Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det er faktisk noen som mener at de ville endt alt liv. Alt for at jorda hadde blitt et bedre sted!

Jorden ville blitt et bedre sted? For hvem?

 

Det blir jo som å ta selvmord for å få en ting man har veldig lyst på å ha og bruke, eller som å stikke ut øynene sine for å få et maleri man liker å se på....

 

Nei deres logikk er slik: Det vil bli bedre for jorden og de som ikke er mennesker. Men ja, fungerer ikke å fortelle dem at det ikke vil bli bedre siden hva som er bra og dårlig er mer eller mindre menneskeskapt. Og videre mener de at det ikke er ondt å ende alt liv på jorden hvis det er mulig.

 

Det vil da bli opprettet langt mer naturlige og bærekraftige økosystem og menneskets ekstreme forurensningsevne og dominans over naturen vil forsvinne (forutsatt at det meste menneskeskapte også forsvinner. I det store og hele er det naturligvis langt bedre for absolutt alle andre enn mennesker. Det er da rimelig enkel logikk.

 

Joda det er sant, men hvilken rett har en person til å ende alt liv?

Lenke til kommentar

Joda det er sant, men hvilken rett har en person til å ende alt liv?

 

Det tar jeg ikke stilling til, jeg reagerte bare på påstanden at det ikke blir bedre for resten av verden hvis arten mennesker forsvinner.

 

Jorda ville nok ikke brydd seg. Videre så ville mennesker dødd ut, dermed så ville det ikke blitt noe bedre for oss. Og vi kunne ikke dømme hva som var bra eller ikke. Hva med alle dyrene som er avhengige av oss?

 

Edit: Forresten det jeg snakket om var ikke hvorvidt det ville blitt "bedre" eller ikke (som varierer utifra hva man selv ser som bra), men hvordan enkelte mennesker ser på seg selv som overlegne enn andre og mener at det er greit at man har andres liv i deres makt.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og hvis det er slik at de driver med ulovligheter, har vi fremdeles en ordensmakt som er ment å ta seg av det, og ikke ett slags "borgervern".

Ja, ikke sant? Og når politiet følger opp er de "råtne egg".

 

Hvor har jeg skrevet dette?

Lenke til kommentar

Joda det er sant, men hvilken rett har en person til å ende alt liv?

 

Det tar jeg ikke stilling til, jeg reagerte bare på påstanden at det ikke blir bedre for resten av verden hvis arten mennesker forsvinner.

 

Jorda ville nok ikke brydd seg. Videre så ville mennesker dødd ut, dermed så ville det ikke blitt noe bedre for oss. Og vi kunne ikke dømme hva som var bra eller ikke. Hva med alle dyrene som er avhengige av oss?

 

Edit: Forresten det jeg snakket om var ikke hvorvidt det ville blitt "bedre" eller ikke (som varierer utifra hva man selv ser som bra), men hvordan enkelte mennesker ser på seg selv som overlegne enn andre og mener at det er greit at man har andres liv i deres makt.

 

Jorda har ikke noen "meninger", den bryr seg ikke. Men menneskeres effekt på plante- og dyreliv fjernes. Derav blir det bedre for resten. Handler ikke om å bry seg, handler ikke om hva mennesker definerer som bra og dårlig for de, det handler bare objektivt om hvorvidt ting får eksistere eller ikke og hva slags miljø det får eksistere i.

 

Vel, det er jo mye latterlige deler ved det scenarioet. Er så mye livfarlige stoffer og diverse som vi har samlet og skapt og holder kontroll på som man ikke ville fått kontroll på og menneskelagde asfaltparadis vil jo fortsatt være der i en "drep alle mennesker i verden"-scenario. Og ja, det vil jo også gå utover alle dyrene vi har temmet, fostret og masseprodusert for egne interesser og ikke klarer seg/kjenner noe annen levestil.

 

Vil heller plassere det i tankespinnet "ville verden vært bedre uten menneskelige fotsporene" mer enn hvorvidt det å bare ta liv av alle mennesker ville vært effektivt/hensiktsmessig.

 

e: Det du faktisk sa var at det er ikke mulig å definere konsekvensen som bedre fordi det er et menneskapt idè. Noe som er feil

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

PencilCase: Karma :)

Ahh, ja selvsagt var det jo karma som var årsaken. Lurer forresten på hva man må gjøre for å få like dårlig karma som folka på Utøya? Kanskje du kan fortelle meg det?

 

Utøying is the new hitling :cool:

 

 

Vice: Lite imponerende av deg å anta at alle romfolk er kriminelle, fordi du har blitt ranet et par ganger. Strøk du i statistikk på skolen? Må nesten spørre, fordi personlige erfaringer er uegnet til å generalisere et helt folk. Her er det nok raseriet som blir gitt litt vel mye spillerom.
Er dette helt nytt for deg? Har du aldri lest,hørt,sett eller opplevd sigøynere som stjeler?

 

Faktisk ikke. Men du har sikkert noen flotte kilder på at dette ikke bare stammer fra din egen lille boble ;)

 

Uansett er det tydelig at endel råtne epler i Oslopolitiet er enige med deg. Flott sier du kanskje da. Men hvor flott er det at politiet stjeler tingene deres og kjører dem langt ut på landet på pur f***? Er det en slik rettstat vi ønsker å være bekjent av?

Ja selvsagt er det "råtne epler" i politiet når de ikke støtter opp om ditt syn. Stjeling er forbudt så du får si fra til politiet da dersom du mener at politiet selv driver og "stjeler fra sigøynere og kjører dem langt ut på landet på pur f**" Regner med at de koser seg skikkelig i politiet når de kan "stjele" fra folk... Jeg har hørt mange ganger at staten stjeler fra folk men det har aldri vært særlig spesifikt. Fint at jeg nå faktisk har fått forklart at det er Politiet som står for den faktiske stjelingen.

 

Jeg vet. Her er en link forresten, for i motsetning til deg, har jeg kilder til mine påstander.

 

 

 

Det trengs fornuftige politiske løsninger på dette problemet, men Oslos politikere er opptatt med å drikke sjampis på kommunens regning. Synd, ellers kanskje de hadde klart å gjøre litt nytte for seg.

Det er jeg enig i. Det morsomme er jo at det var ikke før sigøynerne begynte å rote i noen søppelkasser fra noen hus på vestkanten av Oslo at Fabian Stang ble oppmerksom på situasjonen..

 

Godt vi kan enes om noe. Romfolket må lide for våre udugelige bypolitikere, baker rettes for smed, etc. Heldigvis har de fått organisasjonen Folk er folk, som jobber for dem.

Endret av Avien
Lenke til kommentar
Uansett er det tydelig at endel råtne epler i Oslopolitiet er enige med deg. Flott sier du kanskje da. Men hvor flott er det at politiet stjeler tingene deres og kjører dem langt ut på landet på pur f***? Er det en slik rettstat vi ønsker å være bekjent av?

Ja selvsagt er det "råtne epler" i politiet når de ikke støtter opp om ditt syn. Stjeling er forbudt så du får si fra til politiet da dersom du mener at politiet selv driver og "stjeler fra sigøynere og kjører dem langt ut på landet på pur f**" Regner med at de koser seg skikkelig i politiet når de kan "stjele" fra folk... Jeg har hørt mange ganger at staten stjeler fra folk men det har aldri vært særlig spesifikt. Fint at jeg nå faktisk har fått forklart at det er Politiet som står for den faktiske stjelingen.

 

Jeg vet. Her er en link forresten, for i motsetning til deg, har jeg kilder til mine påstander.

Hehe, ok så denne "kilden" er altså fra sigøynerne selv faktisk!! :lol: Kanskje vi skal spørre dem om de stjeler også med det samme vi er igang slik at vi får den saken ut av verden?

Vi får se hva disse anmeldelsene fra organisasjonen "Folk er folk" (eller "Sigøynere er sigøynere" som den egentlig burde hete) fører til da. Stjeling fra politiets side er svært alvorlig og slike saker kan ikke henlegges uten videre. Men la meg for ordens skyld tippe: Resultatet av disse anmeldelsene blir null og niks :) Men det er vel sikkert fordi saken havner hos noen andre "råtne epler" i politiet som samarbeider med de første "råtne eplene" som gjør slike ting på "pur f**!" :roll:

At disse anmeldelsene kommer fra "Folk er folk" kommer heller ikke som noen stor overraskelse da dette er en organisasjon som også er kjent for å ikke bry seg videre om lover og regler selv.

 

Hvis dette med at sigøynere stjeler og raner er fullstendig nytt for deg, ja da begynner jeg å lure på hvor du egentlig oppholder deg? Om du lever ute på ei bygd i Norge og ikke har reist særlig utenfor landets grenser så er det dog forståelig. Men om du har tenkt deg utenlands kan det være greit for din egen skyld å ikke gå fullstendig blåøyd inn. Ta deg en tur til feks. Roma.

Om du virkelig hadde vært interessert i å finne ut mer om dette så trenger du ikke kilder fra meg, det finnes masse info som er like tilgjengelig for deg som alle andre. Men her er en tilfeldig kilde for å hjelpe deg litt på vei: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8226580.stm

Lenke til kommentar
Hehe, ok så denne "kilden" er altså fra sigøynerne selv faktisk!! :lol: Kanskje vi skal spørre dem om de stjeler også med det samme vi er igang slik at vi får den saken ut av verden?

Vi får se hva disse anmeldelsene fra organisasjonen "Folk er folk" (eller "Sigøynere er sigøynere" som den egentlig burde hete) fører til da. Stjeling fra politiets side er svært alvorlig og slike saker kan ikke henlegges uten videre. Men la meg for ordens skyld tippe: Resultatet av disse anmeldelsene blir null og niks :) Men det er vel sikkert fordi saken havner hos noen andre "råtne epler" i politiet som samarbeider med de første "råtne eplene" som gjør slike ting på "pur f**!" :roll:

 

Vi får se. Om politiet bryter norsk lov, er det alvorlig. I motsetning til deg, så kan jeg ikke skråsikkert avfeie dette som løgn. Det gjør heller ikke han politimannen de spør i Aftenposten.

 

 

At disse anmeldelsene kommer fra "Folk er folk" kommer heller ikke som noen stor overraskelse da dette er en organisasjon som også er kjent for å ikke bry seg videre om lover og regler selv.

 

For noe tull, ikke overgå deg selv.

 

Hvis dette med at sigøynere stjeler og raner er fullstendig nytt for deg, ja da begynner jeg å lure på hvor du egentlig oppholder deg? Om du lever ute på ei bygd i Norge og ikke har reist særlig utenfor landets grenser så er det dog forståelig. Men om du har tenkt deg utenlands kan det være greit for din egen skyld å ikke gå fullstendig blåøyd inn. Ta deg en tur til feks. Roma.

 

For å lære om sigøynerne i Oslo, så skal jeg dra til Roma? Du gir ikke mye mening. Jeg vil tippe jeg har reist mer enn deg, men ser ikke hvorfor det er relevant. Å reise gir ofte innsikt i at man ikke kan kategorisere og generalisere hele folk, på grunnlag av erfaringer med enkeltpersoner. Dersom ikke "all reisingen" din er ren løgn, så er du kanskje et hederlig unntak fra det.

 

Om du virkelig hadde vært interessert i å finne ut mer om dette så trenger du ikke kilder fra meg, det finnes masse info som er like tilgjengelig for deg som alle andre. Men her er en tilfeldig kilde for å hjelpe deg litt på vei: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8226580.stm

 

Du har altså klart å finne en kilde på at fenomenet eksisterer, gratulerer. Lykke til med å finne kilder på at hele folkegruppen er slik, ettersom det ikke er annet enn en rasistisk vrangforestilling. Men jeg kan jo hjelpe deg litt på vei!

Endret av Avien
Lenke til kommentar
e: Det du faktisk sa var at det er ikke mulig å definere konsekvensen som bedre fordi det er et menneskapt idè. Noe som er feil

 

Joda ser den, men altså hvordan vil det bli bedre når vi ikke er der? Hvordan kan vi bedømme om det vil bli bra? Det blir bare antagelser fra vår side, og som du sa så blir det nok verre hvis vi bare forsvinner. Tenk deg hva oppdrettslaksen kommer til å gjøre (de ødelegger nok av økosystemet i havet idag) eller atomkraftverk uten tilsyn, konstant energikonsumering etc. Siterer to andre:

 

Ettersom bedre i seg selv er et abstrakt, menneskeskapt begrep, trekker jeg slutningen at verden kun kan være et positivt sted i den grad den oppleves, sanses, føles.

Fra det utgangspunktet trekker jeg slutningen at intelligent liv er en nødvendighet for at verden skal være noe vits i. Miljøproblemene (som jeg antar du sikter til) er et problem fordi det på lang sikt vil skape lidelse for det intelligente livet som finnes (mennesker, andre større pattedyr, delfiner, dette er en vanskelig skillelinje å trekke). Det er heller ikke som om en verden uten mennesker ville vært fri for lidelse og utryddelse, dyr og sykdommer er brutale, og dinosaurene ble utslettet helt uten vår hjelp.

 

hadde ikke blitt noe bedre for meg, så hvorfor? Hele poenget med å oppbevare jorda er jo fordi VI skal bo der.
Lenke til kommentar

Vi får se. Om politiet bryter norsk lov, er det alvorlig. I motsetning til deg, så kan jeg ikke skråsikkert avfeie dette som løgn. Det gjør heller ikke han politimannen de spør i Aftenposten.

Du får holde oss oppdatert ;) Spesielt håper jeg de får tatt de "råtne eplene" i Oslopolitiet som "morer seg med å stjele ting fra folk og så kjøre dem ut på landet" :lol:

 

For noe tull, ikke overgå deg selv.

Jaja, ignorance is bliss :) Fortsett slik.

For å lære om sigøynerne i Oslo, så skal jeg dra til Roma? Du gir ikke mye mening. Jeg vil tippe jeg har reist mer enn deg, men ser ikke hvorfor det er relevant. Å reise gir ofte innsikt i at man ikke kan kategorisere og generalisere hele folk, på grunnlag av erfaringer med enkeltpersoner. Dersom ikke "all reisingen" din er ren løgn, så er du kanskje et hederlig unntak fra det.

Reis til Roma og se hvordan sigøynerne oppfører seg der, reis til Romania og se hvordan sigøynerne oppfører seg der, reis til Danmark for den saks skyld og se hvordan sigøynerne oppfører seg der. Så kan du gjøre sammenligninger og se hvordan de oppfører seg i Oslo. Jeg har dessverre hatt ufrivillig ubehagelige opplevelser med dem på alle disse stedene så min erfaring er litt annerledes enn den romatiske sigøyner forestillingen som enkelte her tydeligvis sitter med.

 

Du har altså klart å finne en kilde på at fenomenet eksisterer, gratulerer. Lykke til med å finne kilder på at hele folkegruppen er slik, ettersom det ikke er annet enn en rasistisk vrangforestilling.

Og om du hadde hatt interesse av å lære noe nytt kunne du selvsagt funnet videre artikler/filmer etc fra andre steder for åp gi et bredere bilde. Men det hadde jo ikke passet inn i ditt oppgjorte bilde om den romatiske hyggelige tiggerdama som sitter på hjørnet, så derfor er det bedre å la være og heller avfeie det med nonsens. Har du egentlig noe som helst erfaring med sigøynere annet enn det du har hørt fra "Folk er folk" ol.?
Lenke til kommentar

Vi får se. Om politiet bryter norsk lov, er det alvorlig. I motsetning til deg, så kan jeg ikke skråsikkert avfeie dette som løgn. Det gjør heller ikke han politimannen de spør i Aftenposten.

Du får holde oss oppdatert ;) Spesielt håper jeg de får tatt de "råtne eplene" i Oslopolitiet som "morer seg med å stjele ting fra folk og så kjøre dem ut på landet" :lol:

Jeg registrerer at du sier du ikke tror på dette, men egentlig tror jeg du ikke bryr deg om at politiet bryter loven, så lenge det kun går utover folkegrupper du ikke liker.

 

 

Jaja, ignorance is bliss :) Fortsett slik.

Man kan jo ikke annet enn å ignorere alt det tullet du kommer med. Men om du har noe kilde på at Folk er folk bryter loven, så skulle jeg like å se det. Hvis ikke kan man bare konstatere at du sitter og lyver.

 

 

Du har altså klart å finne en kilde på at fenomenet eksisterer, gratulerer. Lykke til med å finne kilder på at hele folkegruppen er slik, ettersom det ikke er annet enn en rasistisk vrangforestilling.

Og om du hadde hatt interesse av å lære noe nytt kunne du selvsagt funnet videre artikler/filmer etc fra andre steder for åp gi et bredere bilde. Men det hadde jo ikke passet inn i ditt oppgjorte bilde om den romatiske hyggelige tiggerdama som sitter på hjørnet, så derfor er det bedre å la være og heller avfeie det med nonsens. Har du egentlig noe som helst erfaring med sigøynere annet enn det du har hørt fra "Folk er folk" ol.?

 

Jeg er ikke interessert i å debattere med folk som ikke har annet å komme med fullstendig udokumentare påstander av typen "da jeg var ditt, så skjedde datt, derfor er alle X Y". Jeg forholder meg til den forskningen som er gjort på området her i landet, ikke til dine ferieminner hvor du kanskje ble bestjålet av folk som muligens var sigøynere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har dessverre hatt ufrivillig ubehagelige opplevelser med dem på alle disse stedene så min erfaring er litt annerledes enn den

 

Jeg vil for all del ikke tolke uthevingen ved å tenke at du har som syssel å utsette deg for frivillige ubehageligheter - men, skal innrømme at det hadde passet fint til det bildet som jeg har dannet meg av den personen som skriver dine poster, i anledning emnet ...

 

Noe annet som jeg er rimelig sikker på, er at kjernen i det jeg tidligere har diskutert med deg - nemlig at du har kansje en tendens til å piske opp stemningen der du er. Det ser man veldig tydelig i stilen du bruker. På godt norsk, kaller jeg det; "tøff i trynet"

Gjør du det samme på gata, er saken helt krystallklar, og da møter man "sigøynere" hvor man enn er .

 

Behøver ikke noe svar på denne - ta det som siste ord, og apropos at du forlot tråden min etter ett "hitling" forsøk, i går aften.

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at du sier du ikke tror på dette, men egentlig tror jeg du ikke bryr deg om at politiet bryter loven, så lenge det kun går utover folkegrupper du ikke liker.

Har jeg sagt at jeg liker at politiet bryter loven?

Men bare se en gang til på hvor dumt det du skriver er:

Uansett er det tydelig at endel råtne epler i Oslopolitiet er enige med deg. Men hvor flott er det at politiet stjeler tingene deres og kjører dem langt ut på landet på pur f***?

 

 

 

Man kan jo ikke annet enn å ignorere alt det tullet du kommer med. Men om du har noe kilde på at Folk er folk bryter loven, så skulle jeg like å se det. Hvis ikke kan man bare konstatere at du sitter og lyver.

Igjen viser du hvor lite oppdatert du er på emnet. "Folk er folk" satt opp en ulovlig campingplass ute i Oslo marka og ble dermed fjernet av alle "det råtne eggene" i oslopolitiet. Konsentrer deg heller om deg selv fremfor å hinte at andre lyver.

 

Jeg er ikke interessert i å debattere med folk som ikke har annet å komme med fullstendig udokumentare påstander av typen "da jeg var ditt, så skjedde datt, derfor er alle X Y". Jeg forholder meg til den forskningen som er gjort på området her i landet, ikke til dine ferieminner hvor du kanskje ble bestjålet av folk som muligens var sigøynere.

Nei jeg skjønte raskt at du ikke var interessert i å kanskje finne ut at ting ikke var slik du så for deg i din idealverden. Jeg spør igjen: Har du noen som helst erfaring med sigøynere selv eller er din informasjon basert på "Folk er folk" ol?

Jeg ga deg tom. en link for å hjelpe deg videre på vei, men det var vel bare noe "råtne egg" som hadde laget den tenker jeg. Helst i konspirasjon sammen med de "råtne eggene" i politiet...

Lenke til kommentar

Jeg vil for all del ikke tolke uthevingen ved å tenke at du har som syssel å utsette deg for frivillige ubehageligheter - men, skal innrømme at det hadde passet fint til det bildet som jeg har dannet meg av den personen som skriver dine poster, i anledning emnet ...

 

Noe annet som jeg er rimelig sikker på, er at kjernen i det jeg tidligere har diskutert med deg - nemlig at du har kansje en tendens til å piske opp stemningen der du er. Det ser man veldig tydelig i stilen du bruker. På godt norsk, kaller jeg det; "tøff i trynet"

Gjør du det samme på gata, er saken helt krystallklar, og da møter man "sigøynere" hvor man enn er .

 

Behøver ikke noe svar på denne - ta det som siste ord, og apropos at du forlot tråden min etter ett "hitling" forsøk, i går aften.

Du kan spare deg for dine dårlige forsøk på personkarateristikk av motdebattanter i håp om å diskreditere dem. Det er tarvelig og uredelig. Dersom dette er alt du har å komme med er siste ord fra din side en god idé. (Jeg ga deg forøvrig en beskrivelse på forskjellen mellom en "vanlig fattig person" og sigøynere som du ba om i den andre tråden men så ingen grunn til å kverulere videre med deg på det).

Edit:Utrolig søtt at Pencilcase og Avien liker hverandres poster. Kan dere kanskje treffes og snakke sammen om hvordan dere kan bli kvitt de forferdelige råtne eggene i Oslopolitiet?

Edit:LOL!

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det viktigste spørsmålene man bør stille er; rettferdiggjør behandlingen de har fått handlingene de gjør? Er det Norges oppgave å forsørge de som kommer hit på turistvisum?

Hehe, du får spørre "Pencilcase" og "Avien" om det slemme politiet her i Oslo. For alle vet jo at de "råtne folka i oslopolitiet "stjeler fra folk for moro skyld" :wallbash: Sååå, Avien og Pencilcase, har politiet vært slemme mot dere i det siste?

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...22259655/?www=1

 

Dette må da være det dummeste jeg har lest i dag ihvertfall. Kanskje hele denne uken faktisk.

 

Det jeg synes er bekymringsverdig er denne hangen til å forby ting.

 

Det eksakte samme produktet skal være tilgjengelig på glassflaske, men ikke pappkartong (som allerede er tilgjengelig i dag).

 

Kommentarer til dette?

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...