Politrikks Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hvis man faktisk eier ja. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Ville du latt ungen din på 10 år gå alene i de områdene? En ting er at det ikke er farlig for voksne, men for barn så er det verre. Pedofile for eksempel? Tyver som stjeler mobilen deres. Og ikke vet man hva slags miljøer barna vil forville seg inn i. Det er nok greit å la dem gå om dagen, men man trenger mer oppsyn. Ja jeg mener i hovedsak Sognsvann da det grenser til marka. Men jeg ser ingen grunn til at det skulle utvikle seg i samme retning som de klassiske "ytre øst" områdene. Og hva med feks. Fornebu?(Det er riktignok utenfor Oslo men det tar ca.20min med buss inn til sentrum) Der ute bygger de massivt med leiligheter, også små "billige", men jeg er nærmest villig til å vedde på at man ikke kommer til å se en eneste person der med etnisitet som man forbinder med ytre øst. Fornebu er utenfor Oslo, så de færreste innvandre kjenner til området. Derimot nye blokker vil bli mer kjent. Det kommer sikkert til å starte mer blandet. Men ikke glem at Oslo øst også startet blandet og jeg snakket om en stor utbygging. F.eks. man bygger 10000 leiligheter i området. Bygger man bare noen få leiligheter vil prisene bli høye. Men som vi har sett i alle andre steder, så flytter etniske nordmenn vekk når fattige innvandrerene kommer og siden innvandringen forsetter så vil det samme komme til å skje. Hva er så ønskelig med å ha folk til å bo i leiligheter langt utenfor sentrum uansett? Har vi ikke råd til å bygge hus, eller rekkehus? Vi har mer enn nok plass. VI kan få plass til flere tusen rekkehus i området? Og enda flere i sørkedalen. Kanskje integreringen hadde fungert litt bedre om ikke alle innvandre bodde i leiligheter ute i gokk? Hvis man faktisk eier ja. Det er ekstremt få eldre som har leid bolig alle årene. Endret 2. august 2012 av Camlon Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ikke alle gamle er rike for det. Poenget mitt er at det sikkert er mange gæmlisser som gjerne ville bodd i utkanten av Oslo i de "billige" leilighetene. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ikke alle gamle er rike for det. Poenget mitt er at det sikkert er mange gæmlisser som gjerne ville bodd i utkanten av Oslo i de "billige" leilighetene. De har gode muligheter til å gjøre det allerede f.eks. på søndre nordstrand. Det virker ikke som om de griper muligheten. Og igjen ekstremt få eldre har leid alle årene. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg er også imot å bygge masse blokker på vestkanten, men det er mest på grunn av det estetiske. Kjenner jeg politikerne rett blir det satt opp stygge "sovjetblokker". Vi er nødt til å bevare litt av byen også, og ikke bare tenke praktisk. Så god plass som vi har i Norge må det finnes andre løsninger enn å ødelegge villastrøkene. Når det er sagt, skal det bygges mye før det blir ghettoer. Er allerede flere blokker og leilighetskomplekser på Holmenkollen, Vinderen og Norberg, og leilighetene der er stort sett store og dyre. Mange som vil betale for å bo der. Mange eldre ønsker ikke å bo i sentrum, men vil heller bli der de alltid har bodd, og det er mange unge som ønsker å etablere seg der de har vokst opp. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Men over til noe helt annet. Double Down har kommet tilbake til New Zealand. Jeg har allerede prøvd og det smakte fantastisk. Misunn meg... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hva faen? En slags sandwhich med ost og bacon der man har fritert kylling istedet for brød? For ett sinnsykt produkt (og nei, jeg misunner deg egentlig ikke ) AtW 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Haha, jeg er sulten, kunne tenkt meg å prøve en sånn til midag. Med salat til er alt sunt! Endret 2. august 2012 av NgZ Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Du kan droppe salat dersom du heller tar en Pepsi Max/Tab Extra/Cola Zero etc. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Det er mulig å bygge ut både Intercity-triangelet og de største og viktigste veiene som E6, E18, E39, og E134. Men det krever at regjering og storting er villig til tre ting: Å prioritere de største og viktigste veiprosjektene fremfor andre veier, å øke bevilgningene og å ta i bruk raskere og smartere utbygging enn i dag. Både vei og bane mulig - VG+ 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hadde vi privatisert veinettet hadde det ikke nødvendigvis kostet noe i det hele tatt, samt at det faktisk hadde vært et intensiv for å lage gode veier som varte lenge. I dag lønner det seg jo for utbyggere å lage dårlige veier som raskt slites ned. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Fornebu er utenfor Oslo, så de færreste innvandre kjenner til området. Derimot nye blokker vil bli mer kjent. Det kommer sikkert til å starte mer blandet. Men ikke glem at Oslo øst også startet blandet og jeg snakket om en stor utbygging. F.eks. man bygger 10000 leiligheter i området. Bygger man bare noen få leiligheter vil prisene bli høye. Synes det er en ekstrem overforenkling å anta at innvandrere ikke kjenner til Fornebu. Det er jo det nærmeste man kommer Oslo sentrum uten å faktisk være i Oslo (Lysaker unntatt selvsagt men der er det ikke utbygging på samme måte). Grunnen til at innvandrere ikke vil flytte til Fornebu og at etnisk norske pensjonister ikke vil flytte til Søndre Nordstrand er fordi man ønsker å flytte til et nabolag man kan(eller ønsker) å identifisere seg med. Ergo er det aldri noen fare for at Sognsvann skal bli en utenlandsk ghetto selv om man bygger ut mange leiligheter der. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 http://www.nrk.no/22...pport-1.8268978 Jeg håper vi får en noenlunde edruelig debatt den neste tiden og slipper de verste utfallene mot politiet. Ja, politiets aksjon var ikke så målrettet og effektiv som den kunne vært, og det er synd, men enkeltpersoner skal ikke trenge å føle skyld for dette. Problemet lå i systemet, manglende ressurser og trening. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hadde vi privatisert veinettet hadde det ikke nødvendigvis kostet noe i det hele tatt, samt at det faktisk hadde vært et intensiv for å lage gode veier som varte lenge. I dag lønner det seg jo for utbyggere å lage dårlige veier som raskt slites ned. Hvordan ser du for deg et privatisert veinett? Fins det noen land som har det? Stiller meg skeptisk. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Inenisvet for private hade vært å bruke minst mulig kr per km vei - omtrent slik vårt "kjære" Vegvesen opererer. Vi ser hva det fører til. Vegutbygging er allerede lagt ut på anbud, det er prosjekteringen og finansieringsmoellen det er noe feil med. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Inenisvet for private hade vært å bruke minst mulig kr per km vei - omtrent slik vårt "kjære" Vegvesen opererer. Vi ser hva det fører til. Vegutbygging er allerede lagt ut på anbud, det er prosjekteringen og finansieringsmoellen det er noe feil med. Hvorfor er det prosjekteringen det er noe feil med? AtW Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hadde vi privatisert veinettet hadde det ikke nødvendigvis kostet noe i det hele tatt, samt at det faktisk hadde vært et intensiv for å lage gode veier som varte lenge. I dag lønner det seg jo for utbyggere å lage dårlige veier som raskt slites ned. Hvordan ser du for deg et privatisert veinett? Fins det noen land som har det? Stiller meg skeptisk. Er jo ikke så vanskelig å se for seg? Noen kjøper opp veinettet, og så kan man melde seg inn som medlem i dette selskapet, og betale en viss sum i måneden. På denne måten er veinettet sin egen økonomi, og kan bygge ut der det trengs ettersom de har penger til det. Det må jo bli noe sånt? Og jeg tror det også i tillegg til dette, vil bli utrolig mye bompengestasjoner også. Mer enn i dag. ;-P Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Hvorfor er det prosjekteringen det er noe feil med? Fordi det er dyrere å bygge åtte veistrekninger på en mil. enn å bygge en veistrekning på åtte mil. I Norge gjør vi i hovedsak det første fordi vil skal disponere over statsbudsjettet årlig, og fordi vi ikke bevilger nok.Et statlig utbygningfond ville vært langt mer hensiktsmessig om man ikke ønsker å binde staten til fremtidig utgifter over en lengre periode enn ett år. Endret 4. august 2012 av NgZ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hvorfor er det prosjekteringen det er noe feil med? Fordi det er dyrere å bygge åtte veistrekninger på en mil. enn å bygge en veistrekning på åtte mil. I Norge gjør vi i hovedsak det første fordi vil skal disponere over statsbudsjettet årlig, og fordi vi ikke bevilger nok.Et statlig utbygningfond ville vært langt mer hensiktsmessig om man ikke ønsker å binde staten til fremtidig utgifter over en lengre periode enn ett år. Ok, det er ikke det jeg tradisjonelt forbinder med prosjekteringfasen i ett prosjekt, men jeg skjønner hva du mener. AtW Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Nei, det er vel kanskje mer planlegginsfasen? Det er starten av opplegget det er noe galt med ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå