Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Du har kanskje et poeng. :)

 

(Uten at jeg har giddet å engasjere meg nok til å vite hva CiH sa i utgangspunktet.

Edit: Mitt engasjement her var hvor totalt usaklig og ufint det er å komme med antydninger om rasisme. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg antagelig ikke giddet bry meg. )

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor har disse menneskene inntrykk av at Frp vil "få ut svartingene" (for å sitere én fra troppen i militæret)?

 

Fordi det er det dagbladet forteller dem. FrP er rasister sier dagbladet, og mennesker som ikke fatter at dagbladet er en politisk avis går rett i fella og dermed enten hater eller elsker FrP på et helt latterlig grunnlag.

6228213[/snapback]

 

 

Så du mener at Dagbladet fabrikerer uttalelser for å ha noe å skrive om FRP, eller?

 

Jeg vil nå tørre å påstå at man skal ha en rimelig høy stol for å faktisk greie å skjule at enkelte innad i FRP (uten å nevne navn) kommer med kraftige og helt klart rassitiske yttringer støtt og stadig.

 

:)

Lenke til kommentar
Hvilke rasistiske ytringer? Vennligst kom med konkrete eksempler på samtlige personer du mener har kommet med rasistiske ytringer, takk.

 

Først må man være enig i hva rasisme ER for noe.

Altfor mange forbinder dette med hudfarge og ingenting annet.

Noe som er en feiltolkning.

 

Rasisme, syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres "rase", hudfarge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav. Kilde/Caplex

 

Når Frp-medlemmer snakker nedsettende om muslimer, afrikanere, samer og andre typer mennesker, så kan man diskutere om det er rasisme, eventuelt "hverdagsrasisme". Historisk sett så har de jo tilogmed blitt støttet av apartheidregimet i syd-afrika.

 

Her enkelte uttalelser:

 

"Det er en overveiende stor sjanse for at det er mordere eller terrorister blant asylsøkerne…Selvfølgelig har folk rett til å være redd. De har grunn til å være redd."

Per Sandberg (FrP) til Folkebladet, 25. februar 2005

 

"Over halvparten av asylsøkerne som kommer til Norge er falske asylsøkere uten større behov for beskyttelse enn deg og meg."

Per Sandberg (FrP) til partiavisa Fremskritt, 13. januar 2005

 

Journalist: Stemmer det at du sa at det er våre muslimske venner som selger stoff, og som flyr rundt med kniver?

– Ja, det sa jeg også. De selger stoff både her og der…Jeg har ingen fremmedfrykt og mener all kultur er flott, der den hører hjemme.

Tore Severinsen (partiet Nøtterøylisten Mot Bomring) til NRK, 16. desember 2004

 

– Sametinget er ikke noe annet enn en koseklubb for landets samer.

Per Sandberg (FrP) til frp.no, 30. november 2004

 

Jeg frykter at vi skal få Oslo-tendenser her i Hemnes. vi ønsker ikke ran, voldtekt og drap hver eneste dag.

Sverre Storbæk (FrP) til Rana Blad, 12. februar 2004 (da Hemnes kommunestyre vedtok å ta imot 10 flyktninger)

 

Sitater fra FrP:

1993: Jan Simonsen, Frps landsmøte:

«Vi kan ikke akseptere at en hvilken som helst afrikaner får et sugerør ned i vår egen statskasse.»

 

27.04.95: Øystein Hedstrøm, Aftenposten:

«Om 100 år vil det bo 13,2 millioner innvandrere fra den tredje verden og 3,3 millioner nordmenn i Norge. Kun én av fem blir nordmenn.»

 

30.09.96: Øystein Hedstrøm, Aftenposten:

«De fjernkulturelle kan danne sitt eget parti og overta regjeringsmakten i landet når det om 100 år er over én million fjernkulturelle i Norge.»

 

04.09.97: Carl I. Hagen, Dagsavisen:

«Et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni.»

 

27.06.99: Øystein Hedstrøm, Dagsavisen:

«Der kristne og muslimer, jøder og arabere og andre forskjellige kulturer lever sammen, preges tilværelsen av drap, narkotika og annen type kriminalitet.»

 

31.1.03: Per Sandberg, TV2:

«Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn i Norge.»

 

25.6.03: Per Sandberg i en pressemelding:

«Denne regjeringen og Bondevik er sammen med Stoltenberg, Halvorsen og Pedersen, indirekte ansvarlig for hvert drap og hver kriminell handling asylsøkere og andre med fremmedkulturell bakgrunn måtte stå bak.»

 

08.08.03: Kenneth Rasmussen, leserbrev til Bergensavisen:

«Frp kan og vil ikke samarbeide med partier som aksepterer kriminelle gjenger og enkeltindivider fra Afrika og ellers andre synlige innvandrere.»

Han utdyper deretter til VG:

«Med synlige innvandrere mener jeg altså... Det har ingenting med afrikanere å gjøre, men jeg har ennå ikke sett en hvit afrikaner.»

 

12.2.04: Sverre Storbæk, Rana Blad (da Hemnes kommunestyre vedtok å ta imot ti - 10 - flyktninger i 2004):

«Jeg frykter at vi skal få Oslo-tendenser her i Hemnes. Vi ønsker ikke ran, voldtekt og drap hver eneste dag.»

 

13.4.04: Ulf Erik Knudsen, Dagbladet:

«Blodhevn var en integrert del av vår kultur som vi ble kvitt allerede i middelalderen. Vi ser nå at en del fremmede kulturer er i ferd med å bringe forkvaklede æresbegrep og blodhevn tilbake til Norge.»

 

13.07.04: Carl I. Hagen, i en tale til den kristne menigheten Levende Ord: «Vi kristne er veldig opptatt av barn. La de små barn komme til meg, sa Jesus. Jeg kan ikke skjønne at Mohammed har sagt det samme.» «.I tilfelle han måtte ha sagt det samme, måtte det være: - La de små barn komme til meg, slik at jeg kan utnytte de i min kamp for å islamisere verden.»

(videre om Islams utbredelse):

«De har, på lik linje med Hitler, klarlagt for lenge siden at den langsiktige planen er å islamisere verden. De er på god vei, de er kommet langt inn i Afrika og er på god vei i Europa.» «...og da må vi ta til motmæle.»

 

S,

Lenke til kommentar
Hvilke rasistiske ytringer? Vennligst kom med konkrete eksempler på samtlige personer du mener har kommet med rasistiske ytringer, takk.

 

Først må man være enig i hva rasisme ER for noe.

Altfor mange forbinder dette med hudfarge og ingenting annet.

Noe som er en feiltolkning.

 

Rasisme, syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres "rase", hudfarge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav. Kilde/Caplex

 

Når Frp-medlemmer snakker nedsettende om muslimer, afrikanere, samer og andre typer mennesker, så kan man diskutere om det er rasisme, eventuelt "hverdagsrasisme". Historisk sett så har de jo tilogmed blitt støttet av apartheidregimet i syd-afrika.

 

Her enkelte uttalelser:

 

"Det er en overveiende stor sjanse for at det er mordere eller terrorister blant asylsøkerne…Selvfølgelig har folk rett til å være redd. De har grunn til å være redd."

Per Sandberg (FrP) til Folkebladet, 25. februar 2005

 

"Over halvparten av asylsøkerne som kommer til Norge er falske asylsøkere uten større behov for beskyttelse enn deg og meg."

Per Sandberg (FrP) til partiavisa Fremskritt, 13. januar 2005

 

Journalist: Stemmer det at du sa at det er våre muslimske venner som selger stoff, og som flyr rundt med kniver?

– Ja, det sa jeg også. De selger stoff både her og der…Jeg har ingen fremmedfrykt og mener all kultur er flott, der den hører hjemme.

Tore Severinsen (partiet Nøtterøylisten Mot Bomring) til NRK, 16. desember 2004

 

– Sametinget er ikke noe annet enn en koseklubb for landets samer.

Per Sandberg (FrP) til frp.no, 30. november 2004

 

Jeg frykter at vi skal få Oslo-tendenser her i Hemnes. vi ønsker ikke ran, voldtekt og drap hver eneste dag.

Sverre Storbæk (FrP) til Rana Blad, 12. februar 2004 (da Hemnes kommunestyre vedtok å ta imot 10 flyktninger)

 

Sitater fra FrP:

1993: Jan Simonsen, Frps landsmøte:

«Vi kan ikke akseptere at en hvilken som helst afrikaner får et sugerør ned i vår egen statskasse.»

 

27.04.95: Øystein Hedstrøm, Aftenposten:

«Om 100 år vil det bo 13,2 millioner innvandrere fra den tredje verden og 3,3 millioner nordmenn i Norge. Kun én av fem blir nordmenn.»

 

30.09.96: Øystein Hedstrøm, Aftenposten:

«De fjernkulturelle kan danne sitt eget parti og overta regjeringsmakten i landet når det om 100 år er over én million fjernkulturelle i Norge.»

 

04.09.97: Carl I. Hagen, Dagsavisen:

«Et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni.»

 

27.06.99: Øystein Hedstrøm, Dagsavisen:

«Der kristne og muslimer, jøder og arabere og andre forskjellige kulturer lever sammen, preges tilværelsen av drap, narkotika og annen type kriminalitet.»

 

31.1.03: Per Sandberg, TV2:

«Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn i Norge.»

 

25.6.03: Per Sandberg i en pressemelding:

«Denne regjeringen og Bondevik er sammen med Stoltenberg, Halvorsen og Pedersen, indirekte ansvarlig for hvert drap og hver kriminell handling asylsøkere og andre med fremmedkulturell bakgrunn måtte stå bak.»

 

08.08.03: Kenneth Rasmussen, leserbrev til Bergensavisen:

«Frp kan og vil ikke samarbeide med partier som aksepterer kriminelle gjenger og enkeltindivider fra Afrika og ellers andre synlige innvandrere.»

Han utdyper deretter til VG:

«Med synlige innvandrere mener jeg altså... Det har ingenting med afrikanere å gjøre, men jeg har ennå ikke sett en hvit afrikaner.»

 

12.2.04: Sverre Storbæk, Rana Blad (da Hemnes kommunestyre vedtok å ta imot ti - 10 - flyktninger i 2004):

«Jeg frykter at vi skal få Oslo-tendenser her i Hemnes. Vi ønsker ikke ran, voldtekt og drap hver eneste dag.»

 

13.4.04: Ulf Erik Knudsen, Dagbladet:

«Blodhevn var en integrert del av vår kultur som vi ble kvitt allerede i middelalderen. Vi ser nå at en del fremmede kulturer er i ferd med å bringe forkvaklede æresbegrep og blodhevn tilbake til Norge.»

 

13.07.04: Carl I. Hagen, i en tale til den kristne menigheten Levende Ord: «Vi kristne er veldig opptatt av barn. La de små barn komme til meg, sa Jesus. Jeg kan ikke skjønne at Mohammed har sagt det samme.» «.I tilfelle han måtte ha sagt det samme, måtte det være: - La de små barn komme til meg, slik at jeg kan utnytte de i min kamp for å islamisere verden.»

(videre om Islams utbredelse):

«De har, på lik linje med Hitler, klarlagt for lenge siden at den langsiktige planen er å islamisere verden. De er på god vei, de er kommet langt inn i Afrika og er på god vei i Europa.» «...og da må vi ta til motmæle.»

 

S,

6233077[/snapback]

 

Det sier litt om folks fanatisme når de samler på enkeltsitat som dette. Tenk om noen skulle begynne å samle på alle tulleuttalelser fra f.x Kristin Halvorsen.

 

Det er også verdt å merke seg at sitater tatt ut av sin sammenheng er verdiløse. Vet man ikke i hvilken sammenheng kommentaren falt, så vet man ikke hva den egentlig betyr. Det er så mange eksempler på hvordan ting blir forvrengt. av å miste sin opprinnelige sammenheng.

 

Jeg har lest gjennom listen. Mange av uttalelsen er helt OK, og ikke mer enn sannheter som er politisk ukorrekte. For eksempel: "Det er en overveiende stor sjanse for at det er mordere eller terrorister blant asylsøkerne…Selvfølgelig har folk rett til å være redd. De har grunn til å være redd."

 

Noen sitat fremstår som tøvete og overdrevede slik som: «Om 100 år vil det bo 13,2 millioner innvandrere fra den tredje verden og 3,3 millioner nordmenn i Norge. Kun én av fem blir nordmenn.»

 

Og noen synes jeg også er kritikkverdige. Slik som «Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn i Norge.»

 

Men ingen sitat er direkte rasistiske.

 

En slik liste sier mer om fanatismen til de som bruker hver minste ting for det det er verdt for ta Frp. om noen hadde satt seg ned og notert seg hver minste kontroversielle eller dumme setninger fra stort og smått av representanter fra andre parti, så ville man sansynligvis fått rare lister fra alle partier.

 

Men det er klart, så lenge det virker, så lenge folk ønsker å tro negatrivt om Frp, så hjelper slike lister på å få bekreftet de fordommer Frp-haterne allerede sitter på. Og de fleste liker jo å få bekreftet sine fordommer og få bekreftet at de har "rett".

Lenke til kommentar
Først må man være enig i hva rasisme ER for noe.

Altfor mange forbinder dette med hudfarge og ingenting annet.

Noe som er en feiltolkning.

Nei, det er ingen feiltolkning. Caplex er flere ganger kritisert for denne "definisjonen" deres som de har funnet på selv.

 

Når Frp-medlemmer snakker nedsettende om muslimer, afrikanere, samer og andre typer mennesker, så kan man diskutere om det er rasisme, eventuelt "hverdagsrasisme". Historisk sett så har de jo tilogmed blitt støttet av apartheidregimet i syd-afrika.

Hvem som måtte finne på å støtte noen kan ikke den som blir støttet noe for.

 

Ellers viser sitatene dine fint lite rasisme, og dessuten har du visst ikke fått med deg at f.eks. Simonsen ble kastet ut av partiet.

Lenke til kommentar
Hvilke rasistiske ytringer? Vennligst kom med konkrete eksempler på samtlige personer du mener har kommet med rasistiske ytringer, takk.

6232979[/snapback]

En slik liste sier mer om fanatismen til de som bruker hver minste ting for det det er verdt for ta Frp. om noen hadde satt seg ned og notert seg hver minste kontroversielle eller dumme setninger fra stort og smått av representanter fra andre parti, så ville man sansynligvis fått rare lister fra alle partier.

6233465[/snapback]

Så, uansett hvordan man angriper FrP så blir det feil. Eller?
Lenke til kommentar
Hvilke rasistiske ytringer? Vennligst kom med konkrete eksempler på samtlige personer du mener har kommet med rasistiske ytringer, takk.

6232979[/snapback]

En slik liste sier mer om fanatismen til de som bruker hver minste ting for det det er verdt for ta Frp. om noen hadde satt seg ned og notert seg hver minste kontroversielle eller dumme setninger fra stort og smått av representanter fra andre parti, så ville man sansynligvis fått rare lister fra alle partier.

6233465[/snapback]

Så, uansett hvordan man angriper FrP så blir det feil. Eller?

6233708[/snapback]

Nei, det har jeg aldri hevdet.

 

Men det kan virke som at for mange så gjelder at uansett hvor dårlige argument man har, så er det godt nok så lenge det rammer Frp.

 

Edit: Legg forøvrig merke til at JBlack og Pricks ikke staves likt. :p

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Men det kan virke som at for mange så gjelder at uansett hvor dårlige argument man har, så er det godt nok så lenge det rammer Frp.

6233743[/snapback]

Ja du må gjerne utfordre slike tåplige argumenter. Personlig har jeg liten sans for politiske syn som går ut på å være imot noe (altså at man ikke er for noe spesielt).

 

Dagens Frp-uttalelse:

Fr.p. vil ta barna fra innvandrerforeldre

 

Merkelig å få servert denne så kort tid etter å ha lest dette: Lærarar dårleg førebudde på det fleirkulturelle

Lenke til kommentar

Hehe, her kom Frp-brigaden på forumet fort ut ja.

 

Det sier litt om folks fanatisme når de samler på enkeltsitat som dette. Tenk om noen skulle begynne å samle på alle tulleuttalelser fra f.x Kristin Halvorsen.

 

Ser ikke noe problem i det.

Er ikke min samling, men hvis målet er en fakkel inn i debatten om Frp har rasistiske tendenser eller ikke, så kan jeg ikke skjønne hva dette har med "fanatisme" å gjøre.

 

Det er også verdt å merke seg at sitater tatt ut av sin sammenheng er verdiløse. Vet man ikke i hvilken sammenheng kommentaren falt, så vet man ikke hva den egentlig betyr. Det er så mange eksempler på hvordan ting blir forvrengt. av å miste sin opprinnelige sammenheng.

 

Akkurat disse er jo ganske enkle å skjønne sammenhengen de ble sagt i. Alle utsagn som det ble reagert på i media og blant andre politikere.

 

Jeg har lest gjennom listen. Mange av uttalelsen er helt OK, og ikke mer enn sannheter som er politisk ukorrekte. For eksempel: "Det er en overveiende stor sjanse for at det er mordere eller terrorister blant asylsøkerne…Selvfølgelig har folk rett til å være redd. De har grunn til å være redd."

 

Personlig synes jeg det utsagnet er kanskje det verste. Greit nok at statistisk sett så har enkelte asylsøkere ikke klart å oppføre seg og bedrevet kriminalitet, men det er ganske sykt å påstå at hvis man tar inn en asylsøker til en bygd f.eks så kan vil bygda bli rammet av terrorisme og mord. Da ser man ikke på asylsøkeren som et individ som har krav på selvrespekt, men etter en statistikk og FORDI han er fra utlandet. Dette kan klart diskuteres om dette er en form for rasisme.

I tillegg slenger Sandberg ut en påstand om at man burde være redd for asylsøkere(siden det jo er sjanser for at de er mordere og terrorister). Som er å spre fremmedfrykt, i tillegg til å ikke respektere asylsøkere som forskjellige individer.

 

Men ingen sitat er direkte rasistiske.

 

Tja. Det kommer jo selvsagt an på baktanken, og ikke minst definisjonen av rasisme(som absolutt ikke er lik hos alle partier).

 

Og man må jo også se på dette motsatt vei. En rasist kan lett gjemme seg bak ordspill og politikk.

 

Men det er klart, så lenge det virker, så lenge folk ønsker å tro negatrivt om Frp, så hjelper slike lister på å få bekreftet de fordommer Frp-haterne allerede sitter på. Og de fleste liker jo å få bekreftet sine fordommer og få bekreftet at de har "rett".

 

Det var et svar til Pricks, som etterspurte rasistiske utsagn fra Frp. Disse er noen av utsagnene Frp har blitt kritisert for, og del av grunnen til at de ofte blir kalt rasistisk. Så jeg synes de nok er helt valid for debatten dermed.

Om de faktisk er det eller ikke får bli opp til den som leser.

Jeg mener enkelte av de er det.

 

Jeg vil forøvrig ikke ha på meg en tittel som Frp-hater. Jeg er kun svært skeptisk til partiet, men jeg hater det ikke.

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar
Nei, det er ingen feiltolkning. Caplex er flere ganger kritisert for denne "definisjonen" deres som de har funnet på selv.

 

Her er du faktisk nødt til å komme med en god kilde isåfall, ellers må dette stemples som tidenes desidert dårligste bortforklaring. Det er tross alt snakk om et leksikon.

 

Når Frp-medlemmer snakker nedsettende om muslimer, afrikanere, samer og andre typer mennesker, så kan man diskutere om det er rasisme, eventuelt "hverdagsrasisme". Historisk sett så har de jo tilogmed blitt støttet av apartheidregimet i syd-afrika.

Hvem som måtte finne på å støtte noen kan ikke den som blir støttet noe for.

 

De ble støttet i penger faktisk, og ja, sympatien kom fra begge sider. Dette er en stund siden riktignok, men kan nok spore opp litt om grunnlaget til innvandrerhetsen Frp alltid har hatt i årene, til den dag i dag.

 

Ellers viser sitatene dine fint lite rasisme, og dessuten har du visst ikke fått med deg at f.eks. Simonsen ble kastet ut av partiet.

 

Han satt i partiet på tidspunktet det ble sagt og ingen i partiet reagerte på det, og det utsagnet var heller ikke grunnen til at han ble kastet ut.

Siden det ikke ble reagert på kan man anse det som et utsagn fra Frp pr. definisjon.

I motsetning til f.eks Lenvik guttenes utsagn om homofili forøvrig, siden det BLE reagert på.

At Simonsen senere blir kastet ut, sletter ikke hans arbeid i Frp. Verken det bra eller dårlige.

 

S,

Lenke til kommentar
Nei, det er ingen feiltolkning. Caplex er flere ganger kritisert for denne "definisjonen" deres som de har funnet på selv.

Her er du faktisk nødt til å komme med en god kilde isåfall, ellers må dette stemples som tidenes desidert dårligste bortforklaring. Det er tross alt snakk om et leksikon.

 

Bokmålsordboka sin definisjon er som følger:

 

"ras|is'me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer."

 

Det er ikke første gang caplex.no har sin egen definisjon på ting... Om de har rett eller feil i dette tilfellet kan noen andre diskutere. :p

Lenke til kommentar
Men det kan virke som at for mange så gjelder at uansett hvor dårlige argument man har, så er det godt nok så lenge det rammer Frp.

6233743[/snapback]

Ja du må gjerne utfordre slike tåplige argumenter. Personlig har jeg liten sans for politiske syn som går ut på å være imot noe (altså at man ikke er for noe spesielt).

 

Dagens Frp-uttalelse:

Fr.p. vil ta barna fra innvandrerforeldre

6233783[/snapback]

 

Den der hørte jeg på radioen i dag formiddag også, med samme overskrift. Overskriften er jo dirkete usann. Frp vil ikke ta barna fra innvandrerforeldre generelt. Det Frp vil gjøre i dette tilfelle er å definere manglende norskopplæring som grov omsogssvikt, noe som kan medføre at enkelte vil måtte begynne å lære ungene norsk, eller risikere at ungene blir fratatt dem. Noe som er milevis fra overskriften.

 

man kan være enig eller uenig med Frp her, men det er ikke rart folk hater Frp når mediene stadig forvrenger ting på den måten. Folk får jo sine fordommer om Frp bekreftet hele tiden slik det er nå.

Lenke til kommentar
Bokmålsordboka sin definisjon er som følger:

 

"ras|is'me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer."

 

Det er ikke første gang caplex.no har sin egen definisjon på ting... Om de har rett eller feil i dette tilfellet kan noen andre diskutere.  :p

 

Å gi Caplex.no, et jævla leksikon for pokker, deskreditering kreves gode kilder.

Slik jeg tolker det, så er Caplex sin tolkning kun en utvidning av definisjonen du refererer til.

 

Frp skiller uansett tydeligvis mennesker etter hvilken religion og nasjonalitet de opprinnelig har.

Det er en forskjellsbehandling, er det ikke?

 

S,

Lenke til kommentar
Hvorfor har disse menneskene inntrykk av at Frp vil "få ut svartingene" (for å sitere én fra troppen i militæret)?

 

Fordi det er det dagbladet forteller dem. FrP er rasister sier dagbladet, og mennesker som ikke fatter at dagbladet er en politisk avis går rett i fella og dermed enten hater eller elsker FrP på et helt latterlig grunnlag.

6228213[/snapback]

 

 

Så du mener at Dagbladet fabrikerer uttalelser for å ha noe å skrive om FRP, eller?

 

Ja. Det skjer nesten daglig at de tar en sak og skriver den helt om så det er ren løgn bare så det setter FrP i dårlig lys.

 

Jeg vil nå tørre å påstå at man skal ha en rimelig høy stol for å faktisk greie å skjule at enkelte innad i FRP (uten å nevne navn) kommer med kraftige og helt klart rassitiske yttringer støtt og stadig.

 

:)

6230826[/snapback]

 

Det er ingen som nekter på at enkelte innad i FrP kommer med kraftige og helt klart rasistiske ytringer. Nøkkelordet her er "enkelte". Dette er de kjøtthuene jeg nevnte som har blitt fortalt at FrP er rasister fra dagbladet og som dermed oppsøker partiet (eller oppsøker SV). Det betyr ikke noe som helst angående FrP sin politikk. Det betyr bare at FrP blir "gitt" slike søplete medlemmer av mediene.

 

Som også nevnt så er det langt fra den tredjedelen av befolkningen som er rasister, og jeg kan si med ganske høy sikkerhet at majoriteten av FrPs medlemmer ikke støtter slike toskete holdninger.

 

FrP har Siv Jensen og Carl I Hagen som antagligvis er blant de dyktigste politikerne Norge har hatt på mange år og som dermed heldigvis klarer å rydde opp i den dårlige delen av velgerne sine. Fordi det er jo utvilsomt en del av disse da FrP har støtte blant 1/3 befolkningen, akkurat som AP sitter på en del kommunist-svin.

 

Når det er sagt; Rasister har også stemmerett, og om de velger å bruke den på FrP, uavhengig om det er av latterlig grunnlag, så står de frie til å gjøre det. Det er skjønnheten ved demokrati + idioti.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hysterisk moro at tilogmed Vidar Kleppe stempler dette som rasisme.

At innvandrerforeldre kan motiveres bedre for å sørge for at barna lærer seg norsk er kanskje ikke feil. Det FRP kan ta tak i er det elendige opplegget som er lagd for å lære foreldrene norsk, så hadde de blitt bedre istand til å lære barna sine.

Lenke til kommentar
Den der hørte jeg på radioen i dag formiddag også, med samme overskrift. Overskriften er jo dirkete usann. Frp vil ikke ta barna fra innvandrerforeldre generelt. Det Frp vil gjøre i dette tilfelle er å definere manglende norskopplæring som grov omsogssvikt, noe som kan medføre at enkelte vil måtte begynne å lære ungene norsk, eller risikere at ungene blir fratatt dem. Noe som er milevis fra overskriften.

6233862[/snapback]

Det skal ikke mer til enn å lese ingressen for å få med seg dette. Overskriften er imidlertid ikke så langt fra sannheten om det ikke innføres annet enn straffetiltak. Dersom innvandrere ønsker å lære ungene norsk, men ikke har mulighet til det og ikke får den hjelpen de trenger, er jo resultatet gitt. Nærmere forklaring i link nr. 2.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...