Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

- Dette nærmer seg et karakterdrap

 

Velkommen til Norsk Media. Norges beste måte å få noen avlivet politisk, profesjonelt og sosialt. Suck it up.

 

Man må kunne forvente at politikerne våre evner å følge norsk lov i sitt seksualliv. Når dette ikke skjer, er det svært alvorlig og må tas tak i. Jeg bryr meg ikke om hvordan han har det, synes bare det er flott at slike blir silet ut, før de får enda mere makt.

Endret av Avien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns at slike saker skal behandles av politiet og lignende, fremfor å klistres i samtlige aviser opp og ned. Vi har alle sammen fått med oss at han fyren har voldtatt noen. Bli ferdig med det og la oss komme oss videre.

 

Forsåvidt, men hvordan foreslår du at man skal gjeninnføre anstendighet i mediene? Så lenge uanstendighet er mest profitabelt, så er det det som gjelder, det har man jo sett i mange år.

Endret av Avien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo gledelig dersom enkelte media nå har skjerpet seg. Når AP-pedo-ordføreren ble anmeldt ble det vel ikke engang nevnt hvilket parti han tilhørte. Det ble også servert noen dårlige unnskyldninger for å ikke gå ut med navn eller parti da det hele skjedde. Heldigvis innså de vel selv til slutt hvor hyklersk det ble å forsøke å dekke over saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns at slike saker skal behandles av politiet og lignende, fremfor å klistres i samtlige aviser opp og ned. Vi har alle sammen fått med oss at han fyren har voldtatt noen. Bli ferdig med det og la oss komme oss videre.

 

Forsåvidt, men hvordan foreslår du at man skal gjeninnføre anstendighet i mediene? Så lenge uanstendighet er mest profitabelt, så er det det som gjelder, det har man jo sett i mange år.

Er selv med på det du sier. Men det er for eksempel ikke lov å dekke selvmordssaker i norsk media (med mindre dødsårsak ikke nevnes, som med stig sæterbakken), så at det er mulig er jo klart.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Man må kunne forvente at politikerne våre evner å følge norsk lov i sitt seksualliv. Når dette ikke skjer, er det svært alvorlig og må tas tak i. Jeg bryr meg ikke om hvordan han har det, synes bare det er flott at slike blir silet ut, før de får enda mere makt.

 

Hva med det faktum at han ikke erkjenner straffskyld og ikke har blitt dømt for noe? Betyr ikke dette noe?

Lenke til kommentar
Hva med det faktum at han ikke erkjenner straffskyld og ikke har blitt dømt for noe? Betyr ikke dette noe?

 

Enig i det. Ser uansett ikke poenget i å hisse seg opp over dårlige medier, fordi det eneste som hjelper er å boicotte dem, noe jeg allerede forsøker å gjøre.

Endret av Avien
Lenke til kommentar
Hva med det faktum at han ikke erkjenner straffskyld og ikke har blitt dømt for noe? Betyr ikke dette noe?

 

Enig i det. Ser uansett ikke poenget i å hisse seg opp over dårlige medier, fordi det eneste som hjelper er å boicotte dem, noe jeg allerede forsøker å gjøre.

Enig. Mediene beskyldes for å være venstrevridde, mens de i virkeligheten er profittmaskiner. De begår gladelig karakterdrap for å øke salgstallene.

 

Hvis folk har noe i mot dette, så har de faktisk et valg: Slutt å kjøpe produktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er selv med på det du sier. Men det er for eksempel ikke lov å dekke selvmordssaker i norsk media (med mindre dødsårsak ikke nevnes, som med stig sæterbakken), så at det er mulig er jo klart.

Fullt lovlig. Ikke engang klart forbudt av VVP:

 

4.9. Selvmord eller selvmordsforsøk skal som hovedregel ikke omtales.

 

Det betyr at man ikke skal opphøye et selvmord til samme mediedekning et drap normalt vil få, for eksempel. Man skal være varsom med slike saker, og som det står, de skal som hovedregel ikke omtales.

 

Men det kommer helt an på saksforholdet.

Lenke til kommentar

Er selv med på det du sier. Men det er for eksempel ikke lov å dekke selvmordssaker i norsk media (med mindre dødsårsak ikke nevnes, som med stig sæterbakken), så at det er mulig er jo klart.

Fullt lovlig. Ikke engang klart forbudt av VVP:

 

4.9. Selvmord eller selvmordsforsøk skal som hovedregel ikke omtales.

 

Det betyr at man ikke skal opphøye et selvmord til samme mediedekning et drap normalt vil få, for eksempel. Man skal være varsom med slike saker, og som det står, de skal som hovedregel ikke omtales.

 

Men det kommer helt an på saksforholdet.

ok, takk! Men at de ikke engang er tvunget å følge lover, men allikevel gjør det gjør heldigvis poenget mitt enda bedre vil jeg si

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...