Vice Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Om slektninger av regjeringsmedlemmer har skulket militæret er helt irrelevant. Det er jo soleklar fremgang i forhold til det vår kjære Rødgrønne regjering presterte å gjøre: Strøm-Erichsens høyre hånd er militærnekter Endret 17. oktober 2013 av Vice Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det som virker mer bekymringverdig er at Solberg har utnevnt en likestillingsminister som viser tendenser til å ha et kvinnesyn og syn på homofile som kunne vært Putin verdig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Putin verdig er en kraftig overdrivelse om ikke direkte misvisende. Jeg kjenner ikke til hva Solveig Horne står for ut over det jeg har lest de siste tre minuttene, men hun virker i hvert fall som veldig urutinert med tanke på uttalelser. Uansett, debatten hun legger opp til bør legges død. Homofili bør ikke presenteres som en "sak" eller "tema" i barnehagen, men være så naturlig at man ikke lager noe poeng ut av det. Vei, vi får nå lære Solveig Horne å kjenne bedre gjennom politikken fremover. Så skal jeg bygge meg opp en mening om politikken hennes. Endret 17. oktober 2013 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 «Transpersoner må inn under pasientlovgivingen. Det er der de hører hjemme» Slik uttalte likestillingsminister Solveig Horne (Frp) seg bare ei uke før valget. Men hun modererer nå kvinnesynet sitt: Jeg har aldri ment at det er offeret som har skylden for en voldtekt. Det er bare en som er ansvarlig for voldtekt og det er overgriperen, sier statsråd Solveig Horne. http://www.dagbladet.no/2013/10/17/nyheter/innenriks/politikk/erna_solberg/solveig_horne/29829331/ Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Tror ikke unaturlige og uvanlige legninger er noe å forvirre små barn med. Det er nok utviklingsproblemer som det er. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Tror ikke unaturlige og uvanlige legninger er noe å forvirre små barn med. Det er nok utviklingsproblemer som det er. Nå var det jo uansett ikke snakk om unaturlige eller uvanlige legninger men bare generell homofili. 6 Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Nå var det jo uansett ikke snakk om unaturlige eller uvanlige legninger men bare generell homofili. Åh, så den er generell nå. Men fortsatt like uvanlig? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Åh, så den er generell nå. Men fortsatt like uvanlig? Hva er det du snakker om?? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det som virker mer bekymringverdig er at Solberg har utnevnt en likestillingsminister som viser tendenser til å ha et kvinnesyn og syn på homofile som kunne vært Putin verdig. Det er på tide med et regjeringsskifte. De blåbrune har åpenbart ikke et styringsdyktig alternativ. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det er på tide med et regjeringsskifte. De blåbrune har åpenbart ikke et styringsdyktig alternativ. Tja, var vel ikke det jeg insinuerte, men men... Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Trenger vi strengt tatt en likestillingsminister i Norge? Jeg kommer på viktigere ting vi kan ha ministere for. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Fy helvete for et nytt jævla lavmål når det gjelder respekt for dyr og natur: http://www.aftenposten.no/webtv/Torturerer-dyr-til-dode-7348058.html#.UmjNXhBiU2c 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) De kommer jo fra ett land hvor man i historien har behandlet både mennesker og dyr kun som en naturressurs og ikke individer. Så de har nok ett annet forhold til liv enn det vi i vesten har. Trenger vi strengt tatt en likestillingsminister i Norge? Nei. Endret 24. oktober 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 At de har et annet forhold til liv kan man trygt si! Er fullt mulig å behandle dyr og naturen med respekt selv om man bruker dem som ressurser. 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Horne diskriminerer transpersoner I floraen av problematiske uttalelser fra barne-, likestillings- og inkluderingsminister Solveig Horne har mediene oversett en av de mest alvorlige. http://www.nrk.no/ytring/horne-diskriminerer-transpersoner-1.11312567 Veldig, veldig godt innlegg. Nyanserer og avmystiserer transkjønnede samtidig som det peker på alvorlige svikt i samfunnsstrukturene som tillater diskriminering av en veldig sårbar minoritet. Og hvorfor Hornes uttalelser støtter opp om en aktiv politisk strategi om å diskriminere, undertrykke og kontrollere de som er annerledes. 2 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Nei. Er du en hvit, heteroseksuell mann? 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Er du en hvit, heteroseksuell mann? Jepp, ergo jeg vil aldri bli kvotert inn noe sted Eller kanskje om jeg var keen på å bli sykepleier. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Etikkforsker Morgen Magelssen sier til kristenavisa Vårt land at han vil ha: - Reservasjonsrett for leger som ikke vil utføre aborthenvisning. - Reservasjonsrett for politi mot å gripe inn mot demonstranter de er enige med. - Reservasjonsrett for lærere mot å undervise pensum de er uenig med. - Reservasjonsrett for alle yrker så langt det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Personlig er jeg for mest mulig frihet for enhver person så dette synes jeg høres fornuftig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå