Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jeg tolker dette som at det er snakk om både i jobb og på gaten...

Hmm. Men jeg kan være enig i at man ikke skal ha noe klespoliti, og at folk må kle seg som de selv ønsker. Men jeg er i mot at offentlige tjenestemenn i politiet kan ta i bruk hijab på jobb, etc. De kan gjerne dekke til håret med politi-lue/caps (...) .. Men jeg mener at offentlig sektor skal være sekulær/fri for religion.

 

Denne påstanden stod i en undersøkelse. Og jeg ønsker egentlig å vite eksakt hva den betyr. Om "Det offentlige rom", betyr noe annet enn "Det offentlige" (...) osv. =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg for min del synes det er forfriskende med hijab, og mye vakre ansikter å se, hvor hijab legger en veldig fin ramme rundt det mest interessant, nemlig selv ansiktet og øyne. Mye vakre arabiske ansikter, og jeg tror et par norske også hadde gjort seg enda bedre, med den typen hodekledning.

 

:)

Lenke til kommentar

Merkelig at folk som velger seg yrker som innebærer bruk av uniform skal klage over at de faktisk må BRUKE uniformen. Det er ikke for moro skyld f.eks. politiet er utstyrt med uniform.

Det kan du si, men på den andre siden kan vi ved å tillate muslimske hodeplagg, sende et positivt signal til den muslimske befolkningen om at de er fullt ut aksepterte norske borgere, og ikke annenrangs innbyggere som bor her på vår nåde. Denslags "føleri" vil nok ha mye større effekt enn den harde linjen som vesten har kjørt mot muslimer i alle år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan du si, men på den andre siden kan vi ved å tillate muslimske hodeplagg, sende et positivt signal til den muslimske befolkningen om at de er fullt ut aksepterte norske borgere, og ikke annenrangs innbyggere som bor her på vår nåde. Denslags "føleri" vil nok ha mye større effekt enn den harde linjen som vesten har kjørt mot muslimer i alle år.

Skal alle religiøse retninger får mulighet til å supplere politiuniformen, eller er det kun hijab som skal være tillatt?

Lenke til kommentar

Det kan du si, men på den andre siden kan vi ved å tillate muslimske hodeplagg, sende et positivt signal til den muslimske befolkningen om at de er fullt ut aksepterte norske borgere, og ikke annenrangs innbyggere som bor her på vår nåde. Denslags "føleri" vil nok ha mye større effekt enn den harde linjen som vesten har kjørt mot muslimer i alle år.

 

Signalet som sendes er at religion spesialbehandles, som ikke-religiøs vil ikke jeg behandles som en "annenrangs innbygger".

 

AtW

Lenke til kommentar

Skal alle religiøse retninger får mulighet til å supplere politiuniformen, eller er det kun hijab som skal være tillatt?

I prinsippet ser jeg helst at uniformen forblir, som navnet tilsier, uniform, men jeg synes det er verdt å tenke over hva som er best for landet på lang sikt. Når det har seg slik at vi allerede har mange muslimske innbyggere i Norge, er det iallfall best å integrere dem mest mulig. Om det betyr at vi må gi dem litt særbehandling ved å tillate små symbolske ting som gjør at de føler seg respektert, er vel det en liten pris å betale. Hvis sluttsummen av dette er at muslimer blir "fornorsket" på mange andre områder, er det vel verdt det? Det verste vil være om vi får parallellsamfunn med innvandrere som hater det norske samfunnet, og som radikaliserer seg selv.

 

REDIGERING: Jeg glemte visst å besvare spørsmålet ditt. Ja, hvis vi først tillater hodeplagg for én religion, må vi nesten tillate det for alle.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

REDIGERING: Jeg glemte visst å besvare spørsmålet ditt. Ja, hvis vi først tillater hodeplagg for én religion, må vi nesten tillate det for alle.

 

Politiet skal representere en objektiv ordensmakt. Det er religionen som må vike. Jeg synes det er helt essensielt å unngå at religion får noe som helst mer makt og påvirkning over samfunnet. Det er på ingen måter heldig.

Lenke til kommentar

Politiet skal representere en objektiv ordensmakt. Det er religionen som må vike. Jeg synes det er helt essensielt å unngå at religion får noe som helst mer makt og påvirkning over samfunnet. Det er på ingen måter heldig.

Ja, det er utvilsomt den negative siden av saken. Den positive siden kan være at de muslimske kvinnene som blir politikvinner vil bli mer knyttet til - og mer lojal mot - loven, og kanskje dermed påvirke det muslimske miljøet hun er en del av på fritiden. Jeg tror at en muslimsk politikvinne vil ha mye lavere toleranse for "alternativ" justis (som sharia-lovgivning) enn f.eks. en muslimsk husmor. Tror ikke du?

Lenke til kommentar

Ja, det er utvilsomt den negative siden av saken. Den positive siden kan være at de muslimske kvinnene som blir politikvinner vil bli mer knyttet til - og mer lojal mot - loven, og kanskje dermed påvirke det muslimske miljøet hun er en del av på fritiden. Jeg tror at en muslimsk politikvinne vil ha mye lavere toleranse for "alternativ" justis (som sharia-lovgivning) enn f.eks. en muslimsk husmor. Tror ikke du?

Det er godt mulig. Likevel synes jeg ikke løsningen er å vanne ut uniformeringen, spesielt i politi og rettsvesen. En generelt mer skeptisk holdning mot religion i samfunnet burde ha en liknende effekt. Kunnskap og opplysning til folket.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske det aldri ble gjort unntak for religion. Ikke om det er politiuniform, militæruniform, håndvask i helsesektor, bønnepauser eller til og med mat i fengselet. Svin til middag? Synd, trist, leit.

 

Det er ikke noe samfunnet burde bøye seg etter på noe som helst plan. Det finnes mer passende land å bo, i så fall.

Endret av Fasces
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen til hore. Fyrst får ho pengar og sex, men det er ikkje nok. Her skal ein ordførar fellast og tynast, så får ho merksemd, og enno meir pengar. Det er berre å bli fødd med vagina, så ordnar alt seg.

 

Tror du forsøkte å poste her :lol:

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Faen til hore. Fyrst får ho pengar og sex, men det er ikkje nok. Her skal ein ordførar fellast og tynast, så får ho merksemd, og enno meir pengar. Det er berre å bli fødd med vagina, så ordnar alt seg.

 

Sier meg ikke enig i at sexen var noe hun nødvendigvis synes var jævla digg - selv om 50 ganger eller så tyder på at det var greit - og jeg har heller ikke noen medfølelse med politikeren Øygard (siden jeg hater politikere), er enig i at hun (trolig) er en løstøs og (svært sannsynlig) golddigger - hun er den avanserte versjonen av tenåringsjentene som bytter sex mot kontantkort/justin beaver billetter osv.

 

Synes ikke hun på noe måte er et offer, om jeg hadde vært den frivillige mannehoren til en stygg kvinnelig ordfører i mine yngre år og tjent på det materielt sett - tviler jeg straffen for "overgriperen" hadde blitt i nærheten av det Øygard fikk og jeg kunne nok regnet med mer spott og spe enn "omtanke" fra samfunnet rundt meg (som jeg uansett ikke hadde fortjent om det jeg skriver hadde vært tilfellet). Når "offeret" har en vagina reagerer mannginaene og femisupremasistene som om enden er nær - det hele er en latterlig og hyklerisk tragikomisk smørje.

Endret av Dark Archon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...