Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Far voltdtok sønn (9) - ett års fengsel, halvparten betinget

 

Dette er faktisk ikke greit!

 

Hovedgrunnen til at far får lav straff for å voldta sønnen(9) er i prinsippet at han var dritings..! Rettsvesenet har altså nå godtatt at "fylla har skylda" - på uskyldige barns bekostning.

 

Horribelt. Jeg forstår virkelig ikke måten vi behandler seksualforbrytere. Noe mer forkastelig kan jeg ikke tenke meg, og straffene for alle seksuelle overgrep burde økes astronomisk. Igjen er det vel ingen av de større partiene som går inn for noe slikt. Han får kose seg på hybel i et halvt år, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Horribelt. Jeg forstår virkelig ikke måten vi behandler seksualforbrytere. Noe mer forkastelig kan jeg ikke tenke meg, og straffene for alle seksuelle overgrep burde økes astronomisk. Igjen er det vel ingen av de større partiene som går inn for noe slikt. Han får kose seg på hybel i et halvt år, da.

Fremskrittspartiet vil "Ha strengere straffer, særlig på volds- og sedelighetsforbrytelser. Straffene må være strenge til å ha preventiv effekt." Sitat fra http://www.frp.no/no/Vi_mener/Prinsipprogram_2009-2013/

Lenke til kommentar

Frp-leder Siv Jensen gikk fredag til frontalangrep på den norske modellen, men selv sliter hun med å svare på hva modellen er.

Nå forvirret riktignok også VG ved å ha skrivefeil i artikkelen, men uansett: hva er den norske modellen?

 

Det som folk flest har bygget opp, mens politikerne bare raserer tenker jeg. Snodig at det går så bra i Norge, i forhold til hos alle andre da. De kommer vel unna med dette, da de færreste følger litt med på statistikk fra andre land. Typisk norsk å klage - uansett.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Norge har oljen.

 

De fleste lands modeller i dag, kan sammenliknes med mennesker som skakkjører seg på kredittkort for å leve et godt liv, uten å tenke over at det kommer en dag i morgen. - Norge har rett og slett bare vunnet lotteriet, og sitter på en god del oljepenger, men vi trenger ikke bekymre oss, en dag vi vi bruke opp oljepengene, og da vil vi se at den norske modellen er ganske lik den greske.

Lenke til kommentar

Oljepengene er allerede lovet bort. Vi mangler 1100 milliarder for å oppfylle pensjonsforpliktelsene i følge en beregning fra DN.no for et par uker siden. Enten må vi redusere forbruket eller så må pensjonslovnadene brytes. Og dette forutsetter at oljeinntektene opprettholdes, noe de neppe gjør.

 

Den forslitte frasen verdens rikeste land er ikke bare hovmodig, men baserer seg på BNP - det vi forbruker - og ikke overskudd etter at fremtidige utgifter er avskrevet eller framtidsutsikter. Jeg spår at Norge vil få noen tøffe tiår fremover. Skulle jeg fulgt fornuften og ikke hjertet så ville jeg flyttet til et land med bedre fremtidsutsikter. Jeg får unnskylde meg med at det gjelder å time det rett og vente til jeg kommer nærmere kanten av stupet. (

Lenke til kommentar

Og for hver asylsøker og flyktning som kommer så taper vi minst 4,1 millioner kroner per hode ;)

 

Det er en ytterligere forpliktelse på flere milliarder kroner i året. Pluss alt som tapes ved neste generasjon, tapt turisme, for ikke å nevne kriminalitet og slike ting som SSB valgte ikke å ta med i regnestykket.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Og for hver asylsøker og flyktning som kommer så taper vi minst 4,1 millioner kroner per hode ;)

 

Det er en ytterligere forpliktelse på flere milliarder kroner i året. Pluss alt som tapes ved neste generasjon, tapt turisme, for ikke å nevne kriminalitet og slike ting som SSB valgte ikke å ta med i regnestykket.

4,1 millioner, blir ikke det litt under en krone fra hver enkelt nordmann?

 

Vi er 5 063 709 nordmenn per 2013 i følge Wikipedia. En krone per nordmann blir jo da 5 063 709 kroner.

 

Hvor mange "hoder" må vi opp i for at det skal bli mye penger av det egentlig?

Lenke til kommentar

4,1 mill per hode, altså per asylsøker og flyktning, ikke per nordmann :)

 

Poenget mitt er uansett at Norge hvert år tar på seg en skatteforpliktelse på flere milliarder kroner ekstra gjennom asyl og flyktninge- ordninger.

 

Det er etisk og moralsk galt å belaste et allerede tungt skattebelastet norsk folk bare for at venstresiden skal få oppfylle Jesus-komplekset sitt.

Lenke til kommentar

4,1 millioner, blir ikke det litt under en krone fra hver enkelt nordmann?

 

Vi er 5 063 709 nordmenn per 2013 i følge Wikipedia. En krone per nordmann blir jo da 5 063 709 kroner.

 

Hvor mange "hoder" må vi opp i for at det skal bli mye penger av det egentlig?

Ja det er en 1 kroner per asylsøkere. Ergo, om vi slipper inn 200K asylsøkere så vil det koste 200K kroner per person, eller 400K kroner for hver person i arbeid.

Lenke til kommentar

Ja det er en 1 kroner per asylsøkere. Ergo, om vi slipper inn 200K asylsøkere så vil det koste 200K kroner per person, eller 400K kroner for hver person i arbeid.

Hmm... Men vi har progressiv skatt i Norge, så de rikeste betaler mest :p

Uansett: Disse trenger jo ikke være noen varig utgift? ... Om de blir skikkelig integrert og får grunndig og oblgatorisk norsk undervisning (...) så vil de jo enkelt få en jobb og bidra i verdiskapningen i landet. =)

Lenke til kommentar

4,1 mill per hode, altså per asylsøker og flyktning, ikke per nordmann :)

 

Poenget mitt er uansett at Norge hvert år tar på seg en skatteforpliktelse på flere milliarder kroner ekstra gjennom asyl og flyktninge- ordninger.

 

Det er etisk og moralsk galt å belaste et allerede tungt skattebelastet norsk folk bare for at venstresiden skal få oppfylle Jesus-komplekset sitt.

Joda. Man burde hatt en folkeavstemning på det... (Ikke bare to alternativer, men flere gjennomtenkte) Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Hva menes med denne påstanden?

 

"Folk bør sikres retten til å gå med hijab og andre religiøse/ kulturelle plagg i det offentlige rom."

 

Er det retten til å kunne gå kledd som man vil ute blant folk, eller er det retten til å bruke dette i "det offentlige", altså i jobbsammenheng?

 

 

Jeg tolker dette som at det er snakk om både i jobb og på gaten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...