Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Ingeniører har store problemer i både UK og Danmark så da er det tydeligvis over hele fjøla. De kan jo ikke utdanne bare ingeniører heller, forresten. Også andre utdanninger må (eller burde med stor sannsynlighet) gi jobb. Hvis ikke må politikerne opplyse om det. De kan ikke drive å lure folk til å kaste bort tid og krefter.

 

 

Ingeniører uddannes til lediggang

 

http://politiken.dk/erhverv/ECE827358/ingenioerer-uddannes-til-lediggang/

 

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/07/13/152040.htm?rss=true

 

Jeg vet ikke helt, ~70% sjanse for å garantert få jobb høres da vel bra ut? Samt at vis man ikke finner noe så er det mulig å krype tilbake til studiene.

Dog, det er vel ikke et problem med høyere utdanning, men heller at høyere utdanning også er rammet av finanskrisa. Og vis jeg vil tippe så tror jeg at den østerriske skoles tiltak ikke vil fungere bra på sikt, etter de første kuttene.

 

Ok, så 30 % av folk med svært gode evner får ikke brukt utdannelsen til noe. Mens en maskinfører som knapt klarte ungdomsskolen får jobb innen sitt felt...

 

Det er så fornuftig ressursbruk...

 

Hva er arbeidsledigheten for nye maskinførere i danmark?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for sent å begynne å ta hensyn til de som ligger foran i videregående. Hvorfor kan vi ikke la dem hoppe over trinn fra starten av i grunnskolen? Der går det så sakte for seg, at det ikke skal mye til for å ligge et år foran resten. Og da skal det heller ikke mye til for at du aldri blir utfordret, og går fullstendig lei skolen før du begynner med noe av betydning.

 

For sent og for sent, det er bedre enn å ikke gjøre noe sånn jeg ser det. De færreste som er gode i realfag blir skolelei og slutter på skolen føre videregående. Men jeg skjønner ikke helt argumentene til strickert, har man liksom dårligere tid på å få dannelse og allmennlærdom fordi realfagene på videregående er vanskeligere?

 

AtW

Lenke til kommentar

Slankeoperasjoner er groteske. Friske organer fjernes fordi folk ikke klarer å ta seg sammen lenger i dagens samfunn. Hvor kommer denne plutselige handlingslammelsen fra? Dyrkes den?

 

Er den plutselig? Rotter blir også feite med samme diettopplegg som mennesker har, det er ikke noe spesielt som tyder på at det er noen "plutselig handlingslammelse"

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fastleger gjør opprør mot mulig reform

Reformen skal gi legen større ansvar for pasientene de har på sin fastlegeliste, krav på at pasienter skal ha time mellom 2 dager og 5 dager fra de ringte og spurte etter time, fastleger skal delta på flere møter dagelig, og økonomiske sanksjoner vis ikke kravene blir møtt.

Protestene handler tydligvis ikke om ventetiden skal fastsettes, men derimot om at kravene er urealitisk sammenlignet med dagens køer, samt at møtekravene tydligvis er idiotisk.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man dømme noen for å ikke ha gjort noe og ikke forsøkt på noe? Jeg tenker på dagens terrordom.

 

Veldig "minority report" aktig.

 

Når du legger en plan og skaffer verktøyene til å gjennomføre den (og mest sannsynligvis ville gjennomført den hvis man ikke hadde blitt stoppet), så har man da ærlig talt forsøkt på noe.

Lenke til kommentar

Toleranse og vitenskapelighet - Aftenposten.no

 

Dette innlegget irriterer meg. Det er en grei diskusjon om det er snakk om undervisning i grunnskolen (hvor alle lærere uansett må rette seg etter pensum), men her åpnes det jo også for at leger skal få lov til å være leger uten å tro på evolusjon! What gives.

 

"Det er heller ikke sikkert en lege blir dårligere pr. se av å ikke kjenne til evolusjonsteorien, eller av å avvise den." Slike påstander er åpenbart ikke bra for folkehelsa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Toleranse og vitenskapelighet - Aftenposten.no

 

Dette innlegget irriterer meg. Det er en grei diskusjon om det er snakk om undervisning i grunnskolen (hvor alle lærere uansett må rette seg etter pensum), men her åpnes det jo også for at leger skal få lov til å være leger uten å tro på evolusjon! What gives.

 

"Det er heller ikke sikkert en lege blir dårligere pr. se av å ikke kjenne til evolusjonsteorien, eller av å avvise den." Slike påstander er åpenbart ikke bra for folkehelsa.

 

 

Har du noe empirisk grunnlag for å påstå at folk som ikke deler ditt livssyn er tilbakestående?

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Toleranse og vitenskapelighet - Aftenposten.no

 

Dette innlegget irriterer meg. Det er en grei diskusjon om det er snakk om undervisning i grunnskolen (hvor alle lærere uansett må rette seg etter pensum), men her åpnes det jo også for at leger skal få lov til å være leger uten å tro på evolusjon! What gives.

 

"Det er heller ikke sikkert en lege blir dårligere pr. se av å ikke kjenne til evolusjonsteorien, eller av å avvise den." Slike påstander er åpenbart ikke bra for folkehelsa.

 

 

Har du noe empirisk grunnlag for å påstå at folk som ikke deler ditt livssyn er tilbakestående?

 

Det finnes vel relativt godt empirisk grunnlag for at folk som ikke tror på evolusjon er mindre intelligente ja.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du noe empirisk grunnlag for å påstå at folk som ikke deler ditt livssyn er tilbakestående?

Du legger ord i munnen min. Jeg har aldri sagt de er tilbakestående. Jeg kan gå med på at de er ignorante, da det tross alt finnes utrolige mengder empirisk grunnlag for evolusjon. Dette er uansett ikke poenget.

 

Poenget er at evolusjonsteorien er en grunnstein i biologien, og dermed også i legeutdannelsen. En lege som ikke tror på evolusjon - enda verre, ikke kjenner til evolusjonsteorien (som jeg mistenker oftest er tilfelle), så er denne personen ikke utdannet lege, og kommer dermed også til å ta livet av folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...