del_diablo Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Er den del logigitistikk for å få sporene til å fungere om vinteren, samt samkjøringen av tog og motgående tog. Men eneste forskjellen blir antall avganger og antall tog. Er det mer % problemer i høyere befolket områder, så ja, er det noe galt med måten ting blir gjordt på. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 I de tettest befolkede områdene. Regner med at det går greit så lenge det bare finnes ett spor og ett tog. Kreves ikke mye innsats for å få det til å gå. Det snodige er jo at man finner klager som din i alle land i verden. Kanskje er det derfor ikke så enkelt som det dere skal ha det til. De fleste større forsinkelser kommer uansett av svikt i vedlikeholdet, som allerede er privatisert. Å tro at mer privatisering skal løse problemene framstår derfor som absurd. 2 Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Alle fagforeninger innen sektorer som har med jern å gjøre er beinharde. Derfor skjer det sjelden noe, uansett hva myndighetene gjør. Det er forøvrig et naturlig monopol, jernbanedrift. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Det snodige er jo at man finner klager som din i alle land i verden. Kanskje er det derfor ikke så enkelt som det dere skal ha det til. De fleste større forsinkelser kommer uansett av svikt i vedlikeholdet, som allerede er privatisert. Å tro at mer privatisering skal løse problemene framstår derfor som absurd. Nei er enig i at privatisering i seg selv ikke er noen garantert løsning. Man må jo få til en solid snuoperasjon for at ting skal bli bedre og det har de ikke lykkes med i Jernbaneverket sålangt. Ellers er det jo ingen som påstår at det er lett med verken det ene eller andre og det er uansett irrelevant for saken. Endret 3. desember 2013 av Vice Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Nettavisen har et langt og svært innsiktsfullt intervju med Jon Hustad. God lesing! Utvilsomt en smart kar, og jeg er enig i mye av det han sier, spesielt rundt NAV. Problemet mitt med han er at alt han uttaler seg om er basert på økonomi, han fjerner det menneskelige. Han er veldig egoistisk, noe han på ingen måte prøver å skjule. Han tenker kun på norge, og hva som er bra for nordmenn, rent økonomisk. Dette er veldig fjernt fra min egen tankegang. Endret 4. desember 2013 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Jon og Christine sparer 463.000 kroner på rask nedbetaling Næææh! Sparer man penger på å betale ned lånet raskere også nå da?? Er det slik nyhetene blir med stadig fallende kunnskap innenfor helt elementær matte? Ellers virker det jo helt meningsløst å binde seg til 13 års nedbetalingstid. Man får jo ingen fordeler ved å gjøre dette. Tvertimot. Man kan når som helst betale høyere månedsavdrag på et 25 års lån men om man begynner å betale mindre på et 13 års lån blir det trøbbel. Endret 11. desember 2013 av Vice 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Jon og Christine sparer 463.000 kroner på rask nedbetaling Næææh! Sparer man penger på å betale ned lånet raskere også nå da?? Er det slik nyhetene blir med stadig fallende kunnskap innenfor helt elementær matte? Ellers virker det jo helt meningsløst å binde seg til 13 års nedbetalingstid. Man får jo ingen fordeler ved å gjøre dette. Tvertimot. Man kan når som helst betale høyere månedsavdrag på et 25 års lån men om man begynner å betale mindre på et 13 års lån blir det trøbbel. Ja, det er ganske meningsløst, vi har motsatt taktikk, lånet har så lang løpetid som mulig, og vi betaler inn ekstra, gir mye bedre fleksibilitet. AtW 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det snodige er jo at man finner klager som din i alle land i verden. Kanskje er det derfor ikke så enkelt som det dere skal ha det til. De fleste større forsinkelser kommer uansett av svikt i vedlikeholdet, som allerede er privatisert. Å tro at mer privatisering skal løse problemene framstår derfor som absurd.Hva mener du er løsningen da? 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 I saker som omhandler asylbarn som har bodd så lenge i Norge at det er det eneste fornuftige hjemstedet deres, er det noen store norske partier som har frontet forslagene om å la barna bli og sende foreldrene (dersom de er her ulovlig) hjem, eller er det ingen som ser på det som aktuelt å skille barn fra foreldre på det grunnlaget? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Jens Stoltenberg er oppnevnt som FNs spesialutsending for klima, og ser dermed ut til å ha fått napp på Finn-annonsen sin fra september 4 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Veldig bra spill: http://www.positech.co.uk/democracy3/index.php?src=d3mainmenu 1 Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Denne går ut til alle dere som lager ramaskrik over trivielle ting. Skjerp dere. Det er fullt lovlig å kritisere ting man er uenige i, men jeez. Noen her har virkelighetsbobler som ikke når utafor sin egen nese en gang. Endret 30. desember 2013 av Astralnoise 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Og alltid like gøy med de som klager over de som klager... 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Det er noe som irriterer meg i stadig økende grad. I mangel på bedre ord, så kaller jeg det forakten for kunnskap.Det er fremdeles sånn at hvis du skal ha fikset badet ditt, så ringer du rørleggeren. Er det noe feil med bilen, setter du den på verksted og får mekanikeren til å se på den. Jeg undres over at dette er selvfølgeligheter for folk flest, men at Ola Dunk likevel mener å ha svaret på så mange, større ting. Det virker som det er om å gjøre for en hver pris å ha andre forklaringer på ting enn det de som faktisk kjenner fagfeltet mener.- 11. september? Hvem bryr seg vel om hva fagfolkene sier, det var jo "selvsagt" en kontrollert sprengning av WTC.- Vondt noe sted? For all del, ikke gå til legen, bestill heller en urt, drikk en kopp te, hold deg unna magnetfelt og få energiene i balanse.- Vaksiner er roten til alt ondt. At mange skumle sykdommer nå er nesten utryddet er tilfeldig.- ABB var noe CIA sto bak. Selvsagt. Vi har engleskole og snåsamann. Kornsirkler og fjernhealing. Rekken over ting som blir presentert som "sannheter" er endeløs. Et hvert fagfelt har forskningsmateriale på titusener av sider. Det er ikke uten grunn at det tar årevis å studere et fag opp til doktorgradsnivå. Så kommer det da en liten tass fra Norge og skal påstå noe som er helt imot fagkunnskapen, på bakgrunn av noe vedkommende har sett på Youtube? I en video som er lagt ut av en amerikansk baker?- Hadde du latt meg bygge hus til deg og familien, hvis jeg sa jeg hadde sett alt om husbygging på Youtube?!Jeg får helt vondt. Ikke nytter det å diskutere med enkelte av disse "troende" heller, for det kan fort vise seg at alt som ikke støtter Youtube-videoen er kjøpt og betalt av "noen", og dermed ikke til å stole på. Konspirasjonsfolk, alternativ-"medisinere" (-svindlere, for det er det dere er!), vaksinemotstandere, misjonerende religiøse og alt annet surr jeg ikke kommer på akkurat nå: jeg håper dere kommer på andre tanker i løpet av 2014. Sannsynligvis gjør dere ikke det, men da ber jeg i det minste om at dere holder de sinnssyke ideene deres for dere selv. Og om dere på død og liv må dele tankene deres med oss andre folk, vær vennlig å ikke bruk tilfeldige Youtube-videoer som "kilder". Det er gratis å studere i Norge - bruk noen år på å lære ting skikkelig i stedet. Endret 2. januar 2014 av #97 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Er vel dessverre det som er en av bivirkningene av at informasjonsflyten har blitt så mye større med årene. Idioti sprer seg også dessverre som en del av denne flyten. Om man hadde én og annen gærning som "trodde på snåsamannen" for 20 år siden så ble det som regel ikke så mye mer ut av denne gærningen. Nå kommer gærninger lettere i kontakt med hverandre og de gjør dermed mer ut av seg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Det er noe som irriterer meg i stadig økende grad. I mangel på bedre ord, så kaller jeg det forakten for kunnskap. Det er fremdeles sånn at hvis du skal ha fikset badet ditt, så ringer du rørleggeren. Er det noe feil med bilen, setter du den på verksted og får mekanikeren til å se på den. Jeg undres over at dette er selvfølgeligheter for folk flest, men at Ola Dunk likevel mener å ha svaret på så mange, større ting. Det virker som det er om å gjøre for en hver pris å ha andre forklaringer på ting enn det de som faktisk kjenner fagfeltet mener. Men du er vel enig i at våre styresmakter lyver så det renner av seg, og bare de siste års avsløringer av hvor påpasset og overvåket vi er, bør vel fortelle oss, at ingen er til å stole på. Så jeg stoler ikke på en eneste fagmann, før jeg ser resultatet av anvendt faglighet konkret Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Går ikke så bra med sosialdemokratiet i Europa for tiden? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Er ditt eneste mål på om ett samfunn går bra økonomisk vekst? AtW 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Er ditt eneste mål på om ett samfunn går bra økonomisk vekst? AtW Ikke bare det, men økonomisk vekst fører til et godt samfunn. Den siste tar opp det meste jeg er opptatt av. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå