Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Det er nå man får lyst til å bryte taushetsplikten og fortelle noen morsomme og hårreisende historier om diverse psykologer, psykiatere og yndlingene mine: Sexologer ...

 

Men det skal jeg ikke gjøre - det jeg skal derimot er å påpeke at grupper av samme type spesialister som skal samarbeide om noe konkret, betyr på langt nær at man får produkter med kvalitet i forhold til høyere kompetanse. De kan like gjerne levere dårligere resultat, enn en tverrfaglig og tverrtypelig gruppe.

De kan levere ett dårlig resultat, men at de "like gjerne" kan levere ett dårlig resultat? Det er mindre sannsynlig jo mer solid fagfeltet er, og sjeldent rikitg.

 

AtW

 

Ok, ser den. Uten kompetent ledelse kan de like gjerne .....

 

Fant linken: The Apollo Syndrome

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg skjønnar ikkje.

 

Kvifor holder dei på med denne rettsaka? Kva er det som kjem ut av det? Vil dei døde kome tilbake igjen? er dette trøst for dei som har mista nokon?

 

Eg blir utruleg forbanna når eg ser ABB sitter i ført dress med advokat og politi rundt seg. Han kosar seg rett og slett. Han gjer akkurat det han vil. Mykje penger går i dette. Kva er vitsen. Min meining: Hiv han ned i isolasjon for resten av livet.

Lenke til kommentar

Eg skjønnar ikkje.

 

Kvifor holder dei på med denne rettsaka? Kva er det som kjem ut av det? Vil dei døde kome tilbake igjen? er dette trøst for dei som har mista nokon?

 

Eg blir utruleg forbanna når eg ser ABB sitter i ført dress med advokat og politi rundt seg. Han kosar seg rett og slett. Han gjer akkurat det han vil. Mykje penger går i dette. Kva er vitsen. Min meining: Hiv han ned i isolasjon for resten av livet.

Vi kaster ham i fengsel, tar på oss skylappene og fortsetter livet som ingenting var skjedd?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kva oppnår ein med å sette skyldlappene på han? Alle veit at han gjorde det.

 

Prosessen er ikke bare for å få dømt en forbryter - den er like mye laget for at vi som kultur skal skal kunne fatte det som er ufattelig, frem til nå. Noen beskrev uhyrlighetene med; "norge har mistet sin uskyld"

 

Så på en måte er vi alle "voldtektsofre"

Og da må vi få frem absolutt alt av informasjon, og endre måten vi gjør tingene på her til lands, slik at dette aldri kan skje igjen.

Lenke til kommentar

 

Og da må vi få frem absolutt alt av informasjon, og endre måten vi gjør tingene på her til lands, slik at dette aldri kan skje igjen.

 

Så rettsaken er for å gi oss en falsk trygghetsfølelse? Man kan åpenbart ikke garantere at det "aldri skjer igjen", uansett hva man gjør.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og da må vi få frem absolutt alt av informasjon, og endre måten vi gjør tingene på her til lands, slik at dette aldri kan skje igjen.

 

Så rettsaken er for å gi oss en falsk trygghetsfølelse? Man kan åpenbart ikke garantere at det "aldri skjer igjen", uansett hva man gjør.

 

AtW

 

Rettsaken er vel bare til for å få dømt en forbryter?

Ingen kan garantere annet enn at "jeg" skal aldri gjøre noe sånt.

Lenke til kommentar

Man ser jo ihvertfall i kommentarfeltet at rundt 50% er lavpannede idioter som ikke skjønner noen ting og bommer totalt.

 

Det er visst vanskelig å forstå at den eneste måten å teste ytringsfriheten på nettopp ER å si ting myndighetene og majoriteten ikke liker. Det er tydeligvis noen som er så stusselig utstyrt mentalt sett, at de tror man påviser ytringsfrihetens dårlige kår ved å si ting myndighetene vil høre. Fr meg er det fullstendig ufattelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ut fra en grundig vurdering av situasjonen i landene, har UD kommet frem til at Emiratene og Qatar er......betalingsdyktige.

norsk åpning for våpeneksport

Fredsnasjonen slår til igjen, flott at Egeland retter søkelyset mot dette.

 

 

«UD har avvist å opplyse hvilke politiske vurderinger som er gjort om demokrati- og menneskerettighetssituasjonen i de to landene, under henvisning til at det er taushetsbelagt og gradert informasjon.»

Ja, tenk om allmuen visste hvor ille det sto til der nede, det ville nok føre til kritikk av salget!

 

«- Jeg er veldig opptatt av at vi skal være årvåkne overfor ustabile, autoritære regimer når det kommer til våpeneksport, sier Høybråten.»

Stabile autoritære regimer derimot, synes konservative politikere er bare flott. Jmf Usbekistan, Saudi-Arabia, Libya før opprøret, Irak før Desert Storm. Høybråten følger altså opp i god europeisk hyklertradisjon.

Endret av Avien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Kjendistårer" har blitt vår tids krokodilletårer - men aberet er at førstnevnte forserer evolusjonen, og nå er disse tårene slett ikke nok til å skape neste klikk - så da topper vi tøyset med å hyle i tillegg. Tilværelsens uutholdelige letthet har skrudd tommeskruene en liten omdreining til - now tell me where it hurts!

 

:)

Lenke til kommentar

Ser på Wikipedia siden til Stortingsvalget 2013 at mandatfordelingen skal regnes på nytt neste år, og at konsekvensen av det er at Nord-Trøndelag, Hedmark, Nordland, Sogn og Fjordane og Troms mister et mandat hver til fordel for Oslo (2), Akershus, Rogaland og Hordaland.

 

Vil ikke dette gjøre det nærmest umulig for de rødgrønne å gjenvelges? Fylkene som mister mandater er så vidt jeg vet ganske røde, mens de som tilføres er blå?

Lenke til kommentar

Det alene vil neppe påvirke i blå retning med hele 5 mandater siden det er en del utjevningsmandater. Det er en mye større trussel for de rødgrønne at de har generell motgang i hele landet. Jeg tror den største usikkerheten står på om H og Frp vil danne regjering alene eller ta med seg Krf eller V.

 

Personlig håper jeg både Krf, Sp og Sv havner under sperregrensa, men jeg skal si meg fornøyd om minst en av de havner under.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Om Aksel hadde spurt om å gifte seg med meg, hadde jeg også endt opp med å hylgrine.

 

Ja, for all del - jeg kunne tenkt meg å ligget i skje med Aksel, selv.

Lenke til kommentar

Herregud er en diskusjon på facebook og spørsmålet er dette: "Hadde verden vært et bedre sted om mennesker ikke eksisterte?

Oppfølgingsspørsmål: Om dere kunne trykke på en knapp som gjorde at alle mennesker forsvant smertefritt fra jorden, hadde dere trykket på den?"

 

Og det er faktisk noen som mener at de ville endt alt liv. Alt for at jorda hadde blitt et bedre sted! De mener også at menneskene ville ikke merket noe.. Hva får personer til å tenke slikt?

 

Blir bedre nå:

 

Meg: "Ingen mennesker kommer til å merke noe? Hva med de x antall milliarder mennesker som dør? Så du ville endt ditt eget liv, pluss alle liv i hele verden? For hva da? Som det er nevnt over: Det vil ikke bli bedre, fordi hvem skal det bli bedre for?"

 

Han: "Dei merker jo ikkje noko, for dei døyr jo. Betre for dei som er igjen som ikkje er menneske. Og sjølve jorda og naturen."

 

Meg:"Så det er greit at jeg kommer hjem til deg å skyter deg i hodet mens du sover? Du kommer tross alt ikke til å merke noe.."

 

Han: "Mor mi, bror min, kjærasten min og vener kjem til å merka det?"

 

Meg: "Så da går det tilbake på: Hvilken rett har dere til å ende menneskers liv? De har ikke gjort noe mot dere, de har ikke bedt om å bli drept. Det er rett og slett avsky for menneskeliv, noe personer som Hitler og Stalin hadde.

Ja det kan du si. Hva hvis jeg hadde gått rundt å drept, eller prøvd å drepe, alle i hele Norge? Hvordan kan jeg rettferdigjøre å stå over andre personer, velge om de skal leve eller ei?"

 

Han: "Ingen kjem til å merka det. Altså ingen menneske til å sørga. Stor forskjell på å skapa sorg og å ikkje skapa sorg."

 

Meg: "Stor forskjell mellom å sette deg selv inn i en situasjon der du gir deg selv makt og konsensus til å bestemme over andre menneskers skjebne og liv, og simpelthen la alle gjøre som du vil. Tenk deg så mye glede du vil rive vekk fra verden. INGEN har noen rett, uansett årsåk og rettferdigjøring (enten om det er fordi at Norge blir ødelagt av "kulturmarxister", at jøder er "undermennesker" eller at ingen kommer til å føle noe), til å ta andres liv."

 

Han: "Det er sant, men ingen kjem til å merka at gleda forsvinn. Det er trist å tenkja på for oss av di me er levande, men viss me døyr vil me ikkje merka det - og det er heller ingen som kan sitja igjen å vera lei seg for at menneska er borte. Det einaste som vil skje er at skapningar som ikkje øydelegg jorda får ha jorda si i fred, medan dei som ikkje set pris på jorda forsvinn derifrå.

Det høyrest sjølvsagt kynisk ut, men så lengje ingen sit igjen til å sørge, kva slags tap er det eigentleg?

Å drepa ein gruppe folk er ille av di det vil sitja masse folk igjen å vera lei seg og ha mista nokon. Viss alle menneske, kvart einaste eitt, døyr på magisk vis, poff, heilt smertefritt, er det 0 smerte. Ingen lei seg for at smerta er borte heller. Og viss du går kring og dreper alle i heile Noreg vil du ikkje få det til, for det vil ta forferdeleg lang tid. Du vil enda opp med å drepa nokre få, og berre skapa smerte for andre. Dessutan vil du sikkert ikkje klare å gjera det 100% smertefritt heller. Difor har du putta meir smerte inn i verda, ikkje mindre. Å trykke på ein magisk knapp er noko heilt anna."

 

Hva i h*lvete skal man si om sånne meninger? Er dere enige?

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...