Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Alle vil så gjerne være independent, men ikke mer independent enn at andre stater så klart er velkommen til å hjelpe de uavhengige slik at de kan bevare drømmen om at de er så uavhengige atte ..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Interessant å høre om Zeitgeist igjen, hadde faktisk glemt hva det var.

Breaking The Set - Inside the Zeitgeist Revolution | Exclusive Interview with Peter Joseph

Jeg rekker ikke se den på en stund, hvis du (eller noen andre) gidder å oppsummere kort så blir verden et bedre sted.

Beklager, er nokså innholdstett, så ville være en større jobb å transkribere enn jeg orker.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant å høre om Zeitgeist igjen, hadde faktisk glemt hva det var.

Breaking The Set - Inside the Zeitgeist Revolution | Exclusive Interview with Peter Joseph

Han vil at vi skal kvitte oss med markedene. Alt høres sikkert vakkert ut og klinger vel godt i en ellers sosialistisk person, men det hele er bare et luftslått.

Det svært urealistisk, og man har da en svært dårlig løsning altså: Kommunistisk planøkonomi, som man da har påvist at ikke har mulighet til å fungere, men bare skape kaos og uorden.

Så på papiret høres det sikkert bra ut, men i virkeligheten så vil det ikke fungere særlig godt.

Se fra 10:20 og utover:

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ang. ISIS henrettelsemetoder

0jrjzpo.jpg

"Barack Obama says the barbaric murder of Steven Sotloff has repulsed Americans and has only served to stiffen their resolve."

Han har kanskje (eller bør ha) en del å rydde opp i på hjemmebane også når det gjelder barbari.

XANy6tY.png

Ifølge "eksperter" er dette da mer sivilisert enn å bli skutt, siden de fortsatt driver med det. (?)

Endret av Mr.M
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har frp/høyre byrådet i Bergen innført eiendomsskatt. De gikk til valg på å fjerne eiendomsskatten for 2 år siden. De driter jo i sitt eget partiprogram.

Hvem i alle dager kan jeg stemme på i Bergen for å få vekk ufyseligheten? Hovedgrunnen til at jeg stemte frp var jo nettopp for lommeboken min. Og nå kommer eiendomsskatt + køprising... det er 20.000 ekstra i året for min del.

Må jeg stemme Demokratene eller hvilket parti er komprimissløs når det gjelder å fjerne eiendomsskatten?

Lenke til kommentar

Nå har frp/høyre byrådet i Bergen innført eiendomsskatt. De gikk til valg på å fjerne eiendomsskatten for 2 år siden. De driter jo i sitt eget partiprogram.

Hvem i alle dager kan jeg stemme på i Bergen for å få vekk ufyseligheten? Hovedgrunnen til at jeg stemte frp var jo nettopp for lommeboken min. Og nå kommer eiendomsskatt + køprising... det er 20.000 ekstra i året for min del.

Må jeg stemme Demokratene eller hvilket parti er komprimissløs når det gjelder å fjerne eiendomsskatten?

Har du hørt om DLF? :)

Det liberale folkepartiet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig slik at både protestanter og katolikker i Skottland ønsker uavhengighet? Norske medier nevner omtrent ikke dette i det hele tatt, men litt googling på engelsk tyder på det.

og menn og kvinner og ung og eldre? Hva om muslime eller jøder?

Hvis du virkelig lurer på hvorfor jeg spurte, så leste jeg en sak om at konflikten mellom katolikker og protestanter i Nord-Irland kan blusse opp for fullt dersom Skottland hadde blitt selvstendige. Derfor synes jeg det var litt merkelig at de tilsynelatende ikke virket å fronte hver sin side i Skottland.

Lenke til kommentar

Når man skal illustrere hvordan vi så ut for endel tusen år siden, hvorfor er det da alltid banale fremstillinger? Jeg nekter å tro vi så ut som fyr'n på dette bildet, som nærmest minner om en blanding av forvokst rotte, ekorn på anabole steroider,etc. og ingen lemmer er i størrelsemessig proposjon. I tillegg gjør misfosteret åpenbart reklame for Colgate tannkrem og.

U3f42YU.png

Lenke til kommentar

Når norske byråkrater og politikere drar på klimatoppmøte, spares det ikke på noe. Flybilletter på businessklasse til 40 000 kr per billett og opphold femstjerners hotell i diplomatstrøket i Qatars hovedstad.

Hva synes du om at byråkratene og politikerne bruker våre skattepenger på luksushoteller og flybilletter til 40 000 kr per billett?

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/I_verdens_rikeste_land/Klimakamp-pa-forsteklasse-2952039.html

Lenke til kommentar

ang. ISIS henrettelsemetoder

0jrjzpo.jpg

"Barack Obama says the barbaric murder of Steven Sotloff has repulsed Americans and has only served to stiffen their resolve."

Han har kanskje (eller bør ha) en del å rydde opp i på hjemmebane også når det gjelder barbari.

XANy6tY.png

Ifølge "eksperter" er dette da mer sivilisert enn å bli skutt, siden de fortsatt driver med det. (?)

Hvordan i alle dager kan du sammenligne en gjeng med barbarer som drar rundt og plyndrer, voldtar og dreper sivile med feil religion med et sivilisert land?

IS tok til fange denne sivilisten og myrdet han med kaldt blod for propaganda formål. USA har en av de mest rettferdige og best fungerende rettssystemer i verden. Det som skjedde med mannen er mot normalt og skapte en masse debatt i USA. Der borte prøver man faktisk å begrense lidelsene til den dødsdømte under henrettelsen mest mulig. Tror du IS bryr seg noe særlig om slikt?

Jeg er selv mot henrettelse som straffemetode. Men jeg lurer likevel fælt, hvordan i all verden kan du egentlig finne på å sammenligne USA med IS?

Endret av Goomba Stomper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...