Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

La oss la Kolberg tro det, tror neppe noen klarer å knekke en uknekkbar Frp-kode, for Frp har ikke noen kode, les partiprogrammet dems,

Det har jeg lest, og det er ingen "kode". Det er en politikk slik andre partier har sin politikk.

 

se hvor mye de spiller på fremmedfrykten våres

Slik du spiller på folks fordommer mot Frp? Legg merke til hvordan du aldri nevner ett eneste eksempel, men du kommer bare med hatsk tåkeprat.

 

og se litt på hvordan Siv og resten av Frp politikerne snakker rett mot lommeboka vår

Haha, den var god. Hva med Kristin som messer om gratis barnehage, gratis skolemat, osv.? Hvem "snakker rett mot lommeboka vår" sier du? Venstresidens griskhet, egoisme og hat mot individet og dets selvebestemmelsesrett er helt enestående.

 

istedenfor at vi selv dømmer det som rett eller galt

6174156[/snapback]

Morsomt at du skulle nevne dette. Venstresiden er jo nettopp for at folk skal få bestemme mindre selv. De skal ikke få velge skole, de skal ikke få velge om de vil benytte seg av barnehagetilbudet eller ikke, osv. Dessuten driver venstresiden en aktiv overstyring av vår egen mulighet til å "dømme det som er rett eller galt", f.eks. med sin aktive pro-diskrimineringspolitikk (kjønnskvotering).

 

Det er venstresiden som mener at folk selv ikke kan bestemme over sitt eget liv. Det er venstresiden som mener at de rike politikerpampene vet bedre enn deg hvordan livet ditt skal leves.

 

Snakk om å skyte deg selv i foten med kommentarene dine...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes ikke vi trenger noe samfunn jeg. La oss heller rive det ned, slik at vi får mer personlig ansvar og frihet!

6177435[/snapback]

Ja, som kjent er det jo umulig å ha et samfunn der individene har valgfrihet.. :roll:

6177500[/snapback]

 

Med frihet, nei. Men, igjen, poenget med frihet uten goder til å benytte seg av den er svært, svært lite.

Lenke til kommentar
Det er venstresiden som mener at folk selv ikke kan bestemme over sitt eget liv. Det er venstresiden som mener at de rike politikerpampene vet bedre enn deg hvordan livet ditt skal leves.

Snakk om å skyte deg selv i foten med kommentarene dine...

 

For et paradoks. Her kritiserer du at Frp ikke driver med fremmedfrykt, også gir du moteksempel på en av de viktigste fremmedfryktsfaktorene i partiet. Målet å skapte forakt og fremmedfrykt for politikerne, akademikere og statlige reguleringer. Banebrytende argumenter forresten: 'rik' og 'pamp'.

 

At det er så mye bedre at rike kapitalister på toppen av korporasjoner bestemmer over hverdagen vårs klarer jeg ikke å se. Å pamp kan man kalle hvem man vil.

 

Og ikke at jeg er kommunist selv eller noe, men det må da gå an å ha et mer nyansert syn på virkeligheten? Du vet jo at mange mennesker ikke klarer å ta ansvar for egne liv. Dette er jo ikke noe 'venstresiden' påstår, men rene faktumer du ikke kommer unna.

Er du overhodet ikke interessert i disse menneskenes rett til et verdig liv?

 

S,

Lenke til kommentar
Ja, som kjent er det jo umulig å ha et samfunn der individene har valgfrihet..  :roll:

 

Valgfrihet er vel og bra, men for enhver pris?

Når det går over svakes rett til å overleve burde man kanskje justere seg litt? Burde ikke målet lykke måles etter andre ting enn utvalg og pris på hva man kan kjøpe?

 

S,

Lenke til kommentar
Ja, som kjent er det jo umulig å ha et samfunn der individene har valgfrihet..  :roll:

Valgfrihet er vel og bra, men for enhver pris?

Når det går over svakes rett til å overleve burde man kanskje justere seg litt? Burde ikke målet lykke måles etter andre ting enn utvalg og pris på hva man kan kjøpe?

6177628[/snapback]

Vi er allerede justert og mer til. Og hvis penger ikke er så viktig, så synes jeg sosialister fokuserer unødvendig mye på det.

Lenke til kommentar
Ja, som kjent er det jo umulig å ha et samfunn der individene har valgfrihet..  :roll:

Valgfrihet er vel og bra, men for enhver pris?

Når det går over svakes rett til å overleve burde man kanskje justere seg litt? Burde ikke målet lykke måles etter andre ting enn utvalg og pris på hva man kan kjøpe?

6177628[/snapback]

Vi er allerede justert og mer til. Og hvis penger ikke er så viktig, så synes jeg sosialister fokuserer unødvendig mye på det.

6177638[/snapback]

Det å blande sosialister og kapitalister blir jo drøyt da, sosialistene vil ha GODER fordelt jevnt ut til alle ikke til et liten del av folket

Lenke til kommentar
Og hvis penger ikke er så viktig, så synes jeg sosialister fokuserer unødvendig mye på det.

6177638[/snapback]

Det handler ikke om penger som kun penger, men penger i den form som symbolikk for naturgitte goder. Det er er godene man skal fordele.

6177676[/snapback]

Og det gjør man også. Men når noen skal tvinge gjennom at alle skal ha nøyaktig like mye goder, uansett innsats de legger ned i det å produsere dem, så er det noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Og hvis penger ikke er så viktig, så synes jeg sosialister fokuserer unødvendig mye på det.

6177638[/snapback]

Det handler ikke om penger som kun penger, men penger i den form som symbolikk for naturgitte goder. Det er er godene man skal fordele.

6177676[/snapback]

Og det gjør man også. Men når noen skal tvinge gjennom at alle skal ha nøyaktig like mye goder, uansett innsats de legger ned i det å produsere dem, så er det noe som ikke stemmer.

6177687[/snapback]

Det som ikke stemmer det er at råe kapitalistiske (noen korrupte) stjeler til seg penger og lever godt på dem mens folk som sliter i jobben og ikke får godt nok betalt ender opp på gølvet og får ingenting, hvor ligger plutselig den store rettferdigheten i det?

Lenke til kommentar
Og hvis penger ikke er så viktig, så synes jeg sosialister fokuserer unødvendig mye på det.

6177638[/snapback]

Det handler ikke om penger som kun penger, men penger i den form som symbolikk for naturgitte goder. Det er er godene man skal fordele.

6177676[/snapback]

Og det gjør man også. Men når noen skal tvinge gjennom at alle skal ha nøyaktig like mye goder, uansett innsats de legger ned i det å produsere dem, så er det noe som ikke stemmer.

6177687[/snapback]

 

Hvem tvinger (ikke dra inn komunister her) samfunnet til å fordele godene nøyaktig likt, det handler ikke om nøyaktighet, men det å fordele det litt mer jevnt og rettferdig slik at alle, ja, også han på gulvet, skal kunne få en sjanse til å oppnå ens mål, lykke.

Lenke til kommentar
Det som ikke stemmer det er at råe kapitalistiske (noen korrupte) stjeler til seg penger og lever godt på dem mens folk som sliter i jobben og ikke får godt nok betalt ender opp på gølvet og får ingenting, hvor ligger plutselig den store rettferdigheten i det?

6177700[/snapback]

Korrupsjon er ulovlig. Hvis arbeiderne ikke er fornøyd, så kan de gjøre det samme som bedriftseieren: starte opp sin egen. Siden det tydeligvis er så fett betalt, burde det lønne seg godt.

Lenke til kommentar
Det som ikke stemmer det er at råe kapitalistiske (noen korrupte) stjeler til seg penger og lever godt på dem mens folk som sliter i jobben og ikke får godt nok betalt ender opp på gølvet og får ingenting, hvor ligger plutselig den store rettferdigheten i det?

6177700[/snapback]

Korrupsjon er ulovlig. Hvis arbeiderne ikke er fornøyd, så kan de gjøre det samme som bedriftseieren: starte opp sin egen. Siden det tydeligvis er så fett betalt, burde det lønne seg godt.

6177721[/snapback]

Ikke i alle jobber, det som jeg syns er det fæleste det er at veldig mange av dem ikke engang deler litt ut til felleskapet, tror det ikke eksisterer andre enn seg selv, blir jo som om at 50 menn eier mer enn tilsammen et helt land i Afrika gjør :no:

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Hvem tvinger (ikke dra inn komunister her) samfunnet til å fordele godene nøyaktig likt, det handler ikke om  nøyaktighet, men det å fordele det litt mer jevnt og rettferdig slik at alle, ja, også han på gulvet, skal kunne få en sjanse til å oppnå ens mål, lykke.

6177711[/snapback]

Er det ikke nøyaktig likt som er målet i enden av tunnelen, kanskje?

Lenke til kommentar
Hvem tvinger (ikke dra inn komunister her) samfunnet til å fordele godene nøyaktig likt, det handler ikke om  nøyaktighet, men det å fordele det litt mer jevnt og rettferdig slik at alle, ja, også han på gulvet, skal kunne få en sjanse til å oppnå ens mål, lykke.

6177711[/snapback]

Er det ikke nøyaktig likt som er målet i enden av tunnelen, kanskje?

6177735[/snapback]

 

Nei?

Lenke til kommentar
Ikke i alle jobber, det som jeg syns er det fæleste det er at veldig mange av dem ikke engang deler litt ut til felleskapet, tror det ikke eksisterer andre enn seg selv, blir jo som om at 50 menn eier mer enn tilsammen et helt land i Afrika gjør  :no:

6177728[/snapback]

Det er da ikke de dyktige mennenes feil at endel land i Afrika styres dårligere enn en lokal pølsebu.

Lenke til kommentar
Ikke i alle jobber, det som jeg syns er det fæleste det er at veldig mange av dem ikke engang deler litt ut til felleskapet, tror det ikke eksisterer andre enn seg selv, blir jo som om at 50 menn eier mer enn tilsammen et helt land i Afrika gjør  :no:

6177728[/snapback]

Det er da ikke de dyktige mennenes feil at endel land i Afrika styres dårligere enn en lokal pølsebu.

6177743[/snapback]

Jo men du forstår hele bildet her, det har ikke noe med hvem sin feil det er men jeg bare forstår ikke hvordan det i all verden det kan skade noen som eier så mye å dele ut litt til felleskapet istedenfor å holde alt i sin egen lommebok og i banken, utrolig ego-minded samfunn er det

Lenke til kommentar
Jo men du forstår hele bildet her, det har ikke noe med hvem sin feil det er men jeg bare forstår ikke hvordan det i all verden det kan skade noen som eier så mye å dele ut litt til felleskapet istedenfor å holde alt i sin egen lommebok og i banken, utrolig ego-minded samfunn er det

6177759[/snapback]

Når Peter Stordalen kjøper en båt til 10 mill, er det da slik at han blir en båt rikere, mens resten av verden blir fattigere? Når Røkke bruker 50 mill på en hytte, er det han eller resten av verden som blir rikere?

 

De onde rike er med på å sørge for at det faktisk blir skapt noe å fordele. Du burde bruke litt mer energi på å sørge for at noen baker velstandskaken større, fremfor å dele ut smulene raskest mulig.

 

Edit: Og ja, jeg tar det til ytterpunktene her, med vilje.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...