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Nå som Per Sandberg (sammen med endel andre fra FRP(Horne)) har driti sånn passe i buksa), tror dere at Norges befolkning vil samle seg om den feigeste og svakeste politikeren i hele Norges historie, Herr Feige-Støre?

Skal man gi noen kallenavn så er det jo bedre å kalle han for Hamas-støre noe som han også blir kalt.

Lenke til kommentar

Her syns jeg vi får en utrolig god illustrasjon på at det er forskjell på islamister, muslimer, islam og ekstremisme;

 

Dette er jo rett og slett vakkert:

 

 

 

 

..også dukker denne møkka opp:

 

 

 

Alltids noen gledesdrepere å finne om man vil. Bedre å bare hygge seg med resten :)

Lenke til kommentar

Hva ville du gjort med 47.000 kroner ekstra i året?

Er disse supperådene og tvungne tjenestene verdt å betale nesten 50.000 for hvert eneste år? DIsse kan jo lett erstattes av private tjenester eller deres nytteverdi er så ikke-eksisterende at de bare ville falt bort. Dette er altså endringer som kunne vært gjennomført på 1-2 år og som ville gitt hver enkelt en kraftig økning i personlig økonomi.

Underholdning, hobbyer, forskning og overvåkning skal ikke finansieresmed tvang. Dette er alle organisasjoner som lett kunne legges ned og/eller selges ut for å finansiere kostbare offentlige løfter om pensjoner. Og om de har en nytteverdi vil det være de som vil finansiere dette på frivillig vis.

Her er oversikten over disses utgifter:

kulturdepartementet
12,5 milliarder (eks: 1,85-kirken, 0,320-trossamfunn, 0,138-administrasjon, 2,05 - teater, filmstøtte-0,78)

landbruksdepartementet
17,25 milliarder (eks: 0,149-admin, 1,381-matpolitikk, 0,419-forkning, 15,3-subsidier)

NRK (5,35)

Klima og miljødepartementet (3,3)

Sametinget (0,417)

Sjøfartsdirektoratet (0,347)

Fiskeridirektoratet (0,365)

Norges forskningsråd (2,05)

Havforskningsinstituttet (0,703)

Innovasjon Norge (42,68) (nærings og fiskeridepartementet)

Eksportkreditt Norge AS (20,1)

Kystverket (2,711)

TOTALT
107.774 milliarder (fordelt på 2,3 millioner i jobb idag blir dette 46 858 kroner per år i snitt)

Endret av тurbonєℓℓo
Lenke til kommentar

Jeg regner med du forstår at de aller fleste vil oppfatte det som rimelig kontroversielt.

Tja, det er jo godt mulig. Har det noe å si i det store og det hele?

Det er det jeg mener.

Og jeg står jo for veldig mye som er kontroversielt i dag.

Men din filosofi er vel at man skal strebe etter å bli lik alle andre da eller?

Unngå å si sin mening dersom det er sterke og delte meninger rundt det: Kontroversielt?

 

Og at det dermed først og fremst bidrar til å sette deg i bås.

Jeg har satt meg selv i bås...

Den båsen som vil la folk bestemme selv hva pengene deres skal gå til og ikke.

Den båsen der hvor frihetselskende mennesker generelt har funnet på å sette seg selv.

Er det så ille da?

Lenke til kommentar

 

Det kommer ikke klart frem - mener du at miljødepartementet, kystverket og norges forskningsråd er ubrukelige, og bare kan legges ned?

Ja, det mener jeg. Jeg mener at staten skal begrense seg til politi, rettsvesen og militære.

 

Ah, ser nå at det var et unødvendig spørsmål av meg, jeg kunne bare sjekket signaturen din.

 

Som liberalist - tror du virkelig private velgjørere vil ta seg av å ta vare på miljøet? Forhindre avskoging, enorme utsprengninger i skjærgården for hyttetomter, rovjakt osv? De må jo da evt kjøpe alle disse tomtene og la dem stå urørt - sannsynlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som liberalist - tror du virkelig private velgjørere vil ta seg av å ta vare på miljøet?

Ja, i stor grad, ja.

Mener du at de fleste private velgjørere vil bruke eiendommen i den hensikt å skade miljøet?

 

Forhindre avskoging, enorme utsprengninger i skjærgården for hyttetomter, rovjakt osv? De må jo da evt kjøpe alle disse tomtene og la dem stå urørt - sannsynlig?

Noe av dette vil bli tilfellet.

Men at det tar fullstendig av, ser jeg ikke på som særlig reelt.

 

Det er nå en gang slik at det eneste som faktisk har stanset avskoging og faktisk økt skogarealet her i den vestlige verden er privat eiendomsrett, ved at private selskaper må bevare trefarmer. Regnskogen hugges ned, fordi staten eier den og liker inntektene som økt hogst gir dem.

 

Det vil være sterke incentiver for det private, å plante skog, da det ligger en del penger i det. Det er fornybare resurser som kan brukes til å bygge hus med, lage papir osv. Dessuten så vil jo de fleste ha grønne omgivelser rundt seg. Det vil det fortsette med. Så vil det være en god del mennesker som går sammen om å kjøpe opp eiendom i den hensikt å bevare. Store organisasjoner. Saken er jo den at det er folket som bestemmer, og folket har stor makt i et sånt samfunn. Et fritt samfunn legger jo til rette for at folk fritt kan inngå spleiselag, og annet frivillig samarbeid.

 

 

http://mruniversity.com/courses/development-economics/environmental-economics

Endret av тurbonєℓℓo
Lenke til kommentar

 

Som liberalist - tror du virkelig private velgjørere vil ta seg av å ta vare på miljøet?

Ja, i stor grad, ja.

Mener du at de fleste private velgjørere vil bruke eiendommen i den hensikt å skade miljøet?

 

Det vil være sterke incentiver for det private, å plante skog, da det ligger en del penger i det. Det er fornybare resurser som kan brukes til å bygge hus med, lage papir osv. Dessuten så vil jo de fleste ha grønne omgivelser rundt seg. Det vil det fortsette med. Så vil det være en god del mennesker som går sammen om å kjøpe opp eiendom i den hensikt å bevare. Store organisasjoner.

 

En fin utopi, men ikke en realistisk en.

 

PS: Det er ikke mye penger i skog, sammenlignet med bygningsklar tomt - ingen investor med sans for penger vil plante skog fremfor å selge arealet til bolig/industri/næring dersom han kan velge.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...