Vice Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Heldigvis finnes det måter å begrense makten og hvem som har makten uten borgerkrig i et fungerende demokratiNesten så man begynner å lure på hvordan.. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Sannheten om Karl Marx: Hvorfor skal jeg bruke 45 minutter av min tid for å se denne videoen? AtW Det er helt frivillig. Du kan se på den om du ønsker å høre om Karl Marx fra en ikke-sosialistisk kilde. Pleier du å spørre "hvorfor skal jeg se dette" hver gang noen legger ut video? Endret 29. november 2014 av тurbonєℓℓo 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Videoen er 45 minutter lang. Det er like mye som en skoletime. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Det er helt frivillig.Du kan se på den om du ønsker å høre om Karl Marx fra en ikke-sosialistisk kilde. Pleier du å spørre "hvorfor skal jeg se dette" hver gang noen legger ut video? Hvorfor skal vi se den? Alt Marx egentlig har er en veldig god konsekvensutredning. Hypotesene videre er noe helt annet. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Det er helt frivillig. Du kan se på den om du ønsker å høre om Karl Marx fra en ikke-sosialistisk kilde. Pleier du å spørre "hvorfor skal jeg se dette" hver gang noen legger ut video? Hvorfor skal vi se den? Alt Marx egentlig har er en veldig god konsekvensutredning. Hypotesene videre er noe helt annet. Det har jeg sagt. Om du vil høre om Karl Marx fra en kritisk ikke-sosialistisk kilde, så kan du se den. Dersom du er uinteressert, så lar du være. Og nei, Marx kom egentlig ikke med noen god konsekvensutredning. Det gjorde imidlertid Ludvig von Mises. Marx var vel økonomisk tilbakestående. Slik jeg oppfatter ham i alle fall. Videoen er 45 minutter lang. Det er like mye som en skoletime.Ja. Jeg så den da. Men det er jo forskjell på folk. Noen ønsker å sette seg inn i mer enn andre, osv. Jeg syntes den var interessant, og da ville jeg dele den. Kanskje andre fant den interessant også. Selv om de måtte være uenige også. Endret 29. november 2014 av тurbonєℓℓo 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Det har jeg sagt. Om du vil høre om Karl Marx fra en kritisk ikke-sosialistisk kilde, så kan du se den. Kan du bevise at kilden din, og dens kilder er kritisk? Og ikke hysteriske? 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Det har jeg sagt. Om du vil høre om Karl Marx fra en kritisk ikke-sosialistisk kilde, så kan du se den.Kan du bevise at kilden din, og dens kilder er kritisk? Og ikke hysteriske? Hva tror du at kilden min snakker om da? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Disse folka blir snart sjef over bankene våre. Enda en spiker i kista på norsk suverenitet. – Deres feil er blendende SLAKTER SJEFEN: Philippe Legraine har vært rådgiver for EUs mektigste. Erfaringen har gjort ham sikker på at endringen Europa trenger, ikke vil komme fra EUs ledere. Endret 29. november 2014 av Aiven Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Det har jeg sagt. Om du vil høre om Karl Marx fra en kritisk ikke-sosialistisk kilde, så kan du se den.Kan du bevise at kilden din, og dens kilder er kritisk? Og ikke hysteriske? Hva tror du at kilden min snakker om da? Du får nok gå igjennom den, og som om du kan bevise din påstand. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Du får nok gå igjennom den, og som om du kan bevise din påstand.Bevise hva slags påstand? Hva tror du videoen jeg linket til tar opp? Hva forteller Stefan om Karl Marx. Vet at du er alergisk mot YT-Klipp, og derfor så lurer jeg jo på hva du «tror» Stefan snakker om, når han snakker om «sannheten om Karl Marx» Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Sannheten om Karl Marx: http://youtu.be/yA2lCBJu2Gg Hvorfor skal jeg bruke 45 minutter av min tid for å se denne videoen? AtW Det er helt frivillig.Du kan se på den om du ønsker å høre om Karl Marx fra en ikke-sosialistisk kilde. Pleier du å spørre "hvorfor skal jeg se dette" hver gang noen legger ut video? Selvfølgelig er der frivillig, men om du mener folk skal gidde å investere 45 av livet sitt for å se en video, kan du i det minste si litt om hva den handler om. Og ja det er noe jeg jevnlig spør om. Er det om Karl Marx som person eller hans ideologiske ideer? AtW Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Hva forteller Stefan om Karl Marx. Så han heter Stefan, han store foredrager? Hvorfor skal vi gidde å tro på Stefan? 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 At penger, makt og vennetjenester gjennomsyrer store deler av verdenen.Og konkret hvordan vil dette føre til at vegvesensjefen ikke må gå? En annen ting som definitivt gjennomsyrer politikken er trossalt ansiktsredning og pekefingre/syndebukker. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Selvfølgelig er der frivillig, men om du mener folk skal gidde å investere 45 av livet sitt for å se en video, kan du i det minste si litt om hva den handler om. Og ja det er noe jeg jevnlig spør om. Er det om Karl Marx som person eller hans ideologiske ideer? AtWHelt forferdelig å kaste bort 45 min av livet sitt på å høre på noe på YT. Det handler om Karl Marx sitt liv. Hvordan han behandlet sine nærmeste, hvordan han levde, osv. Jeg syntes den var interessant. Det var derfor jeg delte den her. Kanskje andre syntes den var interessant også. Hva forteller Stefan om Karl Marx.Så han heter Stefan, han store foredrager? Hvorfor skal vi gidde å tro på Stefan? Tro på hva du vil du… Kan jo spørre seg selv hvorfor man ikke skulle tro på ham. Hvis du kan peke på noen feil han sier, så er jeg interessert i å høre det. Her er i alle fall info om fyren. http://en.wikipedia.org/wiki/Stefan_Molyneux Endret 30. november 2014 av тurbonєℓℓo 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Selvfølgelig er der frivillig, men om du mener folk skal gidde å investere 45 av livet sitt for å se en video, kan du i det minste si litt om hva den handler om. Og ja det er noe jeg jevnlig spør om. Er det om Karl Marx som person eller hans ideologiske ideer? AtWHelt forferdelig å kaste bort 45 min av livet sitt på å høre på noe på YT. Det handler om Karl Marx sitt liv. Hvordan han behandlet sine nærmeste, hvordan han levde, osv. Jeg syntes den var interessant. Det var derfor jeg delte den her. Kanskje andre syntes den var interessant også. Hva forteller Stefan om Karl Marx.Så han heter Stefan, han store foredrager? Hvorfor skal vi gidde å tro på Stefan?Tro på hva du vil duKan jo spørre seg selv hvorfor man ikke skulle tro på ham. Hvis du kan peke på noen feil han sier, så er jeg interessert i å høre det. Her er i alle fall info om fyren. http://en.wikipedia.org/wiki/Stefan_Molyneux Det ville skape mer interesse hvis du forklarte litt mer om videon. Hans hovedpunktene som er... Problemer ofte er at det finnes ingen debatt i dine videoer. Når jeg gikk på universitetet var det debatten mellom professorene når jeg lærte mest og idag debatten mellom forskere som gjør forskningen min mye bedre Ensidig taler er ok men hvis du ikke er ekspert, så kan det føre deg gale veier. Det kan bli mer propaganda enn visdom Idag kan du leve i en verden som nesten aldri truer dine tanker og meninger, finne på YT som bare støtter dine meninger. Det gjør ikke folk mer tolerante og skaper mer ignoranse 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Det ville skape mer interesse hvis du forklarte litt mer om videon. Hans hovedpunktene som er...Greit nok. Jeg pleier i alle fall å se det folk har lagt ut av videoer, så kommenterer jeg dem ev. etterpå. Man må jo kunne lese litt annen informasjon enn det man finner på arbeiderpartiet.no, eller høre litt mer enn hva man får høre på norsk TV. For å være kort: Han er historiker, og filosof. Han er vel da en av de mest populære libertarianske tenkerne der ute. Jeg er jo ikke libertarianer, så jeg er uenig med ham politisk, men han har likevel utrolig mye bra å si, som da får en til å reflektere. Problemer ofte er at det finnes ingen debatt i dine videoer.Det var ikke meningen heller. Såpeboksen kan man jo legge ut videoer, eller oppslagstavlen. Det er vel bare for å uttrykke sin mening. Man kan faktisk høre det mannen har å si, og så kverulere. F.eks. "Han sier at" ... Men sannheten er at (...). Da har man jo en diskusjon. Når jeg gikk på universitetet var det debatten mellom professorene når jeg lærte mest og idag debatten mellom forskere som gjør forskningen min mye bedre Ensidig taler er ok men hvis du ikke er ekspert, så kan det føre deg gale veier. Det kan bli mer propaganda enn visdom Meget mulig. Men hvorfor skal jeg sitere alt det han sier? Du har nok ikke problemer med engelsk, men har de andre det? Er det at de er så viktige personer at tiden deres må være veldig avmålt? Man kan jo høre det han har å si i noen sekunder i starten. Gjorde jeg, så ble jeg nysgjerrig på hva han hadde å si om Marx. Jeg regnet imidlertid med at folk her inne var kjent med personen Stefan. Han er tross alt ganske kjent. Idag kan du leve i en verden som nesten aldri truer dine tanker og meninger, finne på YT som bare støtter dine meninger. Det gjør ikke folk mer tolerante og skaper mer ignoransejjkoggan... Jeg sitter på nettet hver dag, og deltar i diskusjoner med mange andre mennesker, både på diskusjon og på facebook. Jeg blir konfrontert daglig med meninger og syn som da har til hensikt å true mine tanker og meninger. Så og si alt er fiendtlig. Og de svært mange har sterke fordommer mot meg og mine meninger. Så jeg får nok høre det ja. Det er vel de som føler at de er i trygge posisjoner, og som føler de har flertallet bak sin rygg i ett og alt, som trenger å utfordres. Jeg opplever dessuten at svært mange er intolerante, blir aggressive osv, når jeg utfordrer deres syn. Hvis man snakker om f.eks. naturlig pris og lønnsdannelse, så vil noen bli kjempesure pga noe sånt som at de er stolte av å være fagorganisert i LO etc. I dette samfunnet så er man jo nesten psykisk sett tvunget til å være en sosialdemokrat, for om ikke, blir man vannvittig utsjelt. Man blir betraktet som ond osv... Selv om de ikke har noen gode argumenter for dette. Og man lett kan tilbakevise det. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Selvfølgelig er der frivillig, men om du mener folk skal gidde å investere 45 av livet sitt for å se en video, kan du i det minste si litt om hva den handler om. Og ja det er noe jeg jevnlig spør om. Er det om Karl Marx som person eller hans ideologiske ideer? AtWHelt forferdelig å kaste bort 45 min av livet sitt på å høre på noe på YT. Det handler om Karl Marx sitt liv. Hvordan han behandlet sine nærmeste, hvordan han levde, osv. Jeg syntes den var interessant. Det var derfor jeg delte den her. Kanskje andre syntes den var interessant også. Hva forteller Stefan om Karl Marx.Så han heter Stefan, han store foredrager? Hvorfor skal vi gidde å tro på Stefan? Tro på hva du vil du…Kan jo spørre seg selv hvorfor man ikke skulle tro på ham. Hvis du kan peke på noen feil han sier, så er jeg interessert i å høre det. Her er i alle fall info om fyren. http://en.wikipedia.org/wiki/Stefan_Molyneux Forferdelig er det ikke, men det er tid jeg kunne brukt på noe bedre. Takk for oppsummeringen, men tror ikke jeg gidder å se den, jeg er lite interressert i hvordan Karl Marx var som person. AtW Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Greit nok. Jeg pleier i alle fall å se det folk har lagt ut av videoer, så kommenterer jeg dem ev. etterpå. Man må jo kunne lese litt annen informasjon enn det man finner på arbeiderpartiet.no, eller høre litt mer enn hva man får høre på norsk TV. For å være kort: Han er historiker, og filosof. Han er vel da en av de mest populære libertarianske tenkerne der ute. Jeg er jo ikke libertarianer, så jeg er uenig med ham politisk, men han har likevel utrolig mye bra å si, som da får en til å reflektere. Nå vet jeg litt om han, men hva er det han sier som er intersannt. Er jeg libertarianer så ville jeg kanskje bli intersert bare til å vite at han er libertarianer, men hvis ikke trenger jeg litt mer enn en liten bio til en ukjent kar. Dette er måten de fleste engasjere andre til å lese andre linker. De siterer en smakebit eller forklare hovedpunktene som en film trailer som klarer å skape interesse. Det er selvsagt bare min mening. Det var ikke meningen heller. Såpeboksen kan man jo legge ut videoer, eller oppslagstavlen. Det er vel bare for å uttrykke sin mening. Man kan faktisk høre det mannen har å si, og så kverulere. F.eks. "Han sier at" ... Men sannheten er at (...). Da har man jo en diskusjon. Selvsagt, men de fleste gidder ikke å se på videoer til folk som de synes har det motsatte mening som dem selv. Ellers blir det ingen debatt. Meget mulig. Men hvorfor skal jeg sitere alt det han sier? Du har nok ikke problemer med engelsk, men har de andre det? Er det at de er så viktige personer at tiden deres må være veldig avmålt? Man kan jo høre det han har å si i noen sekunder i starten. Gjorde jeg, så ble jeg nysgjerrig på hva han hadde å si om Marx. Jeg regnet imidlertid med at folk her inne var kjent med personen Stefan. Han er tross alt ganske kjent.Bare en smakebit om noe få hovedpunkter ville bli nok, ikke mange sitater, særlig noe sitater som du synes utfordrer andres syn som du mener er viktig. jjkoggan... Jeg sitter på nettet hver dag, og deltar i diskusjoner med mange andre mennesker, både på diskusjon og på facebook. Jeg blir konfrontert daglig med meninger og syn som da har til hensikt å true mine tanker og meninger. Så og si alt er fiendtlig. Og de svært mange har sterke fordommer mot meg og mine meninger. Så jeg får nok høre det ja. Det er vel de som føler at de er i trygge posisjoner, og som føler de har flertallet bak sin rygg i ett og alt, som trenger å utfordres. Jeg opplever dessuten at svært mange er intolerante, blir aggressive osv, når jeg utfordrer deres syn. Hvis man snakker om f.eks. naturlig pris og lønnsdannelse, så vil noen bli kjempesure pga noe sånt som at de er stolte av å være fagorganisert i LO etc. I dette samfunnet så er man jo nesten psykisk sett tvunget til å være en sosialdemokrat, for om ikke, blir man vannvittig utsjelt. Man blir betraktet som ond osv... Selv om de ikke har noen gode argumenter for dette. Og man lett kan tilbakevise det. Sosialdemokratier har vært meget stabile og skapte bedre liv for mer mennesker enn noe annet system. Både Marx og du har et teoretisk samfunn som kanskje blir bedre, det vet vi ikke helt siden det har aldri eksistert I sin rene form lengre enn kanskje noe få år. Det gjør folk naturlig skeptisk. Du kan ikke vente noe annet at mange overreagerer. Slik er menneskets natur. Det er menneskets natur også å ødelegge et slik samfunn som du foreslår og er antageligvis hovedgrunnen til at et rent liberalt samfunn er vanskelig å finne. Sosialdemokratier, på andre hånden overlever. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 RIP Nathaniel Branden (1930-2014). http://reason.com/blog/2014/12/03/nathaniel-branden-rip 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Noen ganger blir kontrastene fiction vs virkelighet påtrengende tydelig YLVIS gutta - The fox (423 millioner views) vs Norsk bur-rev Hvis sistnevnte stakkar hadde fått like mange fans som Ylvis reven, kunne han kanskje sett lysere på fremtiden. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå