Fasces Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Far voltdtok sønn (9) - ett års fengsel, halvparten betinget Dette er faktisk ikke greit! Hovedgrunnen til at far får lav straff for å voldta sønnen(9) er i prinsippet at han var dritings..! Rettsvesenet har altså nå godtatt at "fylla har skylda" - på uskyldige barns bekostning. Horribelt. Jeg forstår virkelig ikke måten vi behandler seksualforbrytere. Noe mer forkastelig kan jeg ikke tenke meg, og straffene for alle seksuelle overgrep burde økes astronomisk. Igjen er det vel ingen av de større partiene som går inn for noe slikt. Han får kose seg på hybel i et halvt år, da. 1 Lenke til kommentar
code Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Har lik null kunnskap om partiene, men er jo tross alt valg kanske så ofte. Hvor kan man lese om hva de forskjellige partiene står for? en TLDR liste. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Tråden Det politiske landskap - informasjonstråd kan være en start. (Jeg har spurt Dotten om han kan oppdatere den og fikse den defekte spoileren i innlegg nr 2) Ellers så kan du teste ditt eget politiske kompass. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Lærer hevdet han holdt barn som sexslaver - Dømt for oppdiktede overgrep Er det noen som forklare meg på hvilket rettslig grunnlag denne karen har blitt fengslet? Er det mer i saken enn det som står der, som vi ikke får vite? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Horribelt. Jeg forstår virkelig ikke måten vi behandler seksualforbrytere. Noe mer forkastelig kan jeg ikke tenke meg, og straffene for alle seksuelle overgrep burde økes astronomisk. Igjen er det vel ingen av de større partiene som går inn for noe slikt. Han får kose seg på hybel i et halvt år, da. Fremskrittspartiet vil "Ha strengere straffer, særlig på volds- og sedelighetsforbrytelser. Straffene må være strenge til å ha preventiv effekt." Sitat fra http://www.frp.no/no/Vi_mener/Prinsipprogram_2009-2013/ Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Frp-leder Siv Jensen gikk fredag til frontalangrep på den norske modellen, men selv sliter hun med å svare på hva modellen er. Nå forvirret riktignok også VG ved å ha skrivefeil i artikkelen, men uansett: hva er den norske modellen? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Frp-leder Siv Jensen gikk fredag til frontalangrep på den norske modellen, men selv sliter hun med å svare på hva modellen er. Nå forvirret riktignok også VG ved å ha skrivefeil i artikkelen, men uansett: hva er den norske modellen? Det som folk flest har bygget opp, mens politikerne bare raserer tenker jeg. Snodig at det går så bra i Norge, i forhold til hos alle andre da. De kommer vel unna med dette, da de færreste følger litt med på statistikk fra andre land. Typisk norsk å klage - uansett. Endret 25. mai 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Norge har oljen. De fleste lands modeller i dag, kan sammenliknes med mennesker som skakkjører seg på kredittkort for å leve et godt liv, uten å tenke over at det kommer en dag i morgen. - Norge har rett og slett bare vunnet lotteriet, og sitter på en god del oljepenger, men vi trenger ikke bekymre oss, en dag vi vi bruke opp oljepengene, og da vil vi se at den norske modellen er ganske lik den greske. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Oljepengene er allerede lovet bort. Vi mangler 1100 milliarder for å oppfylle pensjonsforpliktelsene i følge en beregning fra DN.no for et par uker siden. Enten må vi redusere forbruket eller så må pensjonslovnadene brytes. Og dette forutsetter at oljeinntektene opprettholdes, noe de neppe gjør. Den forslitte frasen verdens rikeste land er ikke bare hovmodig, men baserer seg på BNP - det vi forbruker - og ikke overskudd etter at fremtidige utgifter er avskrevet eller framtidsutsikter. Jeg spår at Norge vil få noen tøffe tiår fremover. Skulle jeg fulgt fornuften og ikke hjertet så ville jeg flyttet til et land med bedre fremtidsutsikter. Jeg får unnskylde meg med at det gjelder å time det rett og vente til jeg kommer nærmere kanten av stupet. ( Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Og for hver asylsøker og flyktning som kommer så taper vi minst 4,1 millioner kroner per hode Det er en ytterligere forpliktelse på flere milliarder kroner i året. Pluss alt som tapes ved neste generasjon, tapt turisme, for ikke å nevne kriminalitet og slike ting som SSB valgte ikke å ta med i regnestykket. Endret 25. mai 2013 av omnomnomnivore Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Og for hver asylsøker og flyktning som kommer så taper vi minst 4,1 millioner kroner per hode Det er en ytterligere forpliktelse på flere milliarder kroner i året. Pluss alt som tapes ved neste generasjon, tapt turisme, for ikke å nevne kriminalitet og slike ting som SSB valgte ikke å ta med i regnestykket. 4,1 millioner, blir ikke det litt under en krone fra hver enkelt nordmann? Vi er 5 063 709 nordmenn per 2013 i følge Wikipedia. En krone per nordmann blir jo da 5 063 709 kroner. Hvor mange "hoder" må vi opp i for at det skal bli mye penger av det egentlig? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 4,1 mill per hode, altså per asylsøker og flyktning, ikke per nordmann Poenget mitt er uansett at Norge hvert år tar på seg en skatteforpliktelse på flere milliarder kroner ekstra gjennom asyl og flyktninge- ordninger. Det er etisk og moralsk galt å belaste et allerede tungt skattebelastet norsk folk bare for at venstresiden skal få oppfylle Jesus-komplekset sitt. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) "Næringslivets «talentelite» har namngitt seg sjølv, og spinn vidare på si eventyrforteljing. Kampen om «dei beste hovuda» er ekskluderande og ein hån mot kunnskapsøkonomien." Kul kronikk, i grunn. Når jeg tenker talent, tenker jeg ikke på næringslivet akkurat. Endret 25. mai 2013 av Kakofoni 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 4,1 millioner, blir ikke det litt under en krone fra hver enkelt nordmann? Vi er 5 063 709 nordmenn per 2013 i følge Wikipedia. En krone per nordmann blir jo da 5 063 709 kroner. Hvor mange "hoder" må vi opp i for at det skal bli mye penger av det egentlig? Ja det er en 1 kroner per asylsøkere. Ergo, om vi slipper inn 200K asylsøkere så vil det koste 200K kroner per person, eller 400K kroner for hver person i arbeid. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Ja det er en 1 kroner per asylsøkere. Ergo, om vi slipper inn 200K asylsøkere så vil det koste 200K kroner per person, eller 400K kroner for hver person i arbeid. Hmm... Men vi har progressiv skatt i Norge, så de rikeste betaler mest Uansett: Disse trenger jo ikke være noen varig utgift? ... Om de blir skikkelig integrert og får grunndig og oblgatorisk norsk undervisning (...) så vil de jo enkelt få en jobb og bidra i verdiskapningen i landet. =) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) 4,1 mill per hode, altså per asylsøker og flyktning, ikke per nordmann Poenget mitt er uansett at Norge hvert år tar på seg en skatteforpliktelse på flere milliarder kroner ekstra gjennom asyl og flyktninge- ordninger. Det er etisk og moralsk galt å belaste et allerede tungt skattebelastet norsk folk bare for at venstresiden skal få oppfylle Jesus-komplekset sitt. Joda. Man burde hatt en folkeavstemning på det... (Ikke bare to alternativer, men flere gjennomtenkte) Endret 26. mai 2013 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hva menes med denne påstanden? "Folk bør sikres retten til å gå med hijab og andre religiøse/ kulturelle plagg i det offentlige rom." Er det retten til å kunne gå kledd som man vil ute blant folk, eller er det retten til å bruke dette i "det offentlige", altså i jobbsammenheng? Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hva menes med denne påstanden? "Folk bør sikres retten til å gå med hijab og andre religiøse/ kulturelle plagg i det offentlige rom." Er det retten til å kunne gå kledd som man vil ute blant folk, eller er det retten til å bruke dette i "det offentlige", altså i jobbsammenheng? Jeg tolker dette som at det er snakk om både i jobb og på gaten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå