Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Første jeg tenkte var, omg...de har et helt utrolig tøft flagg, hvis det der er flagget deres.

Et slikt flagg hadde fått meg til å føle så utrolig patriotisk bare ved å se på det. Norges flagg er bare en skuffelse imo :(

6156091[/snapback]

Det er bare et flagg som gjelder:

 

800px-Flag_of_Mozambique.svg.png

 

Mosambique .D

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304381

 

Også kommer folk til meg og sier at folket i Iran støtter deres regjering. Alle kilder jeg har vært borti, MERK: IKKE VG.NO men direkte folk som bor i landet selv, både kvinner og menn, sier de hater regjeringen sterkt og at et eventuelt opprør ville ta skikkelig av. Noen må bare tørre å starte det, så følger befolkningen etter.

 

Hvor lenge skal vi fortsette å la folket lide?

6161697[/snapback]

Min oppfatning er at unge folk i Iran missliker prestestyret sterkt, men at svært mange eldre og konservative vil ha det som det er nå. Selv om det er demokrati så finnes det ingen fornuftige kandidater. Disse vil evt. ikke leve lenge fordi systemet er veldig korrupt. Folk som misslikes av regjeringa, øvrige myndigheter, og lokale mullaer blir raskt kastet i fengsel på ubestemt tid. Kvinner også. Se f.eks på studentopprørene de siste 5 årene. Ingen kan åpenlyst være med i regjeringskritiske organisasjoner. Da blir de raskt kastet i fengsel. Alle aksjoner er organisert via internett og mobiltelefoner og er lynaksjoner som går fra munn til munn. Lederene av de regjeringskritiske organisasjonene er alltid anonyme og skjuler seg godt for å ikke vekke misstanke blandt lokale mullaer. Et hvert nabolag har en mulla som skal passe på nabolaget, omentrent som på cuba hvis dere er kjent med systemet der. Mullaene er godt betalt og har en rekke frynsegoder, og har stor makt lokalt. Det er de man skal smøre om man skal noen vei i livet, og det er de man skal tyte på andre til hvis man vil gjøre seg selv bedre stillt.

 

Med andre ord gjennomkorrupt og statlige tvangstrøyer. Men etter hvert som de gamle blir eldre og de unge stadig får mer vestlige inntrykk så vil det nok bli revolusjon en dag. Bare synd at dette kan hale ut nå som myndighetene har forbudt utenlandske filmer og utenlandsk TV.

Lenke til kommentar

Hvorfor det godt kan bli streik fra i morgen, for min del:

*Jeg har ikke øvd til matteprøven

*Jeg vil ikke stå opp tidlig

*Jeg har visse personer på skolen jeg går på jeg ikke vil møte

*Karakterene mine er grei nok som det er

 

(*Jeg mener KS krav er urimelig)

 

Hvorfor det ikke bør bli streik:

*Jeg mistenker at jeg kan forbedre karakterene mine (i enkelte fag)

*Folk jeg har gått i klasse med som har jobbet hardt fra jul til nå vil kanskje ikke få plass, fordi det er karakterene satt til jul som teller (er litt usikker på dette)

*De som går i tredje klasse får kanskje ikke st.pkt. karakter.

 

 

 

Snart er klokken 00.00. Tenkte å poste rundt da :)

Lenke til kommentar

Oljearbeider storsvindlet Aetat

Selv om han hadde en årslønn på 460.000 kr tappet han kassa til aetat for 123.000 kr. Som straff må han betale tilbake 44.000 kr. (+ 60 dager ubetinget)

 

Ja, her skal det lønne seg å svindle. 79.000 kr for å slappe av på en celle i 60 dager er jo en svært bra betalt ferie selv om reisemulighetene er små. (men uten reisong bruker man jo også desto mindre) I tillegg får han vel "dagpenger" for å sitte i felgselet. :realmad:

 

En annen ting: Hvorfor er ikke fengselskapasiteten i Norge større? Og hvorfor leier de ikke fengselkapasitet i Sverige, Danmark og andre utland inntil fengselkapasiteten er bygget skikkelig ut her hjemme?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det sto ingenting om å betale tilbake de 123.000 kronene så jeg tolker det til at han bare må betalte 44.000 kr (som erstatning) og ikke betale de 123.000 kronene tilbake.

 

Hvis han må betale begge deler så høres det straks langt mer rettferdig ut.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det sto ingenting om å betale tilbake de 123.000 kronene så jeg tolker det til at han bare må betalte 44.000 kr (som erstatning) og ikke betale de 123.000 kronene tilbake.

Hvis han må betale begge deler så høres det straks langt mer rettferdig ut.

6167390[/snapback]

Ja. Det er ofte det står slik som her, og man får aldri opplyst om personen da må betale tilbake det svindlete beløpet eller ikke. Er det noen jurister her som vet hvordan det ligger an i praksis?

Lenke til kommentar
Det sto ingenting om å betale tilbake de 123.000 kronene så jeg tolker det til at han bare må betalte 44.000 kr (som erstatning) og ikke betale de 123.000 kronene tilbake.

Hvis han må betale begge deler så høres det straks langt mer rettferdig ut.

6167390[/snapback]

Ja. Det er ofte det står slik som her, og man får aldri opplyst om personen da må betale tilbake det svindlete beløpet eller ikke. Er det noen jurister her som vet hvordan det ligger an i praksis?

6167421[/snapback]

 

Nå er jeg ingen jurist, men ser for meg at myndighetene tar hånd om de pengene han tok, hvis de 'finner' de.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304381

 

Også kommer folk til meg og sier at folket i Iran støtter deres regjering. Alle kilder jeg har vært borti, MERK: IKKE VG.NO men direkte folk som bor i landet selv, både kvinner og menn, sier de hater regjeringen sterkt og at et eventuelt opprør ville ta skikkelig av. Noen må bare tørre å starte det, så følger befolkningen etter.

 

Hvor lenge skal vi fortsette å la folket lide?

6161697[/snapback]

Min oppfatning er at unge folk i Iran missliker prestestyret sterkt, men at svært mange eldre og konservative vil ha det som det er nå. Selv om det er demokrati så finnes det ingen fornuftige kandidater. Disse vil evt. ikke leve lenge fordi systemet er veldig korrupt. Folk som misslikes av regjeringa, øvrige myndigheter, og lokale mullaer blir raskt kastet i fengsel på ubestemt tid. Kvinner også. Se f.eks på studentopprørene de siste 5 årene. Ingen kan åpenlyst være med i regjeringskritiske organisasjoner. Da blir de raskt kastet i fengsel. Alle aksjoner er organisert via internett og mobiltelefoner og er lynaksjoner som går fra munn til munn. Lederene av de regjeringskritiske organisasjonene er alltid anonyme og skjuler seg godt for å ikke vekke misstanke blandt lokale mullaer. Et hvert nabolag har en mulla som skal passe på nabolaget, omentrent som på cuba hvis dere er kjent med systemet der. Mullaene er godt betalt og har en rekke frynsegoder, og har stor makt lokalt. Det er de man skal smøre om man skal noen vei i livet, og det er de man skal tyte på andre til hvis man vil gjøre seg selv bedre stillt.

 

Med andre ord gjennomkorrupt og statlige tvangstrøyer. Men etter hvert som de gamle blir eldre og de unge stadig får mer vestlige inntrykk så vil det nok bli revolusjon en dag. Bare synd at dette kan hale ut nå som myndighetene har forbudt utenlandske filmer og utenlandsk TV.

6163797[/snapback]

 

Disse mullaene du prater om, kalles pastarer på kurdisk/persisk og kan bestå av hvem som helst, ikke bare mullaer. Dette er utbredt blant kurdere også, den kurdiske befolkningen blir sultet og plaget, og da oppstår jo selvfølgelig opprørsgrupper (peshmergaer). Fordi den iranske regjeringa ikke klarer å ta alle peshmergaene, gir de heller en familie utrolig mye goder (mye penger, månedlig mat, fordeler osv) så man blir jo selvfølgelig fristet til å gi barna sine mat, og på denne måten blir mange pastarer.

 

Patriotiske organisasjonen av Kurdistan har opprettet en liste over alle pastarer, finner man bevis mot dem, blir de automatisk henrettet. De man ikke klarer å drepe, blir stående på denne lista. I følge peshmergaer jeg kjenner, legges disse pastarene på lista fordi kurderne vil bevise at de ikke glemmer landsforrædere. Den dagen Kurdistan blir fri, vil ikke disse pastarene ha et godt liv. Og jeg synes de fortjener dette.

 

Regjeringa i Iran ødelegger livet for det iranske folket. Jeg selv har levd der og kan ikke si at mange er fornøyde med styret der, verken unge eller eldre. Selvfølgelig finnes det jo noen, men disse er ulærde mullaer/imamer som ønsker mer sharialovgivning.

 

Det er trist, men sånn er det. Og ingen griper inn for å gjøre noe. Tragisk, men sant.

Lenke til kommentar

Takk for ekspertuttalelsen pavlion. Da lærte jeg litt nytt om det iranske systemet i dag :)

 

Det er trist at det er sånn som det er. Håper virkelig at studentopprørene øker fremover og velter regjeringa. Jeg tror internett og mobiltelefon kan være viktige i gjennomføre vellykkede lynaksjoner. Hva mener du må til for at Iran skal få en innbygervennlig regjering og et mer demokratisk og rettferdig system?

 

PS. Jeg unner Iran atomkraft til industrien sin, men er litt skeptisk til at regjernga ikke vil inngå avtaler med internasjonale våpeninspektører. Det kan tyde på at de kanskje har noe å skjule. Men jeg har inntrykk av at befolkninga tror på at det er til fredlige formål. Hva er ditt inntrykk av dette? Hva er sansynligheten for at fredlige atomkraftformål er et skalkesjul fra myndighetenes side?

Lenke til kommentar

"Undersøkelsen viser også at muslimene i Norge er på linje med journalistene når det gjelder partivalg. Over 80 prosent sier de stemmer SV eller Arbeiderpartiet ved Stortingsvalget."

 

http://www.journalisten.no/art.asp?GUID={7...ID=3&temaID=277

 

Har sagt det før, og sier det igjen: Den ukritiske innvandringspolitikken hos partiene på venstresiden er, blant annet, motivert av velgerimport.

Lenke til kommentar
"Undersøkelsen viser også at muslimene i Norge er på linje med journalistene når det gjelder partivalg. Over 80 prosent sier de stemmer SV eller Arbeiderpartiet ved Stortingsvalget."

 

http://www.journalisten.no/art.asp?GUID={7...ID=3&temaID=277

 

Har sagt det før, og sier det igjen: Den ukritiske innvandringspolitikken hos partiene på venstresiden er, blant annet, motivert av velgerimport.

6168666[/snapback]

Kan det falle deg inn at det er denne politikken innvandrerne vil ha, de vil ha en HUMAN innvandring - integrerings - politikk!

Er ikke veldig spesielt fornøyd med SV lenger pga dems mange valgløfter når det kommer til kunnskap osv som det virker som Djupedal er på vei til å bryte nå!

Så jeg vil gjerne heller ha en større opposisjon fra venstre RV!

Lenke til kommentar
Se denne norske fascist-nettsiden jeg fant på DLF-forumet lagt ut av en anti-liberalist:

http://www.sosialkorporatistene.net/index.html

 

At nasjonalsosialismen og fascismen er høyreideologier er en sosialistisk løgn!

6170002[/snapback]

 

Det står jo at:

"På en høyre-venstre skala befinner den rendyrkede fascismen seg ett sted i sentrum."

 

Spesiell side... Skrivefeil her og der trekker ned inntrykket.

 

"Sosialkorporativt forbund ønsker å kombinere det beste fra høyre og venstresiden." .. "Kystpartiet: Norges beste parti." :!:

 

Hvem er det som står bak, tro?

Lenke til kommentar
En annen ting: Hvorfor er ikke fengselskapasiteten i Norge større?

Det er jo ikke noe problem egentlig da.

 

Når de nå skal sette i gang storaksjoner mot fildelere så er det jo bare å slippe løs voldsmenn, for dem er det så mange av i fengsel uansett. Da har man mer enn nok plass til disse onde fildelerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...