Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jo, mange er dem. Du har blandt annet nylig en presentasjon og debatt i London angående Sharia som ble truet til stillhet nå her om dagen, da menn ankom og truet med å drepe enhver som ifølge dem fornærmet Mohammed.

"Just before I was due to start, a young man entered the lecture theatre, stood at the front of the room with a camera and proceeded to film everyone in the audience. That done, he informed us that he knew who we were, where we lived and if he heard a single negative word about the Prophet, he would track us down. (I am told he made further threats as he left the building)."

 

Du har blandt annet overfallet på Lars Vilks når han var på Uppsala Universitet en tur:

 

 

Malmø ble regnet som for farlig for å spille inn en film angående jøder da faren for reaksjoner fra muslimer var for stor:

 

 

A Hollywood production company has cancelled plans to film a movie in Sweden because of a recent spike in antisemitic hate crimes. Earlier this year, the company expressed interest in shooting in Malmö and other places in southern Sweden for the film adaptation of a Jewish-themed bestseller. But after learning of the Simon Wiesenthal Centre's recent travel advisory warning Jewish visitors to Malmö to take extreme precautions, it backtracked.

http://www.thejc.com/news/world-news/52011/fear-hate-crime-sparks-film-pullout

 

Disse svenske jødene altså, som har drevet å innvadert midtøsten eller hva?

 

Du har jo også den danske forfatteren/tegneren som ble frarådet av politiet å i det hele tatt ankomme Norge da de ikke kunne garantere for sikkerheten hans. Han skulle på en boksignering, men fant ut at det ville han ikke risikere da politiet som sagt frarådet det.

 

Islamister har alltid eksistert, dog har det muslimske miljøet vokst så utrolig mye de siste 15 årene at det kommer mye mer tydelig fram nå. Sånn som når Islam.net inviterer til debatt, da må kvinner og menn sitte adskilt i Norges saler. Antall saker kommer ann på om du ser på Norge isolert, hele Skandinavia som ett eller hele Europa. Da eksploderer disse sakene, og de har ofte ikke noe som helst å gjøre med krigen i midtøsten..

 

Norge var ikke der nede på 90'tallet, men likevel ble forlagseieren skutt og forsøkt drept. Hvordan forklarer du det da?

Endret av cFc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cFc: Du skriver som om Norge og Skandinavia på en eller annen merkelig måte skulle vært fritatt fra å få folk drept i konflikter som dette. Vi er en del av verden og det må vi forholde oss til. Det er selvsagt PST sin jobb å forhindre attentater, uansett attentatmannens motivasjon.

 

Pressemeldinger som den PST kom med er kun egnet til å øke fremmedfrykten her i landet og appelerer til dem som vil "sende alle hjem igjen". Forhåpentlig er du ikke en av dem. Realiteten er at vi har mange muslimer her i landet og det må vi leve med alle sammen. Vi kan velge å skape konflikter ut av det, eller vi kan lære av og respektere hverandre. Litt for mange velger det første på grunnlag av tabloidsaker i media.

 

Ufrivillig komisk blir det når PST går ut og sier de ikke liker eksponeringen av en trusselvideo, fordi "det er antakelig nettop dette terroristene ønsker". Jeg er enig så langt, men PST spiller jo på lag med denne eksponeringen i sin pressemelding, i å skape frykt for muslimske terrorister, antakelig nettop slik terroristene ønsker det. Grattis PST, godt jobba! :roll:

Endret av Avien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

cFc: Du skriver som om Norge og Skandinavia på en eller annen merkelig måte skulle vært fritatt fra å få folk drept i konflikter som dette. Vi er en del av verden og det må vi forholde oss til. Det er selvsagt PST sin jobb å forhindre attentater, uansett attentatmannens motivasjon.

 

Pressemeldinger som den PST kom med er kun egnet til å øke fremmedfrykten her i landet og appelerer til dem som vil "sende alle hjem igjen". Forhåpentlig er du ikke en av dem. Realiteten er at vi har mange muslimer her i landet og det må vi leve med alle sammen. Vi kan velge å skape konflikter ut av det, eller vi kan lære av og respektere hverandre. Litt for mange velger det første på grunnlag av tabloidsaker i media.

 

Ufrivillig komisk blir det når PST går ut og sier de ikke liker eksponeringen av en trusselvideo, fordi "det er antakelig nettop dette terroristene ønsker. Jeg er enig så langt, men PST spiller jo på lag med denne eksponeringen i sin pressemelding, antakelig nettop slik terroristene ønsker det. Grattis PST, godt jobba! :roll:

Så alt handler ikke om krigen i midt-østen hver eneste gang da? Var da det som var poenget.

 

Videoen har jo allerede vært på DB og VG.no, tviler på at PST får så mange flere til å se den.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hvorfor er det tragisk å spare 590 millioner kroner av skattepengene? Synes du samferdselsministeren burde kaste de ut vinduet så de helt sikkert ikke blir brukt på andre deler av samferdselsektoren?

 

For ordens skyld. Anbudet som ble lagt ut er selvsagt likt for alle flyselskapene. Anbudet definerer hvilket tjenestetilbud som skal tilbys og de ulike flyselskapene byr på disse. Vanligvis teller pris 30-50% i vurderingen. Andre faktorer er blant annet finansiell sikkerhet, utstyr og kvalifikasjoner.

 

For å si det på en annen måte: Hensikten med samferdselsubsidiene er ikke at passasjerene skal sponses med avis, kaffe og mat på flyet.

 

Klarer ikke Widerøe å levere tjenestene sine til en konkurransedyktig pris så er det bare rett og rimelig at de får finne seg noe annet å gjøre. Vi skattebetalere betaler ikke 590 millioner ekstra i skatt bare fordi vi har et nostalgisk syn på navnet Widerøe.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det 590 millioner billigere? Er det lønninger som er lavere? Eller er det bilettene som er dyrere? Og Widerøe har ikke mat eller noen annen service på nevnte flyginger annet enn hva man betaler for selv.

 

Hvorfor skal passasjerene få dårligere tilbud? Så lenge anbudet er bra for staten er det også bra for folket. Nei. Dette er et selskap uten noen avtaler med andre flyselskaper som fører til at passasjerene må ha en større margin til neste fly i tilfelle forsinkelser. De får heller ingen rabatter som man får om man reiser med samme flyselskap på flere ruter. Man må sjekke bagasjen ut og inn. Det tar gjerne såpass lang tid at man har valget mellom å få med seg bagasjen eller rekke flyet.

 

Altså, alle taper med unntak av staten og ledelsen i DAT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor er det 590 millioner billigere? Er det lønninger som er lavere? Eller er det bilettene som er dyrere? Og Widerøe har ikke mat eller noen annen service på nevnte flyginger annet enn hva man betaler for selv.

 

Hvorfor skal passasjerene få dårligere tilbud? Så lenge anbudet er bra for staten er det også bra for folket. Nei. Dette er et selskap uten noen avtaler med andre flyselskaper som fører til at passasjerene må ha en større margin til neste fly i tilfelle forsinkelser. De får heller ingen rabatter som man får om man reiser med samme flyselskap på flere ruter. Man må sjekke bagasjen ut og inn. Det tar gjerne såpass lang tid at man har valget mellom å få med seg bagasjen eller rekke flyet.

 

Altså, alle taper med unntak av staten og ledelsen i DAT.

Det med mat var en illustrasjon på tjenester det offentlige ikke tar med i slike anbud. Det er sikker en rekke andre ting som heller ikke tas med. Det offentlige (eller en kunsulent for dem) sitter med hele sammenligningen mellom de innkomne tilbudene. Du får spørre de som har oversikt hvilke poster det nye selskapet har lavere priser på enn Widerøe. Å bare sitte her og slenge ut mistanker og påstander om dårligere tilbud blir for dumt. Jeg har ikke satt meg grundig inn i saken, men foreslår at du gjør det du som har så sterke meninger om den. Det kan sikkert oppklare mange av mistankene og tilbakevise mange av påstandene dine.

Lenke til kommentar

Hva nordlendinger har å se frem til:

9% Flere flyvinger

Regler om makspris

Regler om antall seteplasser

 

DAT flyr hele Europa idag, med både mennesker, varer og ambulansefly som last. DAT flyr allerede fra Bergen, Bodø, Moss, Oslo, Stavanger, Stord, Skien, Røros, Fagernes i Norge og er dermed godt kjent i Norge. Og la oss ikke glemme at de var 590millioner billigere enn ...(aner ikke, men her er listen over de la inn anbud: Svenska Direktflyg AB, NextJet AB, AVIES AS, Helitrans AS, Widerøe’s, Flyveselskap AS, North Flying A/S, UAB DOT LT, Danish Air Transport A/S)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det med mat var en illustrasjon på tjenester det offentlige ikke tar med i slike anbud. Det er sikker en rekke andre ting som heller ikke tas med. Det offentlige (eller en kunsulent for dem) sitter med hele sammenligningen mellom de innkomne tilbudene. Du får spørre de som har oversikt hvilke poster det nye selskapet har lavere priser på enn Widerøe. Å bare sitte her og slenge ut mistanker og påstander om dårligere tilbud blir for dumt. Jeg har ikke satt meg grundig inn i saken, men foreslår at du gjør det du som har så sterke meninger om den. Det kan sikkert oppklare mange av mistankene og tilbakevise mange av påstandene dine.

Jeg mener kun tilbudet blir dårligere fordi man må se det i et større perspektiv enn bare ruten i sin helhet.

 

Men jeg forstår at du ønsker å forsvare anbud.

 

Hva nordlendinger har å se frem til:

9% Flere flyvinger

Regler om makspris

Regler om antall seteplasser

 

DAT flyr hele Europa idag, med både mennesker, varer og ambulansefly som last. DAT flyr allerede fra Bergen, Bodø, Moss, Oslo, Stavanger, Stord, Skien, Røros, Fagernes i Norge og er dermed godt kjent i Norge. Og la oss ikke glemme at de var 590millioner billigere enn ...(aner ikke, men her er listen over de la inn anbud: Svenska Direktflyg AB, NextJet AB, AVIES AS, Helitrans AS, Widerøe’s, Flyveselskap AS, North Flying A/S, UAB DOT LT, Danish Air Transport A/S)

Sikkert flott om det har vært et problem med få avganger, eller for høy pris, eller få seteavganger, men jeg har aldri hørt om det. Flyene går ganske ofte, og de går heller ikke til millionbyer.

 

Jeg tror 590 millioner er feil og høres ekstremt mye ut. På NRK står det 50 millioner.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7959781

Lenke til kommentar

Lofotposten bruker NRK som kilde og NRK skriver 50 millioner. Jeg tror 590 er en tastefeil fra Lofotpostens side.

 

Uansett, 590 eller 50 millioner, eller en hundrelapp for den del, det offentlige skal og bør ikke kaste penger ut av vinduet. DAT har bydd på nøyaktig den samme tjenesten som er lagt ut på anbud, som det Widerøe har bydd på. DAT vant, hva så? Det er sånn livet er. Hvis du vil tilbake til tida med SAS-monopol så sier jeg bare hutte meg tu.

Lenke til kommentar

Monopol er det uansett. Jeg stiller meg også svært tvilende til om anbudene er noe man tjener på, til tross for at det høres flott ut med 50 millioner.

 

Og det som ikke ble nevnt var de ansatte. Får de fortsette i DAT, får de samme lønn, får de samme arbeidstider, rettigheter, osv.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Hva nordlendinger har å se frem til:

9% Flere flyvinger

Regler om makspris

Regler om antall seteplasser

 

DAT flyr hele Europa idag, med både mennesker, varer og ambulansefly som last. DAT flyr allerede fra Bergen, Bodø, Moss, Oslo, Stavanger, Stord, Skien, Røros, Fagernes i Norge og er dermed godt kjent i Norge. Og la oss ikke glemme at de var 590millioner billigere enn ...(aner ikke, men her er listen over de la inn anbud: Svenska Direktflyg AB, NextJet AB, AVIES AS, Helitrans AS, Widerøe’s, Flyveselskap AS, North Flying A/S, UAB DOT LT, Danish Air Transport A/S)

 

Og Florø, Trondheim og rygge ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/meninger/Ytringens-pris-6743176.html#.Txh0KqvZOfD

 

 

Tybring Gjedde sier mye bra her.

 

Jeg tolker det han mener ganske likt. Norge er så trykkende. Man hindres i jobbmarkedet om man har ment noe som ikke er sosialdemokratisk. Innvandring, offentlig sløsing og dårlig styring samt enkeltmenneskes frihet til å kjøpe varer som andre ikke klarer å styre bruken av. Feil meninger om alt dette vil bli slått hardt ned på av ledere i det offentlige. Dette skal man IKKE mene!

 

Ingen ville finne på å la noe slikt komme opp på google. Da vil du rett og slett få yrkesforbud og kanskje bli presset ut. Bare se på legene som kritiserte beredskapen på vestlandet.

 

Et veldig trykkende regime i dette landet.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/meninger/Ytringens-pris-6743176.html#.Txh0KqvZOfD

 

 

Tybring Gjedde sier mye bra her.

 

Jeg tolker det han mener ganske likt. Norge er så trykkende. Man hindres i jobbmarkedet om man har ment noe som ikke er sosialdemokratisk. Innvandring, offentlig sløsing og dårlig styring samt enkeltmenneskes frihet til å kjøpe varer som andre ikke klarer å styre bruken av. Feil meninger om alt dette vil bli slått hardt ned på av ledere i det offentlige. Dette skal man IKKE mene!

 

Ingen ville finne på å la noe slikt komme opp på google. Da vil du rett og slett få yrkesforbud og kanskje bli presset ut. Bare se på legene som kritiserte beredskapen på vestlandet.

 

Et veldig trykkende regime i dette landet.

 

Jeg er uenig med TG, og jeg er ekstra uenig med deg, jeg oppfatter det ikke sånn i det hele tatt. JEg oppfatter derimot innlegget ditt som typisk sutring over janteloven, som i realiteten er sutring over at andre tar til motmæle mot dine meninger. Man får ikke "reellt yrkesforbud" om man mener noe ikke-sosialdemokratisk i norge.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...