Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Flere kvinner kan alltid være fint det. Men forsvarer et ønske om flere kvinner å diskriminere menn?

 

"Nei beklager, du er mann så vi ønsker ikke deg som ansatt." Er dette holdninger vi ønsker i samfunnet? Er dette en holdning vi ønsker at politikerne skal støtte? Personlig ønsker jeg ikke det.

6207181[/snapback]

Sist gang jeg vurderte Staten som arbeidsgiver fikk jeg ikke jobb. Men du overdriver her. De hadde valgt en mann allerede, så da ble neste en kvinne. Det var ingen 3. ansettelse. Sikkert ikke noe dumt valg. Hadde jeg fått jobben ville det bare blitt en ekstra arbeider av den typen de allerede har masse av. Og hadde jeg virkelig vært best ville jeg fått tilbudet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118057

 

Inger Marie Sunde må være gal. Her er det faktisk snakk om å gi politimyndighet til privatpersoner og bedrifter.

 

Kvinnen er leder for Økokrims datakrimavdeling. Skremmendes at en med slike syn som er til skade for rettssikkerheten sitter i en slik stilling.

 

Musikkbransjen er jo som alltid glad i slike mennesker.

 

- Da ville vi slippe å gå veien om politi eller domstol, noe som ville gjort jobben vår betraktelig enklere

 

Er det mulig?

6207244[/snapback]

Dette er noe av det mest hårreisende jeg har lest på lang lang tid. Det er heller på tide å legge restriksjoner på all den suspekte aktiviteten som allerede praktiseres av platebransjen, for dette har gått for langt. Likevel tar jeg det med knusende ro, siden et slikt idiotisk forslag aldri i verden kommer til å realiseres.

 

Dette kommer jeg til å bruke som stjerneeksempel på inkompetanse i framtiden.

Lenke til kommentar
"Nei beklager, du er mann så vi ønsker ikke deg som ansatt." Er dette holdninger vi ønsker i samfunnet? Er dette en holdning vi ønsker at politikerne skal støtte? Personlig ønsker jeg ikke det.

6207181[/snapback]

Det vi ønsker i samfunnet er vel holdninger som aksepterer at en arbeidsgiver ansetter de han vil foretrekke å ha som ansatte. Dersom en arbeidsgiver kun vil ha mannlige ansatte så bør han få lov til det, men da må han selv også være obs på at dette kan føre til at bedriften går dårligere.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118057

 

Inger Marie Sunde må være gal. Her er det faktisk snakk om å gi politimyndighet til privatpersoner og bedrifter.

 

Kvinnen er leder for Økokrims datakrimavdeling. Skremmendes at en med slike syn som er til skade for rettssikkerheten sitter i en slik stilling.

6207244[/snapback]

For ordens skyld: Damen er ikke leder i Økokrim lenger. Hun er forsker ved Institutt for rettsinformatikk ved Universitetet i Oslo. Det gør ikke meningene mindre kontroversielle, men nå representerer de bare henne selv og ikke politiet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118057

 

Inger Marie Sunde må være gal. Her er det faktisk snakk om å gi politimyndighet til privatpersoner og bedrifter.

 

Kvinnen er leder for Økokrims datakrimavdeling. Skremmendes at en med slike syn som er til skade for rettssikkerheten sitter i en slik stilling.

6207244[/snapback]

For ordens skyld: Damen er ikke leder i Økokrim lenger.

6209059[/snapback]

 

Takk for påpeking og takk og pris :)

Lenke til kommentar
Flere kvinner kan alltid være fint det. Men forsvarer et ønske om flere kvinner å diskriminere menn?

 

"Nei beklager, du er mann så vi ønsker ikke deg som ansatt." Er dette holdninger vi ønsker i samfunnet? Er dette en holdning vi ønsker at politikerne skal støtte? Personlig ønsker jeg ikke det.

6207181[/snapback]

Sist gang jeg vurderte Staten som arbeidsgiver fikk jeg ikke jobb. Men du overdriver her.

6207609[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva overdrivelsen er. Sitatet er men å illustrere situasjoner som oppstår daglig i det offentlige. Ikke det at man faktisk sier dette regelrett, men at man diskvalifiserer søkere til jobber ene og alene på bakgrunn av kjønnet de har.

Lenke til kommentar
"Nei beklager, du er mann så vi ønsker ikke deg som ansatt." Er dette holdninger vi ønsker i samfunnet? Er dette en holdning vi ønsker at politikerne skal støtte? Personlig ønsker jeg ikke det.

6207181[/snapback]

Det vi ønsker i samfunnet er vel holdninger som aksepterer at en arbeidsgiver ansetter de han vil foretrekke å ha som ansatte. Dersom en arbeidsgiver kun vil ha mannlige ansatte så bør han få lov til det, men da må han selv også være obs på at dette kan føre til at bedriften går dårligere.

6209057[/snapback]

 

Uenig. Hva blir det neste, at en arbeidsgiver skal få lov til kun å ansette hvite? Vil man drive en virksomhet så er det spilleregler som må følges. En virksomhet skal ikke være et skalkeskjul for rasisme, bevisst diskriminering og annet.

Lenke til kommentar

Når LO regjerer:

 

Etter at Gerd Liv Valla mandag satte foten ned for Johan Fr. Odfjell som ny styreleder i Statoil, ønsker nå Odd Roger Enoksen en ny vurdering av styreledervervet.

 

Regjeringen har bestemt seg for å vrake Johan Fr. Odfjell som ny styreleder i Statoil (STL). Den dramatiske prosessen med å bytte ham ut startet i går. Dette fastslår flere kilder overfor VG.

 

Statsråd Odd Roger Enoksen (Sp) ønsker at Statoils valgkomité foretar en ny vurdering av Odfjells kandidatur. Tidligere olje- og energiminister Marit Arnstad (Sp) peker seg nå ut som den åpenbare erstatteren, fremholdes det.

 

Etter det VG erfarer, sa LO-leder Gerd-Liv Valla mandag klart ifra til statsminister Jens Stoltenberg at han bør velge en annen enn Odfjell. Etter møtet i det såkalte kontaktutvalget mellom LO og Ap, skal LO ha oppfattet Stoltenberg som villig til å bevege seg i den ytterst betente saken.

 

Er det noen andre enn meg som synes det er betenkelig regjeringen er "underlagt" et lukket forum (kontaktutvalget) som i praksis har et nærmest veto i saker hvor en av deltargerne i forumet (LO) er part?

 

Link

 

Edit: At Enoksen nå ønsker en partifelle i jobben skal jeg la ligge. Arnstad er så vidt jeg forstår faktisk kvalifisert for jobben.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Er det noen andre enn meg som synes det er betenkelig regjeringen er "underlagt" et lukket forum (kontaktutvalget) som i praksis har et nærmest veto i saker hvor en av deltargerne i forumet (LO) er part?

6213646[/snapback]

Betenkelig må være ukens understatement. Jeg er skremt.
Lenke til kommentar

Forfatter og professor ved Uio, Nina Witoszek, har et svært godt innlegg i dagens Aftenposten:

 

Europas hat mot seg selv

 

FORAKT FOR VESTEN.  Selvødeleggelsen av det åpne samfunn finner sted foran øynene våre. Den starter fra en utdanningsmodell som lærer oss å respektere andres "lokale tradisjoner" og å forakte Vesten. I dag er det nesten umulig å fordømme lovløshet og barbari hvis det ikke stammer fra Europa, USA eller Israel.

Det er noe galt når det er på moten å hate den sivilisasjon og de verdier som har gjort mer godt for menneskeheten enn noen andre.

Lenke til kommentar

Hele innlegget er gjennomsyret av slike polemiske virkemidler, eksempelvis:

 

"Vi har et Europa som sier: "Min historie er ufyselig og jeg har ingen fortid. Jeg definerer meg selv ut fra menneskerettigheter"."

 

Det er noe enkle fremstillinger hun lager av virkeligheten, for å si det mildt. At det er en aldri så liten selvmotsigelse i det siterte "sitatet" er jo også et poeng.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Hele innlegget er gjennomsyret av slike polemiske virkemidler, eksempelvis:

 

"Vi har et Europa som sier: "Min historie er ufyselig og jeg har ingen fortid. Jeg definerer meg selv ut fra menneskerettigheter"."

 

Det er noe enkle fremstillinger hun lager av virkeligheten, for å si det mildt. At det er en aldri så liten selvmotsigelse i det siterte "sitatet" er jo også et poeng.

6216844[/snapback]

 

Det er umulig å skrive en vurdering av virkeligheten uten å presentere virkeligheten slik man oppfatter den. Det er ikke det samme som stråmenn. Man er også nødt til å forenkle og generalisere litt.

 

Det du kritiserer er rett og slett nødvendigheter. Jeg synes avvisningen din av artikkelen er alt for lettvindt. Den hadde hatt litt mer tyngde om du tok tak i fremstillingen og påpekte hvorfor du mente den var feilaktig.

Lenke til kommentar

Må si jeg blir litt målløs av journalistene som applauderer og ler når det ble klart at de skulle i streik. Ikke forstår jeg at de klager over at ting som ble laget før streiken tok til blir benyttet av NRK heller. Det er da ikke tv-seerne de er ute etter å ramme eller?

Lenke til kommentar
Må si jeg blir litt målløs av journalistene som applauderer og ler når det ble klart at de skulle i streik. Ikke forstår jeg at de klager over at ting som ble laget før streiken tok til blir benyttet av NRK heller. Det er da ikke tv-seerne de er ute etter å ramme eller?

6219096[/snapback]

 

For at en streik skal ha noen effekt i det heletatt må det uheldigvis gå utover en tredjepart. Arbederene nekter å gjøre arbeid, kundene kan ikke kjøpe tjeneste hos bedriften, arbeidsgivere taper penger. Dette går utover både arbeidsgiver og kundene.

Lenke til kommentar
Må si jeg blir litt målløs av journalistene som applauderer og ler når det ble klart at de skulle i streik. Ikke forstår jeg at de klager over at ting som ble laget før streiken tok til blir benyttet av NRK heller. Det er da ikke tv-seerne de er ute etter å ramme eller?

6219096[/snapback]

 

For at en streik skal ha noen effekt i det heletatt må det uheldigvis gå utover en tredjepart. Arbederene nekter å gjøre arbeid, kundene kan ikke kjøpe tjeneste hos bedriften, arbeidsgivere taper penger. Dette går utover både arbeidsgiver og kundene.

6219120[/snapback]

 

Men det går uansett utover kundene. Men når man fråtser etter å ramme de enda mer enn det det er grunnlag for det er å gå for langt. Man kan ikke kreve at arbeid som ble gjort før streiken skal "fjernes".

 

Streik er heller ikke noe å le eller applaudere for. Det er et tap og siste utvei, ingen skal være glad for slikt.

Lenke til kommentar

At NRK viser materiale som ble laget før streiken, men hvor medlemmene av de streikende deltar som vises på NRK svekker selvsagt streken noe som er negativt for de streikende. De hevder også at de fremstilles som streikebrytere. Det var vel også uventet at NRK skulle vise disse programmene og flere i NRK hevder at det er brudd på spillereglene, uten at jeg vet hva spillereglene egentlig er.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...