Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Har det kommet nye regler på toll fra 1. februar? Fikk mail fra en utenlandsk nettbutikk jeg har handlet hos, hvor det beskrives. Under er mailen fra shopping4net.com/no:

 

"Nye direktiv fra Skattedirektoratet!

 

Vi har tidligere sendt varer med en verdi under under 200 kr toll- og momsfritt, noe som har vært en stor fordel for deg som kunde. Vi har også sendt produkter med en vareverdi over 200 kr som vi da har fortollet.

 

Skattedirektoratet har nye direktiv som gjør at man ikke får sende både leveranser uten toll og fortollede leveranser. Dette medfører at vi blir nødt til å sende samtlige leveranser fortollet.

 

Vi har overklaget beslutningen men under tiden må vi følge de nye direktivene.

 

Du som kunde vil ikke merke disse endringene da vi fortoller inn varene for deg på vår bekostning. Dessuten får du fremover kun en fraktavgift og en faktura. Ny fraktavgift er for brev 39 kr og postpakke 99 kr, men handler du for mer enn 1000 kr i vår butikk tilbyr vi fri frakt og fri kostnad for toll. Endringen trådte i kraft den 1. februar.

 

Vi håper at dette vil gjøre det enklere for deg når du bestiller fra oss og vi vil fortsette å tilby deg merkesvarer til best mulig pris!

 

Velkommen til å besøke oss i dag,

 

Christer Johansson, Adm dir.

Shopping4net AB"

 

Så det vil si at 200kr regelen egentlig er avskaffet? Er jo ingen bedrifer som utelukkende sender varer for under 200 kroner... Skjønner ikke dette helt jeg... Gjør dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge mellom gode forslag fra venstresida, men Heikki Holmås har (IMO) kommet med et forslag som vil gjøre mindre forskjell på folk. SV vil skjerpe skatt på eiendom.

 

Det morsomme med de AP/SV er at de fører en politikk som gjør at forskjellen blir større og at middelklassen skattlegges høyt. F.eks. bilavgiftene gjør bare at de rike kan kjøre bil, eiendomsavgiften skattlegger alle som har tak over hodet o.l.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener da vitterlig noe slikt, på dette nivået, er noe som kan løses uten at rettstaten blandes inn. Det er dog visse faktorer som ikke er på plass, om slaget var slik at det kan ha vært farlig (de varierer jo tross alt i styrke) og hva slags gest som er involvert. En gest som aksepteres av vennegjengen, men ikke av andre. Hørtes jo litt rart ut.

 

Det er svært vanskelig å rettferdiggjøre vold mot ytringer, selv om mobbing er et kjipt fenomen og det gir en litt god følelse når man hører om mobbeoffer som tar igjen.

Lenke til kommentar

Dømt etter å tatt igjen for mobbing - NOTODDEN: 16-åringen var lei av å bli mobbet og tildelte mobberen et slag i ansiktet. Nå er 16-åringen dømt til 14 dagers fengsel.

Sykt provoserende å lese.

Hvert fall:

Motmobbereaksjonen havnet i retten fordi skolens rektor anmeldte saken. Gutten som mobbet og ble slått pågjærte ikke påtale.

Snakk om møkkarektor. Trodde skolen skulle prøve å forhindre mobbing jeg, ser ikke at denne anmeldelsen skal helt bidra til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er mer olje tilgjengelig i verden enn noensinne, likevel stiger prisene!

 

Det er kanskje derfor man i markedsøkonomi ikke lærer kun om tilbud, men om tilbud og etterspørsel?

 

AtW

Hah det har ikke mye med det i Norge men her med bensinavgiften.

Flytter snart til USA jeg :p Flere muligheter enn i Norge.

 

Feks så koster 1.5 liter cola i USA 1 dollar. For 1 dollar for du ikke engang en halvlite cola i Norge.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er mer olje tilgjengelig i verden enn noensinne, likevel stiger prisene!

 

Det er kanskje derfor man i markedsøkonomi ikke lærer kun om tilbud, men om tilbud og etterspørsel?

 

AtW

Hah det har ikke mye med det i Norge men her med bensinavgiften.

Flytter snart til USA jeg :p Flere muligheter enn i Norge.

 

Feks så koster 1.5 liter cola i USA 1 dollar. For 1 dollar for du ikke engang en halvlite cola i Norge.

 

Hvordan mener du besninavgiften har blitt endret i det siste?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er mer olje tilgjengelig i verden enn noensinne, likevel stiger prisene!

 

Det er kanskje derfor man i markedsøkonomi ikke lærer kun om tilbud, men om tilbud og etterspørsel?

 

AtW

Hah det har ikke mye med det i Norge men her med bensinavgiften.

Flytter snart til USA jeg :p Flere muligheter enn i Norge.

 

Feks så koster 1.5 liter cola i USA 1 dollar. For 1 dollar for du ikke engang en halvlite cola i Norge.

 

Hvordan mener du besninavgiften har blitt endret i det siste?

 

AtW

 

Ikke mye men for å kompansere mot økt oljepris burde de kutte ut bensinavgiften. Staten trenger ikke disse pengene. Som igjen hadde ført til at disse pengene hadde havnet i feks private industrier og stimulert disse.

 

Men sånn jeg ser det er dette AS Norge. Seriøst snart må man putte på seg luftmålere i dette landet og så betale per liter luft man puster.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

 

Ikke mye men for å kompansere mot økt oljepris burde de kutte ut bensinavgiften. Staten trenger ikke disse pengene. Som igjen hadde ført til at disse pengene hadde havnet i feks private industrier og stimulert disse.

 

Men sånn jeg ser det er dette AS Norge. Seriøst snart må man putte på seg luftmålere i dette landet og så betale per liter luft man puster.

 

Så din påstand om at stigningen i bensinpris det ikek har så mye med tilbud og etterspørsel etter olje å være, men bensinavgiften var mao direkte feil? Fint å få det avklart ihvertfall. La oss anta at staten ikke trenger disse pengene. Hvorfor mener du bensinavgift er det viktigste å kutte? Hva med feks inntektsskatt, hvorfor ikke kutte det istedet?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ikke mye men for å kompansere mot økt oljepris burde de kutte ut bensinavgiften. Staten trenger ikke disse pengene. Som igjen hadde ført til at disse pengene hadde havnet i feks private industrier og stimulert disse.

 

Men sånn jeg ser det er dette AS Norge. Seriøst snart må man putte på seg luftmålere i dette landet og så betale per liter luft man puster.

 

Så din påstand om at stigningen i bensinpris det ikek har så mye med tilbud og etterspørsel etter olje å være, men bensinavgiften var mao direkte feil? Fint å få det avklart ihvertfall. La oss anta at staten ikke trenger disse pengene. Hvorfor mener du bensinavgift er det viktigste å kutte? Hva med feks inntektsskatt, hvorfor ikke kutte det istedet?

 

AtW

Skatt er viktig for politiske partier å diskutere å bli enige om. Men slik jeg ser det er Norge som en gammal røyker (Avgiftsavhengig) som begynner å få stramme blodårer (Lidende bedrifter og infrastruktur) og flere forkalkninger i årene (Avgifter).

 

Det jeg mener er at om basisstrukturen stimuleres så vil det gi etterhvert gode effekter på resten av landet. Start med å kutte ut NRK lisensen og bensinavgiften. NRK er unødvendig for de som ikke bruker kanalen og den gir ingen skatteinntekter siden den ikke sender reklame. Bensinavgiften fordi det vil stimulere økonomien totalt sett til både bedrifter og privatpersoner.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

En slik sak fra 2007 avslører medienes bullshit så kraftig:

 

 

I forbindelse med utmerkelsen overrakte næringsminister Dag Terje Andersen et diplom til RECs konsernsjef tirsdag. Overrekkelsen skjedde utenfor en av verdens største solcellevegger, sørveggen til det nye Operabygget i Oslo.

 

- REC har gjennom aktiv satsing løftet solenergi til et norsk industrieventyr og skapt kunnskapsarbeidsplasser på tradisjonelle industristeder som Glomfjord og Herøya, sa nærings- og handelsminister Dag Terje Andersen i forbindelse med overrekkelsen. - Det offentlige har satset betydelig på forskning og innovasjon innen solenergi de siste årene og vil med dette bidra til å skape morgendagens arbeidsplasser.

 

En inspirasjon

 

- Det er en inspirasjon å få en sånn oppmerksomhet, sier RECs konsernsjef Erik Thorsen da han mottok prisen. – Vi takker alle som har stemt på oss. Kåringen til Norges mest innovative bedrift er gjennomført ved en spørreundersøkelse per telefon til 2000 norske bedriftsledere. Undersøkelsen er gjennomført av Perduco for Norges Forskningsråd

 

Fra egne rekker

 

Direktør i Forskningsrådets Innovasjonsdivisjon, Lars Akrust, mener at utmerkelsen veier tungt fordi den kommer fra andre bedrifter

 

- Det er vel kanskje når det kommer fra sine egne at slike vurderinger gjør sterkest inntrykk. Det er derfor vi håper at dette kan bli en oppmuntring fra de brede lag av norsk næringsliv, til en nykommer som allerede er blitt et sterkt industrilokomotiv.

 

 

 

Eller hva med denne: http://www.bt.no/nyheter/klima/Brennhete-utsikter-for-solenergi-1854622.html#.TzQPgF4ZW5k

Endret av tomkjetil
Lenke til kommentar

 

Skatt er viktig for politiske partier å diskutere å bli enige om. Men slik jeg ser det er Norge som en gammal røyker (Avgiftsavhengig) som begynner å få stramme blodårer (Lidende bedrifter og infrastruktur) og flere forkalkninger i årene (Avgifter).

 

Det jeg mener er at om basisstrukturen stimuleres så vil det gi etterhvert gode effekter på resten av landet. Start med å kutte ut NRK lisensen og bensinavgiften. NRK er unødvendig for de som ikke bruker kanalen og den gir ingen skatteinntekter siden den ikke sender reklame. Bensinavgiften fordi det vil stimulere økonomien totalt sett til både bedrifter og privatpersoner.

 

Bilkjøring har ganske mange negative effekter for samfunnet også, det er ofte formålstjenlig at den ikke vokser alt for mye, mens arbeid stort sett er utelukkende positivt. Vil det ikke stimulere økonomien mer å ha lavere inntektsskatt? Å kutte NRK-lisensen virker ikke som vil stimulere økonomien særlig mye heller.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...