Vice Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Ikke glem denne dokumentarserien som viser hvor farlig en slik utvikling kan bli: http://www.imdb.com/find?ref_=nv_sr_fn&q=robocop&s=all Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Betenkelig utvikling, at det derimot er en "unntakttilstand der lov og rett ikke gjelder", ser jeg på som pølsevev. Dette er ingen tydelig grense. AtW Kall det hva du vil, jeg kaller dronedrapene som omtales i artikkelen forjævlige. At de er i strid med folkeretten er det liten tvil om og selv om man skulle synes det er ok at USA likviderer folk de ikke liker uten lov og dom (noe jeg ikke gjør), er det uansett vanskelig å akseptere at de dreper så mange uskyldige mennesker for å nå dem. Jeg tror menneskene som bor i disse områdene vil synes at «unntakstilstand der lov og rett ikke gjelder» er en temmelig presis beskrivelse av situasjonen. Det har ingenting med dronene å gjøre at USA velger å akseptere drap av uskyldige mennesker, eller at krigføringen er i strid med folkeretten. Det hadde ikke vært noe bedre for de der nede om akkurat det samme skjedde uten droner. AtW Det er selvsagt helt sant. Poenget som gjøres i artikkelen er at når drap automatiseres, så blir det enklere å gjennomføre. JSM er bare en mer avansert utgave av missiler som allerede fins, så hvorfor alt oppstyret? Det kan godt hende. Men du er vel enig i at den prinsipielle problemstillingen rundt det uetiske i drap utført av roboter er en viktig en? At det er lettere å drepe folk er et problem, men da bør de ta for seg det, istedet for å komme med underlige og misvisende påstander for å tiltrekke seg oppmerksomhet. AtW Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Trist nyhet som jeg ikke så nevnt i norske medier: Saudi blogger Badawi 'flogged for Islam insult': http://www.bbc.com/news/world-middle-east-30744693 I disse tider når ytringsfrihet står høyt på agendaen håper jeg norske myndigheter yttrykker sin misnøye til Saudi-Arabia. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) I Norge er det mange politikere og velgere som ikke ser nytten og verdien i ytringsfriheten. Dette må nok virke absurd for mennesker som Raif Badawi som er blitt dømt til flere års fengsel og 1000 piskeslag. For det er det han risikerte og ble dømt til - kun ved å opprette en liberal nettside.http://www.amnesty.no/aksjon/tusen-piskeslag-for-nettsideHer er vårt syn på ytringsfrihetenhttp://liberalistene.org/kunnskap/hva-er-ytringsfrihet/ Endret 11. januar 2015 av тurbonєℓℓo 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Mye er skrevet om denne Charlie-saken, men dette var noe av det lille lesverdige: Would Prophet Muhammad say 'Je Suis Charlie'? The level of freedom of expression in the early centuries of Islam would put much of the current Muslim world to shame. Endret 19. januar 2015 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Jeg er ingen ekspert i menneskelig anatomi, men er det ikke en arm for mye her? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Ser sånn ut, men ser du videoen i artikkelen så ser en at det faktisk er en lagspiller av Mexes som prøver skille dem. Endret 25. januar 2015 av oldboy Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 haha, da var det heldigvis ikke så spooky som det fremsto Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Lyst til å diskutere noe som involverer IS, ISIS, ISIL eller hva du nå skal kalle det? Jeg oppfordrer herved å bruke uttrykket 'Daesh': http://www.dagbladet.no/2015/01/25/nyheter/isil/terror/37363056/ Daesh er et akronym for en arabisk variant av et av gruppas navn, «al-Dawla al-Islamyia fil Iraq waal Sham». Enkelte av gruppas tilhengere hater angivelig bruken av Daesh, fordi det har utviklet seg til å bli en nedsettende betegnelse, og fordi det ikke inkluderer ordet islam, samt at det for mange er blitt en betegnelse på fanatikere. 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (Ytre) venstre koallisjonen vant valget i Hellas, noen som vet hvordan politikk de vil legge seg på. Blir det sosialisme, eller all out kommunisme? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) (Ytre) venstre koallisjonen vant valget i Hellas, noen som vet hvordan politikk de vil legge seg på. Blir det sosialisme, eller all out kommunisme? Det blir i alle fall ikke kommunisme. Det blir enten sosialisme, eller at de bøyer seg og fører samme økonomiske politikk som de andre partiene før dem, i tråd med troikaens krav. Du kan jo lese denne artikkelen, skrevet av et parlamentsmedlem i valgforbundet SYRIZA, om du vil. Det står i alle fall litt om deres perspektiv der. Endret 26. januar 2015 av Aiven 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Hadde ikke regnet med noe kommunisme nei. Takk, skal se om jeg får tid til å lese den i løpet av dagen. Hellas har jo i bunn og grunn seg selv å takke for dette, altså folket. I en økonomi hvor 60% av alle transaksjoner går "under bordet" så er det noe galt med holdningene til folk! Endret 26. januar 2015 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Rabarabarabarabaram! Halla til alle som liker dram! Rabarabarabarabayeah! Halla til alle som liker rev! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Hadde ikke regnet med noe kommunisme nei. Takk, skal se om jeg får tid til å lese den i løpet av dagen. Hellas har jo i bunn og grunn seg selv å takke for dette, altså folket. I en økonomi hvor 60% av alle transaksjoner går "under bordet" så er det noe galt med holdningene til folk! Nå er det et ganske skarpt skille mellom folket som sådan, og de som faktisk tjener mest på korrupsjonen. At folket har mistet troen på myndighetene, er ikke det minste rart. Her er det kapitalister som har tatt seg til rette lenge, så skyld ikke på folket for øvrig. Det er blodig urettferdig. Om du hadde sittet og sett på skattepengene dine forsvinne uten at du fikk noe igjen for dem, så hadde også du handlet deretter. Edit: Da er det akkurat blitt klart at Syriza danner koalisjonsregjering med ANEL (Uavhengige Grekere, et utbryterparti fra Nytt Demokrati). Endret 26. januar 2015 av Imsvale 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Med kapitalister så mener du folk med kapital, antar jeg? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Med kapitalister så mener du folk med kapital, antar jeg? Den rike eliten. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hvor går grensen for å ikke være rik? Evt. eliten? Kan man være en del av eliten uten å være rik, eller er det noe man automatisk blir medlem av når man er rik? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Grensen er nå ikke så vanskelig å definere. Eier du flere produksjonsmiddel? Eller er nære venner med en som eier flere produksjonsmidler? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Grensen er nå ikke så vanskelig å definere. Eier du flere produksjonsmiddel? Eller er nære venner med en som eier flere produksjonsmidler? Jeg var nære venner med Madonnas familien. Er jeg rik? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Men er du venn med Madonna? Eller kun en kjenning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå