Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne som var en kommentar til NRK sin artikkel om Lysbakken og greiene. Synes det var ganske godt skrevet og viser prioriteringene til pressen.

 

Jeg skrev følgende på veggen min for litt siden: ATTENTION!!! Extrasending på TV NÅ.. skynd dere å skru på TVen det er BRENNVIKTIG, Norges fremtid står og faller på dette!!.. ... Lysbakken legger frem de ALVORLIGE bevisene på at han GLEMTE å sende ut på ANBUD om penger til JENTEFORSVARET hvor altså det gigantiske beløpet på 135000 KRONER har blitt bevilget!... Er det mulig? hvordan KUNNE han glemme dette??

 

Det det derimot IKKE vil bli innkalt til livesendt pressekonferanse om på TV i nær fremtid er dette:

 

A)Svineinfluensavaksineska​ndalen hvor Norge sammen med 43 andre nasjoner ble lurt til å kjøpe inn vaksine for Milliarder av dollar.

 

B) Jagerflykjøpet hvor det er MEGET sannsynlig at man har blitt lurt til å kjøpe et jagerfly til en 4-dobling av den prisen man opprinnelig ble forespeilet.

 

C)Bombingen av Libya som IKKE ble vedtatt av Stortinget men ble komitebesluttet som har bidratt til at man mest sannsynig har fått et regime værre enn Ghaddafi i Libya.

 

4)De uomsettelige statsobligasjonene som Norge sitter på fra fra Hellas og Italia. Vi snakker om verdipapirer kjøpt inn for mange hundre Milliarder Kroner som det så og si er umulig å selge....

 

5)HA DET-Pengene som Regjeringen har besluttet å låne BORT til IMF og som igjen har besluttet å låne UT mer penger!

 

Alle disse sakene får altså IKKE oppmerksomhet i Norsk Media i dag.. istedet skal man rapportere og langsomt slakte ENHVER politiker som gjør mikroskopiske tabber i eller utenfor JOBBEN..... Gratulerer MYGGSILERE og KAMELSVELGERE.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor grov tabbe er det Lysbakken har gjort? Ser at flere sentrale SVere går ut og viser sin støtte til Lysbakken, og mener han blir en enda bedre leder etter dette.

 

Er dette et forsøk fra SV for å bagatellisere det som har skjedd, eller er overtrampet en teknisk blemme, som kombinert med en klønete håndtering gav det resultatet det gav?

 

 

Lenke til kommentar

Undersøkelsene har visst at selvforsvarspengene ikke er det eneste tilfellet der det har foregått litt snusk, så det er det som er grunnen til at Lysbakken ikke kunne sitte lengre. Det viser at forvaltningen har hatt en vedvarende problem med habilitetsregler og at det ble vanskeligere og vanskeligere for Lysbakken å bli sittende.

 

Sv bagateliserer men det er fordi de er nødt til å støtte Lysbakken videre nå som han blir leder for partiet, partiet er nødt til å stå samlet og uttrykke støtte for han.

Lenke til kommentar

Er det han har gjort korrupsjon? Såvidt jeg vet er det en aktør som har hevdet at det er korrupsjon, mens alle andre som har brukt ordet har henvist til denne aktøren.

 

(Bare for diskusjonens skyld så er jeg Høyre-mann på min hals, men jeg forstår ikke helt graden av alvorlighet i saken)

 

 

Lenke til kommentar

Snakk med en advokat om det er korrupsjon eller ikke. Uansett så må vel flere sider av saken belyses for å kunne svare på det. Men noen regelbrudd er det ihvertfall snakk om. Men saken viser at forvaltningen ikke har fungert helt som den skulle og det er ett faretegn. Byråkratene skal kunne reglene og stoppe saker som kan være uheldige, eventuelt avstå fra å signere slikt. Dette har ikke blitt gjort her.

Lenke til kommentar

Ser at i en av SMS-ene som er publisert, at det er Lysbakken som oppsøker statssekretæren ang pengesøknaden - og ikke omvendt. Det gjør egentlig at Lysbakken kommer betraktelig dårligere ut. En ting er at hvis han mottar et hundretalls meldinger for dagen, at noen av de går i glemmeboken. En annen ting er at han selv spør hvordan det går med søknadene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det verste etter min mening er overstyring av råd fra embetsverket. Det bør være en viktig lærepenge for noen og enhver.

 

Det er vel enda ikke funnet bevis for korrupsjon. Borgerligere politikere som Foss sier at det minner om korrupsjon.

 

Nå begynner jeg å lure på hvor dumme politikere er?

  1. Rektor på Handelshøyskolen Victor Normann måtte gå på noe lignende.
  2. Åslaug Haga måtte gå på noe lignende.
  3. Og nå Lysbakken.

Der er nok flere når man tenker seg om, men det var de tre jeg kom på i farten.

 

Nå var jo http://ingamarte.blogspot.com/ min favoritt som partileder om det hadde vært aktuelt :roll:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det verste etter min mening er overstyring av råd fra embetsverket. Det bør være en viktig lærepenge for noen og enhver.

 

Det er vel enda ikke funnet bevis for korrupsjon. Borgerligere politikere som Foss sier at det minner om korrumpsjon.

 

Nå begynner jeg å lure på hvor dumme politikere er?

  1. Rektor på Handelshøyskolen Victor Normann måtte gå på noe lignende.
  2. Åslaug Haga måtte gå på noe lignende.
  3. Og nå Lysbakken.

Der er nok flere når man tenker seg om, men det var de tre jeg kom på i farten.

 

Nå var jo http://ingamarte.blogspot.com/ min favoritt som partileder om det hadde vært aktuelt :roll:

 

Måtte ikke Normann gå pga han hadde vært mildt sagt raus med reiseregningene sine? (husker ikke om han holdt tilbake informasjon). Manuela ramin-osmundsen gikk jo på nøyaktig samme måte.

 

Jeg lurer på om politikere som gjør dette tar en bevisst risiko, eller om de rett og slett aldri lærer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Manuela ramin-osmundsen gikk jo på nøyaktig samme måte.

Tenker vi oss om, er det vel enda flere.

 

Jeg lurer på om politikere som gjør dette tar en bevisst risiko, eller om de rett og slett aldri lærer.

Det er vel ganske sannsynlig siden dette i følge dagens nyheter har pågått i Lysbakkens departement i årtier. Det vitner ikke bare om sovende politikere, men også om sovende embetsmenn.

 

Men i dette tilfellet gikk Lysbakken mot embetsverkets råd. Det har historisk sjelden vært lurt.

 

Så kan vi jo lure på hvordan dette ser ut i andre departementer. Ser vi bare toppen av toppen på det berømte isfjellet?

Lenke til kommentar

Warlo har jobbet aktivt for nulltoleranse, derfor er det helt riktig at han trekker seg når han ikke følger dette selv. Som lovgiver er ikke dette OK i mitt syn.

Må forøvrig være tyngre stoffer det er snakk om, selv Stoltenberg har røykt wacky tobacky i sine yngre dager. Jeg setter pengene mine på kokain.

Lenke til kommentar
1331065506[/url]' post='19023217']

Det er det som er problemet til politikere i mine øyne, at de er "bare mennesker", dvs de er ikke noe spesielt flinke, man burde hatt folk til politikere som var godt over snittet. På tide å få inn flere med litt såkalt "livserfaring" og med en saklig høyere utdannelse?

 

AtW

 

Ja, her er du inne på noe. Var en avisreportasje her for ikke så lenge siden som viste at svært mange rundt statsrådene aldri har hatt jobb utenfor politikken.

Bør ikke helsepolitikere ha helsefaglig kompetanse? Finanspolitikere økonomisk kompetanse? Utenrikspolitikere med erfaring fra utenrikstjeneste?

Lenke til kommentar

Tja, på en måte er jeg enig, men samtidig tror jeg det er sunt for demokratiet at politikerne har bakgrunn i forskjellige yrker, og tilhører forskjellige aldersgrupper/generasjoner.

 

Jeg tror ikke det, teite folk er dårligere til vanskelige jobber, og de er dårligere til å sette seg inn i andres situasjon. Få eliten inn på tinget.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...