1245112654122755325882462 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Underholdningsverdi og ikke underholdningsverdi. Vi er ganske spesifike for hva vi ønsker å se og ikke se. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Noen ganger blir kontrastene fiction vs virkelighet påtrengende tydelig YLVIS gutta - The fox (423 millioner views) vs Norsk bur-rev Hvis sistnevnte stakkar hadde fått like mange fans som Ylvis reven, kunne han kanskje sett lysere på fremtiden. Stem på liberalistene, og du slipper å betale for dyreplageriet Endret 10. desember 2014 av тurbonєℓℓo 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Kommentar til dagens politiske situasjon i USA, få fikk sagt det bedre enn GSH: Gil Scott-Heron - Did You Hear What They Saidhttps://www.youtube.com/watch?v=UHomYxBwJEw Endret 12. desember 2014 av Aiven Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 God Jul alle sammen!! 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 (endret) God Jul alle sammen!! The word "defecit" is used when one has a severe deficit in spelling ability! Businesses who never run a deficit are rarely successful Merry Xmas alle sammen! Endret 24. desember 2014 av jjkoggan 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Det beste intervjuet jeg har sett denne uken. Informativt og fritt for innholdsløst pjatt. Norsk tv kunne ha mye å lære. John Perkins on Embracing Cuba, TPP Kiss of Death & Restoring the Life Economy Merry Xmas alle sammen! God Jul alle sammen!! Ønsker dere og de andre PRS-traverne en god jol og et riktig godt nytt år. Endret 30. desember 2014 av Aiven Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 God Jul alle sammen!! Ønsker dere og de andre PRS-traverne en god jol og et riktig godt nytt år. Takk for det! Lige måde! Godt nytt år!:-) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Kan vi ikke se å få stoppet disse syke dyrene? Tar livet av mennesker Vi bør sammen bli enige om, at vi ikke godtar slike tilstander i verden. I dag. Nå må det snart bli en slutt. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Kan vi ikke se å få stoppet disse syke dyrene? Tar livet av mennesker Vi bør sammen bli enige om, at vi ikke godtar slike tilstander i verden. I dag. Nå må det snart bli en slutt. La dem komme til Norge. Vi setter i gang med dialog, hilsen Støre. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Denne er så vannvittig bra. (Om Israel) 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Har skrevet et nytt blogg innlegg. Har valgt å kalle overskriften for "All klassekamp er skadelig" http://turbonelloliberalismen.blogg.no/1420139132_all_klassetenkning_er.html 1 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Kan vi ikke se å få stoppet disse syke dyrene? Tar livet av mennesker Vi bør sammen bli enige om, at vi ikke godtar slike tilstander i verden. I dag. Nå må det snart bli en slutt. Saudi-Arabia er IS, bare støttet av vesten og uten krig. Selvsagt kan ikke alle være "våres fiender", men litt synd at det ikke kan snakkes litt høyere om hva mange av gulf-landene faktisk er, og sette ting i litt mer perspektiv. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Permanent unntakstilstand Leder skrevet av Ingrid Grønli Åm Neste år starter testflygningene av det norske forsvarets storsatsing: det autonome våpensystemet Joint Strike Missile. Forsvarets hjertebarn normaliserer en unntakstilstand der lov og rett ikke lenger gjelder. klikk her Suppler med Frida Skatviks mer utfyllende artikkel her. Endret 7. januar 2015 av Aiven Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Betenkelig utvikling, at det derimot er en "unntakttilstand der lov og rett ikke gjelder", ser jeg på som pølsevev. Dette er ingen tydelig grense. AtW Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Betenkelig utvikling, at det derimot er en "unntakttilstand der lov og rett ikke gjelder", ser jeg på som pølsevev. Dette er ingen tydelig grense. AtW Kall det hva du vil, jeg kaller dronedrapene som omtales i artikkelen forjævlige. At de er i strid med folkeretten er det liten tvil om og selv om man skulle synes det er ok at USA likviderer folk de ikke liker uten lov og dom (noe jeg ikke gjør), er det uansett vanskelig å akseptere at de dreper så mange uskyldige mennesker for å nå dem. Jeg tror menneskene som bor i disse områdene vil synes at «unntakstilstand der lov og rett ikke gjelder» er en temmelig presis beskrivelse av situasjonen. Endret 7. januar 2015 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 JSM er bare en mer avansert utgave av missiler som allerede fins, så hvorfor alt oppstyret? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Betenkelig utvikling, at det derimot er en "unntakttilstand der lov og rett ikke gjelder", ser jeg på som pølsevev. Dette er ingen tydelig grense. AtW Kall det hva du vil, jeg kaller dronedrapene som omtales i artikkelen forjævlige. At de er i strid med folkeretten er det liten tvil om og selv om man skulle synes det er ok at USA likviderer folk de ikke liker uten lov og dom (noe jeg ikke gjør), er det uansett vanskelig å akseptere at de dreper så mange uskyldige mennesker for å nå dem. Jeg tror menneskene som bor i disse områdene vil synes at «unntakstilstand der lov og rett ikke gjelder» er en temmelig presis beskrivelse av situasjonen. Det har ingenting med dronene å gjøre at USA velger å akseptere drap av uskyldige mennesker, eller at krigføringen er i strid med folkeretten. Det hadde ikke vært noe bedre for de der nede om akkurat det samme skjedde uten droner. AtW Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Betenkelig utvikling, at det derimot er en "unntakttilstand der lov og rett ikke gjelder", ser jeg på som pølsevev. Dette er ingen tydelig grense. AtW Kall det hva du vil, jeg kaller dronedrapene som omtales i artikkelen forjævlige. At de er i strid med folkeretten er det liten tvil om og selv om man skulle synes det er ok at USA likviderer folk de ikke liker uten lov og dom (noe jeg ikke gjør), er det uansett vanskelig å akseptere at de dreper så mange uskyldige mennesker for å nå dem. Jeg tror menneskene som bor i disse områdene vil synes at «unntakstilstand der lov og rett ikke gjelder» er en temmelig presis beskrivelse av situasjonen. Det har ingenting med dronene å gjøre at USA velger å akseptere drap av uskyldige mennesker, eller at krigføringen er i strid med folkeretten. Det hadde ikke vært noe bedre for de der nede om akkurat det samme skjedde uten droner. AtW Det er selvsagt helt sant. Poenget som gjøres i artikkelen er at når drap automatiseres, så blir det enklere å gjennomføre. JSM er bare en mer avansert utgave av missiler som allerede fins, så hvorfor alt oppstyret? Det kan godt hende. Men du er vel enig i at den prinsipielle problemstillingen rundt det uetiske i drap utført av roboter er en viktig en? Endret 7. januar 2015 av Aiven Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) http://youtube.com/watch?v=K4NRJoCNHIs Denne er vel obligatorisk nå. Endret 7. januar 2015 av Slettet+45613274 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Artikkelen refererer til at missilet har en avansert autopilot for å komme seg til det menneskevalgte målet og spekulerer i at systemet snart kan utvides til å velge oppdrag og mål selv, når det vil. Det mener jeg er å strekke saken fra virkeligheten og over en prinsipiell grense inn til fiksjonens verden. I fiksjonens verden tråkkes det ettertraktelig over etiske grenser som så forsøkes dradd tilbake til virkelighetens verden for å skape et fiktivt poeng. Valg av militære mål vil aldri gå på autopilot og aldri åpnes for det i noe sivilisert lands lovverk, ei heller med unntak. Det er så vidt jeg kjenner saken heller ikke gjort her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå