Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men slike "verktøy" er vel primært for folk med leddgikt ol.

 

Tanken streifet meg selvfølgelig, men når jeg kikker på et annet redskap fra samme "serie" så er jeg ikke overbevist

 

http://www.clasohlson.com/no/Stekespade/34-1126

 

prøver å forestille meg hvordan det er å snu et speilegg med denne, og man må egentlig vri hele underarmen. Mens en vanlig stekekspade man har stukket inn i hånden forfra, er lettere å manøvrere kanskje.

 

Det lages jo en god del produkter på verdensbasis i "kapitalismens navn" bare for å holde kjøp & forbruk gående, så kan jo være det vi ser her for alt jeg vet.

Lenke til kommentar

Første settning i beskrivelsen: Avlaster i kjøkkenet når bevegelse og kraft er begrenset.

Før fikk man sånne av hjelpemiddelsentralen (men statens innkjøpsordning førte til en pris ca 30-40 ganger det CO selger for...) og de er ment for folk med nedsatt bevegelighet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tenk større. Det vi trenger er bøsser med trådløs lading, NFC støtte, blåtann 4.0 og en app som man kan bruke for å kjøre bøssene. Appen må selvsagt kunne slå av og på motor, lys og laser, samt ha en valgfri melodi når den brukes.

Videre må appen poste statusoppdateringer på facebook når den brukes, med info om hvor mye og en gps tag om hvor. Appen må også ha tilgang til kameraet slik at man kan ta bilder og poste på instagram, og et videoklipp til vimeo.

 

Alt dette må man selvsagt kunne twitre og snapchatte om, og har folk spørsmål om bruk kan de bruke spring.

Når bruken øker, kan man lage facebook grupper og sider hvor folk deler erfaringer og tipser om riktig vinkel under bruk.

Selve bøssens funksjonalitet utvides med bl.a en micro usb kontakt, støtte for minnekort (til logger, mp3 filer osv), varme i skaftet, valgfritt farge på lyset, klokke m/ alarm, og en funskjon som skanner hva man skal bruke det på og bruker nettilkoblingen til å laste ned info for å dosere riktig basert på bevegelsessensorer og gps.

Innebygde sensorer måler vekt og nivå, sender en epost når det er på tide å fylle opp og om man registrer den før x dato får man 10 GB gratis på dropbox.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bybildet ikke trygt med Segway Finnes det egentlig noen statistikk som støtter opp om dette eller er det bare tullpreik? Hva med syklister? Hvordan er det så veldig trygt for bybildet egentlig? Segway har tross alt en maxhastighet på 20km/t mens på sykkel har man gærninger som kommer i 30km/t++. Var vel endog en gjøk som nylig havnet i rettsak for å ha drept en fotgjenger nylig med idiotkjøringen sin. Hvis argumentet er at "Segway ikke er trygt for bybildet" da bør man også fjerne sykler fra bybildet da de fremstår som mange ganger farligere.

Lenke til kommentar

I artikkelen over står det blant annet

 

 

Hun vil ikke røpe innholdet konkret, men viser til at gruppen til nå har vurdert Segway for lite egnet til kjøring i norske gater, også sykkel- og gangveier, av hensyn til trafikksikkerheten.

Synes ikke dette høres ulogisk ut. Segways trenger vel helt flate flater til å kjøre på, så f. eks å kjøre opp på et gangfelt vil vel være veldig vanskelig?

 

Forøvrig:

People hurt on the self-balancing devices are more likely to be admitted to the hospital, particularly with traumatic head and face injuries, than pedestrians struck by cars, said Dr. Mary Pat McKay, a professor of emergency medicine and public health at the George Washington University.

http://www.nbcnews.com/id/39382682/ns/health-health_care/t/segway-scooters-can-lead-serious-injuries-experts-warn/

Lenke til kommentar

I artikkelen over står det blant annet

Synes ikke dette høres ulogisk ut. Segways trenger vel helt flate flater til å kjøre på, så f. eks å kjøre opp på et gangfelt vil vel være veldig vanskelig?

 

Forøvrig:

http://www.nbcnews.com/id/39382682/ns/health-health_care/t/segway-scooters-can-lead-serious-injuries-experts-warn/

Feks. hele Oslo by er uegnet for både bil og sykkel pga. dårlige veier, men kan ikke se at det har vært noe argument tidligere?

Og jeg ser ikke helt hvordan skadene som er beskrevet i artikkelen skiller seg fra skader som oppstår når syklister ramler?

Lenke til kommentar

Kan tippe at selv om de fleste har tryna på sykkel, oppstår det lettere alvorligere skader på segway? Eh, er ikke helt sikker. Uansett så vil jeg si at selv om oslo by er dårlig fremlagt for både sykkel og bil ja, så er det i alle fall mulig å komme seg frem med de.

Lenke til kommentar

Bybildet ikke trygt med Segway Finnes det egentlig noen statistikk som støtter opp om dette eller er det bare tullpreik? Hva med syklister? Hvordan er det så veldig trygt for bybildet egentlig? Segway har tross alt en maxhastighet på 20km/t mens på sykkel har man gærninger som kommer i 30km/t++. Var vel endog en gjøk som nylig havnet i rettsak for å ha drept en fotgjenger nylig med idiotkjøringen sin. Hvis argumentet er at "Segway ikke er trygt for bybildet" da bør man også fjerne sykler fra bybildet da de fremstår som mange ganger farligere.

 

Segway er litt krøkkete for den er så brei, og den er også relativt sett tung. Ellers er det jo fint om du har samme krav til dokumentasjon angående dine løse og faste påstander om syklister...

 

Personlig tror jeg problemet er minimalt, segway er litt nerdekul, men dritdyr og mindre praktisk enn en elektrisk sykkel på alle vis, så jeg tror de blir lite vanlige.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Segway er litt krøkkete for den er så brei, og den er også relativt sett tung. Ellers er det jo fint om du har samme krav til dokumentasjon angående dine løse og faste påstander om syklister...

 

Personlig tror jeg problemet er minimalt, segway er litt nerdekul, men dritdyr og mindre praktisk enn en elektrisk sykkel på alle vis, så jeg tror de blir lite vanlige.

 

AtW

Jeg tror også de ikke blir veldig vanlige og ser mer dette som et oppkonstruert byråkratisk problem. Sykler derimot renner veiene over og det sier seg selv at det er mye farligere med 500.000 syklister kontra 1000 Segways, når i tillegg topphastigheten på en sykkel er over dobbelt så stor så ser man tegninga. Men det blir spennende å se om de faktisk har noen reell dokumentasjon om at Segway skal være så mye farligere enn sykkel.

Lenke til kommentar

Jeg tror også de ikke blir veldig vanlige og ser mer dette som et oppkonstruert byråkratisk problem. Sykler derimot renner veiene over og det sier seg selv at det er mye farligere med 500.000 syklister kontra 1000 Segways, når i tillegg topphastigheten på en sykkel er over dobbelt så stor så ser man tegninga. Men det blir spennende å se om de faktisk har noen reell dokumentasjon om at Segway skal være så mye farligere enn sykkel.

 

Virker litt merkelig å bruke antallet som argument dog, det er jo farligere med en million biler enn om en gjøk legger en anti-tank-mine på E6en, men det er jo ikke noe argument for at sistnenvte bør være lov.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...