Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på å jobbe hardt og å være "produktiv" da?

En som er flink til noe trenger som regel å jobbe mindre for å få til samme resultat som en som ikke er like flink.

 

Det du skriver her er irrelevant. Frp ønsker ikke et marked fritt for regulering, og ferdig med det.

Det er jo ironisk at den på forumet som klager mest på dårlig begrunnelse ofte opptrer som den mest kortfattede og bastante til tider også?

"Slik er det, og ferdig med det!"

Igjen farer du med fanteri. Jeg kom med et direkte sitat fra Frps program.

 

Om det er tilfelle er en annen diskusjon, men hva har det med det faktum at USA ikke har et fritt marked å gjøre? Argumenterer du for at regulerte markeder fungerer dårlig?

Prøv å gå tilbake å faktisk les hva jeg skriver - istedenfor å bare fornekte hele tiden. Orker ikke gjenta meg bare for at du nok engang skal si "Nei.".

Jeg tolker det som at du innser hvor selvmotsigende argumentasjonen din er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=218460

 

Hanssen har gjort en bra jobb? Jo, det virket som han taklet denne situasjonen ganske bra.

 

Det jeg finner merkelig er hvordan den sparkede UDI-direktøren på nyhetene viste frem et kort han hadde fått av Hanssen personlig der det sto hvor flott jobb han hadde gjort. Dette var etter at Hanssen hadde blitt informert om saken.

 

Merkelig, merkelig.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Alternativet er faktisk å prøve likebehandling. Noe som ikke er blitt gjort enda. Jeg er ingen tilhenger av likestilling. Jeg er ingen tilhenger av kjønssdiskriminering. Jeg er tilhenger av like muligheter og like rettigheter uavhengig av kjønn.

 

Men det har nå enda ikke vært en tid i dette landet hvor man faktisk har satset på likebehandling.

Neivel? Innenfor de aller fleste områdene er det liten til ingen forskjellsbehandling og liten kvotering. Man har satset på det du forfekter over lang tid, og det har vist seg ineffektivt. En har forsøkt oppfordringer, en har forsøkt andre tiltak, holdningskampanjer mm. Kvinneandelen i styrer kan tjene som en illustrasjon, en rekke ulike tiltak ble forsøkt før det en høyrestatsråd fremmet forslag om kvoteringer. "Likebehandling" i betydningen lukke øynene og ikke gjøre noe som helst har vist seg å ikke fungere.

Lenke til kommentar
En som er flink til noe trenger som regel å jobbe mindre for å få til samme resultat som en som ikke er like flink.

 

Hadde bare verden vært så svart/hvit som du presenterer den, Pricks.

Hva med de som blir født i rikdom og arver pappas velstående bedrift?

Hva med mennesker vokst opp under vanskelige kår og vanskelige miljøer?

 

Jeg kunne fortsatt lenge. Uansett så virker det som du mest ignorerer ting som blir skrevet mot deg, og bare gjentar deg. Så det er vel ikke særlig vits.

Ser flere reagerer på måten du debatterer på. Jeg tror vi lar det være med det.

 

Og all dette "igjen farer du med fanteri/løgn" i enhver sammenheng er personangrep.

 

S,

Lenke til kommentar
Og all dette "igjen farer du med fanteri/løgn" i enhver sammenheng er personangrep.

6204420[/snapback]

Jeg ser du lever opp til "Fortell en løgn mange nok ganger og den blir til slutt en sannhet", i og med at man etter hvert skal slutte å kommentere løgnere i tilfelle de skulle føle seg støtt :/

Lenke til kommentar
Og all dette "igjen farer du med fanteri/løgn" i enhver sammenheng er personangrep.

6204420[/snapback]

Jeg ser du lever opp til "Fortell en løgn mange nok ganger og den blir til slutt en sannhet", i og med at man etter hvert skal slutte å kommentere løgnere i tilfelle de skulle føle seg støtt :/

6204674[/snapback]

Nå farer du med ubegrunnede løgner. Svankemajer har aldri sagt dette. ;)

Lenke til kommentar
"Likebehandling" i betydningen lukke øynene og ikke gjøre noe som helst har vist seg å ikke fungere.
Det har fungert i den grad at eierne har fått bestemme hvem de vil ansette, noe som er et gode.

 

I praksis har de alt med hverandre å gjøre. Likestilling er idealet om lik representasjon med utgangspunkt i kjønn.
Ja, men jeg tenkte mer generelt, ikke bare kvinner og menn. ;)
Lenke til kommentar
Men det har nå enda ikke vært en tid i dette landet hvor man faktisk har satset på likebehandling.
Dette får du utdype for jeg kjenner ikke igjen at det er slik i dagens Norge.
Likestilling er et begrep som er voldtatt og ødelagt av forkjempere for å diskriminere alle mennesker som statistisk "ligger bedre ann" som gruppe.

 

Eksempelvis så skal menn i forsvaret diskrimineres og kvinner i helsevesenet diskrimineres. Bare fordi enkelte statistikk-kåte tullinger føler for å utjevne et tall, med bruk av diskriminering.

6201550[/snapback]

Jeg er enig med deg at likebehandling er idéalet og at prosenttallene er et blindspor. Men tenk deg nå at man har enkelte yrker hvor det finnes få eller ingen kvinner/menn, fremmedkulturelle eller hva man nå ønsker å kvotere inn. Det er faktisk lettest å holde status quo, evt. vente på en suksesshistorie fra annet hold. Fordi om loven forbyr diskriminering er det likefullt enkelt å beholde situasjonen slik den er. Folk er skeptiske til det motsatte er bevist, og når beviset aldri kommer vil ikke forandringen gjøre det heller.
Lenke til kommentar
Men det har nå enda ikke vært en tid i dette landet hvor man faktisk har satset på likebehandling.
Dette får du utdype for jeg kjenner ikke igjen at det er slik i dagens Norge.

Først hadde man en periode hvor det spesielt var helt greit for menn å diskriminere kvinner, også med loven i hånd. Så fikk man ideen om å politisk stoppe dette ved å ta i bruk midler som kvotering. Har det noen gang i Norge vært ulovlig å diskriminere på bakgrunn av kjønn og hvor man ikke har hatt likestillingsloven (for de som leser den så tar den særlig hensikt på å bedre kvinnens posisjon i tillegg til at kvotering(med andre ord diskriminering) gjøres lovlig såfremt det er for å fremme likestilling)?

 

Så igjen, har man noen gang hatt et lovverk som forbyr kjønnsdiskriminering? I dag har vi faktisk et lovverk som tillater det.

 

Så jeg kjenner veldig enkelt igjen at det er slikt i dagens Norge. Jeg opplever daglig at kjønn gjøres til kriterium med loven i hånd. Det er for meg en gåte at man faktisk opplever full likebehandling, eller har hatt full likebehandling, i vårt samfunn. Samtlige politiske partier, med ett unntak, støtter likestilling og kvotering. Så jeg er spent på om noen faktisk mener vi har et samfunn bygget på likebehandling og som satser på det.

 

Gjerne vis meg et eksempel på et Norge som har satset på full likebehandling.

 

For å ungå misforståelser så kan jeg utdype hva jeg legger i begrepene:

 

Likebehandling er den ideologiske ideen om at alle, uansett kjønn, bakgrunn eller etnisitet, skal ha samme muligheter og behandles likt.

 

Likestilling er den ideologiske ideen om alle skal ha lik stilling i samfunnet og at et kjønn ikke skal være underrepresentert. Som for eksempel lik lønn for likt arbeid.
Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Gjerne vis meg et eksempel på et Norge som har satset på full likebehandling.

6205644[/snapback]

I min jobb er det likebehandling (ingeniøryrke). Eneste avviket er at kvinner er sterk underrepresentert. Det er synd, men det gjenspeiler ikke annet an hva vi får inn av søknader. Faktisk tror jeg en del jenter kvir seg litt for å ta jobb pga. kjønnssammensetningen.
Lenke til kommentar
Jeg ser du lever opp til "Fortell en løgn mange nok ganger og den blir til slutt en sannhet", i og med at man etter hvert skal slutte å kommentere løgnere i tilfelle de skulle føle seg støtt :/

 

Iblant er det uansett fint å også kunne legge frem et motstående syn uten å bli beskyldt for å drive løgn. Uansett hva jeg sier, så er det jo mitt syn. Min sannhet. Mine argumenter. Min forståelse av fakta. At jeg tar feil på enkelte punkter kan det godt hende. (Fint å vite hvorfor isåfall..)

Kan godt hende jeg trenger mer kilder og argumenter før jeg poster noe også, for alt jeg vet.

 

Men å bli beskyldt opp og ned i mente for at jeg "lyver" eller er en "løgner" er bare tullprat, og det tror jeg selv Pricks skjønner. Det er angrep på meg som person dessuten, og ikke hva jeg faktisk sier og mener, og da går det under personangrep.

 

S,

Lenke til kommentar
Hadde bare verden vært så svart/hvit som du presenterer den, Pricks.

Hva med de som blir født i rikdom og arver pappas velstående bedrift?

Hva med mennesker vokst opp under vanskelige kår og vanskelige miljøer?

Har jeg sagt noe om hvilke av disse som er produktive? Nei. Prøv å lese det jeg skriver istedenfor å tillegge meg meninger.

 

Jeg kunne fortsatt lenge. Uansett så virker det som du mest ignorerer ting som blir skrevet mot deg, og bare gjentar deg. Så det er vel ikke særlig vits.

Ser flere reagerer på måten du debatterer på. Jeg tror vi lar det være med det.

Typisk Svankmajer-hersketeknikk. Når du nok en gang blir avslørt så kryper du sammen og går i forsvarsposisjon.

 

Og all dette "igjen farer du med fanteri/løgn" i enhver sammenheng er personangrep.

Du har deg selv å skylde, når du ignorerer at jeg siterte fra Frps partiprogram, viste hvor lite du kan om Frps politikk, og kjørte på i gammel stil.

Lenke til kommentar
Jeg kunne fortsatt lenge. Uansett så virker det som du mest ignorerer ting som blir skrevet mot deg, og bare gjentar deg. Så det er vel ikke særlig vits.

Ser flere reagerer på måten du debatterer på. Jeg tror vi lar det være med det.

Typisk Svankmajer-hersketeknikk. Når du nok en gang blir avslørt så kryper du sammen og går i forsvarsposisjon.

Kan du forklare hva en Svankmejer-herske teknikk går ut på og bevise at han er i en forsvars posisjon? Hva har blitt avslørt?

 

Kan du svare på dette eller farer du igjen med "løgn og fanteri".

Lenke til kommentar
Gjerne vis meg et eksempel på et Norge som har satset på full likebehandling.

6205644[/snapback]

I min jobb er det likebehandling (ingeniøryrke). Eneste avviket er at kvinner er sterk underrepresentert. Det er synd, men det gjenspeiler ikke annet an hva vi får inn av søknader. Faktisk tror jeg en del jenter kvir seg litt for å ta jobb pga. kjønnssammensetningen.

6205767[/snapback]

Ja det er greit på jobben din. Finnes nå mange jobber hvor det praktiseres likebehandling. Men her snakker jeg om større perspektiv. Jeg snakker om det norske samfunn og spesielt politikken som føres. Har vi noengang hatt likebehandlingspolitikk? Nei.

 

Du er jo i ingeniøryrket. Om jeg husker rett så var det en ingeniørskole, som med likestillingsombudets velsignelse, ga jenter 20.000 kroner ekstra i stipend, ene og alene fordi de var jenter. I barnehagesektoren har man f.eks. fått tilstander hvor ufaglærte menn får jobb til fordel for faglærte kvinner. Forsvaret, som i en årreke diskriminerte kvinner, diskriminerer nå menn i hytt og gevær. I det miljøet har man fått uttrykket "kvoteringsbefal", noe som ikke akkurat inviterer til respekt og godt lederskap. Førstegangstjenesten er nå et prakteksemplar av gammel diskrimineringspolitikk som praktiseres.

 

Det er for meg en gåte at politikerne ikke ønsker å si " alle, uansett kjønn, bakgrunn eller etnisitet, skal ha samme muligheter og behandles likt" og faktisk følge det opp. Det er for meg en like stor gåte at FRP, partiet som er flink til å diskriminere blant andre homofile, er det eneste partiet som faktisk makter å stå for en likebehandlingspolitikk på andre områder. Jeg skal garantere at de vinner minst like mange stemmer på det som på innvandringspolitikken sin.

 

For det finnes nok av mennesker der ute som er lei av å bli diskriminert på bakgrunn av sitt kjønn. Spesielt når det kommer fra myndighetene og det offentlige forøvrig.

Lenke til kommentar
Men å bli beskyldt opp og ned i mente for at jeg "lyver" eller er en "løgner" er bare tullprat, og det tror jeg selv Pricks skjønner. Det er angrep på meg som person dessuten, og ikke hva jeg faktisk sier og mener, og da går det under personangrep.

 

S,

6206541[/snapback]

 

Dette (det uthevede) er korrekt. Opplever man slikt så rapporter. Man skal få lov til å debattere på forumet uten å bli anklaget for å være løgner. Dette er påpekt tidligere av moderator og jeg kan gjenta det her. Med det er den diskusjonen ferdig og de som ønsker å diskutere det videre får ta det på pm. :)

 

Og reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm, ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar
Ja det er greit på jobben din. Finnes nå mange jobber hvor det praktiseres likebehandling. Men her snakker jeg om større perspektiv. Jeg snakker om det norske samfunn og spesielt politikken som føres. Har vi noengang hatt likebehandlingspolitikk? Nei.

6206912[/snapback]

På jobben min er det bare greit nok. Jeg vet hva jeg har og er fornøyd med det. Kanskje hadde det vært bedre med en større andel av kvinner? Slik det er nå tror jeg aldri jeg vil få svaret på det. Det er i så fall ikke takket være arbeidsgiver, men heller aktiv rekruttering av jenter til teknisk utdannelse.
Lenke til kommentar
Ja det er greit på jobben din. Finnes nå mange jobber hvor det praktiseres likebehandling. Men her snakker jeg om større perspektiv. Jeg snakker om det norske samfunn og spesielt politikken som føres. Har vi noengang hatt likebehandlingspolitikk? Nei.

6206912[/snapback]

På jobben min er det bare greit nok. Jeg vet hva jeg har og er fornøyd med det. Kanskje hadde det vært bedre med en større andel av kvinner?

6207021[/snapback]

Flere kvinner kan alltid være fint det. Men forsvarer et ønske om flere kvinner å diskriminere menn?

 

"Nei beklager, du er mann så vi ønsker ikke deg som ansatt." Er dette holdninger vi ønsker i samfunnet? Er dette en holdning vi ønsker at politikerne skal støtte? Personlig ønsker jeg ikke det.

 

Såfremt det ikke er snakk om en bikinimodell jobb eller lignende så spiller ikke kjønnet en rolle.

 

Likebehandling, slik som du opplever på din jobb, blir uten tvil det riktige slik jeg ser det. Om det vil føre til at enkelte yrker har sterk overvekt av et kjønn, ja det er nok sikkert. Men det er nå et fint lite problem. Det skal ikke være slik at det offentlige skal gjøre oss mindreverdige på bakgrunn av hva man har mellom bena. :)

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118057

 

Inger Marie Sunde må være gal. Her er det faktisk snakk om å gi politimyndighet til privatpersoner og bedrifter.

 

Kvinnen er leder for Økokrims datakrimavdeling. Skremmendes at en med slike syn som er til skade for rettssikkerheten sitter i en slik stilling.

 

Musikkbransjen er jo som alltid glad i slike mennesker.

 

- Da ville vi slippe å gå veien om politi eller domstol, noe som ville gjort jobben vår betraktelig enklere

 

Er det mulig?

Lenke til kommentar
- Da ville vi slippe å gå veien om politi eller domstol, noe som ville gjort jobben vår betraktelig enklere

Er det mulig?

6207244[/snapback]

 

Hvorfor ikke innføre dette på andre områder.

 

Pengeinnkreving f.eks. "Siste fra Telenor: - Hey, du har ikke betalt oss siste mobilregningen, ditt svin! Vi sender bort to muskelmenn med balltre nå!"

 

Eller butikktyveri: "- Fordømte pakk, stjeler du fra meg? *plaff plaff*."

 

Hvorfor bry politi eller domstol, når det er lettest å gjøre jobben selv?

 

Merklig forslag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...