Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Ytre) venstre koallisjonen vant valget i Hellas, noen som vet hvordan politikk de vil legge seg på.

Blir det sosialisme, eller all out kommunisme?

Det blir i alle fall ikke kommunisme. Det blir enten sosialisme, eller at de bøyer seg og fører samme økonomiske politikk som de andre partiene før dem, i tråd med troikaens krav. Du kan jo lese denne artikkelen, skrevet av et parlamentsmedlem i valgforbundet SYRIZA, om du vil. Det står i alle fall litt om deres perspektiv der.

Siterer meg selv, siden artikkelforfatteren Alexis Tsipras er blitt statsminister nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siterer meg selv, siden artikkelforfatteren Alexis Tsipras er blitt statsminister nå.

Det var nå han som var partileder uansett, og han som ville bli statsminister. ;)

Jeg vet ikke, men vil tippe at mange ikke visste dette.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fint at vi har et humant rettsvesen med fokus på rehab og tilbakeføring. Men når det er videobevis på at du voldtar et åtte uker gammelt spedbarn, da skal du faktisk råtne i et mørkt hull resten av livet. Ikke ha samvær med barnet(!), ha TV og utdanning og god mat - du skal råtne evig eller dø.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/voldtok-soenn-2-md-fikk-ha-samvaer-i-varetekt/a/23383344/

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Vil bare si at nå som FN og andre land skal gi penger til gaza for oppbygging av gaza så garanterer jeg at Hamas vil starte en krig en gang i 2016-17...

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar

Vil bare si at nå som FN og andre land skal gi penger til gaza for oppbygging av gaza så garanterer jeg at Hamas vil starte en krig en gang i 2016-17...

Lurer på om kanskje Hellas heller nå bør kobles til Gaza? La heller Hellas få lov til å bygge opp Gaza så kanskje blir ikke Hamas så hissige?
Lenke til kommentar

Det er fint at vi har et humant rettsvesen med fokus på rehab og tilbakeføring. Men når det er videobevis på at du voldtar et åtte uker gammelt spedbarn, da skal du faktisk råtne i et mørkt hull resten av livet. Ikke ha samvær med barnet(!), ha TV og utdanning og god mat - du skal råtne evig eller dø.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/voldtok-soenn-2-md-fikk-ha-samvaer-i-varetekt/a/23383344/

Men skal vi ikke tilgi? Og tilgi? Og tilgi? Og tilgi?Og tilgi? Og tilgi? Og tilgi? Og tilgi? Og tilgi? Og tilgi????Hva faen er galt med deg??? Har du hørt om å tilgi? Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Lurer på om kanskje Hellas heller nå bør kobles til Gaza? La heller Hellas få lov til å bygge opp Gaza så kanskje blir ikke Hamas så hissige?

Hvordan mener du at Hellas skal ha råd til dette?

Lenke til kommentar

Mike Huckabee ser ut til å være en fin kandidat til å bli ny president.

Når jeg leste artikkelen i Dagbladet ble jeg skeptsik, og så for meg en typisk arrogant republikanerklyse. Selv om jeg merket meg meningene, som virket interessanne.

Men etter å ha sett Dette innslaget, fikk jeg et mye bedre inntrykk. det virker jo som en ganske sympatisk og reflektert person, med fornuftige synspunkt. Det er jo egentlig helt rett det han sier.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Mike Huckabee ser ut til å være en fin kandidat til å bli ny president.

Når jeg leste artikkelen i Dagbladet ble jeg skeptsik, og så for meg en typisk arrogant republikanerklyse. Selv om jeg merket meg meningene, som virket interessanne.

Men etter å ha sett Dette innslaget, fikk jeg et mye bedre inntrykk. det virker jo som en ganske sympatisk og reflektert person, med fornuftige synspunkt. Det er jo egentlig helt rett det han sier.

Så veldig reflektert er det jo ikke? Dvs han påstår jo at han aksepterer at folk gjør andre ting enn han, greit nok, men han er jo for en politikk som gir gruppen mindre rettigheter. Det hjelper ikke å si at du er åpen for noe når handlingene dine viser noe annet.

AtW

Lenke til kommentar

Forøvrig ser det ikke ut som han passerer den klassiske "religiøs dobbeltmoral"-testen. Nemlig

De må få lov til å gjøre handling A pga sin religiøse overbevisning

Og samtidig mene

De må få lov til å gjøre handling A pga en random overbevisning om at det er best.

Mange feiler dette i norge også, feks med omskjæring.

AtW

Lenke til kommentar

Alle vil gi noen mindre rettigheter. Eller sagt på en annen måte: Ingen vil gi alle - alle rettigheter.

Så det er klart snakk om forskjellige ståsted og verdi-prinsipper. Det er jo derfor man har demokrati og alternativer med ulikt ståsted.

Kan godt være, men da er det rimelig hult å argumentere med at det det er en privatsak der folk får gjøre som de vil, om man vil gi de mindre rettigheter for å gjøre dette. Er det virkelig reflektert? Høres mer ut som klassisk politiker-pisspreik i min øyne. Handling sier mer enn ord.

AtW

Lenke til kommentar

Her var det vel snakk om homofile vielser i Kirkelig/kristelig regi. Så da kan man snu det andre veien, og si at man i såfall tar fra de kristne rettigheten til å opprettholde Bibelske prinsipper. Som han sier; på samme måte som å be Jøder og Muslimer godta å endre sine religiøse tradisjoner, ved å be dem praktisere noe som de er i mot.

Lenke til kommentar

Her var det vel snakk om homofile vielser i Kirkelig/kristelig regi. Så da kan man snu det andre veien, og si at man i såfall tar fra de kristne rettigheten til å opprettholde Bibelske prinsipper. Som han sier; på samme måte som å be Jøder og Muslimer godta å endre sine religiøse tradisjoner, ved å be dem praktisere noe som de er i mot.

Nei, det var snakk om hva han er for politisk. Om det var kun en religiøs ting hadde ikke han som politiker trengt å stemme på noe som helst.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...