ATWindsor Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 skulle tatt meg ett sekund å knekke den nakken hvis vi hadde kommet i klinsjDu høres ut som en tøffing. Brukket Mange nakker i din tid? Hva er det du vil egentlig? Antakelig insinuere at det høres ut som du prater tull? AtW 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Antakelig insinuere at det høres ut som du prater tull? AtW Mulig det atw, mulig det Jeg så på klokkeslettet, og tenkte at vesle slimda nok har sittet oppe hele natten for å vurdere "bølgene", og liksom i videoen vedlagt, så lot neket det stå til, hipp hurra, kan Polly få en peanøtt nå .. https://www.youtube.com/watch?v=juoGdwLTTBM Lenke til kommentar
Sigaruto Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Ikke alle liberalister ønsker en avvikling av staten, mange ønsker en liten stat, uten økonomisk kontroll. Dere bommer så jævli... Liberalister er folk sån som Jens, Obama... Libertarianere er folk sån som Ron Paul. Se denne videoen: 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Ikke alle liberalister ønsker en avvikling av staten, mange ønsker en liten stat, uten økonomisk kontroll.Dere bommer så jævli... Liberalister er folk sån som Jens, Obama... Libertarianere er folk sån som Ron Paul. Se denne videoen: Edit. Jeg missforstod deg. Men liberalist er ikke det samme som det amerikanerne kaller "liberals". Endret 23. juli 2014 av turbonello Lenke til kommentar
FlyingPenguin Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Ikke alle liberalister ønsker en avvikling av staten, mange ønsker en liten stat, uten økonomisk kontroll.Dere bommer så jævli... Liberalister er folk sån som Jens, Obama... Libertarianere er folk sån som Ron Paul. Se denne videoen: Haha. Du er i alle fall LANGT ute på viddene!!!! Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig. Endret 23. juli 2014 av melbyes 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig.OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte. Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Nå skal jeg ut og handle div ting også leser jeg på VG at banker og kort er nede og at folk ikke får betalt... Hvor vanskelig skal det være å ha kritsike systemer tilgjengelige med skikkelig backup? Endret 23. juli 2014 av Ziff Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Vi har det. Kontanter. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Systemene er uansett oppe igjen nå. Lenke til kommentar
FlyingPenguin Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte. Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. Betyr nok ikke venstreorientert nei, men de har i stedet bare tatt over ordet for å virke "liberale". 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig.OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte.Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. Liberals er ikke liberalt i USA men liberalists and libertarians er liberalt i USA Vi amerikanere liker å være annerledes 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig.OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte. Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. Liberals er ikke liberalt i USA men liberalists and libertarians er liberalt i USA Vi amerikanere liker å være annerledes Hehe =) OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte. Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. Betyr nok ikke venstreorientert nei, men de har i stedet bare tatt over ordet for å virke "liberale". Hm. Ja. Lurer på hvordan det egentlig ble slik.= P Er kommunister liberals forresten? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig.OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte.Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. Liberals er ikke liberalt i USA men liberalists and libertarians er liberalt i USA Vi amerikanere liker å være annerledesHehe =) OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte. Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. Betyr nok ikke venstreorientert nei, men de har i stedet bare tatt over ordet for å virke "liberale".Hm. Ja. Lurer på hvordan det egentlig ble slik.= PEr kommunister liberals forresten? Slaveri , borgerkrigen og roosevelt Kommunister er communists men har et liberal ideologi 1 Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) "Gjør din plikt - krev din rett" For så vidt enig med ministeren i at staten burde tilby arbeidsledige kurs og veiledning, for å hindre at folk faller ut sosialt. Om jeg skal tillate meg å kverrulere litt, sliter jeg dog med å følge logikken i "gjør din plikt". Jeg mener, er det ikke egentlig slik at man allerede har gjort sin plikt via skatteseddelen? I teorien "oppbevarer" jo staten pengene for oss, for så å dele dem ut igjen når den mener vi har behov for det. Nå derimot, skal staten altså kreve at du jobber enda en gang for dine egne skattepenger - forkledd som "aktivitetsplikt"? Ikke særlig liberalt. Hva blir det neste, at man må ta oppvasken for å finansiere sykehusoppholdet sitt? På mange måter stikk i strid med FrPs argumentasjon i bompengesaken - at man ikke skal betale to ganger for å kjøre på en vei? Endret 30. juli 2014 av LucarioX 2 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) [....]Jeg mener, er det ikke egentlig slik at man allerede har gjort sin plikt via skatteseddelen? I teorien "oppbevarer" jo staten pengene for oss, for så å dele dem ut igjen når den mener vi har behov for det.[...] Det var vel en litt rar teori om skatt? Endret 9. august 2014 av M98kF1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Er det virkelig en rar teori om skatt? Det er jo det staten gjør, bortsett fra at den bruke pengene den får inn i sin tidsperiode. 1 Lenke til kommentar
FlyingPenguin Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 (endret) Ja, staten er snill som vil oppbevare pengene for deg. For den tar jo ikke pengene med makt med trusler om fengsel, og gir smuler tilbake for å være snill. Blir det samme som at han som raner deg er "snill" å gir tilbake 20,- av de 100,- han tok med makt. Raneren vet jo best hva de pengene burde brukes til, selv om du skulle være uenig i det. Endret 10. august 2014 av melbyes Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 *Sukk* Satt og lyttet til Dagsnytt 18 mens jeg spilte, og hørte antydninger til en spenstig debatt mellom lederen av KRFU og FPU da programleder innledet segmentet, men jeg var nødt til å sette spillet på pause og måpe da jeg hørte FPU-lederen levere en urdårlig prestasjon. Programleder stiller flere ganger spørsmål for å få konkrete svar, men FPU-lederen fortsetter å hamre inn svada og tøys. Både programleder og KRFU-leder ser nærmest overrasket ut over hvor grovt FPU-lederen bommer, og gjentar de samme momentene til alles store fortvilelse. Det føltes som å se et barn prøve å presse en firkant inn i åpningen til en sirkel. (Poenget er altså ikke selve politikken partene forfekter, men heller hvordan FPU-lederen later til å ikke forstå forskjellene mellom de som kan hjelpes i eget land/naboland og de som er nødt til å få asyl annetsteds av sikkerhetsårsaker). http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/NNFA56082114/21-08-2014 - omtrent 49:30 min. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Det bestialske parterings-drapet i Møre og Romsdal hvor man fant kroppsdeler slengt rundt omkring Sami Milhem (20) døydde av forbløding Det er vel på et vis kanskje riktig at man forblør, akkurat som stakkaren som nylig fikk hodet avkappet i Syria av ISIL, allikevel blir denslags formulering et understatement synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå