Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Og det er faktisk noen som mener at de ville endt alt liv. Alt for at jorda hadde blitt et bedre sted!

Jorden ville blitt et bedre sted? For hvem?

 

Det blir jo som å ta selvmord for å få en ting man har veldig lyst på å ha og bruke, eller som å stikke ut øynene sine for å få et maleri man liker å se på....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er faktisk noen som mener at de ville endt alt liv. Alt for at jorda hadde blitt et bedre sted!

Jorden ville blitt et bedre sted? For hvem?

 

Det blir jo som å ta selvmord for å få en ting man har veldig lyst på å ha og bruke, eller som å stikke ut øynene sine for å få et maleri man liker å se på....

 

Nei deres logikk er slik: Det vil bli bedre for jorden og de som ikke er mennesker. Men ja, fungerer ikke å fortelle dem at det ikke vil bli bedre siden hva som er bra og dårlig er mer eller mindre menneskeskapt. Og videre mener de at det ikke er ondt å ende alt liv på jorden hvis det er mulig.

Lenke til kommentar

Og det er faktisk noen som mener at de ville endt alt liv. Alt for at jorda hadde blitt et bedre sted!

Jorden ville blitt et bedre sted? For hvem?

 

Det blir jo som å ta selvmord for å få en ting man har veldig lyst på å ha og bruke, eller som å stikke ut øynene sine for å få et maleri man liker å se på....

 

Nei deres logikk er slik: Det vil bli bedre for jorden og de som ikke er mennesker. Men ja, fungerer ikke å fortelle dem at det ikke vil bli bedre siden hva som er bra og dårlig er mer eller mindre menneskeskapt. Og videre mener de at det ikke er ondt å ende alt liv på jorden hvis det er mulig.

 

Det vil da bli opprettet langt mer naturlige og bærekraftige økosystem og menneskets ekstreme forurensningsevne og dominans over naturen vil forsvinne (forutsatt at det meste menneskeskapte også forsvinner. I det store og hele er det naturligvis langt bedre for absolutt alle andre enn mennesker. Det er da rimelig enkel logikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et forståelig synspunkt, dersom man mener menneskeheten er en ond pestbyll. Folk ser gjerne det de vil se. Imidlertid er det ingen garanti for at ikke en ny rase vil oppnå overlegenhet om noen hundre tusen år og ture fram på nøyaktig samme måte. Ergo må man utrydde alt biologisk liv, men da må man jo spørre seg: For hvem?

 

Dette blir bare føleri. Det er ikke nytt for meg at noen setter dyr over mennesker, men jeg blir litt overrasket hver gang. I den grad dyr skal oppheves, så bør de ha samme rettigheter som oss, ikke stå over oss. Det er forbannet tragisk at vi holder på å utrydde over halvparten av jordas arter, men å utrydde menneskeheten ville være en like stor tragedie. Two wrongs don't make a right, som de sier på nynorsk.

 

Personlig ser jeg på menneskeheten som en rase med fantastisk potensiale, men som desverre lider av noen barnesykdommer og prepubertet. Forhåpentlig vil det gå bedre etterhvert :)

Lenke til kommentar

 

Det vil da bli opprettet langt mer naturlige og bærekraftige økosystem og menneskets ekstreme forurensningsevne og dominans over naturen vil forsvinne (forutsatt at det meste menneskeskapte også forsvinner. I det store og hele er det naturligvis langt bedre for absolutt alle andre enn mennesker. Det er da rimelig enkel logikk.

 

 

Hva er ett "mer naturlig økosystem"? Alle raser vil trakte etter å dominere og spre seg mest mulig. Jeg synes det blir litt diffust å kalle det ene mer naturlig enn det andre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Patetisk artikkel i VG om sigøynere(og narkomane): Når det er snakk om at sigøynerne stjeler og er voldelige blir de omtalt som "rumenske tiggere" men når det er snakk om at de har blitt jaget bort eller blitt utsatt for ubehageligheter da er det plutselig "rom folk" som gjelder. Kvalmt. :thumbdown:

(Og det er selvsagt ikke åpent for kommentarer i artikkelen)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10058442

Lenke til kommentar

Behandlingen av Rom-folket er en gedigen Europeisk skam - og skamhandlingene bare fortsetter og fortsetter ....

Ta deg en tur til Oslo du så skal du få se hvem som står for skamhandlinger. Det som er en skam er at sigøynerne får holde på med kriminaliteten sin nærmest helt uhindret. Med det samme du er på reisefot så kan du også ta deg en tur til Romania så kanskje du får enda en øyeåpner.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Behandlingen av Rom-folket er en gedigen Europeisk skam - og skamhandlingene bare fortsetter og fortsetter ....

Ta deg en tur til Oslo du så skal du få se hvem som står for skamhandlinger. Det som er en skam er at sigøynerne får holde på med kriminaliteten sin nærmest helt uhindret. Med det samme du er på reisefot så kan du også ta deg en tur til Romania så kanskje du får enda en øyeåpner.

 

Jeg har vært flere ganger i oslo, bare den siste måneden, og jeg har vært i Romania ett par ganger og for noen år siden ...

Kriminalitet skal bekjempes av oss alle, men mest av ordensmakten. Jeg er hverken advokat, detektiv, politi, bøddel eller torturist, men en helt vanlig borger med en viss rettferdighetssans.

 

Hvis vi virkelig tror at tiggerne fra den gruppen, blir utnyttet av menneskehandlere - har vi faktisk en lov om beskyttelse av de ofrene - men den bruker vi ikke, merkelig nok ...

Det vi derimot gjør, er å ta fra dem helt muligheter for basale livsnødvendigheter, så som telt og dusj - så kan vi alle jamre oss over hvor "lusete" de er ...

 

Folk og hvermansen får gjøre det de selv har samvittighet til - men undertegnede kommer til å fortsette å legge penger i koppene deres, fordi at; jeg finner meg ikke i å tvinges til å bli endel av "mobben" her til lands ...

 

Takk for i dag

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

"Lusete" ja. Hvis det er eneste erfaring du har med sigøynere og du tror at det er derfor folk er forbannet på dem, da er det hvertfall på tide å åpne øynene. Sikkert kjempefint for deg som slipper å ha noe med dem å gjøre og kan sitte på din høye hest langt unna dem og lese romantiske sigøynerhistorier, men for folk som blir og har blitt utsatt for deres kriminelle oppførsel er det umulig å innta en virkelighetsfjern ideal-holdning.

Lenke til kommentar

Behandlingen av Rom-folket er en gedigen Europeisk skam - og skamhandlingene bare fortsetter og fortsetter ....

Ta deg en tur til Oslo du så skal du få se hvem som står for skamhandlinger. Det som er en skam er at sigøynerne får holde på med kriminaliteten sin nærmest helt uhindret. Med det samme du er på reisefot så kan du også ta deg en tur til Romania så kanskje du får enda en øyeåpner.

 

Jeg har vært flere ganger i oslo, bare den siste måneden, og jeg har vært i Romania ett par ganger og for noen år siden ...

Kriminalitet skal bekjempes av oss alle, men mest av ordensmakten. Jeg er hverken advokat, detektiv, politi, bøddel eller torturist, men en helt vanlig borger med en viss rettferdighetssans.

 

Hvis vi virkelig tror at tiggerne fra den gruppen, blir utnyttet av menneskehandlere - har vi faktisk en lov om beskyttelse av de ofrene - men den bruker vi ikke, merkelig nok ...

Det vi derimot gjør, er å ta fra dem helt muligheter for basale livsnødvendigheter, så som telt og dusj - så kan vi alle jamre oss over hvor "lusete" de er ...

 

Folk og hvermansen får gjøre det de selv har samvittighet til - men undertegnede kommer til å fortsette å legge penger i koppene deres, fordi at; jeg finner meg ikke i å tvinges til å bli endel av "mobben" her til lands ...

 

Takk for i dag

 

Personlig tror jeg ikke det er så hjelpsomt for sigøynere på sikt. Problemet er at de vleger å melde seg ut av samfunnet. Det er det som er det overordnede hovedproblemet som skaper trøbbel for samfunnet og de i seg selv. Man kan i liten grad tvinge folk, men man bør jobbe for få sigøynere integrert, spesielt mtp skolegang.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Lusete" ja. Hvis det er eneste erfaring du har med sigøynere og du tror at det er derfor folk er forbannet på dem, da er det hvertfall på tide å åpne øynene. Sikkert kjempefint for deg som slipper å ha noe med dem å gjøre og kan sitte på din høye hest langt unna dem og lese romantiske sigøynerhistorier, men for folk som blir og har blitt utsatt for deres kriminelle oppførsel er det umulig å innta en virkelighetsfjern ideal-holdning.

 

Hva er det du ikke får med deg? Hva vet du om min omgang med rom-folk???

Fortell heller hva du personlig har opplevd, for i det minste å bygge opp frustrasjonene dine med annet enn overskrifter fra nærmeste nettavis, eller hørt noe fra noen ..... Så, hva er det du har blitt utsatt for av romfolk?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Personlig tror jeg ikke det er så hjelpsomt for sigøynere på sikt.

 

AtW

 

Det tror ikke jeg med. Men poenget mitt er at jeg personlig er ikke bøddel for noen

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke får med deg? Hva vet du om min omgang med rom-folk???

Fortell heller hva du personlig har opplevd, for i det minste å bygge opp frustrasjonene dine med annet enn overskrifter fra nærmeste nettavis, eller hørt noe fra noen ..... Så, hva er det du har blitt utsatt for av romfolk?

 

For å si det slik: Eneste gang jeg har blit forsøkt bestjålet her i Norge var selvsagt av sigøynere. De lusker som ravner rundt omkring i parker ol. og prøver å stjele til seg alt som ikke er gjemt eller man holder 100% øye med. I Italia, nærmere bestemt i Roma, er sigøynerproblemet enda større enn i stakkars lille Oslo. Der ble jeg forsøkt ranet på åpen gate av sigøynere. Midt på dagen.

I Romania, som er det stedet med størst sigøynerinfestasjon som jeg selv har opplevd, fikk jeg oppleve at alt som ikke var boltet fast ble stjålet. Eller faktisk, ting som var skrudd fast ble også stjålet. Reflekser, skilt endog klistremerker ble stjålet fra bil & campingvogn av sigøynere. Ta deg en prat med lokalbefolkningen der nede så kan de fortelle deg hvor romantisk og hyggelig det er med sigøynere.

Generelt sett har jeg blitt lite utsatt for kriminalitet sålangt i livet, til tross for at jeg har vært på endel steder som ikke alltid anbefales å ferdes, men et stort flertall av det jeg har blitt utsatt for er fra sigøynere. Så du skjønner at min erfaring strekker seg litt lenger en bare et romantisk bilde av en tilsynelatende uskyldig liten tiggerdame som sitter på etthvert gatehjørne i Oslo. Derfor blir jeg lettere irritert når jeg leser overskrifter og artikler "fra nærmeste nettavis" som er skrevet av folk som har null begrep om det de skriver om og som skal romantifisere og forsøke å gjøre sigøynerne til ofre.

Edit: Og med det samme jeg er igang, kom på enda et tilfelle hvor jeg ble bestjålet av sigøynere: På Roskildefestivalen for endel år tilbake før de fikk delvis bukt med problemet. Jeg har altså blitt bestjålet, eller forsøkt bestjålet av sigøynere i fire forskjellige land! Hadde det bare vært her i Norge kunne man selvsagt latt tvilen komme dem tilgode og antatt at det bare var her i Norge de var spesielt bedritne, men dessverre er ikke det tilfellet. Vi har en blåøyd og godtroende organisasjon her i Oslo, som i likhet med sigøynerene ikke er redd for å bryte lover i sitt virke, som kalles for "Folk er Folk". Jommen sa jeg smør. Kanskje de hadde fremstått som mer troverdige i det minste dersom navnet var "Sigøynere er Sigøynere".

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg ikke det er så hjelpsomt for sigøynere på sikt. Problemet er at de vleger å melde seg ut av samfunnet. Det er det som er det overordnede hovedproblemet som skaper trøbbel for samfunnet og de i seg selv. Man kan i liten grad tvinge folk, men man bør jobbe for få sigøynere integrert, spesielt mtp skolegang.

 

AtW

Joda, dersom de velger å legge sigøynerkulturen bak seg få seg en jobb og tjene til livets opphold som vanlige mennesker så hadde ting vært bra, men man kan liksom ikke tvinge dem til dette heller som du sier..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du satt deg inn i romfolkets historie også - har du erfaringer med at folk som blir behandlet som lus, faktisk venner seg til det og blir lik ei lus?

Jeg har forøvrig reist omkring i "hele verden" - på noen av de verste "høla" du kan finne - og har i tillegg bodd sammen med, og vært fattige sammen med andre "lus". Og ikke en eneste gang har jeg oplevd at disse lusene er annet enn minst like god som en selv - så da er jeg vel en lus jeg og ...

 

Jeg har opplevd at folk har blitt utnyttet/behandlet dårlig - men da har årsakene gjerne hatt mye å gjøre med hvor mye eller lite de samme brukte hodet, før de gikk inn i strøk som er uvanlige.

 

Så, da har vi rett og slett helt forskjellige opplevelser, og det beviser?

 

Edit: Ment for "Vice"

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du satt deg inn i romfolkets historie også - har du erfaringer med at folk som blir behandlet som lus, faktisk venner seg til det og blir lik ei lus?

 

Hvorfor er ikke vi vendt til å bli lik vikinger?

 

Hva kjennetegner en ekte viking?

Lenke til kommentar

Menneskeheten er ikke en trussel mot livet på jorda som en helhet, selv om vi kan (og har) utryddet enkelte arter. Selv ikke en full, global atomkrig vil kunne utrydde alt liv på jorden. Derimot er vi en trussel mot vår egen eksistens og arter som vi er direkte avhengig av for vår eksistens.

 

Fra dette perspektivet blir det helt meningsløst å skulle drepe alle mennesker for å gjøre ting "bedre" for jorden. De eneste vi driver og ødelegger for er oss selv, og resten av universet bryr seg ikke en døyt om vi driver og sager av grenen vi sitter på med en motorsag.

Lenke til kommentar

Har du satt deg inn i romfolkets historie også - har du erfaringer med at folk som blir behandlet som lus, faktisk venner seg til det og blir lik ei lus?

Jeg har forøvrig reist omkring i "hele verden" - på noen av de verste "høla" du kan finne - og har i tillegg bodd sammen med, og vært fattige sammen med andre "lus". Og ikke en eneste gang har jeg oplevd at disse lusene er annet enn minst like god som en selv - så da er jeg vel en lus jeg og ...

 

Jeg har opplevd at folk har blitt utnyttet/behandlet dårlig - men da har årsakene gjerne hatt mye å gjøre med hvor mye eller lite de samme brukte hodet, før de gikk inn i strøk som er uvanlige.

 

Så, da har vi rett og slett helt forskjellige opplevelser, og det beviser?

 

Edit: Ment for "Vice"

Snakker vi faktisk sigøynere eller bare vanlige fattige? Jeg vil også tro at sigøynere ikke stjeler og oppfører seg like bedritent ovenfor sine egne, og dersom du regner deg som en av dem så kan hvertfall det forklare noe av hvorfor dette har gått deg hus forbi. Uansett, hva som skjedde historisk sett for hundrevis av år siden er ingen unnskyldning lenger idag.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...