ATWindsor Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Global oppvarming? Nå må du følge med i timen og bruke det mer korrekte begrepet "klimaendringer". Gitt at IPCC driver med forsking, ja da fungerer forskning på den måten at man bare "bestemmer seg for noe". Jeg har vanskelig for å se hvordan "klimaendringer" er ett bedre ord å bruke i setningen jeg skrev. Ellers foreslår jeg at du setter deg litt inn i forskning, det virker bare dumt med slike "nå må forskerene få bestemt seg"-utbrudd, dumt eller bare ekstremt naivt. Uansett hva vil du alltid finne noen forskere med spesielle meninger. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Jeg gjetter følgende uten å ha satt meg inn i saken: Det er mer is i år, siden i fjor var ett rekordår, plotter man langsiktig så ser man det samme hele veien, det går opp og ned, men en trend som går nedover over tid. Det finnes en eller to folk som mener vi er på vei inn i en istid, som ikke har så mange som deler det synet, de er sitert i den opprinnelige saken. Økningen gjør at det glidende gjennomsnittet over tid/trenden og framtidsprognosene må justeres noe. Det skal sies at glidende gjennomsnitt av lange serier er dårligere til å fange opp brå endringer enn glidende gjennomsnitt av korte serier. Langsiktige gjennomsnitt vil "skjønne" brå endringer senere. Det danner grunnlaget for at de to sidene i saken tolker ulikt. De som mener global oppvarming er noe tull vil være kjapt ute med å tolke det som en snudd trend, mens den andre siden vil avfeie det som en ubetydelig variasjon i en langsiktig trend. Endret 9. september 2013 av Simen1 1 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Helt latterlig udemokratisk at bare Oslo fikk stemme over OL. Det ble åpenbart gjort for å øke sjansen for et ja ... 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Helt latterlig udemokratisk at bare Oslo fikk stemme over OL. Det ble åpenbart gjort for å øke sjansen for et ja ... Åpenbart. Og ikke bare det, men de har blant annet øst av felleskapets midler for å lage ensidig «informasjon» og «glemt» å sende valgkort til 60.000 utlendinger. Endret 10. september 2013 av Aiven 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Siden "folkeavstemningen" bare gjaldt Oslo vest synes jeg all offentlig finansiering bør tas fra Oslo vest sin pott. Jeg er sjokkert over hele OL-prosessen. Makan til korrupt opplegg. Det må annuleres så snart som over hodet mulig. Både V og Frp vil vel sette foten kraftig ned. Krf er jeg usikker på. H i Oslo er for OL, men ellers i landet er de splittet. 1 Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Venstre er vel dessverre for OL, enda mer enn Høyre er såvidt jeg vet Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Helt latterlig udemokratisk at bare Oslo fikk stemme over OL. Det ble åpenbart gjort for å øke sjansen for et ja ... Hvorfor det, vi må jo få bestemme om dette er noe vi ønsker å søke om å avholde. Det skal jo tross alt foregå i vår bakhage. Du er klar over at dette er bare om Oslo skal søke eller ikke. Det er ikke slik at bare Oslo som skal bestemme om det blir OL eller ikke. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hvorfor det, vi må jo få bestemme om dette er noe vi ønsker å søke om å avholde. Det skal jo tross alt foregå i vår bakhage. Du er klar over at dette er bare om Oslo skal søke eller ikke. Det er ikke slik at bare Oslo som skal bestemme om det blir OL eller ikke. Kanskje fordi hele landet må betale? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Kanskje fordi hele landet må betale? Ja, så den endelige beslutningen blir jo tatt på nasjonaltnivå. Men vi må jo finne ut om Oslo faktisk vil før man bestemmer seg for å søke. Skjønner ikke at folk ikke forstår det... Endret 10. september 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Kunne noen forklart meg sånn rimelig enkelt hva det er en politiker gjør i sin arbeidsdag? Tenker spesielt på de som nå har blitt "kastet" ut av Stortinget. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Ja, så den endelige beslutningen blir jo tatt på nasjonaltnivå. Men vi må jo finne ut om Oslo faktisk vil før man bestemmer seg for å søke. Skjønner ikke at folk ikke forstår det... Med tanke på den skitne valgkampen, vet vi egentlig ikke om Oslo vil. Alle meningsmålinger tydet på at nei-siden ville vinne, før ja-siden pumpet inn millioner av kroner av idrettsmidler og skattepenger. Å bruke av fellesmidler til å fremme én side bryter med alle demokratiske prinsipper - men er en pervers sideeffekt av at man overlot til dem som ønsker seg et ja å avholde avstemningen. 1 Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Fan av DLF nå altså, turbonello ? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 DLF er vel et utrbryterparti med røttene sine hos Venstre og i dag til en viss grad med fraflyttede Frp-velgere, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 DLF er vel et utrbryterparti med røttene sine hos Venstre og i dag til en viss grad med fraflyttede Frp-velgere, så hvorfor ikke? Hos venstre? Må si det overraske meg, da jeg vil karakterisere det virkelighetsfjerne opplegget til DLF ganske fjernt fra venstres politikk. AtW 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det opprinnelige DLF ble opprettet etter en splittelse på Venstres landsmøte i 1972, og ble oppløst i 1988. Dagens DLF ble grunnlagt av noen sentrale figurer fra gamle DLF i 1992, og skal ha blitt mer og mer fundamentalistisk i løpet av 90-tallet. I følge Wikipedia, i alle fall. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Angående det som skjer i USA nå:Er det ikke ganske underforstått at man må regne med krig på eget territorium når man fører krig rundt om i verden? Hvorfor blir det definert som terrorisme? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Fordi det er ikke et land eller nasjon som står bak angrepet, men en enkelt-person eller en gruppe. Derfor, terrorisme. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Fordi det er ikke et land eller nasjon som står bak angrepet, men en enkelt-person eller en gruppe. Derfor, terrorisme. Ifølge wikipedias definisjon stemmer det ikke, men jeg skal si meg enig at det er slik uttrykket brukes. Viktig å ha faner, uniformer og trompeter Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 "ergonomisk" http://www.clasohlson.com/no/Osteh%C3%B8vel/34-1124 den gode gamle holder for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå